abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juni 2014 @ 21:32:33 #1
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_141005493
Orginele OP van Schunckelstar:

quote:
ik zag (op een jarenoud topic na) nog geen topic over het zoeken met een metaaldetector.
dus dan open ik er zelf maar een :P

zijn er meer mensen die dit als hobby hebben? heb sinds een week of 3 deze hobby weer opgepakt, na vroeger als kind ook gezocht te hebben.
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggen :) erg goede prijs/kwaliteit verhouding.
ben nu 3x gaan zoeken en samen met een hoop troep heb ik toch ook al wat leuke vondsten mee naar huis kunnen nemen. o.a een zilveren dubbeltje uit 1918 en een belgische leopold 2 2 centmunt waarvan de datum helaas niet meer leesbaar is -O-
en nog een mooie vuurkets gevonden (17/18e eeuw).
dus nog niet veel speciaals, maar toch leuk :)

dus mochten er hier ook mensen zitten die zoeken, deel hier je vondsten/ zoekverhalen en foto's van je vondsten ^O^
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_141019743
Shoarma :9~
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_141020308
Met knoflooksaus :Y
pi_141098057
Ik ben net op tijd geweest op.dat land waar ik afgelolen tijd gezocht heb. Volgend jaar staat er een nieuwe wijk hoor ik net :P

Tijd om de TT eer aan te doen :7
pi_141292845
quote:

Grootste muntschat uit zesde eeuw opgegraven

Nederland • 19-06-2014 @ 16:52 • Redactie
print

Twee onderzoekers hebben dit voorjaar in Drenthe de grootste muntschat uit de zesde eeuw in de Nederlandse geschiedenis opgegraven. In totaal werden 47 gouden 'soldidi' gevonden. Dat meldt het Drents Museum in Assen donderdag, waar de schat vanaf 20 juni te zien is.

De schat bestaat uit Laat-Romeinse, Byzantijnse, Ostrogothische en Merovingische munten, aldus het Museum. De munten zijn ieder meer dan vier gram zwaar. Een van de munten toont de buste van de Merovingische koning Theodebert. Het is de eerste munt die van deze koning op Nederlandse bodem gevonden is.

Het is onduidelijk waarom de munten zijn begraven. Gezien de grote waarde behoorden ze toe aan iemand van de regionale elite, aldus het museum.

Het Drents Museum heeft al een goudschat uit de vijfde eeuw en een muntschat uit de zevende eeuw in haar bezit. "Met dit topstuk kunnen we meer te weten komen over een periode waarover relatief weinig bekend is", aldus het museum. "Juist deze aanwinst kan in combinatie met verder onderzoek nieuwe inzichten verschaffen over deze periode van de Vroege Middeleeuwen."
_O_
  dinsdag 24 juni 2014 @ 15:10:41 #6
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141490597
Even een vraagje aan de kenners.

Vandaag een rondje gereden om te kijken of er al ergens is geoogst, wat dus niet het geval is.
Kwam wel een in aanbouw zijnde woonwijk tegen, kan dit soort grond nog iets interessants opleveren??

Op deze plek dus, voorheen akkers.

https://www.google.com/ma(...)y,270h/data=!3m1!1e3

[ Bericht 53% gewijzigd door Woelwater op 24-06-2014 15:40:33 ]
pi_141497039
Gewoon proberen als je anders toch geen land hebt :P
Volgens mij kun je op watwaswaar.nl de geschiedenis van het land checken, althans die tip kreeg ik een paar dagen geleden. Heb zelf nog niet gekeken :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:57:13 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141505875
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:11 schreef Schunckelstar het volgende:
Gewoon proberen als je anders toch geen land hebt :P
Volgens mij kun je op watwaswaar.nl de geschiedenis van het land checken, althans die tip kreeg ik een paar dagen geleden. Heb zelf nog niet gekeken :P
Na jouw motiverende reactie toch nog maar even terug gegaan, maar na een kwartiertje zoeken had ik het wel weer gezien. Is dus allemaal opgestorte puin, ding bleef maar piepen en spijkers en kroonkurken heb ik inmiddels wel genoeg. :+

Alleen die aluminium pen maakt me wel nieuwsgierig waar die vandaan komt.
pi_141507741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:57 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Na jouw motiverende reactie toch nog maar even terug gegaan, maar na een kwartiertje zoeken had ik het wel weer gezien. Is dus allemaal opgestorte puin, ding bleef maar piepen en spijkers en kroonkurken heb ik inmiddels wel genoeg. :+

[ afbeelding ]

Alleen die aluminium pen maakt me wel nieuwsgierig waar die vandaan komt.
Ah, helaas. Net te laat dus -O-
pi_141507998
Heb overigens die grote gesp van een tijdjd terug nog aardig schoongekregen.

Voor:

Nu:

Kijken of ik een datering kan vinden
pi_141510548
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2014 17:39 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

_O_
Als je zoiets vind he, krijg je dan wel de waarde van het geld dat het nu waard is? Of moet je bij het vinden de helft stiekem in je eigen zak steken en aan een prive verzamelaar verkopen?
It's not too late to change your hikikomori ways!
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:59:03 #12
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141535138
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:10 schreef LookAtMe het volgende:

[..]

