Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:33 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, maar je mag toch eigenlijk wel verwachten dat de 2e ronde geen probleem mag zijn, zeker niet in deze poule. Maar we gaan het zien.
Ik zie het nut er ook niet van in als het al zo zijn voor het merendeel van hun fans, wat ik niet geloof. Maar dat moeten ze toch zelf weten?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom zou je daar de nadruk op leggen als je voor het eerst in jaaaaren weer aan een toernooi mag meedoen
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd
Veel succes morgen tegen Australië
Je hebt inderdaad heel wat Belgen die zo doen maar kijk, je hebt er nog een stuk meer die het wél jammer vonden dat NL eruit lag in de 1ste ronde, waaronder ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Afgezien van het kutvolk waar je ze allemaal eventjes mee generaliseert, heb je wel gelijk. Ik woon en werk in België, niet ver over de grens bij Maastricht. 4 jaar geleden toen NL door de poule ronde was vonden ze het allemaal nog geweldig en gingen mijn Belgische collega's/familie en vrienden nog naar Maastricht of Eindhoven om daar op grote schermen de wedstrijden te kijken. Leuk en aardig mee juichen en feesten tot aan de verloren finale. Maar op het EK bij de eerste de beste verloren wedstrijd kwamen de verwijten alweer naar boven van o.a. ''arrogant volkje'' en ''té overtuigd van zichzelf'' enzo.... In de grensstreek valt het nog goed mee, maar zodra je bv. Vlaams Limburg uitgaat druipt het Calimero gedrag er vanaf.
Schijnheiligerds zijn het wel ja....
Ach ja, als je de grensstreek verlaat (niet enkel Limburg), dan kennen de meeste mensen gewoon geen Nederlanders dus dan gaan de vooroordelen spelen, en de "arrogante Nederlander" is een van die vooroordelen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Afgezien van het kutvolk waar je ze allemaal eventjes mee generaliseert, heb je wel gelijk. Ik woon en werk in België, niet ver over de grens bij Maastricht. 4 jaar geleden toen NL door de poule ronde was vonden ze het allemaal nog geweldig en gingen mijn Belgische collega's/familie en vrienden nog naar Maastricht of Eindhoven om daar op grote schermen de wedstrijden te kijken. Leuk en aardig mee juichen en feesten tot aan de verloren finale. Maar op het EK bij de eerste de beste verloren wedstrijd kwamen de verwijten alweer naar boven van o.a. ''arrogant volkje'' en ''té overtuigd van zichzelf'' enzo.... In de grensstreek valt het nog goed mee, maar zodra je bv. Vlaams Limburg uitgaat druipt het Calimero gedrag er vanaf.
Precies; vriendelijk lachen in je gezicht, maar als je je omdraait, steken ze een mes in je rug.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen, zo ook een paar van mijn collega's. Maar zo als jij het verteld met ''heel wat Belgen....'' heb ik het toch echt niet ervaren.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:45 schreef Lothiriel het volgende:
Je hebt inderdaad heel wat Belgen die zo doen maar kijk, je hebt er nog een stuk meer die het wél jammer vonden dat NL eruit lag in de 1ste ronde, waaronder ik![]()
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies; vriendelijk lachen in je gezicht, maar als je je omdraait, steken ze een mes in je rug.![]()
Achterbaksheid troef in België.
Geldt dat ook niet voor Brabanders en Limburgers in Nederland? Daar zeggen ze niet snel recht in je gezicht wat ze vinden, maar doen ze het achter je rug. In de Randstad zijn ze wat directer.. werd vandaag nog uitgemaakt voor kut mongool door iemand die ik bijna omver reed.. dat is irritant, maar de directheid is ook wel weer lekker duidelijkquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Precies; vriendelijk lachen in je gezicht, maar als je je omdraait, steken ze een mes in je rug.![]()
Die rivaliteit België-Nederland is er gewoon en gaat er gewoon blijven, daar ga je niks aan veranderen. Jullie hebben ons Belgenlandje ooit binnengevallen hé? Heeft 15 jaar geduurd voor we onze "revolutie" konden ontketenen en we werden opgescheept met een verdeeld land.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen, zo ook een paar van mijn collega's. Maar zo als jij het verteld met ''heel wat Belgen....'' heb ik het toch echt niet ervaren.
Maar goed, misschien komt het ook dat ik als enige Nederlander in een Belgisch bedrijf met destijds 159 gemengd Belgische/Italiaanse/Spaanse collega's ook een gemakkelijk doelwit was.
