abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141162020
Na een half jaar werkloos geweest, ben ik in de ziektewet beland vanwege mijn hart. Inmiddels, na 1,5 jaar en gedotterd, ben ik 'gezond' verklaard. Al met al ben ik dus 2 jaar van de arbeidsmarkt geweest. Ik heb wel een opleiding gevolgd (1 jaar) en doe heb aan vrijwilligerswerk gedaan. Een opleiding uit interesse, als aanvulling. Het is niet op mijn vakgebied. Vrijwilligerswerk doe ik in mijn vakgebied en als aanvulling op mijn opleiding.
Nu ben ik uitgenodigd voor een sollicitatie.
Hoe ik ga het gat in mijn cv verklaren? Zeggen dat ik 'hartpatiënt' was?? Ja? Maar wat voor indruk laat je achter. Ik kan me voorstellen dat, ondanks dat de cardioloog zegt dat het oke is, een werkgever toch een reserve heeft. Nee? Hoe verklaar ik het gat.
Geef maar eerlijk antwoord. Wat zou je ECHT doen??
O, ik ben een vrouw van 40jr :)
Alvast Bedankt!
  maandag 16 juni 2014 @ 18:48:37 #2
411401 imikethat
Supa Hot Fire; Get Rekt m8
pi_141162249
Ik zou het wel vertellen. Stel dat je over een x aantal jaren er toch weer last van krijgt. 'Oh ja, ik was eigenlijk hartpatient maar ben maar 2 maanden weg hoor.'
First of all, I'm not your friend.
~ Gelukkig zijn we tegenwoordig ouder en wijzer en helpen we onze hersens op een verstandigere wijze naar de klote
  maandag 16 juni 2014 @ 18:53:23 #3
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_141162507
Vaak is het wel zo als een potentiele werkgever tijdens solli hoort dat die persoon iets mankeert heeft een lange tijd dat het al bij voorbaat een no go is. Sad but true helaas want ze hebben een overschot aan kandidaten meestal. Niks mis mee als het niet verteld wordt want ts is toch weer gezond verklaard of moet ie nog vaker weg vooor nabehandelingen? Maar als je niks zegt moet dat gat in de cv evengoed verklaard worden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_141162626
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:45 schreef anoniem001 het volgende:
Je hebt met de kinderen thuis gezeten.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:53 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar als je niks zegt moet dat gat in de cv evengoed verklaard worden.
En wat zijn dan de alternatieven?
Druk gesolliciteerd maar nooit aangenomen -> Er is iets mis met je wat je niet vertelt.
Na je vorige baan een 'tussenjaar' genomen. -> Je bent niet gemotiveerd voor een baan.
In de gevangenis gezeten. -> Je bent crimineel.

[ Bericht 40% gewijzigd door jeroen25 op 16-06-2014 19:00:52 ]
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:55:59 #5
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_141162637
Gewoon gat opvullen door de einddatum van je laatste werkgever te verplaatsen naar meer recent, kun je beter wel doen en zo niet wordt je er toch op afgerekend...
pi_141162935
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:55 schreef Thice het volgende:
Gewoon gat opvullen door de einddatum van je laatste werkgever te verplaatsen naar meer recent, kun je beter wel doen en zo niet wordt je er toch op afgerekend...
Ja gewoon liegen, goed idee :')
5 Ferrari's op videoband!
  maandag 16 juni 2014 @ 19:06:42 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_141163167
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:55 schreef Thice het volgende:
En dan gaan ze je laatste werkgever opbellen voor informatie en horen ze "Ja maar die heeft hier helemaal niet zo lang gewerkt" Dan maak je pas een goede indruk natuurlijk.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 16 juni 2014 @ 19:13:02 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_141163540
Ik zou het wel zeggen of zeggen dat je bij je vrijwilligerswerk gewerkt hebt. Ze hoeven niet te weten dat je er geen geld voor hebt gekregen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:13:48 #9
88865 Thice
I did it just for fun...
pi_141163579
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:06 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En dan gaan ze je laatste werkgever opbellen voor informatie en horen ze "Ja maar die heeft hier helemaal niet zo lang gewerkt" Dan maak je pas een goede indruk natuurlijk.
Dan moet je net dikke pech hebben, heel vaak bellen ze namelijk niet naar je oude werkgever, en mochten ze dat wel doen vragen ze meestal alleen naar je functioneren...
Het leven bestaat uit risico's nemen, maar als je altijd eerlijk bent wordt je daar ook op afgerekend blijkt wel.
pi_141163682
quote:
10s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:45 schreef anoniem001 het volgende:
Na een half jaar werkloos geweest, ben ik in de ziektewet beland vanwege mijn hart. Inmiddels, na 1,5 jaar en gedotterd, ben ik 'gezond' verklaard. Al met al ben ik dus 2 jaar van de arbeidsmarkt geweest. Ik heb wel een opleiding gevolgd (1 jaar) en doe heb aan vrijwilligerswerk gedaan. Een opleiding uit interesse, als aanvulling. Het is niet op mijn vakgebied. Vrijwilligerswerk doe ik in mijn vakgebied en als aanvulling op mijn opleiding.
Nu ben ik uitgenodigd voor een sollicitatie.
Hoe ik ga het gat in mijn cv verklaren? Zeggen dat ik 'hartpatiënt' was?? Ja? Maar wat voor indruk laat je achter. Ik kan me voorstellen dat, ondanks dat de cardioloog zegt dat het oke is, een werkgever toch een reserve heeft. Nee? Hoe verklaar ik het gat.
Geef maar eerlijk antwoord. Wat zou je ECHT doen??
Alvast Bedankt!
Een "nieuwe" werkgever mag tijdens de sollicitatie niet vragen naar je medische gegevens. En als je gedotterd bent dan heb je weer het zelfde risico profiel om uit te vallen als ieder ander.

Dus ik zou het er meer op gooien wat jij qua kwaliteiten etc kan brengen op de functie dan over dat gat van krap 2 jaar. Dat hebben wel meer mensen in deze tijden.....
I'm not the man you think I am!
pi_141163865
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:13 schreef Tinkepink het volgende:
Ik zou het wel zeggen of zeggen dat je bij je vrijwilligerswerk gewerkt hebt. Ze hoeven niet te weten dat je er geen geld voor hebt gekregen.
Het hele principe van vrijwilligerswerk is dat je er GEEN geld voor krijgt.

En je kunt niet bij vrijwilligerswerk werken, maar wel vrijwilligerswerk doen.
5 Ferrari's op videoband!
pi_141163979
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:15 schreef l3laster het volgende:

[..]

Een "nieuwe" werkgever mag tijdens de sollicitatie niet vragen naar je medische gegevens
Maar een "nieuwe" werkgever mag en zal wel vragen naar de oorzaak van een gat in je cv.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:22:52 #13
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_141164143
Absoluut niets vermelden over die ziekteperiode, als je dat doet dan ligt je sollicitatie al direct in het ronde archief.

Benadruk je vrijwilligerswerk, zeker als dat in het verlengde heeft gelegen van het werk waar je nu op solliciteert of benadruk die elementen daarvan. Misschien kun je vertellen dat je hebt geprobeerd voor jezelf te beginnen maar dat dat helaas vanwege de crisis uiteindelijk niet is gelukt en dat je daarom weer een reguliere baan zoekt? Dat je voor je zieke oma hebt gezorgd? enz. enz. enz.

(ik noem maar wat... wees creatief!)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_141164695
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Absoluut niets vermelden over die ziekteperiode, als je dat doet dan ligt je sollicitatie al direct in het ronde archief.

Benadruk je vrijwilligerswerk, zeker als dat in het verlengde heeft gelegen van het werk waar je nu op solliciteert of benadruk die elementen daarvan. Misschien kun je vertellen dat je hebt geprobeerd voor jezelf te beginnen maar dat dat helaas vanwege de crisis uiteindelijk niet is gelukt en dat je daarom weer een reguliere baan zoekt? Dat je voor je zieke oma hebt gezorgd? enz. enz. enz.

(ik noem maar wat... wees creatief!)
Jij noemt dat creatief, een ander noemt dat liegen. Lijkt me ook erg onhandig om altijd op je hoede te moeten zijn om niet per ongeluk je te laten ontvallen dat je ernstige gezondheidsklachten hebt gehad. Je loopt dus constant rond met het idee dat je hebt moeten liegen voor je baan.

