abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141070420

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syri deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

#freefrederike
pi_141070435
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:38 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Idd, ze worden waarschijnlijk door een land gefinancieerd. Niemand weet alleen door wie..
Door SA en Qatar lijkt me best duidelijk toch
pi_141070445
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:35 schreef kurd0w het volgende:
En wees maar blij dat de PKK er is geweest, anders was er geen Koerdisch besef in Turkije en zouden we allemaal Turken zijn. Elkaar in zijn waarde laten is niks mis mee.. :')
Dat mes snijdt echter aan twee kanten...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141070526
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef vigen98 het volgende:
Door SA en Qatar lijkt me best duidelijk toch
Bewijs het.
-
pi_141070544
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat mes snijdt echter aan twee kanten...
Licht toe...
pi_141070614
ISIS = polythesme. Wanneer gaan ze zweepslagen uitdelen in Mosul voor eenieder die hen ISIS noemt?
-
pi_141070629
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:44 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Licht toe...
De Koerden hebben heel veel sympathie verloren door de PKK.
Als de Koerden willen dat de Turken open staan voor erkenning van minderheidstalen en dergelijke dan zullen ze de publieke opinie moeten benvloeden. Bussen met burgers opblazen helpt daar niet echt bij natuurlijk. Ik bedoel, de Turkse elite zag de Koerden altijd al als een stel barbaren die geciviliseerd moeten worden d.m.v. assimilatie, de PKK bevestigt hun beeld alleen maar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141070668
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:48 schreef IPA35 het volgende:
de PKK bevestigt hun beeld alleen maar.
Hun beeld boeit niet. Wat telt is honderden miljarden dollars schade aan de Turkse economie.
-
pi_141070722
quote:

[..]

Als de Koerden willen dat de Turken open staan voor erkenning van minderheidstalen en dergelijke dan zullen ze de publieke opinie moeten benvloeden. Bussen met burgers opblazen helpt daar niet echt bij natuurlijk. Ik bedoel, de Turkse elite zag de Koerden altijd al als een stel barbaren die geciviliseerd moeten worden d.m.v. assimilatie, de PKK bevestigt hun beeld alleen maar.
Want ja, toen het op een geciviliseerde manier geprobeerd werd kregen de Koerden ook echt hun rechten. Maar toen dachten zij van ''Bommen gebruiken om honderden mensen op te blazen en guerrilla oorlog tegen het Turks leger met tot gevolg duizenden doden is veeeeel leuker'' en dus stopten ze met het geciviliseerde proces voor Koerdische rechten. En warempel, tegelijkertijd was er een coup d'etat in Turkije en werden de Koerden ook nog eens vervolgd. :')
pi_141070728
quote:

[..]

De Turkse elite vergeet daar even bij dat zij zelf de grootste Barbaren zijn. De PKK is een prima tegengeluid dat van zich laat horen aangezien de Turken (nu nog steeds maar een stuk minder) de Koerden zwaar onderdrukten. De PKK heeft laten zien dat Koerden ook iets terug kunnen doen, en ook nog eens goed.

Ik word gek van die Turken die denken dat als zij iemand vermoorden, dat zelfverdediging is of als zij iemand onderdrukken, dat dat zo hoort maar als 't andersom is is 't opeens racisme en anti-turkisme.

Ik praat de onschuldige doden niet goed die de PKK heeft gemaakt, maar doen alsof de Turken zo lief zijn en open staan voor erkenning is de grootste bullshit. Zonder de PKK waren de Koerde nog steeds bergturken genoemd, nu heeft Turkije geen andere keus dan de Koerden erkennen.
#freefrederike
  zaterdag 14 juni 2014 @ 14:53:20 #12
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141070769
quote:
4s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:51 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

De Turkse elite vergeet daar even bij dat zij zelf de grootste Barbaren zijn. De PKK is een prima tegengeluid die van zich laat horen aangezien de Turken (nu nog steeds maar een stuk minder) de Koerden zwaar onderdrukten. De PKK heeft laten zien dat Koerden ook iets terug kunnen doen, en ook nog eens goed.

Ik word gek van die Turken die denken dat als zij iemand vermoorden, dat zelfverdediging is of als zij iemand onderdrukken, dat dat zo hoort maar als 't andersom is is 't opeens racisme en anti-turkisme.

Ik praat de onschuldige doden niet goed die de PKK heeft gemaakt, maar doen alsof de Turken zo lief zijn en open staan voor erkenning is de grootste bullshit. Zonder de PKK waren de Koerde nog steeds bergturken genoemd, nu heeft Turkije geen andere keus dan de Koerden erkennen.

Helemaal mee eens.
pi_141070774
Ik als Nederlander kan met 100% zekerheid zeggen dat de Turken de grootste racisten zijn in de menselijke geschiedenis. Ze staan met verre afstand nummer 1. Wat ik soms hoor als ik met een Turk praat is gewoon niet normaal. Veel Turken denken dat ze serieus superieur zijn aan elk ander volk, ik snap niet waar die arrogantie vandaan komt aangezien ze alleen maar in Armenen vermoorden de allerbeste zijn.
#freefrederike
pi_141070968
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 14:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat zeggen/schreeuwen/zingen ze? waarom staan ze daar?
Dit was na de oproep van Ayatollah Ali Al-sistani om bij het leger aan te sluiten.

Ze schreeuwen "heel het volk staat achter je".
pi_141070994
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dit was na de oproep van Ayatollah Ali Al-sistani om bij het leger aan te sluiten.

Ze schreeuwen "heel het volk staat achter je".
Ik ben benieuwd wat er komen gaat, mogen ISIS snel weer verdreven worden.
pi_141071001
Zelfs Ammar Al-Hakim, die eerst deed alsof er geen ISIS was om Maliki tegen te werken :')

Verrader nr 1. Maar goed.
pi_141071051
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141071118
Meer dan 200 ISIL gedood bij bombardementen op Baiji volgens de Iraakse staatszender.
-
pi_141071231
Leider van "1920 Revolution Brigade" gedood in Tikrit.
-
pi_141071285
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
Meer dan 200 ISIL gedood bij bombardementen op Baiji volgens de Iraakse staatszender.
Beste bericht na de 1-5 van gister.
Protge moi de mes dsirs.
pi_141071309
quote:
*O*
pi_141071332
quote:
Doet dat maar delen door 10. De iraakse tv stations zijn dikke leugenaars. Zo ook ALLE arabische zenders. Ik ben allang gestopt met het bekijken van de pathologische leugens van Al arabiya to al Iraqiya.
pi_141071383
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 15:14 schreef Hiper het volgende:

[..]

Doet dat maar delen door 10. De iraakse tv stations zijn dikke leugenaars. Zo ook ALLE arabische zenders. Ik ben allang gestopt met het bekijken van de pathologische leugens van Al arabiya to al Iraqiya.
U Mad?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')