quote:Haags raadslid heeft begrip voor daden ISIS
DEN HAAG - Het Haagse gemeenteraadslid Abdoe Khoulani (Partij van de Eenheid) heeft er begrip voor dat terreurorganisatie ISIS dood en verderf zaait in Irak. ‘Ik snap dat ze dat doen, absoluut’, zegt hij tegen Omroep West.
De slachtoffers van ISIS hebben volgens Khoulani namelijk ‘veel misdaden’ begaan. ‘Wat zou jij doen, in zo’n situatie’, vraagt het raadslid zich af. ‘Het zijn geen vrouwen en kinderen die worden afgeslacht, het zijn militieleden die de strijd zijn aangegaan met ISIS. In de afgelopen 10 jaar zijn meer dan honderdduizend soennieten standrechtelijk geëxecuteerd. Daar zijn die executies van ISIS niets bij.’ Wel zegt Khoulani executies en lynchpartijen af te keuren.
De soennitische terreurbeweging ISIS maakt zich schuldig aan de ‘gruwelijkste barbarij’, aldus minister Timmermans (PvdA) van Buitenlandse Zaken. Maar Khoulani schrijft op Facebook ‘Leve ISIS en in shaa Allah op naar Baghdad om dat schorem aldaar aan te pakken’.
Stromingen binnen de islam
De twee grootste stromingen binnen de islam zijn het soennisme en het sjiisme. Tussen deze twee moslimgroepen bestaan al eeuwenlang spanningen. Soennieten en sjiieten verschillen in vele opzichten. De twee groepen denken verschillend over wie de profeet Mohammed heeft opgevolgd. Volgens nogal wat soennieten zijn sjiieten geen echte moslims.
De overgrote meerderheid van de moslims wereld is soenniet, maar in Irak vormen sjiieten de meerderheid. Ook de Iraakse regering bestaat voornamelijk uit sjiieten. Khoulani zegt de terreurbeweging te beschouwen als de ‘verzamelnaam voor de hele soennitische opstand in Irak, tegen met name de sjiitische milities die daar de macht hebben. De opstand gaat nu naar Bagdad en daar ben ik een voorstander van. In zijn totale context zeg ik: leve ISIS.’
Mededeling van de redactie: Hoewel wij de vrijheid van meningsuiting zeer belangrijk vinden, is vanwege een grote hoeveelheid ongepaste reacties de mogelijkheid om te reageren op dit bericht uitgeschakeld. Wij vinden dit buitengewoon jammer, maar omdat onze huisregels hier stelselmatig worden overtreden zien we helaas geen andere mogelijkheid.
Bron: http://www.omroepwest.nl/(...)grip-voor-daden-isis
Ja, bizar. Was al gepost.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:48 schreef RVer het volgende:
Iraq crisis: Isis jihadists 'seize Saddam Hussein's chemical weapons stockpile' - live
http://www.telegraph.co.u(...)liki-to-go-live.html
Laten we het hopen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:58 schreef Che_ het volgende:
Er is waarschijnlijk niks bruikbaars bij. Volgens het AD dan
Ik vind het nog zorgelijker dat ISIS kan rekenen op vele nieuwe leden in andere Islamitische landen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:56 schreef Nintex het volgende:
Genocide plegers met chemische wapens tientallen kilometers van Baghdad, tja wat kan er mis gaan...
Dat vind jij zorgelijker dan het feit dat ze chemische wapens hebben?quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik vind het nog zorgelijker dat ISIS kan rekenen op vele nieuwe leden in andere Islamitische landen.
Ze hebben waarschijnlijk geen chemische wapens.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat vind jij zorgelijker dan het feit dat ze chemische wapens hebben?
Ik weet niet wat voor chemische wapens het zijn, maar bij sommige kun je echt grote schade aanbrengen.
Ja, niets bruikbaars, volgens de AD...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ze hebben waarschijnlijk geen chemische wapens.
