abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141313810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 00:02 schreef HarryP het volgende:
Weet je hoe op de meeste plaatsen drinkwater schoonmaken?
Nee vertel eens. Met chloor zeker? Nou dan heb ik nieuws voor je; dat is al lang niet meer zo. ;)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:19:39 #27
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_141321640
In Zoetermeer staat dit op de website:
"
Zoetermeer - Steeds meer mensen hebben in de zomer een opzetzwembad in hun tuin. Geen klein plastic opblaasbadje meer, maar een fors bad met een zuiveringspomp en een trapje. Om het water in de zomer vrij van bacteriën te houden worden chemicaliën zoals chloor gebruikt. Deze chemicaliën zijn schadelijk voor het milieu.

Als aan het einde van de zomer het zwembad weer wordt opgeruimd moet dit zwembadwater dan ook geloosd worden op het vuilwaterriool, zoals in de WC of gootsteen. Het water mag absoluut niet in het regenwaterputje achter uw huis, want dat is het schoonwaterriool dat rechtstreeks in verbinding staat met die mooie vijver of sloot in uw buurt! Ook is het NIET toegestaan dat het zwembadwater in de tuin zelf wordt geloosd. De regels hiervoor kunt u vinden in het ‘Besluit lozen afvalwater huishoudens’. Afgezien van de milieuschade die optreedt door het lozen van dit zwembadwater zorgt het lozen van een dergelijke hoeveelheid water ook voor (water-) overlast bij de buren bij lozing in de tuin.

Hoe moet het wel?
Bedenk voordat u uw zwembad weer opzet hoe u het water uit uw zwembad kwijt kunt via het vuilwaterriool. In de meeste tuinen is een afvoer op de vuilwaterleiding namelijk niet voorhanden. U kunt het zwembadwater kwijt in de WC of gootsteen, met behulp van een slang en eventueel een pomp.
"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')