Zou je mij ook kunnen voorzien van de goede SQL-query? (De inserts en de edits...) Dan kan ik in ieder geval eventueel zelf verder.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:05 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Ik dacht ff snel die query voor je te fixen (zie paar berichten hierboven)
Er hebben zoveel mensen hier meegekeken die de kennis in huis hebben en weten hoe dit 'project' gerealiseerd kan worden, maar daadwerkelijk helpen hebben er maar twee of drie gedaan.quote:ik ben denk ik sneller als ik van scratch af aan begin.
Ik heb nooit jouw manier van werken bekritiseerd, ik vind het juist mooi dat je direct met zo'n groot project begint, ik zou het ook niet veel beter doen met mijn basis-php kennis.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het werkt, en daar gaat het mij in eerste instantie om. Dat het beter kan wéét ik.
Klopte het niet dan wat ik zeiquote:[..]
Had gehoopt dat het vanaf de OP van het eerste deel al duidelijk was wat mijn kunnen en doen was.
ja er klopt niks van die pagina. Want er wordt ineens mysqli gebruikt .. dan moet je mysqli_query gebruiken en dan werken functies als bind_param en execute helemaal niet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou je mij ook kunnen voorzien van de goede SQL-query? (De inserts en de edits...) Dan kan ik in ieder geval eventueel zelf verder.
[..]
Er hebben zoveel mensen hier meegekeken die de kennis in huis hebben en weten hoe dit 'project' gerealiseerd kan worden, maar daadwerkelijk helpen hebben er maar twee of drie gedaan.
Alle hulp is welkom.
Ik zie het niet als kritiek. Ik vind het alleen jammer dat het nu nog - na twee delen - ter sprake moet komen. Ik wil graag verder en na de zoveelste 'ja dat moet niet zo' en 'dit moet beter' zonder daadwerkelijk te helpen word ik een beetje moe van, van dat soort commentaar. Dan moet ik namelijk weer gaan uitleggen hoe het zit, voor de zoveelste keer... Dat terwijl alles valt terug te lezen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb nooit jouw manier van werken bekritiseerd, ik vind het juist mooi dat je direct met zo'n groot project begint, ik zou het ook niet veel beter doen met mijn basis-php kennis.
Jawel, maar het is een herhaling van zetten. Het is al eerder besproken in de reeks/het topic. Ik zou het fijner vinden als we gewoon een stap verder kunnen komen zonder telkens in herhaling te vallen.quote:Klopte het niet dan wat ik zei
Ah op die fiets. Ik gaf meer een antwoord aan Remi hoe het zat, ik heb er verder ook geen problemen mee hoe het eruit ziet.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zie het niet als kritiek. Ik vind het alleen jammer dat het nu nog - na twee delen - ter sprake moet komen. Ik wil graag verder en na de zoveelste 'ja dat moet niet zo' en 'dit moet beter' zonder daadwerkelijk te helpen word ik een beetje moe van, van dat soort commentaar. Dan moet ik namelijk weer gaan uitleggen hoe het zit, voor de zoveelste keer... Dat terwijl alles valt terug te lezen.
Ik wil gewoon een stap verder, maar het lijkt erop alsof men vooral blijft steken bij hoe het er nu uitziet.
En voordat je het persoonlijk neemt: dat is het niet. Het is alleen een beetje frustrerend dat het bij praten blijft, ik had liever gezien dat men daadwerkelijk meehelpt; al is het maar twee regels code.
[..]
Jawel, maar het is een herhaling van zetten. Het is al eerder besproken in de reeks/het topic. Ik zou het fijner vinden als we gewoon een stap verder kunnen komen zonder telkens in herhaling te vallen.
Opnieuw beginnen is geen probleem, vooral niet als de basis dan beter in elkaar zit. Vergroot ook de kans dat anderen wellicht mee willen doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:16 schreef remi1986 het volgende:
[..]
En ik wil best helpen, maar dan beginnen we overnieuw.
Graag!quote:Help momenteel een andere user ook met een systeem. In avondje goede structuur neergezet en maakt het werken voor iedereen een stuk fijner.
echt al dat hergebruik van codes is nergens voor nodig. Op iedere pagina zowat wordt een PDO object gemaakt. Doe dat in index.php en dat object is door het hele project bruikbaar.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
Opnieuw beginnen is geen probleem, vooral niet als de basis dan beter in elkaar zit. Vergroot ook de kans dat anderen wellicht mee willen doen.
[..]
Graag!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | <?php $sql= "SELECT PK_Gebruiker , Gebruikersnaam , UserID FROM Gebruiker WHERE UserID = " . $UserID . " "; $stmt=$con->prepare($sql); $stmt->execute(); ?> |
Het probleem is dat mijn 'oplossing' hiertegen niet werkte en ik verder geen idee heb hoe het op te lossen...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:42 schreef remi1986 het volgende:
Zo heeft dat hele prepare geen enkel nut. Nu is alsnog SQL injectie mogelijk.
De queries zijn goed. Regel 403 in edit.phpquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou je mij ook kunnen voorzien van de goede SQL-query? (De inserts en de edits...) Dan kan ik in ieder geval eventueel zelf verder.
1 2 3 4 5 | <?php $stmt->bind_param(1, $Rolafkorting, PDO::PARAM_STR); $stmt->bind_param(2, $Rolomschrijving, PDO::PARAM_STR); $stmt->bind_param(3, $PK, PDO::PARAM_STR); ?> |
1 2 3 | <?php $stmt->execute(array($Rolafkorting, $Rolomschrijving, $pk)); ?> |
dit is standaard PDO?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem is dat mijn 'oplossing' hiertegen niet werkte en ik verder geen idee heb hoe het op te lossen...
Er is wel aan gedacht iig.
(of dit is een ander die over het hoofd gezien is)
1 2 3 4 5 6 7 | <?php $stmt = $db->prepare("SELECT * FROM table WHERE id=? AND name=?"); $stmt->bindValue(1, $id, PDO::PARAM_INT); $stmt->bindValue(2, $name, PDO::PARAM_STR); $stmt->execute(); $rows = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC); ?> |
1 2 3 4 5 6 | <?php $stmt = $db->prepare("SELECT * FROM table WHERE id=:id AND name=:name"); $stmt->bindValue(':id', $id, PDO::PARAM_INT); $stmt->bindValue(':name', $name, PDO::PARAM_STR); $stmt->execute(); $rows = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC); |
1 2 3 4 | <?php $stmt = $db->prepare("SELECT * FROM table WHERE id=:id AND name=:name"); $stmt->execute(array(':name' => $name, ':id' => $id)); $rows = $stmt->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC); |
Dacht ik ook, ik heb waarschijnlijk een fout gemaakt waardoor het niet werkte. Mijn kennis ligt meer bij html en sql helaas...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:04 schreef remi1986 het volgende:
[..]
dit is standaard PDO?
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Heb ik wat leesvoer voor je danquote:Op woensdag 20 augustus 2014 00:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dacht ik ook, ik heb waarschijnlijk een fout gemaakt waardoor het niet werkte. Mijn kennis ligt meer bij html en sql helaas...
Shmoopy was inderdaad, samen met RemCow en mij ooit GM.quote:Op maandag 16 juni 2014 10:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat zal dan voor 2004 zijn geweest?
Zoals je ziet is er een link geplaatst naar de MED. Als jij een link hebt (waarin staat dat zij Global Moderator is geworden), dan zie ik die graag..
In voorjaar 2004 was het beruchte voorval waardoor ik crew-af werd (opgezocht: 4 april 2004)quote:In april 2000 werd ik Moderator van Onzin, en ben dit altijd gebleven. Eerst met Knut, toen alleen, daarna met Vork en nu weer met Knut.
In augustus 2000 een extra baantje erbij, Global Mod.
1 2 3 4 5 | <?php $uAnne_s1 = new DateTime("2005-08-16"); $uAnne_e1 = new DateTime("2006-02-13"); $uAnne_i1 = $uAnne_s1->diff($uAnne_e1)->days; ?> |
Mods met meerdere fora hebben dus meerdere van zulke berekeningen. Anne heeft er bijvoorbeeld 9.quote:181
1 2 3 | <?php $uAnne_total = $uAnne_i1 + $uAnne_i3 + $uAnne_i5 + $uAnne_i6; ?> |
Nu wilde ik de ranglijst uitbreiden; naast het aantal in dagen, wil ik het aantal ook weergeven in jaren/maanden/dagen. Bedoel, "3 j, 4 m, 26 d" zegt meer dan '1244 dagen'.quote:2297 (181+188+98+1830)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | <?php // PUB $uAnne_s1 = new DateTime("2005-08-16"); $uAnne_e1 = new DateTime("2006-02-13"); $uAnne_i1 = $uAnne_s1->diff($uAnne_e1)->days; // datediff in dagen $uAnne_i1_ymd = $uAnne_s1->diff($uAnne_e1); // wordt gebruikt voor ymd-berekening // F&F $uAnne_s3 = new DateTime("2006-08-07"); $uAnne_e3 = new DateTime("2007-02-11"); $uAnne_i3 = $uAnne_s3->diff($uAnne_e3)->days; // datediff in dagen $uAnne_i3_ymd = $uAnne_s3->diff($uAnne_e3); // wordt gebruikt voor ymd-berekening // Opsomming PUB + F&F in dagen (werkend!): $uAnne_total = $uAnne_i1 + $uAnne_i3; // YMD, niet werkend: $uAnne_total_ymd = $uAnne_i1_ymd + $uAnne_i3_ymd $uAnne_ymd = $uAnne_total_ymd->y . " j, " . $uAnne_total_ymd->m." m, ".$uAnne_total_ymd->d." d"; // Voorbeeldresultaat: 1 j, 2 m, 3 d ?> |
Maanden met 31 of 28/29 dagen dan?quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:21 schreef Nattekat het volgende:
Je kan het aantal dagen delen door 365 en naar beneden afronden, daarna delen door 30 voor het aantal maanden, en wat je onderhoud is het aantal dagen.
Dan heb je een resultaat dat relatief is. Je houdt geen rekening met een aantal zaken, zoals schrikkeljaren bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 12 december 2014 10:21 schreef Nattekat het volgende:
Je kan het aantal dagen delen door 365 en naar beneden afronden, daarna delen door 30 voor het aantal maanden, en wat je onderhoud is het aantal dagen.
1 2 3 4 | <?php $uAnne_s1 = new DateTime("2005-08-16"); $uAnne_e1 = new DateTime("2006-02-13"); ?> |
Is dat niet hetzelfde als delen door 365/30? Door het in seconden te plaatsen en dat te delen mis je de context, no?quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:04 schreef remi1986 het volgende:
gooi die dates in een strtotime. Het verschil daartussen is het aantal seconden. Dat weer delen door 60 heb je aantal minuten etc.
ow wacht .. diff() is beter inderdaad.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is dat niet hetzelfde als delen door 365/30? Door het in seconden te plaatsen en dat te delen mis je de context, no?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | <?php $january = new DateTime('2010-01-01'); $february = new DateTime('2010-02-01'); $interval = $february->diff($january); // %a will output the total number of days. echo $interval->format('%a total days')."\n"; // While %d will only output the number of days not already covered by the // month. echo $interval->format('%m month, %d days'); ?> |
Dit was ik ook tegengekomen, maar dit werkte ook niet.quote:Op vrijdag 12 december 2014 12:13 schreef remi1986 het volgende:
[..]
ow wacht .. diff() is beter inderdaad.
[ code verwijderd ]
The above example will output:
31 total days
1 month, 0 days
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |