1st marketing plan including the market status
2nd company overview decribing the track record in relevant industrial field
Wie kan me wat info geven over het schrijven van zulke documenten, ik heb hier geen enkele ervaring mee.. Eventueel zouden wat websites met info mooi zijn en/of info over wat in zulke documenten moeten komen te staan.
Dit is veruit het beste boek op dit gebied. I heb het zelf moeten gebruiken voor mijn stageverslag.
Het moet dus een beetje quick and dirty, snel dus. Daar dit onderwerp compleet buiten mijn studie valt wil ik er verder ook geen tijd aan besteden.
Enkele websites met richtlijnen wat er zoal in moet en hoe de layout moet zijn is voldoende.
Dit leidt normaliter tot een SWOT-analyse waarna je de strategien bepaald. Zodra de strategien zijn bepaald kun je de marketingmix invullen.
Als je het snel en dirty wilt doen dan vul je op basis van de gegevens die je nu uit je hoofd weet, de marketingmix in. Deze bestaat uit de bekende P's (Product, Prijs, Plaats, Personeel, Promotie, Presentatiem Physical Distribution etc). Echter, een marketingplan is een plan op zich en vereist veel meer werk wanneer je een goed product wilt afleveren. Dus ik raad je aan om toch in de bovenstaande factoren wat meer te verdiepen.
quote:Even? Ik heb er een half jaar over gedaan om al het onderzoek te doen en alles op papier te zetten!
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:15 schreef Frenkie het volgende:
even
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |