abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143867931
Van Gamekings.tv
quote:
Dragon Age: Inquisition heeft een co-op multiplayer

Goed nieuws voor liefhebbers van de co-op game modes, want de nieuwe Dragon Age: Inquisition heeft een co-op multiplayer, waarin je met vier spelers tegelijk aan een campagne kan beginnen. De geruchten deden al de ronde dat Dragon Age: Inquisition een Mass Effect-achtige multiplayer zou bevatten, maar nu is de kogel door de kerk.

Er zullen drie campagnes beschikbaar zijn bij de launch. In tegenstelling tot het enorme singleplayer-verhaal, wil ontwikkelaar BioWare de co-op multiplayer bescheiden houden tot speelsessies van 20 tot 30 minuten. Er zijn in eerste instantie drie multiplayer campagnes beschikbaar, waarin je een level speelt dat willekeurig gegenereerd wordt. Zo kan het voorkomen dat locaties er verschillend uitzien, en dat je de vijanden op een andere plek tegenkomt. De gedachte hierachter is dat elk potje anders aanvoelt.

Bij de launch zijn de levels Elven Ruins, Tevinter en Orlesian Palace beschikbaar. Daarnaast heeft BioWare plannen voor gratis DLC, waardoor je onder andere nieuwe personages en levels kunt downloaden. De co-op multiplayer richt zich vooral op het looten, vechten en team-based gameplay. Je kunt in de missies spelen met negen nieuwe helden, drie voor elke klasse en ieder met een eigen look-and-feel. Dragon Age: Inquisition komt uit op 21 november voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. Zowel de ontwikkelaar als de fans hopen dat dit deel een hoop goedmaakt voor het teleurstellende tweede deel. Wat verwacht jij?
Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.
pi_143869387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:33 schreef Cikx het volgende:
Van Gamekings.tv

[..]

Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
En terecht ook wel, wat moet ik met MP bij een SP-spel zoals DA? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143869621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
Ik heb zo'n vermoeden dat het ook gewoon EA was die heeft gezegd dat co-op multiplayer een trend is en goed verkoopt en daarom maar in de game moet.
pi_143869730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:35 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat het ook gewoon EA was die heeft gezegd dat co-op multiplayer een trend is en goed verkoopt en daarom maar in de game moet.
Het zou me niks verbazen. Die figuren van EA zijn sowieso de weg kwijt, hebben geen flauw benul van wat een game nou echt goed maakt.
pi_143871386
eplerjc twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:31:14 To clarify, playing MP vs. not playing MP will have no impact on your SP experience. reageer retweet
blairkerrbrown twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:19:04 #DAI Multiplayer Announced! Not connected to the SP game (ala galactic readiness), Free DLC, enjoy! reageer retweet
Gelukkig maar. Vond dat "MP is verplicht om het beste resultaat te krijgen in SP" van Mass Effect zo irritant. :')
pi_143979466
Eerste screenshot van de PC UI.

pi_143979472
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:06:04 #183
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_143981371
Ziet er allemaal wel goed uit, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is: moet je vorige delen + dlc gespeeld hebben om beslissingen op DA:Keep te kunnen veranderen? Zo niet, dan is savegames importeren dus totaal overbodig, als dat ook bij iemand kan voor wie Inquisition het eerste deel in de serie is dat ze spelen.

Dat zou jammer zijn.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_143985009
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:06 schreef The_Substitute het volgende:
Ziet er allemaal wel goed uit, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is: moet je vorige delen + dlc gespeeld hebben om beslissingen op DA:Keep te kunnen veranderen? Zo niet, dan is savegames importeren dus totaal overbodig, als dat ook bij iemand kan voor wie Inquisition het eerste deel in de serie is dat ze spelen.

Dat zou jammer zijn.
Nee, geloof van niet. Voor zover ik weet kan je gewoon kiezen wat je wil, maakt niet uit wat je hebt gespeeld en wat niet.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:53:56 #185
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144024630
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:50 schreef Rezania het volgende:
Nee, geloof van niet. Voor zover ik weet kan je gewoon kiezen wat je wil, maakt niet uit wat je hebt gespeeld en wat niet.
Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
pi_144024999
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn. :)
pi_144026319
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef Cikx het volgende:

[..]

Dat. Dragon's age 1 onlangs nog uitgespeeld maar niemand betaalt me genoeg om DA2 ook nog te spelen dus fuck de saves. Ik vind het wel een lekker systeem, voor mij was het verhaal dankzij deel 2 toch grotendeels weggevallen, zo krijg ik meteen weer een samenvatting :)
Conscience do cost.
pi_144026385
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat. Dragon's age 1 onlangs nog uitgespeeld maar niemand betaalt me genoeg om DA2 ook nog te spelen dus fuck de saves. Ik vind het wel een lekker systeem, voor mij was het verhaal dankzij deel 2 toch grotendeels weggevallen, zo krijg ik meteen weer een samenvatting :)
Heb hetzelfde, wou eigenlijk wel Awakenings en DA2 nog een keer spelen, maar mijn Xbox begeeft het om de 10 minuten dus is niet meer te doen helaas.
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:38:35 #189
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144026492
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef Cikx het volgende:
Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidends.
pi_144034750
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:33 schreef Cikx het volgende:
Van Gamekings.tv

[..]

Met ME3 hadden ze ook een goede multiplayer ingebouwd, en dit gebeurt vaak door een ander team. Dus die tijd hebben ze niet verspilt ;). Was met ME3 ook het geval. En mocht het weer goed uitpakken, dan vind ik dat mooi meegenomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Gelukkig hoef je het niet te spelen :P

quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 02:52 schreef Rezania het volgende:
eplerjc twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:31:14 To clarify, playing MP vs. not playing MP will have no impact on your SP experience. reageer retweet
blairkerrbrown twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:19:04 #DAI Multiplayer Announced! Not connected to the SP game (ala galactic readiness), Free DLC, enjoy! reageer retweet
Gelukkig maar. Vond dat "MP is verplicht om het beste resultaat te krijgen in SP" van Mass Effect zo irritant. :')
Was inderdaad vervelend, gelukkig was het niet echt nodig, als je de sp een beetje fatsoenlijk doorliep kwam je gemakkelijk aan het aantal benodigde punten, en na de patch was het totaal overvboodig
quote:

[..]

Snap niet perse dat mensen die alle delen (en DLC) hebben gespeeld 'beloond' moeten worden. Ik ben juist blij dat ze deze kant opgaan, iedereen kan dezelfde content en variabelen ervaren. Anders was er weer gezeik dat het niet gelijk was voor iedereen.

Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.

Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:38 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidendst.
De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.

Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
pi_144037611
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:

Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.

Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.

[..]

De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.

Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
Wat voelde ik me genaaid na die Darkspawn Chronicles DLC. _O-

En het zag er inderdaad erg uitgebreid uit, zelfs die keuze of je die eland hebt gered in het Dalish Camp stond ertussen.
pi_144038842
quote:

[..]

Ik vind het juist een zeer fijn systeem. Kan je tenminste alles aanpassen zonder dat je zowel Origins als DA2 weer moet gaan spelen. Zo kan ik een slechte en goede worldstate maken, en direct gaan spelen. Ideaal imo.
pi_144038967
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:38 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidends.
Inquisition draait op een nieuwe engine, waardoor importeren bijna niet te doen is. Daarom hebben ze besloten voor de Keep. Ook is het via de Keep mogelijk om te switchen van platform, en toch nog je eigen worldstate mee te nemen. En natuurlijk kan je verschillende worldstates maken zoals ik al eerder zei.
pi_144039301
quote:

[..]

Gelukkig hoef je het niet te spelen :P
Ik zal het dan ook niet gaan spelen. :+ Maar ik was meer bang dat ze zich dan meer op de MP gaan concentreren dan de SP. Gelukkig is dat bij Inquisition niet het geval van wat ik tot nu toe heb gezien.
quote:
[..]

Was inderdaad vervelend, gelukkig was het niet echt nodig, als je de sp een beetje fatsoenlijk doorliep kwam je gemakkelijk aan het aantal benodigde punten, en na de patch was het totaal overvboodig
Ik weet anders nog wel dat ik twee weken na de release bij het einde van ME3 kwam en het gewoon niet het meeste optimale einde was. Sowieso was het einde al ruk, maar toen was ik best wel pissig. Ik kocht ME3 voor de SP, niet voor de MP. MP kan me gestolen worden bij een RPG, alhoewel ME3 eigenlijk meer een shooter was. Dus ik ben wel blij dat bij Inquisition de MP geen invloed heeft op de SP. :+
  maandag 1 september 2014 @ 01:58:21 #195
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144051168
quote:
Snap niet perse dat mensen die alle delen (en DLC) hebben gespeeld 'beloond' moeten worden. Ik ben juist blij dat ze deze kant opgaan, iedereen kan dezelfde content en variabelen ervaren. Anders was er weer gezeik dat het niet gelijk was voor iedereen.
Je vindt het een raar idee dat je de fans die gezorgd hebben dat je een tweede en derde deel kon maken, voor moet trekken t.o.v. mensen die net beginnen aan je serie? Dat is gewoon heel normaal.

Zoals bijvoorbeeld bij ME3 het geval was. Als je daar aan begon, zonder ME1 en 2 gespeeld te hebben, ontbraken bepaalde opties: Wrex kwam standaard niet in het verhaal voor, want je hebt hem niet gerekruteerd (want=ME1 niet gespeeld), je had niet de 'saved genophage-data' van Maelon (want= ME2 niet gespeeld), dus je kon de Genophage-missie in ME3 niet tot een goed einde brengen. Hetzelfde gold voor bepaalde beslissingen voor het Quarian-Geth conflict. Alleen spelers met hun investering hadden toegang daartoe. Als nieuwe spelers die opties ook hadden gehad, welk nut had dan het hele 'neem je beslissingen uit vorige delen via je savegame mee naar het volgende deel'?
quote:

Je projecteert nu iets te veel van jezelf op mij. :P
Voor alle duidelijkheid, de enige dlc die ik gekocht heb, waren de verhalende dlc, zoals Warden's Keep, Return to Ostagar en Witchhunt (Stone Prisoner zat bij retailversie + de rest uiteindelijk ook kunnen spelen d.m.v. de Ultimate Edition). Het enige wat ik zeg, is dat, net zoals in ME3, alleen spelers die ze gespeeld hebben (Avernus aangesproken over z'n blood magic, Cailan wel of niet een burial gegeven, jouw Warden wel of niet met Morrigan mee), de gevolgen zouden moeten zien in Inquisition. En dat nieuwe spelers dus met bepaalde vaste plotpunten genoegen zouden moeten nemen.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook, zij het in mindere mate, voor de special- en dlc-gerelateerde items, voor als ze die willen overhevelen. Die kans lijkt me groot, want zoals in dat filmpje gezegd wordt, accounts worden gecheckt op wat voor dlc/items/achievements e.d. je hebt.
quote:

De manier waarop het er nu uitziet, lijkt meer op een wanhoopsdaad. Ze weten niet zeker of DA:I genoeg gaat verkopen, omdat ze zich realiseren dat het grootste deel van de fans erg teleurgesteld was in DA2, dus ze hopen zo alsnog een grote, algemene groep aan te spreken. Maar ze doen het op een manier waarop voor mij de lol er vanaf is, omdat je dus keuzes van playthroughs kan veranderen. Wat ze nu hiermee zeggen, komt neer op 'Origins en DA2 zijn overbodig'. Ook geen goede business-strategie, want je spoort hiermee nieuwe spelers niet aan om eerdere delen te proberen. En ze vinden de grotere massa kennelijk belangrijker dan de trouwe fans.

Dus, nee, slechte zaak, als dit waar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 01-09-2014 23:03:28 ]
pi_144052123
quote:
3s.gif Op maandag 1 september 2014 01:58 schreef The_Substitute het volgende:

De manier waarop het er nu uitziet, lijkt meer op een wanhoopsdaad. Ze weten niet zeker of DA:I genoeg gaat verkopen, omdat ze zich realiseren dat het grootste deel van de fans erg teleurgesteld was in DA2, dus ze hopen zo alsnog een grote algemene groep aan te spreken. Maar ze doen het op een manier waarop voor mij er de lol er vanaf is, omdat je dus keuzes van playthroughs kan veranderen. Wat ze nu hiermee zeggen, komt neer op 'Origins en DA2 zijn overbodig'. Ook geen goede business-strategie, want je spoort hiermee nieuwe spelers niet aan om eerdere delen te proberen. En ze vinden de grotere massa kennelijk belangrijker dan de trouwe fans.

Dus, nee, slechte zaak, als dit waar is.
Het is gewoon een uitgebreidere versie van de 'comic' die ze al voor ME hebben gebruikt (qua keuzes dan), heb er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. De vragen zeggen spelers van de voorgaande dingen wel wat, maar nieuwe spelers niet en die zullen (gok ik) eerder geneigd zijn die hele Keep over te slaan.
Ben fan van het eerste uur van DA (en ME), maar ben mijn saves kwijt van DA:O en DA2 en zou zonder de Keep helemaal opnieuw moeten beginnen. En daar heb ik simpelweg de tijd niet voor dus vind die Keep een goede oplossing.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 1 september 2014 @ 08:03:03 #197
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144052531
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 06:12 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is gewoon een uitgebreidere versie van de 'comic' die ze al voor ME hebben gebruikt (qua keuzes dan), heb er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. De vragen zeggen spelers van de voorgaande dingen wel wat, maar nieuwe spelers niet en die zullen (gok ik) eerder geneigd zijn die hele Keep over te slaan.
Ben fan van het eerste uur van DA (en ME), maar ben mijn saves kwijt van DA:O en DA2 en zou zonder de Keep helemaal opnieuw moeten beginnen. En daar heb ik simpelweg de tijd niet voor dus vind die Keep een goede oplossing.
Die ME-comic was origineel alleen bedoeld voor de PS3, omdat ME1 natuurlijk nooit daarop uitgebracht was. Dus dat die later ook naar de andere platforms kwam, was prima. Maar dat je zoiets al doet vanaf de release - en niet, laten we zeggen, een jaar later - haalt voor mij dat hele idee van 'jouw keuzes doen er toe' onderuit.

En dat je je saves niet meer hebt, zou in jouw geval niet uit moeten maken. Zoals in dat filmpje gezegd wordt, er wordt gecheckt op achievements/items e.d. Maar als er dus achievements aan jouw account verbonden zijn, betekent dus dat jij de vorige delen gespeeld hebt. Dus dat spelers als jij, ongeacht of je nog savegames hebt, ook recht hebben op alle opties. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Nogmaals, het enige wat ik zeg, is dat de Keep in de huidige vorm alleen ergens op slaat als je het mogelijk maakt voor mensen die DA al kennen; niet voor nieuwe spelers.
pi_144994686
Nog maar minder dan 2 maanden wachten. :P
pi_145033714
DA: Inquisition livestream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_145034736
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef Rezania het volgende:
DA: Inquisition livestream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')