abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 juni 2014 @ 10:43:22 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_141192257

Hans Wulffelé had zondag in zijn eigen stad de marathon willen lopen. Hád. De 62-jarige Amersfoorter ligt sinds vorige week met een verlamde rechterhelft in het ziekenhuis, na wat begon als een onbeduidende verkeersruzie.

Hij rijdt op me in en slingert me de ene 'kankermongool' na de andere naar mijn hoofd
Hans Het is maar de vraag of opa Hans, zoals de kleintjes op de basisschool in Hooglanderveen hem liefkozend noemen, er weer helemaal bovenop komt. De krasse zestiger liep daags voor het incident nog 13 kilometer hard en heeft volgens zijn artsen zijn conditie mee, maar of hij nog ooit de oude wordt, niemand die het weet.

Wulffelé praat moeilijk als gevolg van de hersenbloeding, veroorzaakt door een harde vuistslag, maar hij staat erop om, terzijde gestaan door dochter Tamara en zoon Yannick, zijn verhaal te doen. De huilbuien die zijn relaas een paar keer onderbreken, neemt hij voor lief.

'Het gebeurde afgelopen dinsdag rond kort voor twaalven. Ik was met de fiets op weg om mijn kleinzoon Robert van 5 op te halen van school. Dat doe ik vaker, zodat mijn dochter bij wie ik inwoon door kan werken. Ik maak ook altijd en dolletje met de andere kinderen op het plein. ze kennen me daar als opa Hans.

'Ik fietste vlakbij de spoorwegovergang en eetcafé Dims over een smal paadje, toen een man op een scooter me rakelings passeerde. Ik zei: 'We kunnen ook omrijden hoor'. Meer was het niet, maar hij kneep in de remmen en draaide zijn scooter. Dat ging amper, zo smal is dat pad. Scooters rijden er normaal nooit.'

'Omdat ik moest wachten voor het spoor, komt hij me achterop gereden. Hij rijdt op me in en slingert me de ene 'kankermongool' na de andere naar mijn hoofd. Dat was blijkbaar nog niet genoeg allemaal, want vervolgens geeft hij met de volle vuist een dreun tegen de zijkant van mijn hoofd. Pas daarna ging hij ervandoor.'

Wulffelé wordt overeind geholpen door beduusde omstanders, klopt zijn kleren af en fietst snel naar school om nog op tijd te zijn. Op het schoolplein stort hij in elkaar. 'Mijn benen voelden plotseling als rubber, ik was compleet gedesoriënteerd. Ze hebben me tegen een boom gezet in afwachting van de ambulance.'

In het UMC gaan alle seinen op rood. Wulffelé heeft een inwendige (hersen)bloeding overgehouden aan de mishandeling. Hij moet vooral niet getroffen worden door nog een attack. Na een paar zenuwslopende uren belandt de Amersfoorter, aan één zijde verlamd, op de medium care. Bijna een week na het incident praat hij nog steeds moeilijk en doet de rechterhelft nauwelijks mee. Wulffelé zal minstens vier weken moeten revalideren in De Hoogstraat voordat hij naar huis kan.

Dochter Tamara hoort haar vader met van woede dichtgeknepen handen aan. 'Ik ben zo verschrikkelijk boos op die vent. Hij heeft ons leven geruïneerd. Dankzij mijn vader kon ik als alleenstaande moeder mijn vrijwilligerswerk in de jeugdzorg blijven doen. Alles ligt nu overhoop. En waarom? Alleen maar omdat hij iets zei over iemands rijgedrag. Daarom vertellen we ook ons verhaal. Deze man moet echt worden opgepakt.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-verkeersruzie.dhtml

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141192419
Typisch AD artikel weer wat inspeelt op je emoties om het allemaal erger te laten overkomen dan het is.

Moet je maar eens bedenken wat je reactie was als de titel '62-jarige man raakt gewond door verkeersruzie' was.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:52:01 #3
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141192516
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:49 schreef Rezania het volgende:
Typisch AD artikel weer wat inspeelt op je emoties om het allemaal erger te laten overkomen dan het is.

Moet je maar eens bedenken wat je reactie was als de titel '62-jarige man raakt gewond door verkeersruzie' was.
misschien was het

opgefokte man op leeftijd krijgt koekje van eigen deeg
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:53:13 #4
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141192555
rechterkant verlampt, maar kan wel zijn been optrekken?
en gezicht hangt niet scheef ?
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:55:10 #5
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141192618
Trouwens knap als je daar een kind bij weet te verwekken.
pi_141192659
al zeg je wat tegen een ander wel of niet ten zake doende. je slaat een ander niet. onder geen beding. slaan is een vorm van zwakte. en dat moet bestraft worden. als ik heb verhaal lees. is deze meneer gewoon opgekomen voor zijn stukje straat. het verkeer word al steeds meer ik ik ik ik en de rest kan stikke. dus een opmerking vind ik op zijn plaats. de reactie die daar op volgt. okee mongool roepen tja als je geen andere uitweg hebt. maar slaan??? nee dat doe je niet.

250 uur dienstverlening in een verzorgingstehuis voor mensen met het syndroom van down. weet deze man het verschil daarna tenminste tussen een mongool en een oppassende fietser
pi_141192713
Het lontje wordt steeds korter, dat merk ik hier om me heen en zelfs bij mezelf. Frustratie, de verdeeldheid onder de bevolking (arm-rijk, jong-oud, werkend-werkeloos, autochtoon-allochtoon enz), de slechte economische perspectieven, het maakt dat mensen meer zeuren, sneller zeuren maar ook steeds minder van anderen accepteren en sneller grof/kwaad worden. Het gesprek aangaan en rekening houden met elkaar wordt steeds moeilijker.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:58:54 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141192722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:56 schreef peug306 het volgende:
het verkeer word al steeds meer ik ik ik ik en de rest kan stikke.
Inderdaad, gewoon een pad voor jezelf opeisen met je kutfietsje terwijl er makkelijk een scooter naast past.
pi_141192754
quote:
het verkeer word al steeds meer ik ik ik ik en de rest kan stikke
Niet alleen het verkeer.. alles eigenlijk.
pi_141192804
inderdaat. fiets u zelf?
let er maar eens op. je rijd altijd op het midden van de rijstrook. omdat er aan de kanten rotzooi en kuilen enz. liggen.
pi_141193538
quote:
al zeg je wat tegen een ander wel of niet ten zake doende. je slaat een ander niet. onder geen beding. slaan is een vorm van zwakte. en dat moet bestraft worden. als ik heb verhaal lees. i
Ik denk dat je nog even wat verder moet gaan dat dit.

Slaan is alleen een zwakte als je probeert een woordenwisseling te winnen, maar dat lukt je niet. Dus ga je uiteindelijk maar slaan om te winnen.

In dit geval was er geen woordenwisseling. De man mocht blijkbaar geen opmerking maken over het gedrag van de kankermongool op de scooter. De kankermongool voelde zich in zijn hormonen aangesproken. En besloot zijn tijd te gaan besteden aan het volgen van de man en hem verwensingen naar zijn hoofd te slingeren. Toen dat geen resultaat had, de man hem behandelde als het insignificante stuk stront dat de kankermongool was, vond de kankermongool wel dat hij genoeg geconfronteerd was met zijn totale nutteloosheid op deze wereld.

Aangezien de kankermongool te achterlijk was om zijn smet op deze wereld schoon te maken, nam hij de tweede optie: het wegkruipen uit de realiteit door datgene te stoppen dat hem de realiteit laat beleven.

Dus dit was duidelijk een kankermongool die de rest van zijn leven een kankermongool wil blijven. Hij is niet zwak, want hij vecht sterk om de realiteit niet toe te laten in zijn brein. Ik denk dat zijn brein daar gewoon te klein voor is.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:23:08 #12
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141193570
Tsja, voortaan geen bijdehandte opmerking meer maken als zoiets je gebeurd.
pi_141193604
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:23 schreef Brummetje2.0 het volgende:
:')!!
En leer Nederlands.
pi_141193620
quote:
Jawel, gewoon doen, maar ook navolgen door als eerste te gaan slaan.

Een kankermongool stapt toch niet naar de politie.

Misschien een ploertendoder op zak meenemen. Lekker klein, handig om mee te nemen. En dan gewoon niet als een mietje wat mee zwaaien, maar gericht slaan zodat de kankermongool de realiteit niet meer kan ontkennen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:38:37 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141194090
Die toon van het AD wordt echt steeds erger, gadver
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141194184
Had graag het incident zien gebeuren en die scooter rijder wat tandjes laten spugen. Wat een aap
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:44:50 #17
427012 Brummetje2.0
pi_141194297
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:24 schreef Toto69 het volgende:

[..]

:')!!
En leer Nederlands.
Zeg jij er maar lekker wat van als iemand zoiets doet, dan word jij maar lekker in elkaar geslagen. ^O^

Ik weet al jaren dat je geen opmerkingen moet maken als iemand zoiets doet. And guess what: Ik ben nog nooit vanwege een opmerking in elkaar geslagen! :D

En het is hier geen sollicitatiebrief. ;)
  Trouwste user 2022 dinsdag 17 juni 2014 @ 11:49:43 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_141194434
quote:
Heb zelf ook wel eens iets geroepen als fietser. Soms schrik je je kapot door een wielrenner of brommert. Dan wil je wel eens iets verwensen of iets beleefder 'roepen.'

Gelukkig sloegen ze me niet verlamd.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_141194666
Die man moet gepakt worden maar er is geen beschrijving van die vent? Moeten we dan weer gokken wie er op een scooter zit en 'kankermongool' naar oudjes roept?
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_141194681
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:44 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Zeg jij er maar lekker wat van als iemand zoiets doet, dan word jij maar lekker in elkaar geslagen. ^O^

Ik weet al jaren dat je geen opmerkingen moet maken als iemand zoiets doet. And guess what: Ik ben nog nooit vanwege een opmerking in elkaar geslagen! :D

Dit is eigenlijk precies wat er mis is in dit land. Mensen kunnen niks hebben (snel beledigd) en hebben te korte lontjes.

Als ik een of andere idioot tegenkom die mij bijna aanrijd zeg ik er gewoon wat van.
pi_141194788
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:56 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die man moet gepakt worden maar er is geen beschrijving van die vent? Moeten we dan weer gokken wie er op een scooter zit en 'kankermongool' naar oudjes roept?
Afrikaanse afkomst natuurlijk, hoef je er toch niet bij te zetten.
pi_141194840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:59 schreef Leonos het volgende:

[..]

Afrikaanse afkomst natuurlijk, hoef je er toch niet bij te zetten.
Als dat zo zou zijn had het er wel bijgestaan. Ik vermoed juist een roomblanke.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:01:28 #23
427012 Brummetje2.0
pi_141194848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:49 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb zelf ook wel eens iets geroepen als fietser. Soms schrik je je kapot door een wielrenner of brommert. Dan wil je wel eens iets verwensen of iets beleefder 'roepen.'

Gelukkig sloegen ze me niet verlamd.

:P
Gelukkig niet.

Tsja, ik doe het voor de zekerheid niet. Omdat de kans tegenwoordig zo groot is dat je wordt mishandeld. Wil ik liever niet.

Tsja het zij zo. Verstandigste is om niks te zeggen en het gewoon te laten, als je niet in het ziekenhuis wil belanden.
pi_141194960
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:44 schreef Brummetje2.0 het volgende:

[..]

Ik maak ook niet zoveel opmerkingen meer maar merk dat de frustratie dusdanig aan het opbouwen en borrelen is dat mocht ik ooit zoiets meemaken de kans groter is dat die mongool een hersenbloeding krijgt dan ik. Ik sta niet meer voor mezelf in.
pi_141195011
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:01 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Verstandigste is om niks te zeggen en het gewoon te laten
Is dat zo? Alles maar accepteren, buigen en je billen maar voor ze opentrekken om het ze gemakkelijk te maken? Is die houding nu niet net hetgene waardoor dat gedrag steeds erger wordt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')