Zie paar posts hierboven.
Amerika is wel vaker niet helemaal te volgen. Ik ben over het algemeen geen complot denker, maar ik denk dat Amerika zaken weet en meer van plan is dan "wij" denken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:38 schreef Eagle_99 het volgende:
Als Saddam toch wel chemische wapens had, zou Amerika daar toch graag mee pronken?
Ze zijn juist jarenlang veroordeeld door de buitenwereld omdat ze het niet hebben kunnen vinden, of mis ik iets?
De Amerikanen hebben uiteraard hun eigen agenda, en doen vaak dingen puur uit eigen belang. Maar ik hoop toch echt dat ze hier wel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen (en ja ik weet dat er ook doden vallen als Amerika in actie komt). Dit moet gewoon zo snel mogelijk ophouden voordat het 2e wereld oorlog proporties aan gaat nemen. Ik zie niet hoe, zonder inmenging van buitenaf, dit ooit gestopt kan gaan worden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Amerika is wel vaker niet helemaal te volgen. Ik ben over het algemeen geen complot denker, maar ik denk dat Amerika zaken weet en meer van plan is dan "wij" denken.
Ook met de bemoeizucht van Amerika gaat dit niet stoppen. Sterker nog, op korter termijn zal het misschien even stoppen, maar op langer termijn gaan alleen maar meer mensen sympathie krijgen voor ISIS en hun anti-westen retoriek.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:55 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben uiteraard hun eigen agenda, en doen vaak dingen puur uit eigen belang. Maar ik hoop toch echt dat ze hier wel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen (en ja ik weet dat er ook doden vallen als Amerika in actie komt). Dit moet gewoon zo snel mogelijk ophouden voordat het 2e wereld oorlog proporties aan gaat nemen. Ik zie niet hoe, zonder inmenging van buitenaf, dit ooit gestopt kan gaan worden.
Obama: 'Korte militaire actie lost problemen Irak niet op'.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:55 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben uiteraard hun eigen agenda, en doen vaak dingen puur uit eigen belang. Maar ik hoop toch echt dat ze hier wel ingrijpen voordat er nog meer doden vallen (en ja ik weet dat er ook doden vallen als Amerika in actie komt). Dit moet gewoon zo snel mogelijk ophouden voordat het 2e wereld oorlog proporties aan gaat nemen. Ik zie niet hoe, zonder inmenging van buitenaf, dit ooit gestopt kan gaan worden.
Ja maar dan is er wel langer de tijd om een oplossing voor de lange termijn te zoeken. Ben absoluut met je eens dat het geen oplossing is voor de lange termijn. Maar iemand van buitenaf moet iets doen, want dit word gewoon genocide als het zo door gaat (als het al niet zover is..). Van mij mag het net zo goed Rusland,China, de EU of wie dan ook zijn die ingrijpt, maar er moet iets gebeuren.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ook met de bemoeizucht van Amerika gaat dit niet stoppen. Sterker nog, op korter termijn zal het misschien even stoppen, maar op langer termijn gaan alleen maar meer mensen sympathie krijgen voor ISIS en hun anti-westen retoriek.
Ik ben het helemaal met je eens, niks doen zorgt alleen maar dat het probleem groter en groter word.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Obama: 'Korte militaire actie lost problemen Irak niet op'.
Daar heeft hij natuurlijk gelijk in. Dit probleem zal nooit niet volledig opgelost worden ben ik bang. Er zullen altijd wel mensen zijn die sympathie hebben voor dit soort extreme groeperingen. Wat je als Amerika zijnde wel kan doen ik zorgen dat er een beetje stabiliteit en rust terugkeert. Hoe langer men wacht met het ingrijpen, hoe groter dit probleem wordt.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Irak zelf kan dit niet oplossen denk ik.
Dat laatste is helemaal waar, maar ISIS is gewoon niet te stoppen op langer termijn. Je kan ze alleen maar nog fanatieker en groter maken.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:02 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Ja maar dan is er wel langer de tijd om een oplossing voor de lange termijn te zoeken. Ben absoluut met je eens dat het geen oplossing is voor de lange termijn. Maar iemand van buitenaf moet iets doen, want dit word gewoon genocide als het zo door gaat (als het al niet zover is..). Van mij mag het net zo goed Rusland,China, de EU of wie dan ook zijn die ingrijpt, maar er moet iets gebeuren.
Wie zegt dat hierna niet Iran,Saudi Arabië, Jordanië of wie dan ook als volgende aan de beurt is. Ik zie het een wereldwijde bedreiging vormen als er niks gedaan word. En Irak kan het duidelijk niet alleen.
Dat is ook weer waar, maar riskeren dat het een zich uitbreidt over de rest van de landen in de regio is geen optie. Ik zie heel eerlijk gezegd er de komende jaren of decennia liever buitenlandse troepen voor de veilgheid zorgen met bijvoorbeeld 1000 doden per jaar, dan dat er niks gebeurt en dat word 50.000 per jaar (zie syrië).quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat laatste is helemaal waar, maar ISIS is gewoon niet te stoppen op langer termijn. Je kan ze alleen maar nog fanatieker en groter maken.
Het punt is juist dat als wij (VS, Europa) zich gaan bemoeien dat er alleen maar meer doden gaan vallen. Op korter termijn misschien even niet, maar op langer termijn wel...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:08 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar, maar riskeren dat het een zich uitbreidt over de rest van de landen in de regio is geen optie. Ik zie heel eerlijk gezegd er de komende jaren of decennia liever buitenlandse troepen voor de veilgheid zorgen met bijvoorbeeld 1000 doden per jaar, dan dat er niks gebeurt en dat word 50.000 per jaar (zie syrië).
Maar dat wel in overleg met de Iraakse regering en de omliggende landen (en ik weet dat dat heel moeilijk word). Maar dit kan en mag niet langer doorgaan. Een andere oplossing zie ik momenteel echt niet.
Sterker nog, voor de ene ISIS dode is er al weer een ander opgestaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:11 schreef Eagle_99 het volgende:
Niet Amerika, maar de buurlanden zullen wat mij betreft actie moeten nemen. Anders zal ISIS vroeg of laat zijn neus keren richting hen. Ik zie ze voorlopig niet iets doen in Iran, maar in Turkije kunnen ze overal bommen laten ontploffen.
Alleen ISIS totaal uitschakelen zal nooit lukken denk ik.
Misschien een goed idee dat Turkije samen met de Peshmerga een grens trekt in het noorden(de huidige lijn wat meer richting het zuiden) zodat Koerden en Turkmenen in ieder geval niet in gevaar komen en dat Iran sjiitisch Irak onder controle houdt.
En uiteindelijk een vredesmacht in de soennitische gebieden zodat heel Irak onder controle is.
Het zal in ieder geval niet lukken zonder slag of stoot.
Een vredesmacht bestaande uit islamitische deelnemers lijkt me wel gunstig. Misschien dat OIC wat kan betekenen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is juist dat als wij (VS, Europa) zich gaan bemoeien dat er alleen maar meer doden gaan vallen. Op korter termijn misschien even niet, maar op langer termijn wel...
ISIS is alles wat het westen niet is, hun hoofddoel is om een zo anti-westerse samenleving te stichten (hun interpretatie van de Sharia). ISIS krijgt nu al steun over de gehele wereld, dat wordt alleen maar erger als wij ons er mee willen bemoeien..
Gewoon lekker laten gaan die gekken en pas in actie komen als ze aantoonbaar een bedreiging voor Europa gaan vormen.
We moeten helemaal niet de gedachten hebben om ISIS uit te roeien, aangezien dat onmogelijk is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 01:13 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Een vredesmacht bestaande uit islamitische deelnemers lijkt me wel gunstig. Misschien dat OIC wat kan betekenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |