Aha, de eerste dommerik meldt zich.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik.
Niet filet ofzo, maar als je kipwings of whatever op de markt hebt gehaald, dan willen daar nog wel eens 'haartjes' in zitten (begin van veertjes), en die scrub je er toch liever uit...
Daarnaast weet je niet wat er allemaal op heeft gezeten, vliegen en whatever. Dus je doet ze even snel onder de kraan schoonmaken met je vingers en legt ze te drogen, waarna je de marinade doet...
Was je de kip dan met Andrélon of zo?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik.
Niet filet ofzo, maar als je kipwings of whatever op de markt hebt gehaald, dan willen daar nog wel eens 'haartjes' in zitten ...
Denk met Veet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Was je de kip dan met Andrélon of zo?
Ik ken alleen buitenlanders die dat doen. Als je vlees in Oela Boela Land op de markt koopt, waar het vol vliegen zit, is dat inderdaad verstandig. Hier niet.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:13 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Inderdaad, goede vraag. Blijkbaar doet 50% van de bevolking het, dus ik neem aan dat iemand het hier wel even komt uitleggen.
Kraanwater, gewoon met je handen schoonwrijven..quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Was je de kip dan met Andrélon of zo?
Doe ik ook, beetje groenten erbij, wat vermicelli. Lekker! Wel de kip weken in heel warm (kokend) water.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:35 schreef beeer het volgende:
Ik laat mijn kip altijd in water weken zodat het malser wordt en was het dan ook gelijk.
daar haal je bacterien van vliegen niet mee weg, dat is dan al te veel het vlees in getrokken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Kraanwater, gewoon met je handen schoonwrijven..
de aardappels voor de patat welquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:49 schreef datismijnmening het volgende:
Wtf het is toch geen groente![]()
![]()
Die vent wast zeker ook zijn patat
En zijn aardappelpuree![]()
Ik in de wasmachine op 40 graden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:14 schreef banapples het volgende:
Daarom zet ik het ook altijd in de vaatwasser. Dan heb je geen last van spetters.
Nah ik ben safe, ik gooi er altijd een flinke scheut kipverzachter bij.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:51 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
dan moet je uitkijken 60 is save volgens bepaalde kenners
... het gaat op de eerste plaats ook om die 'haren' die er soms in zitten, om die er even uit te 'schuren' en plukken.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:47 schreef BrandX het volgende:
[..]
daar haal je bacterien van vliegen niet mee weg, dat is dan al te veel het vlees in getrokken.
Enige remedie is gewoon: zorgen dat je kip goed gebraden, gekookt, gestooft, gegrild what ever is. Lang genoeg heet genoeg geweest dus, alleen daarmee kill je eventuele bacterien het meest betrouwbaar.
En tja, amerikanen doen wel meer gekke dingen in het kader van 'dat is gezond'
Ja ok, die snap ikquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... het gaat op de eerste plaats ook om die 'haren' die er soms in zitten, om die er even uit te 'schuren' en plukken.
Ik denk dat je hier de spijker op de kop tikt, we kopen alles zowat voorverpakt , en verwachten dat het gewassen is en vrij van bestrijdingsmiddelen, er zijn hordes mensen die de in de supermarkt gekochte groente ,voorverpakt en gesneden ,kant en klaar zo in de slabak donderen zonder nog even te wassen/spoelen.quote:
Zo nodig het gevogelte voorkoken om het malser te maken.Hierdoor wordt het echter afgekookt en bij het braden minder gemakkelijk en minder mooi bruin.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:11 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Doe dan 95 graden, is 'ie meteen gaar
Kippen hebben geen harenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 14:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... het gaat op de eerste plaats ook om die 'haren' die er soms in zitten, om die er even uit te 'schuren' en plukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |