abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6353563
Ik zie em net op mtv, mij reactie was 'WTF is dit nou weer!"
pi_6353593
nou, zoals ze het zeggen: Kut Marokkanen !

[Dit bericht is gewijzigd door tRiZzZ op 18-10-2002 18:10]

God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
pi_6353596
Post de lyrics 'ns, want zo'n titel zegt op zichzelf natuurlijk niets.
pi_6353613
De laatste stuiptrekkingen van Heinsbroek ofzo..?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:12:26 #5
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_6353614
Komt dat door Rob Oudkerk?
Insanus sum
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:12:54 #6
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6353618
wordt door een marrokaan gerapt, las 'r toevallig wat over in de Panorama van september ofzo.
hij zal wel op moetne komen voor z'n billy's ofzo/.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_6353632
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:12 schreef Punica het volgende:
wordt door een marrokaan gerapt
Tja, dat dacht ik al, anders kom je er echt niet zo makkelijk mee weg. Net zoals die cabaretier Najib Amhali die de meest grove grappen over Marokkanen kan maken (geweldige gast, trouwens) omdat 'ie het zelf ook is...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6353636
ff voor de duidelijkheid.

Het is door een marokkaan gerapt, de tekst gaat over de vooroordelen van autochtonen jegens marokkanen

pi_6353640
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:12 schreef _Abu_ het volgende:
Komt dat door Rob Oudkerk?
Weet ik het? Lees het ook maar hier.

Het kan zowel een protest zijn als een bevestiging van een vooroordeel, lijkt me.

vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:15:57 #10
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6353648
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:14 schreef Duiveltja het volgende:
ff voor de duidelijkheid.

Het is door een marokkaan gerapt, de tekst gaat over de vooroordelen van autochtonen jegens marokkanen

in dat geval is t een kutnummer
pi_6353733
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:15 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

in dat geval is t een kutnummer

Idd ik zag het net ook op tmf, maar snel weggezapt, klonk nergens naar
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_6353761
snel weg gezapt is ook lekker.. sjezus, luister eens een keer iets voor je gaat oordelen.. deze gast die dit rapt is zeer talentvol en won vorig jaar de grote prijs van NL in categorie hiphop/rnb.. wat jij zegt zegt wel wat over je... *zucht*
pi_6353779
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:25 schreef Scrummie het volgende:
snel weg gezapt is ook lekker.. sjezus, luister eens een keer iets voor je gaat oordelen.. deze gast die dit rapt is zeer talentvol en won vorig jaar de grote prijs van NL in categorie hiphop/rnb.. wat jij zegt zegt wel wat over je... *zucht*
?

ik vond er persoonlijk niks aan halverwege het nummer.....

maar wat ik zeg is subjectief, hoef jij het niet mee ens te zijn

En al was het s'werelds beste rapper hoef IK hem nog niet leuk te vinden.

pi_6353821
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:25 schreef Scrummie het volgende:
Verschil in smaak misschien??? wie is hier nou de *zucht*??
FTW!
pi_6353863
Njah.. sorry, bedoelde het niet zo persoonlijk.. ik las het alsof je zei, van snel weggezapt, alsof het uit nederland komt dus wel slecht moet zijn.. excuses.. Ik zie dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dat daardoor zoveel ECHT talent (dus niet K-otic en al die onzin) nergens komt.. mensen kijken niet meer naar kwaliteit maar naar wat "in" is enzow, mijn excuses again voor te snel te geirriteerd reageren.
pi_6353909
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:33 schreef Scrummie het volgende:
Njah.. sorry, bedoelde het niet zo persoonlijk.. ik las het alsof je zei, van snel weggezapt, alsof het uit nederland komt dus wel slecht moet zijn.. excuses.. Ik zie dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dat daardoor zoveel ECHT talent (dus niet K-otic en al die onzin) nergens komt.. mensen kijken niet meer naar kwaliteit maar naar wat "in" is enzow, mijn excuses again voor te snel te geirriteerd reageren.
Okie...

maar K-otic en die onzin moet ik ook niet vandaar. Ben zelf een avid Garbage-fan, voornamelijk omdat geen enkel iets van hun gelijk is

[ontopic]
niks te melden verder, wel leuk dat nu een marrokaan mainstream wordt in de rap-scene
[/ontopic]

[Dit bericht is gewijzigd door Ordos20 op 18-10-2002 18:43]

pi_6353916
titel + artiest maybe (kan ik hm kopen )
pi_6354052
Ik heb net een stukje gezien en ik vind het helemaal niets, zeg nou niet van "jij vind het niet leuk omdat het niet in is" Want dat boeit me dus totaal geen ene fuck wat in is. Ik vond um niet echt talentvol overkomen iets wat ik met Brainpower wel heb.

Nou gaan er dus mensen lopen roepen: Oh daar heb je weer iemand die na "Dansplaat" Brainpower goed is gaan vinden omdat iedereen dat vind. Dat is dus ook absoluut niet waar, zn vorige album was meesterlijk en ben ik vanaf het begin gek van geweest
Is de enige hiphop/rnb/oid cd die in mn discman gebleven is naast alle rock cds.

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_6354959
Hij gaat wel. Ben geen fan van het genre, vooral niet van het 'protestlied' , omdat het nogal eens in rijmelarij verzandt; zo ook dit nummer bij vlagen.
En sinds wanneer wordt dergelijke schuttingtaal gedoogd?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 19:56:50 #20
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_6355033
De songtekst:

Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven
Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers
We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet , dit behoor je te weten
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie ik ben
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr tas verbergen
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren

pi_6355045
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:51 schreef SportsIllustrated het volgende:
En sinds wanneer wordt dergelijke schuttingtaal gedoogd?
Dat zal dan wel naar Amerikaans hiphop-voorbeeld zijn, denk ik. Gelukkig hebben we nog geen Nederlands alternatief voor de 'Parental Advisory'-sticker. Mij maakt het niet zoveel uit, ik ben geen fatsoensrakker (al heb ik dit plaatje dan nog niet gehoord, maar zal het echt zoveel verschillen met de woorden die bijv. Hans Teeuwen in de mond neemt?)
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6355204
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:56 schreef Tovaho het volgende:
De songtekst:

<knip>
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren

Hehehe... Yeah, go zagbi...
pi_6355245
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:57 schreef Zander het volgende:

[..]

Dat zal dan wel naar Amerikaans hiphop-voorbeeld zijn, denk ik. Gelukkig hebben we nog geen Nederlands alternatief voor de 'Parental Advisory'-sticker. Mij maakt het niet zoveel uit, ik ben geen fatsoensrakker (al heb ik dit plaatje dan nog niet gehoord, maar zal het echt zoveel verschillen met de woorden die bijv. Hans Teeuwen in de mond neemt?)

Ja, klopt, maar het viel me opeens op. Met name omdat ik aan Oudkerk moest denken.

Overigens hebben de Marokkanen de wis-en sterrenkunde niet uitgevonden.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 20:48:59 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6355807
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:11 schreef SportsIllustrated het volgende:
Overigens hebben de Marokkanen de wis-en sterrenkunde niet uitgevonden.
Misschien hebben ze de Spaanse denkwijze overgenomen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_6355808
Ik vind Raymzter persoonlijk best dope

Dit nummer nog niet gehoord..
Moet wat vaker MTV checken kennelijk

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')