![QLtG2.png]()
![67vhP.png]()
Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, seizoen 2 van 1 april t/m 3 juni 2012, seizoen 3 van 31 maart t/m 9 juni 2013 en we zijn net begonnen met seizoen 4.
De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.
![Go_T_1.jpg]()
![Go_T_2.jpg]()
![Go_T_3.jpg]()
![Go_T_4.jpg]()
![Go_T_5.jpg]()
Mei 2014 - Khaleesi © ![LPdVZ.png]()
De serie zelf:
Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDbDavid Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek):
David Benioff - IMDbGeorge RR Martin zelf is ook betrokken:
George R.R. Martin - IMDbSPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.[ Bericht 0% gewijzigd door Khaleesi op 16-06-2014 11:08:14 ]
"Kill the Braavosi, bring the girl!"
Beetje jammere TT. Maar ik moest er dan ook ver voor zoeken....

Had er ook geen paraat!
pffff eindelijk!!!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:
Dat Dany portret van je uit het vorige topic was echt wel nice! Had hem al eerder gezien maar blijft gaaf!
quote:
Op zondag 15 juni 2014 23:21 schreef Khaleesi het volgende:[..]
Dat Dany portret van je uit het vorige topic was echt wel nice! Had hem al eerder gezien maar blijft gaaf!
die gast kan echt mooi tekenen, zeker weten!
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:
Op zondag 15 juni 2014 23:27 schreef Mr.Major het volgende:Uhm... Zullen we nu weer even serieus on topic?
Waarom is Sam nog steeds dik, ondanks dat hij al drie jaar op de wall rondloopt?
traaaaage verbranding
-Rabia Al-Basri
quote:
nee alive and kicking for all we know
-Rabia Al-Basri
Nee Alliser leeft nog. Ik twijfelde daar helemaal niet over, totdat een vriend van me zij dat hij door Thenns werd meegezeuld. (Die gozer helemaal blij). Dus ik keek het terug, maar hij werd veilig weggesleept door een van de Brothers. Sinds vorige aflevering vind ik hem echt wel een chille gast eigenlijk. Het is een baasje.
[edit] oke geen leeuw dus. Een wolf.
(Deze post van mij slaat nergens meer op)
quote:
zie edit
-Rabia Al-Basri
quote:
what has been seen...
-Rabia Al-Basri
quote:
Brit die Amerikaan speelt.
Amerikaan die Brit speelt.
quote:
soon my friend soon
-Rabia Al-Basri
Morgen! Wat gaat er gebeuren met Tyrion en Jon?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:
Hurley
-Rabia Al-Basri