abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141319792
Hoi hoi,

Heeft er iemand wel eens porceleinen facings op zijn voortanden laten plaatsen? Ik heb op 8-jarige leeftijd mijn twee voortanden een stukje gebroken en toen zijn er 'stukjes' aangeplakt. Dat is al een paar jaar geleden vervangen, maar ik vind het er niet zo mooi uitzien, Je ziet er snel krassen/beschadigingen op en op de plek waar mijn echte tanden gebroken zijn is het een beetje doorzichtiger dan de rest. Kortom; mijn tandarts bood het alternatief: facings. Iemand ervaring hiermee?
Ik heb namelijk twee vragen:

-Om het te kunnen plaatsen schrapen ze eerst een laag van je voortand voordat zij die tandafdruk nemen om de facings te laten maken (anders zou je voortand te dik worden met je eigen tand en facings erboven op en de tandtechnicus heeft de afdruk natuurlijk nodig om het te maken). Een week later zijn de facings klaar van de tandtechnicus. Hoe ziet dat eruit als het laagje er wordt afgeschrapt. Loop ik een week voor lul en lijkt het net of ik heel slechte tanden heb of valt het mee? Mijn tandarts zei dat je het wel een beetje ziet, maar hoor het liever van een ervaringsdeskundige.
- Hoe vind je het resultaat?

Hopelijk heeft iemand ervaring. Thanks!

[ Bericht 2% gewijzigd door Roodpaars op 20-06-2014 10:59:12 (Is zo duidelijker) ]
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:26:06 #2
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_141320000
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  vrijdag 20 juni 2014 @ 10:26:13 #3
39334 Pega
ohhhhhhhh
pi_141320008
Hmmmm... geen ervaring mee, maar ben wel benieuwd. Aangezien ik er er ook aan zal moeten... als de boel zo door gaat :(
hmmmm... ben je nou nog aan het lezen ?
pi_141320217
Dank je wel voor het filmpje, wat een naar gebit alleen! Maar goed, daar zijn facings ook voor en het resultaat is goed! Nou ik zou een soort porseleinen schildje krijgen voor over je tanden. Je hebt composiet en porseleinen facings. BIj mij gaat het om porselein.

[ Bericht 20% gewijzigd door Roodpaars op 20-06-2014 11:00:09 ]
pi_141321479
Ik heb 6 facings heb ze 5 jaar geleden laten plaatsen, heb nog geen dag spijt gehad, je ziet er niets van, kreeg destijds een nieuwe techniek en heb zelfs het licht doorzichtige randje eronder waardoor je een natuurlijker effect krijgt.
Was prijzig maar ben er dol gelukkig mee, en dat weekje wachten, ach daar ziet een ander niet veel van, ik zat destijds 2 week met dat plaatje opgescheept vanwege feestdagen, maar zelfs mijn rij instructeur zei dat hij er niets van zag.
pi_141321763
Dat is hoopvol, dankje voor je reactie LittleLady!
pi_141321854
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 11:23 schreef Roodpaars het volgende:
Dat is hoopvol, dankje voor je LittleLady!
Ja zijn echt geweldig, alleen de rekening is beetje zuur, ik was destijds 3300 euro kwijt, maar ze hebben wel foutjes verbeterd, heb nu van voor een kaarsrecht gebit en erachter voel ik de originele stand nog, maar dat ziet niemand.
Echt ik ben er super blij mee, het is wel na 20 jaar moeten ze even nagekeken worden en eventueel vervangen, maar ik ga dan naar Duitsland daar is dezelfde techniek iets goedkoper
pi_141322832
Ja weet dat er een prijskaartje aan zit. Gelukkig gaat het bij mij om maar 2 facings. Ik vind dat et el waard.
pi_141323225
Ik heb een facing gehad op beide voortanden (boven). Eerst van porcelein als opbouw, daarna van het materiaal waar witte vullingen van worden gemaakt en sinds ruim een jaar heb ik twee porceleinen kronen laten plaatsen. De beste oplossing tot nu toe moet ik zeggen.

Mijn tandarts kan kronen ter plaatse maken door een 3d afdruk van de tanden en aansluitende tanden te maken. De kronen als facing zien er zeer natuurlijk uit, verkleuren tot op heden niet en zijn erg sterk. De kronen waren flink aan de prijs, maar daar krijg je ook wat voor! Daarbij loop je niet voor paal, want je vertrekt 'mooier' dan dat je aankwam bij de tandarts. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')