abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6353563
Ik zie em net op mtv, mij reactie was 'WTF is dit nou weer!"
pi_6353593
nou, zoals ze het zeggen: Kut Marokkanen !

[Dit bericht is gewijzigd door tRiZzZ op 18-10-2002 18:10]

God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
pi_6353596
Post de lyrics 'ns, want zo'n titel zegt op zichzelf natuurlijk niets.
pi_6353613
De laatste stuiptrekkingen van Heinsbroek ofzo..?
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:12:26 #5
11783 _Abu_
Domum eamus
pi_6353614
Komt dat door Rob Oudkerk?
Insanus sum
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:12:54 #6
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_6353618
wordt door een marrokaan gerapt, las 'r toevallig wat over in de Panorama van september ofzo.
hij zal wel op moetne komen voor z'n billy's ofzo/.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_6353632
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:12 schreef Punica het volgende:
wordt door een marrokaan gerapt
Tja, dat dacht ik al, anders kom je er echt niet zo makkelijk mee weg. Net zoals die cabaretier Najib Amhali die de meest grove grappen over Marokkanen kan maken (geweldige gast, trouwens) omdat 'ie het zelf ook is...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_6353636
ff voor de duidelijkheid.

Het is door een marokkaan gerapt, de tekst gaat over de vooroordelen van autochtonen jegens marokkanen

pi_6353640
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:12 schreef _Abu_ het volgende:
Komt dat door Rob Oudkerk?
Weet ik het? Lees het ook maar hier.

Het kan zowel een protest zijn als een bevestiging van een vooroordeel, lijkt me.

vrijdag 18 oktober 2002 @ 18:15:57 #10
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6353648
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:14 schreef Duiveltja het volgende:

Het is door een marokkaan gerapt, de tekst gaat over de vooroordelen van autochtonen jegens marokkanen

in dat geval is t een kutnummer
pi_6353733
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:15 schreef CreativeMind het volgende:

[..]

in dat geval is t een kutnummer

Idd ik zag het net ook op tmf, maar snel weggezapt, klonk nergens naar
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_6353761
snel weg gezapt is ook lekker.. sjezus, luister eens een keer iets voor je gaat oordelen.. deze gast die dit rapt is zeer talentvol en won vorig jaar de grote prijs van NL in categorie hiphop/rnb.. wat jij zegt zegt wel wat over je... *zucht*
pi_6353779
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:25 schreef Scrummie het volgende:
snel weg gezapt is ook lekker.. sjezus, luister eens een keer iets voor je gaat oordelen.. deze gast die dit rapt is zeer talentvol en won vorig jaar de grote prijs van NL in categorie hiphop/rnb.. wat jij zegt zegt wel wat over je... *zucht*
?

ik vond er persoonlijk niks aan halverwege het nummer.....

maar wat ik zeg is subjectief, hoef jij het niet mee ens te zijn

En al was het s'werelds beste rapper hoef IK hem nog niet leuk te vinden.

pi_6353821
quote:
Verschil in smaak misschien??? wie is hier nou de *zucht*??
FTW!
pi_6353863
Njah.. sorry, bedoelde het niet zo persoonlijk.. ik las het alsof je zei, van snel weggezapt, alsof het uit nederland komt dus wel slecht moet zijn.. excuses.. Ik zie dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dat daardoor zoveel ECHT talent (dus niet K-otic en al die onzin) nergens komt.. mensen kijken niet meer naar kwaliteit maar naar wat "in" is enzow, mijn excuses again voor te snel te geirriteerd reageren.
pi_6353909
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:33 schreef Scrummie het volgende:
Njah.. sorry, bedoelde het niet zo persoonlijk.. ik las het alsof je zei, van snel weggezapt, alsof het uit nederland komt dus wel slecht moet zijn.. excuses.. Ik zie dat er zoveel mensen zijn die niet verder kijken dan hun neus lang is en dat daardoor zoveel ECHT talent (dus niet K-otic en al die onzin) nergens komt.. mensen kijken niet meer naar kwaliteit maar naar wat "in" is enzow, mijn excuses again voor te snel te geirriteerd reageren.
Okie...

maar K-otic en die onzin moet ik ook niet vandaar. Ben zelf een avid Garbage-fan, voornamelijk omdat geen enkel iets van hun gelijk is

[ontopic]
niks te melden verder, wel leuk dat nu een marrokaan mainstream wordt in de rap-scene
[/ontopic]

[Dit bericht is gewijzigd door Ordos20 op 18-10-2002 18:43]

pi_6353916
titel + artiest maybe (kan ik hm kopen )
pi_6354052
Ik heb net een stukje gezien en ik vind het helemaal niets, zeg nou niet van "jij vind het niet leuk omdat het niet in is" Want dat boeit me dus totaal geen ene fuck wat in is. Ik vond um niet echt talentvol overkomen iets wat ik met Brainpower wel heb.

Nou gaan er dus mensen lopen roepen: Oh daar heb je weer iemand die na "Dansplaat" Brainpower goed is gaan vinden omdat iedereen dat vind. Dat is dus ook absoluut niet waar, zn vorige album was meesterlijk en ben ik vanaf het begin gek van geweest
Is de enige hiphop/rnb/oid cd die in mn discman gebleven is naast alle rock cds.

Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_6354959
Hij gaat wel. Ben geen fan van het genre, vooral niet van het 'protestlied' , omdat het nogal eens in rijmelarij verzandt; zo ook dit nummer bij vlagen.
En sinds wanneer wordt dergelijke schuttingtaal gedoogd?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 19:56:50 #20
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_6355033
De songtekst:

Ze willen ons zwart maken als ze over ons praten
We hebben ze niks gedaan en toch nog willen ze ons haten
Tijd dat dit verandert heb je dat niet in de gaten
Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven
Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers
We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet , dit behoor je te weten
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie ik ben
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr tas verbergen
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren
Liever zie je ze ons arresteren.
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren

pi_6355045
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:51 schreef SportsIllustrated het volgende:
En sinds wanneer wordt dergelijke schuttingtaal gedoogd?
Dat zal dan wel naar Amerikaans hiphop-voorbeeld zijn, denk ik. Gelukkig hebben we nog geen Nederlands alternatief voor de 'Parental Advisory'-sticker. Mij maakt het niet zoveel uit, ik ben geen fatsoensrakker (al heb ik dit plaatje dan nog niet gehoord, maar zal het echt zoveel verschillen met de woorden die bijv. Hans Teeuwen in de mond neemt?)
pi_6355204
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:56 schreef Tovaho het volgende:
De songtekst:

<knip>
Dus ik kwam om jullie dames en heren te leren niet iedereen over één kam te scheren

Hehehe... Yeah, go zagbi...
pi_6355245
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 19:57 schreef Zander het volgende:

[..]

Dat zal dan wel naar Amerikaans hiphop-voorbeeld zijn, denk ik. Gelukkig hebben we nog geen Nederlands alternatief voor de 'Parental Advisory'-sticker. Mij maakt het niet zoveel uit, ik ben geen fatsoensrakker (al heb ik dit plaatje dan nog niet gehoord, maar zal het echt zoveel verschillen met de woorden die bijv. Hans Teeuwen in de mond neemt?)

Ja, klopt, maar het viel me opeens op. Met name omdat ik aan Oudkerk moest denken.

Overigens hebben de Marokkanen de wis-en sterrenkunde niet uitgevonden.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 20:48:59 #24
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_6355807
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:11 schreef SportsIllustrated het volgende:
Overigens hebben de Marokkanen de wis-en sterrenkunde niet uitgevonden.
Misschien hebben ze de Spaanse denkwijze overgenomen.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_6355808
Ik vind Raymzter persoonlijk best dope

Dit nummer nog niet gehoord..
Moet wat vaker MTV checken kennelijk

pi_6355825
pi_6355972
quote:
De songtekst:

Dit is het enige wat ik heb, stop mijn hart er in, Dus ik meen het als ik rap en dat is dat ding
Waardoor ik win als Abdel Krim in 1921, overgave is voor de zwakkeling
Ook al is het jaren geleden de geschiedenis herhaalt zich is al een paar keer gebleken
Veel van jullie gasten hier zo waren tevreden totdat je de Raymzter zag feesten met Marokkanen in Ede
Maar je was weer te voorbarig geweest, we vierden feest omdat ik toen net was jarig geweest
Het is nu tijd om wat aandacht te besteden aan actuele problemen mathematisch beschreven
Over wat er onder Marokkanen hier leeft. Onterecht worden we gehaat en gevreesd.
De krant speelt er op in en met name tv maar dat jij er aan mee deed verbaast me nog steeds
Ik ben aardig op dreef en als ik eenmaal begin ouwe moet niemand me stoppen want ik kan me niet meer inhouden.
Wat ik zeg klinkt misschien eenvoudig maar ze kijken me aan alsof ik vloog in de Twin Towers
We kwamen hier als gastarbeiders On the downlow wat goede hash-verspreiders
Ik weet nog hoe ze me noemden vroeger, ik was wat kleiner; kutmarokkaan, dat is wat ze zeiden

Refrein

Lijkt erop dat we weer verder kunnen, dj Mass laat de track verder drummen
Grondleggers van de wis- en sterrenkunde, wie zegt dat Marokkanen niet werken kunnen
Vooroordelen ik hoor ze velen. Ik wil er wat van zeggen door wat met woorden te spelen
Raymzter is een poëet die behoorlijk kan spreken. Net als Mohammed de profeet , dit behoor je te weten
Je hoorde me zeker, Ik ben door aan breken.
Niet dat ik verwacht dat je weet wie ik ben. Shit ik ben een mens God weet wie ik ben
En ik ben net zo Marokkaans als dat ik Nederlands ben
Ook al eet je bloemkool je weet we doen zo. Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Doe die dingen totdat ik wat poen zie. Woorden vallen zwaarder dan die van El Moumni
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit bang als je een keer op wat diepere dingen stuit
Want dan blijkt het beeld van de stereotype niet juist en zie je het liefst dat ik verhuis
En dat is tragisch ook al spreek ik geen arabisch, het ritme doet het werk voor me shit is magisch
En je hoort het werkt goed schijn als de ster die je bent op dit culturele erfgoed.

Refrein

Shit als dit kan mijn dag bederven als ik langs een vrouw loop en ik zie haar dr tas verbergen
Maar mijn vader had het vast nog erger, hij was een Berber; een gast uit de bergen.
Maar ik ben hier geboren dat kan je vast aan me horen
Je kijkt me vies aan van achter en eerlijk van voren
Mijn eerlijke woorden doen zeer aan je oren
Met zo'n mentaliteit gaat de wereld verloren
Dus zal ik doorgaan of zal ik kappen ermee
Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee
Wil je wat kennis neem dat dan maar mee
Best wel dapper van Ray want ik zag echt geen een persoon proberen Marokkanen wat beter te profileren
Liever zie je ze ons arresteren.

God oh god wat worden de Marokkanen weer onschuldig neergezet, feit is gewoon dat de realiteit helaas anders is Die eerste regel "we hebben niks gedaan en toch willen ze ons haten" Willen? Het heeft niks te maken met willen jonge jullie hebben het grotendeels aan jezelf te danken dat er zo over jullie gedacht word. Ja er zijn ook goedwillende Marokkanen die zich wel normaal willen aanpassen maar helaas ligt het voor het grotendeel van de groep gewoon anders, dat ondervind ik bijna elke dag zelf aan den lijve.
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
pi_6356054
Ik zag het vanmiddag op TV. Vind het een beetje een eenzijdig nummer.
De makers beschuldigden o.a. de media ervan marokkanen eenzijdig te belichten, maar dit nummer belicht ook alleen de positieve kanten van de marokkaanse gemeenschap en zeggen dat er helemaal geen probleem is, is je kop in het zand steken.

Toen de VJ aangaf dat de cijfers er tocht niet om logen gingen ze wat warrig brabbelen over het feit dat cijfers ook niet alles zeggen (wat uiteraard waar is, maar om dat argument nou te gebruiken om alle kritiek opzij te schuiven is wel erg simpel).

Het nummer zelf doet me eigenlijk ook niet zoveel. Maar misschien moet ik het vaker horen.

Ik ben benieuwd wanneer het eerste racistische antwoord op Internet te vinden is trouwens.

Hmmzz....
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 21:28:30 #29
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_6356156
Ach, waar of niet waar. Deze jongen probeert best brutaal het imago een beetje op te vijzelen.....Best toch??

Het topic loopt overigens prima!, doet me goed dat te zien...

ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 21:34:04 #30
21170 robbieRdam
Amsterdam waar leg dattan !!
pi_6356195
Laat een agent uit Rotterdam maar eens uitleggen hoe het echt is.
pi_6357712
Het nummer en de tekst vind ik vrij stom ('we hebben ze niks gedaan', kom op zeg), maar ik vind het wel heel mooi dat er zulke singles gemaakt worden die gaan over maatschappelijke issues en zo... hopen dat dat vaker gebeurt.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6357838
Wat een crap

Ik vind dat 'ze' de hele tijd ook niet erg handig.
Kan 'ie niet wat duidelijker aangeven wie 'ie bedoelt?

If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_6357865
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:21 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Wat een crap

Ik vind dat 'ze' de hele tijd ook niet erg handig.
Kan 'ie niet wat duidelijker aangeven wie 'ie bedoelt?

Hij bedoelt 'ons' .
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_6357892
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Het nummer en de tekst vind ik vrij stom ('we hebben ze niks gedaan', kom op zeg), maar ik vind het wel heel mooi dat er zulke singles gemaakt worden die gaan over maatschappelijke issues en zo... hopen dat dat vaker gebeurt.
Dat gebeurt ook vaker, maar die komen niet in de top40 of op de radio.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6357990
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:23 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Hij bedoelt 'ons' .

Ik voel me aangesproken
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_6358196
Ik krijg na het lezen van de reply's zo het idee dat dit nummer juist averechts gaat werken
pi_6358722
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:40 schreef Disorder het volgende:
Ik krijg na het lezen van de reply's zo het idee dat dit nummer juist averechts gaat werken
Ik hoop het eerlijk gezegd wel. Bah, wat een dom nummer 'wij doen niks en zijn allemaal zo supernetjes en vriendelijk' pff, dat is idd je kop in het zand steken...
pi_6360095
hmmmmmm, ik wilde allang het nummer met die titel zingen maar ik kan niet zangen !
after turn the volume up, it's my beat !
pi_6360225
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 01:44 schreef vogeltje het volgende:
hmmmmmm, ik wilde allang het nummer met die titel zingen maar ik kan niet zangen !
Ben je niet zo'n zinger?
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 02:05:16 #40
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6360287
Best een leuk nummer vond ik, doet een beetje denken aan de Spookrijders
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 03:33:03 #41
29844 ricost
Heb jij juh masker op ?
pi_6360883
vieze rip-marokaan ! zie lyrics ->dj Mass GRRR kom op zeg ik gebruik al jaren de naam DJ mASs.. ik dien een officiele aanklacht in -> het land uit !
WOKNOK
pi_6361391
wel goed voor de nederlandse rap. In Amerika is het rap altijd al gebruikt om problemen aan de kaak te stellen. Nu rap in Nederland populairder wordt komen ook zulke nummers in de mainstream belangstelling.
Tuurlijk is het eenzijdig, maar het zorgt dat mensen erover nadenken. Ik denk dat het een goede ontwikkeling is.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 09:57:29 #43
8194 MuNKeY
is goed voor je
pi_6361406
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:14 schreef Duiveltja het volgende:

en als dit andersom zou zijn zeggen ze dat het racisme is
shmuck
pi_6361977
Hahahahhahahah jij gebruikt al jaren DJ Mass?!
Die gast is al zo lang bekend in de Nederlandse scene jongen.
Checkte je nooit Villa 65 ofzo, 2 Outta Millions, Select Personnel, zegt je dat iets?

Trouwens, paar minuutjes geleden zag'k die clip toevallig op theBox..
Ik vind het best een dope nummer!
Beat is ill, anders voor Nederlandse producties.
Flow hapert beetje in 't begin maar daarna loopt 't zeker wel lekker.
Vet nummer!

En over dat die Marokkanen zo goed worden neergezet;
Bedoelt ie met 'ze' niet de goed geïntegreerde Marokkanen zoals hij die helemaal niet rellen, stelen en dat soort dingen?
Oftewel dat ALLE Marokkanen beschouwd worden als dieven, dus ook 'zijn soort' zeg maar. Dat is mijn interpretatie

zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:42:14 #45
8502 BAZZA
pi_6362074
Deze zanger heeft trouwens gewoon 1 Nederlandse ouder hoor, dus gewoon een Nederlander die met de afkomst van een van zijn ouders een hit probeert te scoren
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6362076
best wel cool nummer...hijs alleen nog niet te downloaden
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:50:14 #47
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_6362142
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:42 schreef BAZZA het volgende:
Deze zanger heeft trouwens gewoon 1 Nederlandse ouder hoor, dus gewoon een Nederlander die met de afkomst van een van zijn ouders een hit probeert te scoren
Daarom praat hij misschien ook beter Nederlands dan de gemiddelde Marokkaan.....
The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:50:34 #48
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_6362144
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 21:02 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

Het heeft niks te maken met willen jonge jullie hebben het grotendeels aan jezelf te danken dat er zo over jullie gedacht word. Ja er zijn ook goedwillende Marokkanen die zich wel normaal willen aanpassen maar helaas ligt het voor het grotendeel van de groep gewoon anders, dat ondervind ik bijna elke dag zelf aan den lijve.

Vertel eens dan? echt bijna elke dag en aan den lijve ?? Ik geloof er geen barst van.
pi_6362154
Het klonk best kewl eigenlijk... Es een keer wat anders
"sja, als je ZO ongeduldig bent houdt 't een beetje op natuurlijk..." - post van 'Danny' die waarschijnlijk zelf ook vaak na ruim 2 maanden pas antwoord krijgt.
pi_6362158
Er kan hier over de Muziek gesproken worden, discussies over Politiek, Cultuur en andere zaken doen jullie maar in het daarvoor bestemde forum.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:54:35 #51
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_6362171
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:52 schreef Seborik het volgende:
Er kan hier over de Muziek gesproken worden, discussies over Politiek, Cultuur en andere zaken doen jullie maar in het daarvoor bestemde forum.
Schop hem dan maar naar het OOG of Politiek
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 11:55:03 #52
21321 IAMUSEMUSE
It's You That I Adore!
pi_6362173
".............Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool."

Ghehe das best grappig... Ben benieuwd wat voor effect dat zou hebben.... "With Dogshit Flavor"

The human heart feels things the eyes cannot see, and knows what the mind cannot understand..
pi_6362174
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:54 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Schop hem dan maar naar het OOG

Nee, want de intentie van dit topic gaat over Muziek.
pi_6362283
"Raymtzer - kut marrokanen" heet het liedje trouwens
pi_6362318
Ja dat was al duidelijk hoor

Verder >> dit gaat toch over het liedje?
Het gaat namelijk over de lyrics in deze track, en die lyrics hebben nou eenmaal met politiek te maken.

pi_6362552
Dit is nog wat genuanceerder dan die scheldzang van een andere Marokkaan van een paar jaar terug, waarin beweerd werd dat Nederland 'een politiestaat' is...
maar dat zegt dus niet zoveel.
pi_6362575
quote:
De songtekst:

Eduuuuuuhh de Gekste!

"omdat ik toen net was jarig geweest"?
Hmmmm... don't think so, meneer de rapper.

pi_6362594
ook lekker marrokaanse chicks in die clip joh
maar wat zoude hun pappa's hier van vinden?
pi_6362627
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:50 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

Eduuuuuuhh de Gekste!

"omdat ik toen net was jarig geweest"?
Hmmmm... don't think so, meneer de rapper.

hij is op 10 september jarig...
pi_6362635
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:15 schreef dunniecash het volgende:

.

niet zn naam
pi_6362646
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:15 schreef dunniecash het volgende:

Verder >> dit gaat toch over het liedje?
Het gaat namelijk over de lyrics in deze track, en die lyrics hebben nou eenmaal met politiek te maken.

Ja maar het forum is zo mooi in hokjes ingedeeld.
En als het topic niet mooi binnen een hokje past raken ze hier in paniek.
Hmmzz....
pi_6362657
Volgens mij heb ik deze op werk op MP3.
If so, dan is het liedje erg humorvol.

[Dit bericht is gewijzigd door slakkie op 19-10-2002 13:01]

pi_6362659
Nu nog een clip met blanken met kale koppen, bomberjacks, kisten. En rappen maar
pi_6362745
quote:
Liar, Liar, Pants on Fire!!
pi_6362757
Deze week de nieuwe Superclip, zag ik vandaag.

Wie dit niet leuk vindt is er voorlopig dus nog niet vanaf.

pi_6362781
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:01 schreef MarkzMan_X het volgende:
Nu nog een clip met blanken met kale koppen, bomberjacks, kisten. En rappen maar
L.O.N.S.D.A.L.E.- collectief - Rot SAers

Ze pikken al onze banen ook al zijn we Germanen
Elke zondag schelden we op Litmanen
Ik lees de Stuermer en ik volg de Fuehrer
Dat is m'n beste Duits, heb alleen maar Turkse buren
Kijk m'n Lonsdale, rechtstreeks uit Londen
En je weet, rappen is door Ariers uitgevonden
Maar het is weer door die negers gejat
En in Januari stem ik mooi op Arafat

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 19-10-2002 13:27]

zaterdag 19 oktober 2002 @ 18:39:34 #67
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_6366286
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 18:33 schreef Scrummie het volgende:
Ok het is een aardig lietje maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet talentvoller vindt van Brainpower ofzo (of is die te "commercieel"??)

Ik vind het gewoon een beetje een treurig nummer van een Marokkaan die een beetje op zijn pik is getrapt door de nederlandse samenleving (misschien terecht?) en net zo stereotypisch bezig is als de (meeste) nederlanders over de marokkanen.

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_6366333
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:15 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

L.O.N.S.D.A.L.E.- collectief - Rot SAers

Ze pikken al onze banen ook al zijn we Germanen
Elke zondag schelden we op Litmanen
Ik lees de Stuermer en ik volg de Fuehrer
Dat is m'n beste Duits, heb alleen maar Turkse buren
Kijk m'n Lonsdale, rechtstreeks uit Londen
En je weet, rappen is door Ariers uitgevonden
Maar het is weer door die negers gejat
En in Januari stem ik mooi op Arafat

Zware poep man.

Hmmzz....
pi_6366458
Nou ja, ik zie hem eigenlijk niet ontkennen dat er ook tuig tussen zit ("Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee"). Volgens mij is de boodschap van het nummer eerder dat Marokkanen die verder geen kwaad in de zin hebben niet moeten worden aangekeken op het gedrag van de criminele ettertjes die er tussen zitten. Evengoed zou hij die groep die het voor de rest verpest dan ook weleens mogen aanspreken in zijn raps, maar misschien is dat weer stof voor een nieuw nummer...
pi_6366719
Ik vind het nummer een beetje agressief over komen, ik denk niet dat het bijdraagt aan meer wederzijds respect tussen Marokkanen en Nederlanders
٩๏̯͡๏)۶
pi_6367108
Word, dat zei ik ook Xander

Verder, "Aardige_Jongen", lees ook even de eerste pagina van het topic
Daar was de naam Raymzter namelijk allang gevallen

Trouwens, die shit van Raymzter op Lowlands is ook best phet!

quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:57 schreef Zander het volgende:
Nou ja, ik zie hem eigenlijk niet ontkennen dat er ook tuig tussen zit ("Ik bedoel met elke boot komen er wel een paar ratten mee"). Volgens mij is de boodschap van het nummer eerder dat Marokkanen die verder geen kwaad in de zin hebben niet moeten worden aangekeken op het gedrag van de criminele ettertjes die er tussen zitten. Evengoed zou hij die groep die het voor de rest verpest dan ook weleens mogen aanspreken in zijn raps, maar misschien is dat weer stof voor een nieuw nummer...
pi_6367610
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:53 schreef Aardige_Jongen het volgende:
Bij vlagen onvoorstelbaar lekker .
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 21:13:52 #73
8502 BAZZA
pi_6368024
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:53 schreef Aardige_Jongen het volgende:
maar wat zoude hun pappa's hier van vinden?
Die herkennen ze vast niet eens zonder textiel over het hele lichaam
pi_6368336
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 03:33 schreef ricost het volgende:
vieze rip-marokaan ! zie lyrics ->dj Mass GRRR kom op zeg ik gebruik al jaren de naam DJ mASs.. ik dien een officiele aanklacht in -> het land uit !
haha ik denk toch dat deze dj mass al ieeeeeeeeets langer bezig is dan jou
pi_6368508
dat zei ik ook al ja

(dan jij btw, komt zo stom over )

quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 21:44 schreef silenzer het volgende:
haha ik denk toch dat deze dj mass al ieeeeeeeeets langer bezig is dan jou
pi_6369594
what ever is clever
mister DAC
pi_6369651
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:30 schreef dunniecash het volgende:
Hahahahhahahah jij gebruikt al jaren DJ Mass?!
Die gast is al zo lang bekend in de Nederlandse scene jongen.
Checkte je nooit Villa 65 ofzo, 2 Outta Millions, Select Personnel, zegt je dat iets?

Trouwens, paar minuutjes geleden zag'k die clip toevallig op theBox..
Ik vind het best een dope nummer!
Beat is ill, anders voor Nederlandse producties.
Flow hapert beetje in 't begin maar daarna loopt 't zeker wel lekker.
Vet nummer!

En over dat die Marokkanen zo goed worden neergezet;
Bedoelt ie met 'ze' niet de goed geïntegreerde Marokkanen zoals hij die helemaal niet rellen, stelen en dat soort dingen?
Oftewel dat ALLE Marokkanen beschouwd worden als dieven, dus ook 'zijn soort' zeg maar. Dat is mijn interpretatie

quote:
(dan jij btw, komt zo stom over )
[..]

pi_6369935
-edit-
pi_6370046
Tja, laat ik hier maar niet op ingaan.

Komt zo stom over

zondag 20 oktober 2002 @ 00:02:08 #80
19773 eGo2k
watashi wa
pi_6370130
Net die clip gezien ...
Ik moet zeggen

Hij rapt goed, lekkere * * clip en natuurlijk die heerlijke Arabische muziek op de achtergrond

// ey ouwe... BOKS!

..desu!
  zondag 20 oktober 2002 @ 02:02:06 #81
18992 2nosedT
Music-addict
pi_6371221
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 21:11 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik zag het vanmiddag op TV. Vind het een beetje een eenzijdig nummer.
De makers beschuldigden o.a. de media ervan marokkanen eenzijdig te belichten, maar dit nummer belicht ook alleen de positieve kanten van de marokkaanse gemeenschap en zeggen dat er helemaal geen probleem is, is je kop in het zand steken.

Toen de VJ aangaf dat de cijfers er tocht niet om logen gingen ze wat warrig brabbelen over het feit dat cijfers ook niet alles zeggen (wat uiteraard waar is, maar om dat argument nou te gebruiken om alle kritiek opzij te schuiven is wel erg simpel).

Het nummer zelf doet me eigenlijk ook niet zoveel. Maar misschien moet ik het vaker horen.

Ik ben benieuwd wanneer het eerste racistische antwoord op Internet te vinden is trouwens.

Kwil trouwens hier ff op verder breien.. kheb diezelfde uitzending gezien op MTV inderdaad.. wat het antwoord van die rapper was;'
'Mensen zijn geen cijfers, het doet me ook pijn als ik een metro in kom en ik zie een oude vrouw haar tas meer verbergen dan nodig is. De cijfers kloppen ook niet helemaal en mensen zijn geen cijfers weet je'

dis geen letterlijk citaat.. maar hier kwam het wel op neer.. kom op zeg hij brabbelt ook maar een end weg. Als meerderheid van de marokkanen crimineel is gaat het mevrouwtje niet denken "he daar heb je weer zo'n marokkaan, hmm wie weet is het wel een sociale, kans is groter dat hij een crimineel is en hij er met m'n tas vandoor gaat, maar ik kan m'n tas rustig laten liggen want wie weet.. wie weet is het wel een sociale"
kom op die kerel kwam met zulke slappe argumenten.. vind het een zeer slap en triest nummer.

pi_6371880
haha als ik jou playlist zie kan ik me ook wel voorstellen dat het niet jou track is...
Maar om het als makkelijke opening te zien om ff af te geven op marokkanen is wel heel erg simpeltjes.

Volgens mij zijn er in de meeste steden wel minimaal evenveel blanke nederlandse criminelen te vinden als marokkaanse

zondag 20 oktober 2002 @ 04:40:00 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_6371913
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 04:23 schreef silenzer het volgende:

Volgens mij zijn er in de meeste steden wel minimaal evenveel blanke nederlandse criminelen te vinden als marokkaanse

Zie je de denkfout in jouw uitspraak?
pi_6371927
Wat een kut-nummer zeg.
During the first half of the 20th century, Duke Paoa Kahinu Mokoe Hulikohola Kahanamoku emerged as the world's consummate waterman, its fastest swimmer and foremost surfer, the first truly famous beach boy
  zondag 20 oktober 2002 @ 04:54:03 #85
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_6371933
quote:

Grinz.
quote:
Sellen je wat hash maar het is eigenlijk schoenzool.
Zie je wel dat het oplichters zijn .
quote:
Doe die dingen totdat ik wat poen zie.
Hash verkopen tot je wat poen ziet ... je kan beter gewoon werken hoor.
Die arme jongen bevestigt zelf de vooroordelen nog eens .
quote:
Maar jullie halen alleen de negatieve zinnen eruit
You're damn right .
quote:
Ja, dan kan hij 'em niet meer jatten zeker .
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_6372199
Ik horde hem net op MTV, klinkt best leuk en al die stellingen zijn ook leuk waar ze tegen in gaan
  zondag 20 oktober 2002 @ 16:06:23 #87
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_6375092
Grenzeloos talentloos kut liedje. Het imbicilisme druipt ervan af.

Maar ja.. zoals iedere "anthem" wordt dit een hit, en zal Raymster vol euforie worden ontvangen door

a - alle Marokkanen die zich niet kut vinden
b - alle tienerdoosjes en spuitsnolletjes die het een geil trackje vinden.

commerciele aids, zou ik zeggen.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_6375122
kan m nog steeds niet downloaden
pi_6375193
ja op de inhoud van de teksten is wel wat aan te merken (had iets meer zelfkritiek in gemogen) maar verder: goede rhymes, beat is erg okee en vooral de clip vond ik erg komisch... die live opgenomen gasten in het begin, die "delfts blauw" animaties... erg leuk
pi_6375385
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 16:06 schreef Reddiablo het volgende:
Het imbicilisme druipt ervan af.

Maar ja.. zoals iedere "anthem" wordt dit een hit, en zal Raymster vol euforie worden ontvangen door

a - alle Marokkanen die zich niet kut vinden
b - alle tienerdoosjes en spuitsnolletjes die het een geil trackje vinden.

commerciele aids, zou ik zeggen.

Hahahaha.
Toch wacht ik met smart op de eerste Nederhopper die vermeldt dat de Republiek de eerste moderne staat ter wereld was.
  zondag 20 oktober 2002 @ 16:32:38 #91
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6375455
Niet mijn soort nummer.

Bij de boodschap heb ik een beetje dubbele gevoelens. Aan de ene kant kan ik begrijpen dat "hij"het niet leuk vindt aangekeken te worden op acties van "medelanders".

Aan de andere kant vind ik het schrijnend dat ie de realiteit probeert te verdraaien. De cijfers liegen niet...

Maar zoals ik zei.. het i sgeen nummer dat in mijn playlist zal komen.

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_6375521
Wat is dit trouwens voor Nederlands:

Ze willen ons zwart maken, als ze over ons praten?

zondag 20 oktober 2002 @ 16:49:53 #93
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6375667
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 16:37 schreef SportsIllustrated het volgende:
Wat is dit trouwens voor Nederlands:

Ze willen ons zwart maken, als ze over ons praten?

Dat is Mederlands
pi_6375785
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 04:51 schreef Berserker het volgende:
Wat een kut-nummer zeg.
Nou. Een zenuwachtig irriterend kutplaatje.
Hopelijk draaien ze het alleen op 538, dan hoef ik er verder niet meer naar te luisteren.
I intend to live forever, or die trying.
pi_6375809
Heb het nummer ook zojuist gezien en gehoord en..
De beat is okee, ze hadden em wel wat vetter mogen doen.
De flow is okee, in het begin loopt eht niet zo lekker maar er zitten een paar lekkere multi's tussen.
De lyrics zijn ook goed maar hij mog wel wat harder zijn. als je met een titel als kutmarokkanen komt zeg dan ook wat controversielere dingen en weerleg dan die vooroordelen wat beter.
"Uitvinders van de sterrenkunde, wie zegt dat marokkanen niet werken"
wat moet ik hiermee?
Ah ja wordt wel weer een hit
Klootzak, your's truly
pi_6376102
quote:

[..]

God oh god wat worden de Marokkanen weer onschuldig neergezet, feit is gewoon dat de realiteit helaas anders is Die eerste regel "we hebben niks gedaan en toch willen ze ons haten" Willen? Het heeft niks te maken met willen jonge jullie hebben het grotendeels aan jezelf te danken dat er zo over jullie gedacht word. Ja er zijn ook goedwillende Marokkanen die zich wel normaal willen aanpassen maar helaas ligt het voor het grotendeel van de groep gewoon anders, dat ondervind ik bijna elke dag zelf aan den lijve.

Het is jammer dat de strekking van die tekst bij jou kennelijk aan dovemans-oren is gericht: de rapper doet daarin juist zijn beklag dat alle Marrokanen over een kam worden geschoren door mensen die hen allemaal gelijk stellen aan de rotte appels die ertussen zitten. En toch is dat precies hetgene wat jij in die reactie van jou onverminderd blijft doen, aangezien jij het weer over "de Marrokanen" hebt, zonder onderscheid te maken.

Is de Utrechtse serieverkrachter Marokkaans? Of de moordenaar van Pim Fortuyn? Of Marc Dutroux? Of (als je een voorbeeld wil van grotere groepen) de meerderheid van de hooligans die zichzelf voetbal-"supporters" noemen? Moet ik doorgaan, of krijg je eindelijk door dat het onderscheid tussen goed en kwaad niet te trekken is langs dezelfde lijnen als die van etnisch, religieus of politiek onderscheid?

Met andere woorden: door onvoorwaardelijk alle Marokkanen verantwoordelijk te achten voor het gedrag van criminele Marokkaanse jongeren, kwets je veel redelijke en onschuldige mensen onnodig, zonder ze ook maar ooit te hebben ontmoet of gesproken.

Bah, dat deze mentaliteit na eeuwen lang racisme, discriminatie en veroordelen op uiterlijk nog altijd veel leeft, en dan angstvallig veel onder jongeren, dat is om van te kotsen.

Ja, , ja. Ik weet hoe impopulair die smiley is, maar hier is die absoluut op z'n plaats.

Ars longa, vita brevis
pi_6376627
Kuttopic kutmarokkanen kutnederlanders kutwereld kutmensen kutluizen kutmeningen kutheelal kutgod kutfok kutmuziek kut de Kut wat te doen zonder de KUT kut kut kut kut dat Claus niet wat meer invloed heeft gehad op dit kutland vol kuthypocrieten telegraaftaal net als toen de kutkrant kutmentaliteit en de kutpolitiek met al die kutpolitici die alleen uit dat kuteigenbelang opereren ipv van voor het volk kutvolk dat gehersenspoeld is door de zogenaamde vrijheid kutdemocratie kutbalkenende met zijn kutpretkabinet dit allemaal aangewakkerd door die kutpim die met zijn achterlijke joviale gedrag met zijn domme kutklonen en zij zijn het die deze godverdomde wereld naar de klote helpen .

Het spreekt voor zich dat ook ik een kut ben om mij te laten verleiden om op al deze kutwoorden te reageren als een kip zonder kut
By the way ik stem SP voor het eerst in mijn leven het gevoel te MOETEN stemmen door een innerlijke kutstem die zegt nu of nooit .
Alleen die kutMarijnissenfractievoorzitter heeft geen tong om staatszaken te laten tintelen kut wederom zo'n kutvertrouwenskwestie.

Wat een liedje al niet kan oproepen,ik heb het niet eens gehoord!!
bedankt voor de aandacht.

pi_6378865
Hahahahaha
Phet woord
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 18:00 schreef fatima het volgende:
kutpretkabinet
  zondag 20 oktober 2002 @ 23:12:43 #99
8502 BAZZA
pi_6383141
Wel leuk om Horace Cohen en die andere dude weer als uitsmijters te zien
pi_6386321
Deze rap die ik geschreven heb gaat dus niet over Marokkanen in het algemeen, maar net als in Raymster's nummer over de "kut-marokkanen"

Bij Allah, wat een slap nummer heb je geschreven/ die bewering van jou kan ik me niet inleven/
Je zegt; je scheert ons allemaal over een kam/ wat noem je het gezever wat jij uitkraamt dan?/ je profileert ons allemaal als mensen die discrimineren/ maar je zal het vast niet snappen/ maar ik zal het es proberen/ om het duidelijk te maken/ voor dat je weer allerlei kreten uit gaat slaken/

Ik ben degene die nu wordt gediscrimineerd/ min of meer uitgemaakt voor nazi en domme boer/zo word IK hier geprofileerd/ maar jochie, wat jij met je verstand hier hebt gecreeerd/ is on juist en nergens op gebaseerd/ maar dat zal je wel niet snappen/ ik hoor je naar adem happen/ want je komt niet uit je woorden/ alles wat je op tv zag en op de radio hoorde/ is feit voor feit de realiteit/ de fantasie waar je in leefde? ik heb je nu bevrijd/ face the real world punk/ ik knal de woorden in je oren/ met de snelheid van een dunk/ de bal in dit spel/ wat je nu probeerd te spelen/ zal je vast snel van me willen stelen/ na jou volgen velen die ik de waarheid laat zien/ maar of je het zal snappen? wie weet... heel misschien/

We gaven de jullie de kans in te burgeren/ maar jullie hebben het verkloot dus ik kom jullie wurgen!/
met mijn verstikkende lyriek/ mystiek/ maar ook fysiek sterker/ dan jullie jeugdige delinquenten/ die scooters stelen en stoer doen met hun centen/ met hun gestolen scooter en gestolen mobieltjes/ stelletje steuntrekkende debieltjes/

Wij hollanders zijn ook geen braverikken/ maar we doen het in ons eigen land/en jullie streken blijven we maar slikken/ maar hoe denk je hoe dat zou komen?/ zal ik je helpen uit je dromen/ jij zet de marrokaan hier neer als heel onschuldig / maar wat je zegt is niet reeel en onbenullig/ je denkt dat je het juist heb/ zoals je er over spit/ maar, ik hoop dat je inziet dat dit valt in de rubriek "bullshit"

Het maakt mij niet uit wat voor ras jullie zijn/ of wat voor cultuur jullie hebben/ of wat de kleur is van je hand/ maar het zou fijn zijn dat je je als gast gedroeg hier in nederland/ je profileerd jezelf als een braaf lief knaapje met een schoon geweten en een bijbel/koran in je hand/ lees je de laatste tijd wel es een krant??/ jij staat hier slapjes alles goed te praten/ maar er zijn genoeg redenen om kutmarokkanen te haten/ ik mag jullie ook niet/ en daartoe ben ik gerechtigd/ de toestand word penibel en verslechterd/ over gerechtigd gesproken/ als je eerlijk bent en oprecht/ is er geen reden om te choken/ want ik heb het hier over de "kut-marokkanen"/ en de wegen en lanen/ die jullie bewandelen/ zijn de paden en wegen waar jullie drugs staan te handelen/

Jullie hebben dan wel de nederlandse nationaliteit/ dat staat voor jullie dus gelijk aan onbestrafte criminaliteit/ kortom, wat in je nummer zegt/ is gewoon nep/ dat is de reden waarom ik nu voor je rap/ maar goed/ het zal me niks verbazen/ dat er mensen zijn die mij weer discriminerend vinden/ maar voor die lui zeg ik "even goede vrinden"

pi_6387489
Vette live opgenomen-clip!

http://www.raymzter.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 21-10-2002 05:57]

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  maandag 21 oktober 2002 @ 05:57:46 #102
23495 TheFluGuy
Live Fast, Die Young
pi_6387534
EN het is nog de Super CLip ook

wat een k*nkernummer is het

[b]"Don't take life too seriously. You'll never get out of it alive."[/b][br]Elbert Hubbard
pi_6387611
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 05:57 schreef TheFluGuy het volgende:
EN het is nog de Super CLip ook

wat een k*nkernummer is het

Het is ook geschreven door een kutmarokkaan, dus wat wil je.
"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_6387672
mooie site..
kudos
I got a greeting can't say what it's all about but my middle finger is gonna carry it out.
pi_6387731
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 02:00 schreef LangeJan het volgende:

Een hele mooie rap!

Bravo ! Bravo !

Een naam heeft geen nut....
pi_6387860
Als ik langs loop spreken ze me aan in een taal die ik niet versta
Als ik vraag wat ze zeiden, jagen ze me achterna
Ze slaan je aan gort met een man of 10
Maar in hun eentje heb ik ze nog nooit zo stoer gezien

Ik woon Ede waar jij over spreekt
Ik ben in die buurt opgegroeid, dus schoenmaker, blijf bij je leest
In die 15 jaren dat ik daar woonde heb ik veel gezien en beleefd.
Ook jullie onschuldige straatfeest.

Er was weinig onschuldigs aan
Deze jongens treffen elke blaam
Als ik in jouw schoenen stond als Marokkaan
Zijn dit nou de dingen waar ik me voor schaam.

Ik weet het, dit is ook weer generaliserend
In een stadium van "wij tegen zij" verkerend
Maar deze tekst is alleen om aan te geven
Dat we een dialoog na moeten streven.
Culturen die zo verschillend zijn, moet je de tijd geven om elkaar te accepteren
Er valt nog een hoop over en van elkaar te leren.

Word...

&lt;&lt;Hier kan uw advertentie staan&gt;&gt;
  maandag 21 oktober 2002 @ 10:23:19 #107
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_6388585
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 17:23 schreef motown het volgende:

Is de Utrechtse serieverkrachter Marokkaans? Of de moordenaar van Pim Fortuyn? Of Marc Dutroux? Of (als je een voorbeeld wil van grotere groepen) de meerderheid van de hooligans die zichzelf voetbal-"supporters" noemen?

Zijn die jongens die dagelijks bij mij op de hoek staan te hangen Nederlands? Zijn die jongens die een goede vriendin van mij van haar fiets trapten Nederlands? Zijn die feestende jochies in Ede Nederlands?

Wat is dat toch dat mensen hier in Nederland de waarheid niet onder ogen willen zien? Waarom moet er altijd een wedervraag gesteld worden? Jij woont zeker veilig in een dorp op de Veluwe waar de enige buitenlanders de eigenaren van de Pizzeria en Chinees Indisch Restaurant "De Lange Muur" zijn.

Dus kom maar weer met tegenargumenten voordat je een mening vormt over hetgene waar het in dit geval over gaat.

pi_6388711
Hou alsjeblieft allemaal op met rhymes hier neer te knallen.
We weten wel dat jullie het nummer niet diggen of nep vinden, maar ga dan niet zogenaamd 'dissen' via rhymes op een forum man, dat is echt wack. Zeg dan gewoon dat je de tekst kut vind ofzo.
Jullie zijn geen MC's, iedereen kan wel een rijmende tekst schrijven.
Het laten flowen op een beat zoals Raymzter doet, dat is de vaardigheid van emceeing.

Verder, op het einde van die clip zie je vier gasten zitten aan een tafeltje, die tweede gast van links is toch Nourdin Boukhari van Ajax?!

pi_6388788
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:34 schreef dunniecash het volgende:
We weten wel dat jullie het nummer niet diggen of nep vinden, maar ga dan niet zogenaamd 'dissen' via rhymes op een forum man, dat is echt wack. Zeg dan gewoon dat je de tekst kut vind ofzo.
Het laten flowen op een beat zoals Raymzter doet, dat is de vaardigheid van emceeing.

Verder, op het einde van die clip zie je vier gasten zitten aan een tafeltje, die tweede gast van links is toch Nourdin Boukhari van Ajax?!

Ja, tuurlijk jongen.. moet ik er een beat onderzetten dan? dan zal je zien dat het vloeit...

En niets weerhoudt mij ervan om teksten die ik maak te posten, wat denk jij... dat ik iets schrijf om voor me zelf te houden?

Ik doe dat om mijn teksten met jullie te delen.

Of wou jij zeggen dat jij volledig eens bent met die gozer?

En die lyrics die hij heeft gemnaakt voor zijn nummer.. klopt van geen kant.. en als je het zo leest vraag je je sterk af of het wel klinkt of vloeit.. echt een warboel van mislukte zinconstructies en andere klotewoorden.. tssk, wat een loser die Raymster..

pi_6388826
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:34 schreef dunniecash het volgende:
Owkee 'homie', ik zal de raimz volgende keer phet laten floowen en niet meer dissen omdat ik geen MC ben. En ja, de tekst is kut.
pi_6388890
Hahahahah LangeJan je klinkt als een fucking hater.
Ben je jaloers ofzo dat jij niet in de spotlights staat?
Dat zie je altijd hé, komt er een nieuwe rapper met iets doops en dan zit iedereen er gelijk op om het af te kraken.
Win jij de Grote Prijs van NL dan maar ff Jan.
Praten we daarna verder. Internet MC's,

Verder, Plaguebearer, als je de taal van de scene niet digt..
Stil dan liever gewoon, want dit gaat tenslotte over hip-hop.

pi_6388987
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:50 schreef dunniecash het volgende:

Wat zal ik hier nou op antwoorden.... Het gaat met niet om je taalgebruik, maar ik vind dat als ik een rijmpie maak dat gewoon mag posten en daar hoeft geen 'nationale rijmcommissie' overheen te gaan die daarna zegt dat ik mijn mond moet houden. Ook al gaat het over stinkende brute gorgelmetal, als ik een rijmpje wil posten doe ik dat.
pi_6389004
hahaha mietjes..dit liedje is de bom and you know what? you can't stop it ...
pi_6389126
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 05:50 schreef Calella het volgende:
Vette live opgenomen-clip!

http://www.raymzter.nl

ik kan 'm maar niet vinden..waar staat ie onder?
pi_6389312
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:10 schreef Aardige_Jongen het volgende:

[..]

ik kan 'm maar niet vinden..waar staat ie onder?

Op die website is niks te vinden.. Die site is net als dat nummer wat ie geschreven heeft.. zonder inhoud..

En die loser heeft niet eens een gastenboek waar je je mening in kan geven, zeker bang voor kritiek...

Wat een enorme zogenaamd "succesvolle" loser.. nou, als er een ding is waar hij succesvol is is dat inderdaad in het zijn van een loser.

pi_6389347
L0L .. hij zit anders wel in de top40 en zijn clip is de superclip dus er blijft maar 1 optie over voor jou ----->> JALOEEEEEEEERD ALS THE MOTHERF*CKER <<-----

maar geeft niet...is menselijk

pi_6389428
@ nummer, slappe tekst, jezus...

o en ehhh aardige jongen?

quote:
Op maandag 21 oktober 2002 11:25 schreef Aardige_Jongen het volgende:
L0L .. hij zit anders wel in de top40 en zijn clip is de superclip dus er blijft maar 1 optie over voor jou ----->> JALOEEEEEEEERD ALS THE MOTHERF*CKER <<-----

Spel fouten ook menselijk hoor

[Dit bericht is gewijzigd door TriuMpH op 21-10-2002 11:35]

't gaat me te snel, als adsl..
pi_6389445
quote:

Dus volgens jou ben ik jaloers... als er een ding is waar ik niet jaloers op word is het een sneue generaliserende MC die wat mieterig en slapjes goed probeert te praten wat kutmarokkanen flikken hier in nederland.

Ok, hij heeft een hitje.. maar dat zal er wel eentje blijven.. hij is gewoon een one-hit wonder..

maandag 21 oktober 2002 @ 11:38:21 #119
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_6389504
kutlied... klaar...
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_6390379
quote:
Door Tovaho - vrijdag 18 oktober 2002 19:56

--------------------------------------------------------------------------------
De songtekst:

......

-----knip-----

Zie je wel dat ze niks uitvoeren hier, hij zingt het zelf
pi_6391440
quote:

Whahahaha wat een rukker ben jij... Hahaha!

[Dit bericht is gewijzigd door krasje op 21-10-2002 14:19]

pi_6392040
Wat een gezellig topic is dit, kunnen jullie nu echt niet gewoon een beetje normaal tegen elkaar doen.
  maandag 21 oktober 2002 @ 14:45:48 #123
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_6392369
tja ik weet het niet, iedere keer als ik het nummer hoor voel ik me toch een tikkeltje beledigd en belazerd... het klopt gewoon niet wat hij zingt en dat is voorbij irritant. Het spijt me zeer, maar dit is een opruiend, polariserend, kortzichtig en generaliserend in elkaar geflanst nummer.

Maar ach... zelf kritiek of een realistisch zelfbeeld schijnt een van de dingen te zijn die men niet meer kan maken vandaag de dag... getuige onder meer dit debiele sigle'tje.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:14:22 #124
16273 Tovaho
pi_6392821
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:27 schreef Seborik het volgende:
Wat een gezellig topic is dit, kunnen jullie nu echt niet gewoon een beetje normaal tegen elkaar doen.
Vind je het gek Seborik, dat een topic met deze titel geen gezellige boel oplevert?????

On-topic:
Instrumentatie is goed maar daar blijft het bij........

maandag 21 oktober 2002 @ 15:18:07 #125
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6392885
Hoorde hem een tijdje geleden al bij Het Lek. Leuke plaat, hoewel het zeker niet m'n genre is.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_6392923
Tuurlijk jongens, post rijmpjes, wat je wil. Ik hou je niet tegen hoor.
Dope dat je woorden kan laten rhymen, te gek zelfs.
Maar ik vind het gewoon erg slap. Doe het dan gelijk goed en diss die gast recht in z'n gezicht, stuur hem zonodig een MD met een track erop want dit is net een acapella rap man. Zonder beat, zonder niks. Op een fucking internetforum. En ondertussen zelf nog kritiek hebben op de track ook.

Zoals Raymzter zelf zegt, je kan het positieve en het negatieve d'r uit halen. Jullie gasten letten alleen maar op de negatieve kant.

pi_6393002
http://www.raymzter.nl/

'ze kijken me aan alsof ik vloog in de twintowers'

die zin klopt niet echt

maandag 21 oktober 2002 @ 15:52:18 #128
8502 BAZZA
pi_6393542
Ik heb die ringtone nu ook op mijn GSM

tja als mijn "live opgenomen" idolen het hebben volg ik ze daarin als een schapie

maandag 21 oktober 2002 @ 15:53:19 #129
11923 I.R.Baboon
pi_6393568
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:52 schreef BAZZA het volgende:
Ik heb die ringtone nu ook op mijn GSM

tja als mijn "live opgenomen" idolen het hebben volg ik ze daarin als een schapie

Jah, ik zag gisteren voor het eerst de clip, maar alleen de laatste 5 seconden. Maar vanwege die 2 vond ik hem toch al geniaal.
pi_6393598
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:20 schreef dunniecash het volgende:
Tuurlijk jongens, post rijmpjes, wat je wil. Ik hou je niet tegen hoor.
Dope dat je woorden kan laten rhymen, te gek zelfs.
Maar ik vind het gewoon erg slap. Doe het dan gelijk goed en diss die gast recht in z'n gezicht, stuur hem zonodig een MD met een track erop want dit is net een acapella rap man. Zonder beat, zonder niks. Op een fucking internetforum. En ondertussen zelf nog kritiek hebben op de track ook.

Zoals Raymzter zelf zegt, je kan het positieve en het negatieve d'r uit halen. Jullie gasten letten alleen maar op de negatieve kant.

Ik denk dat marokkanen hier alleen de positieve kant van.. ik zie hier alleen de negatieve kant van.. want! Hij zit dingen te beweren die gewoon niet kloppen.. cijfers liegen NIET en Raymster doet dat wel.

Enne.. denk je nu echt dat ik een nummer in elkaar kan draaien binnen 24 uur? zonder studio of whatever.. en ja, jij neemt natuurlijk een track in een keer op.. zonder er eerst een tekst voor te schrijven en het een en ander uit te denken.. je bent echt goed!

Weet je wat.. ik ga het doen ook.. ik neem die track op en laat iedereen horen hoe het echt zit.. (in mijn ogen) en dan zal je zien dat ik flow als een gek en betere teksten hanteer dan die nep Raymster..

pi_6393869
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:54 schreef LangeJan het volgende:

[..]

Weet je wat.. ik ga het doen ook.. ik neem die track op en laat iedereen horen hoe het echt zit.. (in mijn ogen) en dan zal je zien dat ik flow als een gek en betere teksten hanteer dan die nep Raymster..

pi_6393904
Ik wacht met smart.
En wat jij doet is precies hetzelfde als iedereen.
Je zegt "de cijfers liegen er niet om" en dan heb je het dus indirect over ALLE Marokkanen, je scheert iedereen over één kam. Dat wil ie dus tegengaan met dit nummer. Hij ontkent niet dat Marokkanen ook fout zijn, maar niet ALLE. Maar dat dringt kennelijk niet tot iedereen door.
pi_6394492
ik wil even het nummer Albert Heijn Heist aanraden...

duizend malen beter als kut marokkanen.

(lijkt een beetje op osdorp posse-moordenaars )

pi_6394613
Ik vind het nummer wel okee. Elke keer als een liedje niets te maken heeft met liefde is in ieder geval een goede poging. Al helemaal als het ook nog eens een beetje maatschappijkritisch is.
En dan vind ik de uitvoering (hoewel hiphip niet mijn ding is) nog wel leuk ook.
Een zeven.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_6394838
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:14 schreef Tovaho het volgende:

[..]

Vind je het gek Seborik, dat een topic met deze titel geen gezellige boel oplevert?????

Zo heet het nummer, moet je het dan maar gaan censureren, volgens mij is er toch duidelijk iets anders.
pi_6395787
Ik heb het nummer net voor de eerste keer gehoord en het schoot me compleet in het verkeerde keelgat. Het kwam over op een manier van wij hebben helemaal niks gedaan en jullie beschuldigen ons vals. Dragen ze ook nog eens toepassende gansterkleding met bijbehorende accessoires als de stoere ghettotheedoekjes, etc. en het feest is weer compleet hoor..
pi_6395841
quote:
Dus moet iedereen hem maar goed vinden??? Fijn dat je ook een eigen mening mag hebben, en ja, ik vond het ook een $&^%$ nummer. En dat lag niet aan de tot haat oproepende text.
  maandag 21 oktober 2002 @ 18:00:02 #138
19597 Skull
Stay hungry!
pi_6395874
Wat een enorme nietszeggende tekst.

[Dit bericht is gewijzigd door Skull op 21-10-2002 18:00]

I don't even know what I'm doing here.
  Eindredactie Games maandag 21 oktober 2002 @ 18:00:39 #139
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_6395881
zelfs op het nieuws nu
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_6395965
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 10:50 schreef dunniecash het volgende:
Hahahahah LangeJan je klinkt als een fucking hater.
Ben je jaloers ofzo dat jij niet in de spotlights staat?
Dat zie je altijd hé, komt er een nieuwe rapper met iets doops en dan zit iedereen er gelijk op om het af te kraken.
Win jij de Grote Prijs van NL dan maar ff Jan.
Praten we daarna verder. Internet MC's,

Jij bent zeker goed in Engels op school?
  maandag 21 oktober 2002 @ 18:08:46 #141
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6395989
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:07 schreef GEsTOoRD het volgende:

[..]

Jij bent zeker goed in Engels op school?

He kill, wat dis je die boy Ben je een freakin hater ofzo....

pi_6396010
Als je de text luistert haal je er deze boodschap uit:

"Alle Nederlanders scheren Marokkanen over één kam"

Fijn dat die gast zelf ook helemaal niet generaliserend bezig is ofzo

pi_6396055
Ik blijf het een 'kut' nummer vinden dat kut marokkanen.

Misschien is die marokkaanse (en half-nederlands) rapper overigens wel ontzettend goed.

Volgens mij heeft hij dit nummer onder druk van een aantal criminelehanggroepjongerenmarokkanen geschreven

٩๏̯͡๏)۶
  maandag 21 oktober 2002 @ 18:13:39 #145
8502 BAZZA
pi_6396068
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:10 schreef GEsTOoRD het volgende:
Als je de text luistert haal je er deze boodschap uit:

"Alle Nederlanders scheren Marokkanen over één kam"

Fijn dat die gast zelf ook helemaal niet generaliserend bezig is ofzo

Ja en hij is zelf ook een Nederlander en Marokkaan dus hij scheert zichzelf over één kam

tja je moet wat met je tijd moet je maar denken als al je zagbis vast zitten

pi_6396075
Is die clip trouwens ergens online te bekijken? Ik heb niet zoveel zin om de hele dag met mijn snuit voor TMF te moeten zitten om dat ding een keer gezien te hebben.
pi_6396083
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:08 schreef Cheiron het volgende:

[..]

He kill, wat dis je die boy Ben je een freakin hater ofzo....

Nee, ik ben gewoon fuckin' jaloers dat ik niet zo in het Engels kan flowen, word !!!

peace out

pi_6396128
Jullie zijn grappig. Maaaaad funny.

Raymzter was net op het 6 uur Journaal van de NOS!
Dat is zeker niet niks voor een rapper.
Mad respect!

pi_6396231
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:18 schreef dunniecash het volgende:

Mad respect!

Nou, als ik een plaatje uitbreng waarin ik zeg dat alle buitenlanders niet deugen terwijl ik daar sta met klompen, windmolens en keltische letters en dat plaatje word dan ook nog eens vaak gedraaid bij tmf. Ik weet zeker dat ik op in het journaal kom hoor.
pi_6396338
Blah blah

Zie eerst maar eens op TV te kómen.
Platencontract, nummers, en wat daar allemaal aan vooraf gaat.

maandag 21 oktober 2002 @ 18:33:30 #151
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6396383
Ik vind het een kutnummer, en zijn accent is helemaal hemeltergend.

Verder gaat de tekst ook nog eens niet op, maar goed... zal wel een hitje worden voor de BrEeZaH-generatie .

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6396465
quote:

Mad respect!

Mad, dat was inderdaad funny en daar heb ik zeker wel respect voor ja..

pi_6396553
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 18:33 schreef X-Ray het volgende:
Ik vind het een kutnummer, en zijn accent is helemaal hemeltergend.

Verder gaat de tekst ook nog eens niet op, maar goed... zal wel een hitje worden voor de BrEeZaH-generatie .

BrEeZaH-Girls vinden het vast hardstikke stoer, het is immers ook stoer om een marokkaanse vriend te hebben, toch?
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 21 oktober 2002 @ 20:04:48 #155
24384 Tony_Montana
Say goodnight to the bad guy
pi_6397900
Portiers Broes en Dré!!!! Roeleren Alleen hierom vind ik deze clip supermooi

liedje is aardig chill gemaakt, lyrics zijn beetje scheum dat wel.

Me, I always tell the truth--even when I lie.
pi_6397933
ik voel me gediscrimineerd... ze hebben het telkens over "ze". Dit heet geloof ik - waar ik zelf snel mee wordt geconfronteerd - generaliseren of iets dergelijks .

Nee, ik vind dit gevaarlijk.

ps. melodie van refrein klinkt wel gezellig

pi_6398335
Gatver wat een kutplaat en dito vent

Ja en ooh wat zijn ze toch weer lief he die marokkaantjes die doen toch niks?? Neee de autochtone nederlanders zijn verkeerd bezig.. yeah right

ik zou eens zo'n plaatje moeten uitbrengen maar dan omgekeerd kijken wat er dan gebeurt..

pi_6399098
Dat "ze willen ons wat maken" is echt super irritant, voor "ze". Wat een verschrikkelijk lied, niet te hopen dat het een hit wordt.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:06:18 #159
8369 speknek
Another day another slay
pi_6399159
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:06 schreef atp-5 het volgende:
ik voel me gediscrimineerd... ze hebben het telkens over "ze". Dit heet geloof ik - waar ik zelf snel mee wordt geconfronteerd - generaliseren of iets dergelijks .

Nee, ik vind dit gevaarlijk.

ps. melodie van refrein klinkt wel gezellig

eens. Als liedje is het best aardig. Ik heb dan wel een schurfthekel aan nederhop, ik kan me voorstellen dat mensen het goed vinden. Maar 'ze hebben vooroordelen'.. Ik vraag me af of hij de ironie ziet.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6399302
ze willen ons wat maken?
je bedoelt: ze willen ons zwart maken

en aan die gast met z'n mad plaatje..
wat een gevoel voor humor! top!

maandag 21 oktober 2002 @ 21:14:27 #161
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_6399342
Het zou natuurlijk wel een enorme stunt zijn als iemand die gast aan zou klagen ofzo Smaad/discriminatie ofzo
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:16:48 #162
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_6399391
Ik vind 't maar een kutliedje van die kutmarokkaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_6399551
Ik krijg het idee dat die marokkanen uit die clip zichzelf als slachtoffer zien in de Nederlandse samenleving, alsof iedere Nederlander de marokkaan haat. Met zo'n houding maak je de kloof naar de rest van de samenleving alleen maar groter.
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:26:57 #164
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_6399606
wat een knakenummer!
Ga doorrrrrr!
pi_6399914
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:14 schreef Cheiron het volgende:
Het zou natuurlijk wel een enorme stunt zijn als iemand die gast aan zou klagen ofzo Smaad/discriminatie ofzo
Hmzzz...

Hmmzz....
pi_6400501
Ik hoop maar dat die schreeuwlelijk niet op het Jeugdjournaal komt, anders praten die kinderen straks helemaal alsof ze in de bouw werken.

Verder begin ik dit nummer meer en meer te haten.
Of ben ik nu ook al toegetreden tot het kamp der haters?

pi_6400549
hey allemaal , ik wil effe duidelijk maken dat iedereen die de song van Raymzter afkraakt effe moeten kijken naar Neerlands huidige 'musici' > we hebben de 2 poppetjes op V8 die met één of andere Hup Hop Song ofzo ... jezus man we hebben dus eindelijk met Brainpower en Raymzter twee jongens die gewoon qua melodie ( KutMarokkanen heeft qua muziek zowel Oosterse als Westerse invloeden , dus misschien toch niet zo generaliserend als men denkt ?!?!) en lyrische kwaliteiten gewoon goed zijn en dan gaan een paar zogenaamde muziekliefhebbers deze jongens effe afkraken omdat ze simpelweg domme muziek maken ... hallo reality check , Frans Bauer is zo serieus goed zeker ?!?!?! kom op man , accepteren en omarmen... One.
pi_6400606
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:10 schreef chezaza het volgende:
hey allemaal , ik wil effe duidelijk maken dat iedereen die de song van Raymzter afkraakt effe moeten kijken naar Neerlands huidige 'musici' > we hebben de 2 poppetjes op V8 die met één of andere Hup Hop Song ofzo ... jezus man we hebben dus eindelijk met Brainpower en Raymzter twee jongens die gewoon qua melodie ( KutMarokkanen heeft qua muziek zowel Oosterse als Westerse invloeden , dus misschien toch niet zo generaliserend als men denkt ?!?!) en lyrische kwaliteiten gewoon goed zijn en dan gaan een paar zogenaamde muziekliefhebbers deze jongens effe afkraken omdat ze simpelweg domme muziek maken ... hallo reality check , Frans Bauer is zo serieus goed zeker ?!?!?! kom op man , accepteren en omarmen... One.
Inderdaad.
Frans Bauer is de koning en betere muziek wordt er in Nederland niet gemaakt.
Dat is een feit.
Hmmzz....
pi_6400687
quote:
Inderdaad, Brain fiendt altijd op een hyperniveau, daardoor kunnen die andere MCs ook nooit dwellen...die jongen komt scientific (dat zal z'n vriendin leuk vinden), en hij is real, net als zijn liefde voor vinyl.
pi_6400811
quote:
Tsjah, ik had het over 1 zinnetje in de tekst. De muziek klinkt inderdaad wel leuk, dat Oosterse er tussendoor. Alleen wel steeds hetzelfde, da's wel jammer,.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_6400928
Hehe, een uur naar de Box moeten kijken () en eindelijk ook gezien en gehoord. Ik vind het toch best een aardig nummer, alleen dat 'wij' en 'zij' is inderdaad een beetje jammer. Overigens hoor je 'm aan het einde ook duidelijk nog eens zeggen dat men 'niet elke Marokkaan over dezelfde kam moet scheren', dus ik snap eigenlijk niet waarom mensen blijven beweren dat hij het gedrag van anderen zit goed te praten.
pi_6401252
quote:

Mad respect!

wat deed hij daar zoal dan?

oh en Raymzter is wel ok

maandag 21 oktober 2002 @ 22:58:04 #173
9155 Scylla
Ggggrunge.
pi_6401754
Mja...als je zoiets wilde doen,a ls zelfrespecterende Marokaan zijnde, doe het dan meteen goed maar niet zo'n ontzettend slecht nummer waar niks aan klopte, alles slecht is, het refrein vals is....bah. om te kotsen. Het enige leuke is dat Froland duo als uitsmijters
pi_6401812
Vette tune... Zijn andere trax zijn ook de moeite waard.
Zoals: De Verkeerde Kant Op

EDIT: Maar wat LangeJan hieronder meld is daarentegen wel zo!
Wat een gelul over nines en mensen omleggen..!

[Dit bericht is gewijzigd door ChezMatik op 22-10-2002 12:05]

pi_6402717
Ghehehehe.. ik kom niet meer bij! Noemt die Raymster zichzelf een rapper??

Heb je hem live gehoord met zijn kut-marokkanen? Op lowlands? Moet je maar is kopen via een download programma..

Dan lach je je ziek.. die gozer zit de hele tijd naast de beat te rappen... en het refrein.. tja.. valser kan haast niet.. wat een neprapper.

En moet je de Albert Heijn Heist van hem es kopen... jaja...

Stukkie uit die rap..

Ik leg mijn hand op mijn Nine.. en ik loop naar binnen..

En hij heeft het over zwijgrecht onder marokkanen en shit.. jezus.. braaf ventje.. die kutmarokkanenrap van hem komt nu erg geloofwaardig over.. ech wel!

[Dit bericht is gewijzigd door LangeJan op 21-10-2002 23:49]

dinsdag 22 oktober 2002 @ 00:04:09 #176
31014 vandijk87
Like it loud!
pi_6403023
quote:

[..]

Realiteit is een illusie die ontstaat door gebrek aan alcohol!
pi_6404396
Heeft iemand trouwens dat gore k*t nummer al in de kroeg/discotheek gehoord? De eerste beste uitgaansgelegenheid waar ik dat nummer hoor zal ik demonstratief verlaten, niet dat het hun wat uitmaakt maar het gaat om het idee... wie doet er mee? (wow vette flow man)
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 01:30:27 #178
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6404435
Nou, ik heb het nummer nog steeds niet gehoord, maar als zelfs Philip Freriks het er al over heeft...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6404462
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 01:30 schreef Jane het volgende:
Nou, ik heb het nummer nog steeds niet gehoord, maar als zelfs Philip Freriks het er al over heeft...
ja en als hij het dan ook nog eens spelt als K.U.T Marokkanen dan is het wel heel uhmm erg.
pi_6404508
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 01:32 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

ja en als hij het dan ook nog eens spelt als K.U.T Marokkanen dan is het wel heel uhmm erg.

Daarna zei hij het nog een aantal keer.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 22-10-2002 01:37]

pi_6404527
Wat een zinloos topic dit,snap niet dat er zoveel op gereageerd wordt om 1 dom liedje, en dan is het ook nog de HELE WEEK superclip op MTV , hoe diep zijn ze daar gezonken.
Of is er misschien een hogere hand die achter dit nummer zit (geld?)
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 01:52:59 #182
28929 kikkerlikkerrukker
[/kikkerlikkerrukker]
pi_6404747
hehe wat teovalig het lijkt wel of alle fortuin-stemmers het geen luek liedje vinden maar goed das mein mening
*fap* *fap* *fap*
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 01:53:29 #183
28929 kikkerlikkerrukker
[/kikkerlikkerrukker]
pi_6404751
toevalig
*fap* *fap* *fap*
pi_6404889
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 01:53 schreef kikkerlikkerrukker het volgende:
toevalig
toevallich

[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 22-10-2002 02:42]

pi_6405054
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 23:44 schreef LangeJan het volgende:

Stukkie uit die rap..

Hej licht, Albert Heijn Heist is niet van Raymtzer, maar van Robian. Better get ya facts straight .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_6405182
Raymzter is een heel erg getalenteerde jongen, één van het groepje van pakweg 10 jongens die in Nederland Brainpower achterna zouden kunnen gaan qua succes en er dus het talent voor hebben. Hij pakt het goed aan, snijd een 'hot' item aan dat lijkt me duidelijk want elke journaaltje wil hem wel even interviewen. En bovendien plakt hij er goeie tekst bij waar hij heel lekker op flowt en waar ook de niet-die hard Hiphopper wel van kan genieten denk ik. Bijna een garantie voor een hit...

Leuk voor die jongen en ook voor de Nederlandse hiphop en eigenlijk voor de hele NL Urban-scene en omdat ik me daar toch één van voel ja....vind ik het ook leuk

pi_6405228
Kut marokkanen of niet, het nummer is iig wel kut.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 03:29:42 #188
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6405260
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 23:40 schreef Disorder het volgende:
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:16 schreef LoekB het volgende:

[..]

Ik hoop het eerlijk gezegd wel. Bah, wat een dom nummer 'wij doen niks en zijn allemaal zo supernetjes en vriendelijk' pff, dat is idd je kop in het zand steken...

Averechts, dat betekent dus dat men Marokkanen over het algemeen nog meer moet gaan haten? Tenminste, dat hoop jij?

Ziek figuur ben jij zeg

Krekker is de bom!
pi_6405262
Ik hoop iig alles wat LoekB niet hoopt.
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 03:40:51 #190
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6405265
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 09:57 schreef MuNKeY het volgende:

[..]

en als dit andersom zou zijn zeggen ze dat het racisme is

Ow God, beginnen de kleutertjes weer te janken? Aaah gossie wat zielig nou...

"meeeeester, waarom hunnie wel en ikke nie-hiet??"

Er is een verschil tussen een politicus die met een serieuze opmerking een hele groep negatief over 1 kam scheert en iemand die deze opmerking juist op een sarcastische manier gebruikt om dit en andere gerelateerde problemen aan de kaak te stellen.

Of heb jij nog nooit een blanke standup comedian zoiets zien doen?

Persoonlijk ben ik trouwens voor echte vrijheid van menigsuiting, maar als als ik zie op wat voor simpele & domme manier sommige mensen in dit topic appels met peren weten te vergelijken

quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 19:20 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het nummer een beetje agressief over komen, ik denk niet dat het bijdraagt aan meer wederzijds respect tussen Marokkanen en Nederlanders
Mja dat viel me ook inderdaad op. Ze weten hun boodschap niet erg tactvol te brengen.

En het liedje, vooral de melodie en beat en manier van rappen vind ik echt slecht. Klinkt naar mijn mening voor geen meter.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 22-10-2002 03:46]

Krekker is de bom!
pi_6405268
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 03:40 schreef KreKkeR het volgende:
Er is een verschil tussen een politicus die met een serieuze opmerking een hele groep negatief over 1 kam scheert en iemand die deze opmerking juist op een sarcastische manier gebruikt om dit en andere gerelateerde problemen aan de kaak te stellen.
De bedoeling kan allemaal wel leuk en aardig zijn, het is iig geen leuk nummer om te beluisteren.

Overigens ben ik bang dat niet iedereen dat sarcastische snapt hier .

pi_6405272
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 03:44 schreef Diverse_Reality het volgende:
Overigens ben ik bang dat niet iedereen dat sarcastische snapt hier .
.. of niet wil snappen, volgens mij beginnen sommige mensen al te schuimbekken als ze de titel zien.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 03:49:50 #193
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6405275
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 03:44 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

De bedoeling kan allemaal wel leuk en aardig zijn, het is iig geen leuk nummer om te beluisteren.

Dat is een kwestie van smaak en in dit geval ben ik het wat dat betreft met je eens. (Zie ook ge-editte voorgaande post).

Maar dat gezeur over 'waarom mag Rob Oudkerk het niet en Raymzter wel' slaat nergens op. Dat is appels met peren vergelijken.
Balkenende kan toch ook niet hetzelfde doen en zeggen als Hans Teeuwen of iets dergelijks?

Krekker is de bom!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 04:11:46 #194
24371 wouterheid
Effectenlease is mooi
pi_6405313
Uw financieel adviseur met Effect. Mzzl :O
pi_6405336
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 04:11 schreef wouterheid het volgende:

pi_6405346
Blij dat ik dit weer allemaal mag missen
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 04:34:19 #197
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6405363
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:06 schreef speknek het volgende:

[..]

eens. Als liedje is het best aardig. Ik heb dan wel een schurfthekel aan nederhop, ik kan me voorstellen dat mensen het goed vinden. Maar 'ze hebben vooroordelen'.. Ik vraag me af of hij de ironie ziet.

Die ironie is nou juist het mooie:

Raymzter doet nu met zijn 'ze' hetzelfde als wat heel veel autochtonen normaal doen. Op momenten dat een autochtone Nederlander loopt te klagen over 'die (kut) Marokkanen' praat deze meestal over 'ze'. Veel mensen hebben moeite te begrijpen dat dit ook de 'goede' Marokkaan raakt, de Marokkanen die zich volgens deze autochtonen niet aangesproken zouden moeten voelen. Reactie is ook regelmatig:

"ja maar ik heb het toch alleen over de slechte Marokkanen, de goede Marokkaan hoef zich dan toch niet aangesproken te voelen, wat zeikt ie dan".

Nu draaien we het om, Raymzter doet precies hetzelfde en spreekt ook over 'ze' en ja hoor, heleboel autochtonen voelen zich aangesproken, los van of ze nou wel of niet tot de groep behoren die zich aangesproken zou moeten voelen. Kijk ook naar sommige reacties hier, mensen zijn helemaal verontwaardigd omdat er in dit lied werd gesproken over 'ze'. Terwijl we ook in dit geval eigenlijk zouden kunnen zeggen:

"Raymzter heeft het alleen over die mensen die zich ook echt gedragen zoals in het lied wordt gezegd."

Misschien dat die mensen nou eindelijk zouden begrijpen hoe dat hele 'zij-wij' gepraat aanvoelt. Dat je niet simpelweg kan zeggen:

"met 'zij' bedoel ik alle slechte en de goede allochtonen weten toch dat ze onder 'wij' vallen". Want blijkbaar is dat helemaal niet zo vanzelfsprekend als het voor sommigen lijkt.

Natuurlijk ijdele hoop, maar goed.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 22-10-2002 04:41]

Krekker is de bom!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:45:49 #198
14790 EvilFaith
zie signature
pi_6406595
Vind het best meevallen het nummer...beetje erg brainpower achtig, maar verder achja...ik zal er in elk geval niet een cafe/disco voor verlaten als het nummer wordt gedraaid..
sorry ik koos deze nick toen ik 16 was.
pi_6406627
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 04:24 schreef vicz het volgende:
Blij dat ik dit weer allemaal mag missen
Zap jij eens door naar tmf manneke

Ik vind het bij beluistering eigenlijk een erg lekker nummer, zit naar top40 maatstaven goed in elkaar, lekkere beat, niks mis!

De tekst... tsja.. hebben marokkanen geen recht op een soort van uitlaatklep ofzo? Tis een beetje domme tekst (maar wat verwacht je van een LBO marokkaan van de straat? Oxford college niveau??) maar dan ook bedoeld om de discussie een beetje aan te zwengelen. Dat is IMO niet echt slecht.. 1000x beter dan the postmen of yukie Ct/m R, offf def rhymes in ieder geval!!!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_6406677
volgens mij is het niet eens zo'n slecht initiatief... hopelijk zaait ie geen tweedracht...
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:11:15 #201
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_6406851
Als Schele Jopie van op den Hoek zijn versie van deze nageboorte zou zingen zou hij polariserend en discriminerend bezig zijn. Hij zou een rechtzaak aan z'n broek krijgen en z'n leven niet meer zeker zijn als hij uit zou gaan of over straat lopen. Hij zou geweigerd worden op concerten en zijn muziekale leven zou over zijn.

Gekke Achmed daarentegen zingt het en is een brilliant man die ons verrotte landje eens laat zien waar het wel niet op staat. Gouden bergen liggen 'em in het verschiet.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:22:04 #202
8502 BAZZA
pi_6406982
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:11 schreef Cairon het volgende:

Gekke Achmed daarentegen zingt het en is een brilliant man die ons verrotte landje eens laat zien waar het wel niet op staat. Gouden bergen liggen 'em in het verschiet.

Een vaste stek in "Het lagerhuis" van de VARA en in de jury van de Soundmixshow zal dan ook zijn (nood:)lot zijn
pi_6407373
Kut-Marokkanen, is dat een pleonasme?
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:04:18 #204
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6408705
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:11 schreef Cairon het volgende:
Als Schele Jopie van op den Hoek zijn versie van deze nageboorte zou zingen zou hij polariserend en discriminerend bezig zijn. Hij zou een rechtzaak aan z'n broek krijgen en z'n leven niet meer zeker zijn als hij uit zou gaan of over straat lopen. Hij zou geweigerd worden op concerten en zijn muziekale leven zou over zijn.

En dat baseer je op...?

quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 03:40 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ow God, beginnen de kleutertjes weer te janken? Aaah gossie wat zielig nou...

"meeeeester, waarom hunnie wel en ikke nie-hiet??"

Of heb jij nog nooit een blanke standup comedian zoiets zien doen?

Persoonlijk ben ik trouwens voor echte vrijheid van menigsuiting, maar als als ik zie op wat voor simpele & domme manier sommige mensen in dit topic appels met peren weten te vergelijken

quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 03:49 schreef KreKkeR het volgende:

[...]

Maar dat gezeur over 'waarom mag Rob Oudkerk het niet en Raymzter wel' slaat nergens op. Dat is appels met peren vergelijken.
Balkenende kan toch ook niet hetzelfde doen en zeggen als Hans Teeuwen of iets dergelijks?

Krekker is de bom!
pi_6410173
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:51 schreef dax het volgende:
Kut-Marokkanen, is dat een pleonasme?
En als mensen met dit soort opmerkingen aan komen zetten, dan gaat dit topic lekker op slot of worden ze wegge-edit.

Normaal reageren is kennelijk heel erg moeilijk.

dinsdag 22 oktober 2002 @ 14:31:32 #206
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_6410605
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:14 schreef Seborik het volgende:

[..]

En als mensen met dit soort opmerkingen aan komen zetten, dan gaat dit topic lekker op slot of worden ze wegge-edit.

Of je verplaatst hem naar POL of OOG. Daar zijn ze het gewend.

Ik heb hem nu ook gehoord en ik sluit me aan bij Zander (al heb ik me The Box bespaard en heb ik maar ff ge-KaaZaad):

quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:26 schreef Zander het volgende:
Hehe, een uur naar de Box moeten kijken () en eindelijk ook gezien en gehoord. Ik vind het toch best een aardig nummer, alleen dat 'wij' en 'zij' is inderdaad een beetje jammer. Overigens hoor je 'm aan het einde ook duidelijk nog eens zeggen dat men 'niet elke Marokkaan over dezelfde kam moet scheren', dus ik snap eigenlijk niet waarom mensen blijven beweren dat hij het gedrag van anderen zit goed te praten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_6410672
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:14 schreef Seborik het volgende:
Normale plaatjes uitbrengen blijkbaar ook.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 14:38:54 #208
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_6410764
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

"oe vette bok" "afgebokt"

Krekker is de bom!
pi_6410815
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 14:41:22 #210
16273 Tovaho
pi_6410817
Ik vrees dat de (komende) populariteit van dit nummer de verschillen tussen nederlanders en marokkanen nog groter zal maken, ipv ze bij elkaar te brengen (wat de bedoeling van de makers was)

Leuke melodie en instrumentatie, slechte tekst die niet loopt......

pi_6410894
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:33 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien moet je gewoon leren de humor ervan in te zien, want hij spot met zowel elementen uit z'n eigen cultuur, maar ook spot hij met het generaliseren wat er op grote schaal plaatsvindt.

Elk element uit een cultuur negatief uitleggen is zo gemakkelijk, maar het geeft tegelijkertijd aan hoe slecht iemand zich een voorstelling kan maken van het cultuurgoed van anderen. Bekijk het gedrag vanuit hun eigen cultuur en je krijgt er een heel ander beeld van, dat betekent niet dat je alles zomaar hoeft te pikken en niet dat je je kop in het zand moet steken, maar het betekent ook niet dat je alles wat in jouw ogen vreemd is, maar moet bestempelen als achterlijk en raar. Gisteren was ook nog die uitspraak van Rob Oudkerk op tv, letterlijk zei hij: "Het zou dan wel kutmarokkanen, maar het zijn wel ónze kutmarokkanen" en dat is wat een aantal mensen zich wat meer moet gaan realiseren en daarbij hoort ook het uitbannen van wederzijdse generalisaties om tot een betere oplossing te komen.

Zo'n nummer is daar natuurlijk uitermate geschikt voor, maar ja, je hebt natuurlijk altijd mensen die er gelijk zoals Zander dat al zei schuimbekkend op springen (in dit geval de autochtonen) en je hebt mensen die er een protestlied van kunnen maken (de marokkanen).

pi_6410967
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

"oe vette bok" "afgebokt"

tjah...
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
pi_6410986
-edit: normaal reageren en anders niet-

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 22-10-2002 14:52]

dinsdag 22 oktober 2002 @ 14:52:37 #214
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_6411011
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:45 schreef Seborik het volgende:
je hebt natuurlijk altijd mensen die er gelijk zoals Zander dat al zei schuimbekkend op springen (in dit geval de autochtonen) en je hebt mensen die er een protestlied van kunnen maken (de marokkanen).
, .

Juist.

Gewoon een kut-lied van een, jawel, kut-nep-Marokkaan. Niets protestsong, gewoon (even mee lullen) doekoes.

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_6411061
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:52 schreef X-Ray het volgende:

[..]

, .

Juist.

Gewoon een kut-lied van een, jawel, kut-nep-Marokkaan. Niets protestsong, gewoon (even mee lullen) doekoes.

Bekijk het dan vanuit een deel van de marokkaanse samenleving, het lied gebruiken als een bevestiging van het anti-marokkaans zijn van anderen en dus een protestlied én dit geldt niet voor alle marokkanen voordat iemand daar weer over valt.

En ik vind het ook een kutnummer, maar ja bummer.

pi_6411301
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:54 schreef Seborik het volgende:

[..]

En ik vind het ook een kutnummer, maar ja bummer.

Dat zijn pas rhymes.
pi_6411403
Even ter informatie (weet niet of dit al gezegd is, hierna niet verder gelezen):
[-edit- nu wel, Keeper, hoe kon het ook anders, was me voor ]

De Albert Heijn Heist is niet van Raymzter.
Die gasten hebben alleen gigantisch veel namen van Nederlandse hip-hop artiesten in de tracknaam gezet, zodat ze meer gedownload worden.

Die gasten komen uit Amsterdam btw.
http://bounce.to/cbass

quote:
Op maandag 21 oktober 2002 23:44 schreef LangeJan het volgende:

Stukkie uit die rap..

En hij heeft het over zwijgrecht onder marokkanen en shit.. jezus.. braaf ventje.. die kutmarokkanenrap van hem komt nu erg geloofwaardig over.. ech wel!

[Dit bericht is gewijzigd door dunniecash op 22-10-2002 15:19]

pi_6411547
Volgens mij zei Rob Oudkerk " (..) Kutmarokkanen, maar dat mag je eigenlijk niet zo zeggen" waarop Job Cohen zei "Maar het zijn wél onze kutmarokkanen". Die opmerking van Oudkerk is dus ook helemaal uit z'n verband gerukt.
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:45 schreef Seborik het volgende:Gisteren was ook nog die uitspraak van Rob Oudkerk op tv, letterlijk zei hij: "Het zou dan wel kutmarokkanen, maar het zijn wel ónze kutmarokkanen"
pi_6411831
ik ga hem maar eventjes downloaden dan...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 15:50:21 #220
8502 BAZZA
pi_6412097
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:41 schreef Tovaho het volgende:
Ik vrees dat de (komende) populariteit van dit nummer de verschillen tussen nederlanders en marokkanen nog groter zal maken, ipv ze bij elkaar te brengen (wat de bedoeling van de makers was)
Eigenlijk denk ik dat ze gewoon geld proberen te verdienen door er een controversiele tekst te gebruiken, het valt me nog mee dat ze niet referenen aan Pim Fortuyn
pi_6413550
Eigenlijk is Raymzter zelf ontzettend dom !!

Hij zegt namelijk dat WIJ (Nederlanders) Marokkanen niet over een kam moeten scheren.
Wat doet die gast zelf? Hij zegt: "ZE willen ons zwart maken, als ZE over ons praten, we hebben ZE niks gedaan, en alsnog willen ZE ons haten".

Wie scheert er hier nu mensen over een kam?

pi_6414032
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:05 schreef _Administr8or_ het volgende:

Hij zegt namelijk dat WIJ (Nederlanders) Marokkanen niet over een kam moeten scheren.
Wat doet die gast zelf? Hij zegt: "ZE willen ons zwart maken, als ZE over ons praten, we hebben ZE niks gedaan, en alsnog willen ZE ons haten".

precies.... in principe is dit een gewoon extreem politiek geladen nummertje. Als dit uitgebracht is, dan ben ik nu in Nederland de weg kwijt hoor... waar gaan wij heen?

offtopic
Het liedje insinueert sterk dat Marokkanen lieverdjes zijn... maarre.. waarom zijn er dan steeds meer en meer kroegen/discotheken die marokkanen weren?
/offtopic

dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:41:20 #223
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6414114
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:05 schreef _Administr8or_ het volgende:

Vervelend is dat hè ? Terwijl jij er eigenlijk niets mee te maken hebt, wordt je toch beschuldigd door anderen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:46:15 #224
30961 Knaller
knalt er op los
pi_6414215
Gisteren op het nieuws 30 seconden ervan gehoord en dat was al meer dan zat...
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:52:29 #225
11923 I.R.Baboon
pi_6414355
Ik vind dat Nederlanders meer dan genoeg infantiele kutnummers uitgebracht hebben. Dus als je het niks vindt moet je het gewoon als integratie van de Marokkanen zien.
pi_6414380
Nummer staat op 1 bij MTV . Ik heb ze al een mailtje gestuurd dat dit belachelijk is, dat ze het zover laten komen en als d'r straks een antwoord op komt, ze die óók moeten hypen. Alle tegenstanders, mailen dus naar dagtop5@mtv.nl als je wil klagen
pi_6414461
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:31 schreef Jane het volgende:

[..]

Of je verplaatst hem naar POL of OOG. Daar zijn ze het gewend.

Ik heb hem nu ook gehoord en ik sluit me aan bij Zander (al heb ik me The Box bespaard en heb ik maar ff ge-KaaZaad):
[..]

De "fout" van de single vind ik de regels:

Waar iedere nuance ontbreekt. Kom maar op schoot uithuilen bij mammie hoor.
Dat verderop de nuance gelegd wordt dat je niet alle marokkanen over één kam moet scheren dat is waar. Maar leg dan in deze regels ook de die nuance:
We hebben allemaal wat gedaan en toch nog willen ze ons haten

Ja en dat loopt voor een meter, maar van dit soort tenenkrommende slachtofferrol gekweel word ik misselijk.

En verder is het nummer wel ok voor een tekst op LBO niveau.

Hmmzz....
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 18:01:26 #228
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_6414501
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:53 schreef LoekB het volgende:
Nummer staat op 1 bij MTV . Ik heb ze al een mailtje gestuurd dat dit belachelijk is, dat ze het zover laten komen en als d'r straks een antwoord op komt, ze die óók moeten hypen. Alle tegenstanders, mailen dus naar dagtop5@mtv.nl als je wil klagen
Ik denk dat MTV erg onder de indruk zal zijn
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_6414653
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:53 schreef LoekB het volgende:
NEE! Ik wil die video blijven zien.
Dat meisje dat knappe meisje met die modieuze bril en die perfecte borsten en dat lange haar

excuseer me even.

[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 22-10-2002 18:19]

pi_6414672
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:13 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

NEE! Ik wil die video blijven zien.
Dat meisje dat knappe meisje met die modieuze bril ...

excuseer me even.

Net of MTV er zich wat van aan zou trekken.
pi_6414704
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:01 schreef Vibromass het volgende:
Ik denk dat MTV erg onder de indruk zal zijn

En je hoeft er ook niet naar te kijken hoor. Sjeez, als ik voor elk nummertje waar ik een hekel aan heb een brief naar MTV zou sturen, dan zou ik er een dagtaak aan hebben...

dinsdag 22 oktober 2002 @ 18:21:41 #232
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_6414751
Juist. ook maar een mailtje naar fox voor dit
Zijn ook gehyped.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_6414849
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:21 schreef robh het volgende:
Zijn ook gehyped.

Wat een kutkoppen.
Maar het zijn wel ONZE kutkoppen.
Hmmzz....
pi_6415294
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:21 schreef robh het volgende:
Zijn ook gehyped.

Misschien moeten we ze even voorstellen aan die Raymzter, lijken me echt van die Marokkanen sletjes.
pi_6415429
jullie hebben echt niks zinnigs te doen he...kutleven
pi_6415514
Net was ie weer op MTV, ik begin het nummer eigenlijk steeds erger te vinden.

Ik vind het echt heel zielig voor dat kleine groepje marokkanen dat het allemaal wel goed bedoelt. Maar de meerderheid heeft het nou eenmaal verpest, dat komt niet zomaar weer goed.

Zeker niet met zo'n aggresieve rap waarin alle nederlanders voor het gemak maar even over 1 kam worden geschoren.

٩๏̯͡๏)۶
pi_6415539
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:04 schreef Aardige_Jongen het volgende:
Je hoeft niet verplicht te reageren hoor
٩๏̯͡๏)۶
pi_6415581
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Zeker niet met zo'n aggresieve rap waarin alle nederlanders voor het gemak maar even over 1 kam worden geschoren.
als je het WILT begrijpen snap je best welke mensen hij bedoelt..niet zo schijnheilig doen sesamstraat poppetje
pi_6415662
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:08 schreef Ronaldsen het volgende:
Net was ie weer op MTV, ik begin het nummer eigenlijk steeds erger te vinden.

Ik vind het echt heel zielig voor dat kleine groepje marokkanen dat het allemaal wel goed bedoelt. Maar de meerderheid heeft het nou eenmaal verpest, dat komt niet zomaar weer goed.

Oh, nu is het ineens een meerderheid die het voor een minderheid verpest ? Juist..
pi_6415713
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:11 schreef Aardige_Jongen het volgende:

[..]

als je het WILT begrijpen snap je best welke mensen hij bedoelt..niet zo schijnheilig doen sesamstraat poppetje

Ach jonge word je ook al onderdrukt door de Marokkanen waardoor je geen eigen mening meer durft te geven?
pi_6415750
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:17 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

Ach jonge word je ook al onderdrukt door de Marokkanen waardoor je geen eigen mening meer durft te geven?

wtf..waar heb je 't over
pi_6415772
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:19 schreef Aardige_Jongen het volgende:

[..]

wtf..waar heb je 't over

over jou denk ik
pi_6415807
duuuh..maar hoezo mag ik me mening niet geven? ..waaruit maak je dat op

jij praat ineens over iets heel anders..

pi_6415873
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:22 schreef Aardige_Jongen het volgende:
duuuh..maar hoezo mag ik me mening niet geven? ..waaruit maak je dat op

jij praat ineens over iets heel anders..

jij ook volgensmij
quote:
pi_6415956
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:18 schreef Zander het volgende:

[..]

En je hoeft er ook niet naar te kijken hoor. Sjeez, als ik voor elk nummertje waar ik een hekel aan heb een brief naar MTV zou sturen, dan zou ik er een dagtaak aan hebben...

Dit is volgensmij niet zomaar een nummertje dit is vanuit een politiek oogpunt gemaakt, en MTV/TMF laat weer duidelijk zien welke kant ze kiezen.
pi_6416070
space de race

jullie begrijpen die hele sjit niet ouwe... tis gewoon een grote grap..die gast is zelf half NL..een van jullie idioot.... in me klas maak ik gewoon grappe met die marrokanen door ze kut marrokanen te roepen..ze kunnen dr alleen maar om lachen..maar jullie zijn gewoon te bang om met ze om te gaan... geisoleerd..mamma's kindje... heb lef en praat niet alleen zo over ze op forums maar zeg het tegen ze in hun gezicht..desnoods met een pistool voor hun kop..maar praat niet a8er mensen hun rug.

nogmaals..neem die sjit niet te serieus... hij zegt zelf ook ik doe het voor de muziek..ik neem nix op voor de marokkanen... mja.. jullie doen het zeker zodat jullie weer een reden hebben om ze ergens van te beschuldigen... kutleven

pi_6416169
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:28 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

Dit is volgensmij niet zomaar een nummertje dit is vanuit een politiek oogpunt gemaakt, en MTV/TMF laat weer duidelijk zien welke kant ze kiezen.

En je hoeft er ook niet naar te kijken hoor.

Tv is niet verplicht, als ik al kijk is het naar zo'n enge linkse zender als Ned1, 2 of 3.

pi_6416177
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:28 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

Ja, we wachten nog met smart op de single van de Jonge Fortunisten met 'Trap ze d'r uit'.
pi_6416197
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:33 schreef Aardige_Jongen het volgende:
..desnoods met een pistool voor hun kop..
Wie goed doet, goed ontmoet.
pi_6416231
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:39 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Wie goed doet, goed ontmoet.

lol..kijk daar ga je weer...NIET TE LETTERLIJK NEMEN... bij wijze van spreken heet zoiets
pi_6416269
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:38 schreef Zander het volgende:

[..]

Ja, we wachten nog met smart op de single van de Jonge Fortunisten met 'Trap ze d'r uit'.

maar of die dan tot Superclip word gepromoot...
pi_6416275
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:40 schreef Aardige_Jongen het volgende:

lol..kijk daar ga je weer...NIET TE LETTERLIJK NEMEN... bij wijze van spreken heet zoiets

Rare spreekwijzen heb jij, [doodverwensing].

Niet te letterlijk nemen he.

pi_6416299
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:40 schreef Aardige_Jongen het volgende:
lol..kijk daar ga je weer...
En waar ging ik daarvoor dan?
pi_6416411
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:41 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

maar of die dan tot Superclip word gepromoot...

Dat worden carnavalkrakers zelden.
pi_6416547
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:47 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Dat worden carnavalkrakers zelden.

volgensmij heb jij een aardig vertekend beeld van carnaval
pi_6416594
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:53 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

volgensmij heb jij een aardig vertekend beeld van carnaval

Nee, van de zingende Jonge Fortunisten .
pi_6416672
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:55 schreef Diverse_Reality het volgende:

[..]

Nee, van de zingende Jonge Fortunisten .

die ken ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')