Niet dat ik het me aantrok. Ik ben absoluut geen voetbal fan, en kan enkel de TV ervoor aanzetten met een toernooi als het WK of EK. En dan nog alleen voor NL of BE zoals nu.
Eenzijdige rivaliteit is geen rivaliteit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Die rivaliteit België-Nederland is er gewoon en gaat er gewoon blijven, daar ga je niks aan veranderen. Jullie hebben ons Belgenlandje ooit binnengevallen hé? Heeft 15 jaar geduurd voor we onze "revolutie" konden ontketenen en we werden opgescheept met een verdeeld land.
Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Natuurlijk gaan Belgen je plagen of uitdagen, maar als je gewoon vriendelijk bent en niet de wise guy uithangt maak je er snel genoeg vrienden hoor.
Dat vind ik dan wel jammer dat je zulke ervaringen hebt gehad. Ik heb die vijandigheid of achterbaksheid toch nooit echt gezien (enkel wat leedvermaak omtrent EK 2012, maar dat is iets wat niet enkel Belgen hadden volgens mij) maar dat zal nogal verschillen per regio. In Dendermonde waar ik vroeger woonde had je wel vaker gezever over Nederlanders en dat is bvb in Leuven waar ik nu woon een heel stuk minderquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er uitzonderingen tussen, zo ook een paar van mijn collega's. Maar zo als jij het verteld met ''heel wat Belgen....'' heb ik het toch echt niet ervaren.
Maar goed, misschien komt het ook dat ik als enige Nederlander in een Belgisch bedrijf met destijds 159 gemengd Belgische/Italiaanse/Spaanse collega's ook een gemakkelijk doelwit was.
Niet dat ik het me aantrok. Ik ben absoluut geen voetbal fan, en kan enkel de TV ervoor aanzetten met een toernooi als het WK of EK. En dan nog alleen voor NL of BE zoals nu.
Ooit al eens naar een festival in België geweest? Rock Werchter bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Na 10 jaar daar werken, 13 jaar bijeen zijn met mijn huidige Belgische vrouw en het meerendeel van mijn vriendenkring Belgisch is, weet ik wel hoe ik me moet opstellen in een eenzijdige poging tot discussie over voetbalquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
Ik zou me er niet te veel van aantrekken. Natuurlijk gaan Belgen je plagen of uitdagen, maar als je gewoon vriendelijk bent en niet de wise guy uithangt maak je er snel genoeg vrienden hoor.
We hebben er toen wel mooi voor gezorgd dat jullie meer taalrechten kregen, itt tot de Franstalige Belgenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:58 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Die rivaliteit België-Nederland is er gewoon en gaat er gewoon blijven, daar ga je niks aan veranderen. Jullie hebben ons Belgenlandje ooit binnengevallen hé? Heeft 15 jaar geduurd voor we onze "revolutie" konden ontketenen en we werden opgescheept met een verdeeld land.
Klopt. Zo te lezen leeft die rivaliteit vooral in Nederland.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 20:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Eenzijdige rivaliteit is geen rivaliteit.
Leuken garp.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Zo te lezen leeft die rivaliteit vooral in Nederland.
Nederlanders vinden het vooral leuk om anderen af te zeiken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Klopt. Zo te lezen leeft die rivaliteit vooral in Nederland.
O.a. dit topic spreekt boekdelen. De Belgen waren er vrijdag niet zo obsessief mee bezig. Met eigen ogen kunnen zien.quote:
Welke karma precies. Dat ze met wat schijtmazzel van een uiterst zwak Algerije winnen?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
O.a. dit topic spreekt boekdelen. De Belgen waren er vrijdag niet zo obsessief mee bezig. Met eigen ogen kunnen zien.
Maar goed, lekker belangrijk. Mooi voor al die mannetjes die al klaar stonden om te juichen of dat al aan het doen waren. Sommige koppen zie je liever niet, maar in zo'n situaties zou je een uitzondering kunnen maken.:X
Karma is vooral een bitch.
Dat gebitch van diverse kneusjes hier.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Welke karma precies. Dat ze met wat schijtmazzel van een uiterst zwak Algerije winnen?
Spel blijven spelen was nogal lastig geweest als Vertonghen gewoon rood had gekregen. Tot twee keer toe.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gebitch van diverse kneusjes hier.
Schijtmazzel? Gewoon spel blijven spelen, tegenstander kapot spelen, er twee in prikken en de bus in. Niets mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |