quote:
Dries Roelink mag zijn WK-single 'Juichen' niet promoten. Hij heeft de autorisatie niet.
Roelvink deed met Juichen een gooi in de traditionele strijd om wie dé WK-hit uitbrengt die heel Nederland woord voor woord mee kan zingen. Op de wijs van Copacabana van Barry Manilow zingt hij onder andere 'Wij zijn de beste, ja dat zei Louis. De bondscoach is Louis van Gaal, onze nieuwe generaal'.
Maar op de website van de volkszanger is opeens geen spoor meer te bekennen van het liedje. Ook is de clip verwijderd van YouTube. Roelvink heeft namelijk nog niet de autorisatie binnen van platenmaatschappij Universal om de hit te mogen coveren.
Juichen
'Ik stop even met de promo-acitivteiten tot we alsnog de autorisatie binnen krijgen', zegt Roelvink tegen AT5. 'Het is een beetje mijn onwetendheid.' Normaal gesproken worden de rechten van een cover wel via Buma/Stemra geregeld, maar Universal greep toch in. 'Dit gebeurt zelden, hoorde ik van mijn platenlabel', zegt Roelvink.
Maandag hoort de zanger van Universal of hij weer Juichen mag promoten. Stel dat mag niet, dan heeft hij niet een ander nummer achter de hand. Of hij over twee jaar met het EK weer een Oranje-liedje schrijft, is nog maar de vraag. 'Dit is al mijn vierde single. Er komen bij ieder toernooi zo veel liedjes uit... Nu zijn het er al zeventig. En andere zangers krijgen steun door reclames van supermarkten.'
Opmerkelijk: ook volkszanger Mick Harren heeft een WK-liedje geschreven op de wijs van Copacabana.
BRONIk hoop dat het snel rond komt met Universal , ander ga ik nooit meer naar Universal studio's , dat zal ze leren.
Belachelijk dat Mick Harren (

) wel de melodie mag gebruiken

Sterkte Dries