yvette1982 | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:13 |
Deze is gaan branden in mijn Ford uit 2002. De dealer heeft deze vorige week weggehaald en nu is deze weer gaan branden. Een collega dacht dat bij drie keer motor aan dat deze weer weg zou gaan, dit is helaas niet gelukt. Iemand anders een ander idee? | |
blup | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:14 |
Auto laten maken, gaatie weg van. Ze hebben in jouw geval met de computer dat ding gewoon gereset en verder niets mee gedaan, dan komt 'ie terug ja. | |
Deetch | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:17 |
Het lampje is niet het probleem, de storing die het lampje veroorzaakt is het probleem. Als je de storing laat verwijderen (repareren) is het lampje ook weer uit. | |
DS4 | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:20 |
Heeft de garage jou niet verteld welke storing er is geconstateerd? Zo niet: navragen. Het kan een simpele reparatie zijn, het kan een dure zijn, maar negeren is geen optie. | |
mvdejong | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:23 |
Dit. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn. Mijn Volvo V70 houdt de storing vast in de OBD-II, totdat deze gereset wordt. De bedoeling daarvan is om ook bij een af en toe optredend probleem dit onder de aandacht van de bestuurder te brengen. Als TS beslist het lampje uit wil zetten, kan hij een OBD-kabeltje kopen, en een programma zodat hij vanaf een laptop het zaakje kan uitlezen en desgewenst resetten. Ik gebruik OBD2Spy, na van een paar van dit soort programma's een trial-versie geprobeerd te hebben. | |
yvette1982 | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:27 |
De dealer gaf aan dat het iets met de katalysator is en dat ik het ff aan moest kijken. | |
mvdejong | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:29 |
Ja, dat is een geldige reden om te kijken of het een eenmalig hikje was, een kat is duur. Maar helaas ... En een probleem met de kat betekent meestal dat je de volgende APK niet doorkomt vanwege emissie-problemen. | |
Opa.Bakkebaard | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:29 |
Dat aankijken heb je nu dus gedaan en dat heeft niet geholpen. Het probleem met de katalysator zal dus opgelost moeten worden. | |
DS4 | dinsdag 17 juni 2014 @ 10:34 |
Nou, het lampje brand meteen weer, dus dat moet je laten repareren. Kan een lambdasonde zijn, maar gelet op de leeftijd van jouw auto is het ook niet gek als de katalysator gewoon vervangen moet worden (al verwacht ik niet dat een auto van 2002 daar een foutmelding voor geeft, die heeft volgens mij geen meting na de kat). Kan ook een intern motorprobleem zijn natuurlijk. Hoe dan ook: meteen wat mee doen. | |
eXplorer1 | dinsdag 17 juni 2014 @ 21:13 |
Mijn saab uit 2000 heeft de 2de lambda al. welke error had je, en in het bijzonder het P0xxx nummer? het kan de error zijn dat de kat dood is maar kan ook de error zijn " O2 sensor bank 2 no activity detected" oid. | |
Thezappa | dinsdag 17 juni 2014 @ 21:48 |
als het kat is ...op zich maakt het dan niet echt uit..maar je hebt kans dat hij daardoor niet door de apk komt..of ze moeten hem schoonmaken | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 17 juni 2014 @ 21:54 |
Ah, dat zal P0420 wel zijn geweest. Normaal gesproken gaan ze een auto leven mee. Dus als ze defect zijn (niet helemaal correct, de omzettingsgraad is onvoldoende), is er vaak een andere oorzaak. Is er eens een bobine cq bougiekabel defect geweest, of een ander probleem in het brandstof cq onstekings-systeem dan kost je dit de katalysator op de lange baan. | |
Spanky78 | dinsdag 17 juni 2014 @ 22:14 |
Ik hoor toch wel vaak dat er lambda-sondes sterven en dergelijke fouten geven. Een kapotte katalysator is afhankelijk van de auto een stuk duurder. Edit: 1500 euro kan het zomaar kosten zon niuwe katalysator [ Bericht 8% gewijzigd door Spanky78 op 17-06-2014 22:26:16 ] | |
house_is_a_feeling | dinsdag 17 juni 2014 @ 22:57 |
Of niet meteen paniek zaaien want afhankelijk van de auto kan je net zo goed voor 300 klaar zijn. | |
Fer | dinsdag 17 juni 2014 @ 23:01 |
Mijn is volgelopen met motorolie? | |
DS4 | dinsdag 17 juni 2014 @ 23:05 |
Met de huidige milieunormen gaat een kat allesbehalve levenslang mee. 5-6 jaar is geen uitzondering meer... | |
DS4 | dinsdag 17 juni 2014 @ 23:07 |
Of meer... Al zal dat bij een fordje wel meevallen. | |
Spanky78 | dinsdag 17 juni 2014 @ 23:08 |
FOcus diesel: 1500. Een ka zal wel goedkoper zijn. | |
Chuck-N0rr1s | dinsdag 17 juni 2014 @ 23:12 |
Dan lukt ie wel een slok ![]() | |
Deetch | woensdag 18 juni 2014 @ 08:13 |
Of het betekent dat er een-of-ander sensortje van 5 euro kapot is waardoor je een storing krijgt. Helaas wordt in de garage gewoon klakkeloos je hele kat vervangen. | |
eXplorer1 | woensdag 18 juni 2014 @ 10:26 |
Nou, TS kom eens met die P0/P1xxxx code ![]() ![]() | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 18 juni 2014 @ 12:39 |
Je vergeet p2, p3 en zelfs p4 | |
eXplorer1 | woensdag 18 juni 2014 @ 12:50 |
ja maar P0 is powertrain en p1 is merk afhankelijk, p2,p3,p4 is specifiek voor speciale shit en canbus apparatuur geloof ik en daar vallen de lambda/cat's niet onder toch? | |
Chuck-N0rr1s | woensdag 18 juni 2014 @ 12:53 |
Die zijn ook powertrain. Canbus is U****, remmen C**** en ramen ed B**** ![]() | |
eXplorer1 | woensdag 18 juni 2014 @ 14:35 |
"explorer1 krijgt hoofdpijn maar probeert alles te onthouden" ![]() | |
yvette1982 | donderdag 19 juni 2014 @ 10:34 |
Indien ik deze in zou willen ruilen. Is het dan verstandig ( ook al is het niet netjes) om het lampje van de storing uit te laten draaien. Of komen ze daar waarschijnlijk achter als ze de auto testen/keuren. | |
DS4 | donderdag 19 juni 2014 @ 10:48 |
Nog afgezien van dat ze er hoogst waarschijnlijk achter komen is dit gewoon een vorm van oplichting. Niet doen dus. | |
gianni61 | donderdag 19 juni 2014 @ 10:53 |
verstandig is het niet. door het lampje uit te laten zetten en hem zo te verkopen pleeg je bedrog door wetens en willens een gebrek te verzwijgen bij de verkoop. alsde koper hier achter komt (doordat er iets defect gaat bijvoorbeeld) kan hij/zij jou alsnog aansprakelijk stellen voor de kosten en evt meer |