abonnement Unibet Coolblue
pi_141317928
Hallo mensen,

Hopelijk kan iemand me hier helpen.
Sinds een paar dagen en op onregelmatige tijden komen er harde tikkende geluiden uit mijn meterkast.
Ik heb het simpelweg gefilmt (donker - want ´s nachts) en online gezet:


Als je er verstand van hebt denk ik dat je na het zien van het filmpje wel weet wat het is/waar het om gaat.

Alvast bedankt voor de hulpvolle reacties!
pi_141318024
schakelklok van de meterkast die rond 07:00 en 23:00 wisselt tussen hoog en laag tarief
pi_141318142
Misschien loopt de schijf aan? Netbeheerder bellen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:10:08 #4
127943 pro2call
interessant
pi_141318274
Boiler relais -> net beheerder bellen
pi_141318299
Bedankt voor de reacties.

Het moet die schakelklok zijn, gezien de tijdstippen.
Alleen blijft het veel te lang doorgaan, bv. nu nog steeds.

Ik neem contact op met de energieboer.

Thanks!
pi_141318334
bij ons zelfde geluid gehad, gelukkig is de meter vervangen voor een volledig digitale wat een rust in huis :P
pi_141320491
Hallo nog een keer,

Zojuist met Netbeheerder afspraak gemaakt voor komende dinsdag.
Dit is schijnbaar de vroegstmogelijke datum...

Nu lijkt het erop dat dit getik de hele dag door blijft gaan, dat zou op z´n zachtst gezegd aardig storend zijn, maar er was geen eerdere afspraak/andere oplossing mogelijk schijnbaar.

Het enige waar ik me dan nog zorgen over maak is of het schadelijk kan zijn voor de kast en netwerk zelf. Uiteraard nagevraagd bij netbeheerder - ´nee hoor meneer´

Kan iemand op het forum me hier geruststellen? :)
Thanks again!
pi_141320662
als je je hand op de tijdschakelaar legt ( als het goed is doorzichtig kastje met pinnetjes en draadjes e.d.) en je voelt de tikken daaruit komen , moet het geen kwaad kunnen.
pi_141326122
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:47 schreef kovenant het volgende:
als je je hand op de tijdschakelaar legt ( als het goed is doorzichtig kastje met pinnetjes en draadjes e.d.) en je voelt de tikken daaruit komen , moet het geen kwaad kunnen.
Je kan ook even een (geïsoleerde) schroevendraaier op het punt zetten waar je denkt dat het geluid vandaan komt. Als je dan je oor tegen het kunststof handvat aan legt hoor je waar het vandaan komt. Je schroevendraaier is dan een stethoscoop.

[ Bericht 0% gewijzigd door jpajs op 20-06-2014 14:22:04 ]
Jeroentje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')