Maar goed, dat moet een ieder voor zich verantwoorden. :)
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_141164813
Bedankt voor jullie reacties.
Heeft me aan het denken gezet, want de kans dat deze nieuwe werkgever contact opneemt met mijn laatste werkgever is zeker aanwezig. Bij mijn laatste werkgever werkte is samen met mensen van de werkgever waar ik nu gesolliciteerd heb. Dus ze 'kennen' elkaar.
Het termijn opschroeven is geen optie dus. Trouwens dat heb ik een beetje gedaan door alleen jaartallen te noemen en niet de maanden. Maar ook hier kan naar gevraagd worden.
En .... collega's van mijn laatste werkgever zijn op de hoogte van mijn hartfalen van afgelopen jaar.
Dus... misschien heb ik al geen keus meer :{

En
quote:
Je hebt met de kinderen thuis gezeten.
Waar haal ik die kinderen vandaan ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 19:37:10 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_141165065
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:31 schreef Neuroscience het volgende:
Jij noemt dat creatief, een ander noemt dat liegen. Lijkt me ook erg onhandig om altijd op je hoede te moeten zijn om niet per ongeluk je te laten ontvallen dat je ernstige gezondheidsklachten hebt gehad. Je loopt dus constant rond met het idee dat je hebt moeten liegen voor je baan.
In deze tijd waarin het zelfs verdomd moeilijk is voor een kerngezonde sollicitant om een baan te vinden vind ik dit volstrekt verantwoord.

TS geeft aan dat zijn gezondheidsklachten voltooid-verleden-tijd zijn, dus ik zie niet in waarom een en ander überhaupt relevant is.

quote:
Maar goed, dat moet een ieder voor zich verantwoorden. :)
Eerlijkheid loont niet altijd. Helaas.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_141165116
Als jij je hartklachten verzwijgt en enkele van die bekende collega's vragen (wellicht puur uit gemeende interesse) hoe het nu met je gaat, dan krijg je een erg ongemakkelijke situatie. Dat kan pleiten voor direct open kaart spelen.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:40:07 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141165325
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:37 schreef Kansenjongere het volgende:
Als jij je hartklachten verzwijgt en enkele van die bekende collega's vragen (wellicht puur uit gemeende interesse) hoe het nu met je gaat, dan krijg je een erg ongemakkelijke situatie. Dat kan pleiten voor direct open kaart spelen.
en dan de baan niet krijgen zeker
pi_141165435
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

en dan de baan niet krijgen zeker
Als het alternatief is dat je wanneer je de baan wel zou krijgen nog voor het verstrijken van je proeftijd alweer op straat staat, is dat een gok die het overwegen waard is.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:45:12 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141165682
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:41 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Als het alternatief is dat je wanneer je de baan wel zou krijgen nog voor het verstrijken van je proeftijd alweer op straat staat, is dat een gok die het overwegen waard is.
dus werk of geen werk, geen werk is beter?
pi_141165712
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:33 schreef anoniem001 het volgende:
Trouwens dat heb ik een beetje gedaan door alleen jaartallen te noemen en niet de maanden.
Een periode van een jaar in een Cv kan je nog redelijk met sabbatical en/of werkeloosheid opvullen. Heb ik ook gedaan, nooit afwijzende reactie daarop (naaar ik moet geloven).

TWee jaar is, afh. van je opleiding en ervaring, al een stuk lastiger.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:45:47 #22
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141165722
Zeggen dat je huisvrouw was in die tijd. (Zorgde voor de kinderen?)
pi_141165873
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus werk of geen werk, geen werk is beter?
Volgens mij kan ze kiezen uit het spelen van open kaart met het risico dat ze de baan niet krijgt of het verzwijgen van haar hartproblemen met het risico dat ze, als ze hem überhaupt al krijgt, de baan in no time weer kwijt is.
Met andere woorden: de keuze uit het risico op geen werk of het risico op geen werk.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:48:41 #24
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_141165929
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:47 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Volgens mij kan ze kiezen uit het spelen van open kaart met het risico dat ze de baan niet krijgt of het verzwijgen van haar hartproblemen met het risico dat ze, als ze hem überhaupt al krijgt, de baan in no time weer kwijt is.
Met andere woorden: de keuze uit het risico op geen werk of het risico op geen werk.
duidelijk dus: niet vertellen
pi_141165944
Zet al hobby "duursporten" (zoals ik deed en doe) op je CV. Best veel managers die dat ook doen, heb je gelijk een klik in het gesprek. Jullie tijden op de 7-heuvelenloop doet het dan goed.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')