Als je zoiets vind he, krijg je dan wel de waarde van het geld dat het nu waard is? Of moet je bij het vinden de helft stiekem in je eigen zak steken en aan een prive verzamelaar verkopen?
Tsjah, wat is wijsheid.

pi_141542894
Op gemeentegrond ben je het kwijt volgens mij.
Heb ooit gelezen dat je als je met toestemming op een akker iets echt belangrijks vind dat je het dan moet verkopen als de gemeente het wil hebben en dat de olbrengst dan 50/50 is voor de landeigenaar en de vinder, maar dat weet ik niet zeker :P

Zaterdag terug naar mijn venkel-landje. Dat zandpadstuk is eindelijk vrij *O*
pi_141859350
Wat ben ik ook een sukkel :')
Ik had een redelijk mooie 2 stuber gevonden, die krom was aan de onderkant. Tegen alle adviezen in recht gebogen "want dat lukt mij wel"

Het is idd gelukt.... Er zit nu ook een barst in waar je doorheen kunt kijken. En de patina is er langs afgesprongen precies op de plaats waar het jaartal staat. En natuurlink heb ik niet eerst gekeken van welk jaar ie precies is... :|W

Zo is ie nu:

Jaartal: 17?? ( ;( )
In het echt is ie nog mooi duidelijk, maar krijg het niet echt scherp op de foto
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:54:11 #15
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_141897602
morgen eindelijk een pro pointer bestellen *O*
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:07:22 #16
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141898153
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:54 schreef Schunckelstar het volgende:
morgen eindelijk een pro pointer bestellen *O*
Fantastique, daar ga je echt veel plezier van hebben.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:29:00 #17
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_141899023
Ja, ben ook echt benieuwd. Vooral hoeveel tijd het gaat schelen.
Hopelijk is ie maandag of dinsdag binnen, dan ga ik woensdag na het werk effe terug naar de venkel om te oefenen :P

En in de loop van deze maand komt er een nieuw veld vrij, word binnenkort gehooid *O*
Dan moest ik hem maar effe bellen en dan kwam ie me aanwijzen waar sr vroeger een boerderij heeft gestaan ^O^
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:41:12 #18
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_141899603
Weet niet waar je nu mee graaf, maar een kunststof schep(je) erbij is wel aan te raden. Dan kan je gewoon op de schep zelf zoeken met die pointer.
pi_141943407
Vandaag tussen de buien door o.a een mooi oud muntje uit 157? Gevonden. Ligt nu in de olie te weken, om het laatste beetje vuil er af te krijgen.

Er staat op de voorkant met grote letters TRA ?IE op. Weet iemand toevallig in welke richting ik moet zoeken? :P
Zal als ie schoon is foto plaatsen
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:16:40 #20
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141943741
Schunckelstar is een ultrasoonreiniger niet wat voor jou?
  zondag 6 juli 2014 @ 11:21:01 #21
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_141962448
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:16 schreef Erasmo het volgende:
Schunckelstar is een ultrasoonreiniger niet wat voor jou?
Ja, daar heb ik idd wel eens aan gedacht, maar mischien dat een tumbler dan beter is?

De voorkant van mijn muntje is vast klaar.
Hij zou nog duidelijker kunnen denk ik, want er zit nog wat vuil op maar ik durf niet meer verder te poetsen :P
Zou niet de eerste keer zijn dat ik dan uiteindelijk een kaal plaatje overhou :')

Jaartal is nu duidelijker te zien, 1557 volgens mij

Edit: het is een duit uit utrecht, waarschijnlijk 1637

[ Bericht 2% gewijzigd door Schunckelstar op 07-07-2014 09:12:44 ]
  zondag 6 juli 2014 @ 11:24:21 #22
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_141962521
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:41 schreef Woelwater het volgende:
Weet niet waar je nu mee graaf, maar een kunststof schep(je) erbij is wel aan te raden. Dan kan je gewoon op de schep zelf zoeken met die pointer.
Heb nu een van RVS, omdat de vorige was afgebroken onder het graven :')
Dus deze ga ik niet meer vervangen :P
pi_142199435
Eindelijk droog, eindelijk mijn pinpointer gaan testen *O*

De grond zal wel aardig blubberig zijn vrees ik :')
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:46:15 #24
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_143147659
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 juli 2014 09:57 schreef Schunckelstar het volgende:
Eindelijk droog, eindelijk mijn pinpointer gaan testen *O*

De grond zal wel aardig blubberig zijn vrees ik :')
Veel plezier van die pinpointer?

Hier hebben ze eindelijk wat geoogst.. Drie boeren gevraagd hier, de eerste had nog niet geoogst, de tweede wilde niet dat ik in zijn land ging wroeten ( :') ) maar bij de derde was het raak, hele aardige jongen.

Heb toestemming gekregen om hier te gaan piepen en ben vandaag al een paar uurtjes bezig geweest.

Helaas was de buit wat magertjes, paar stukken van een ploeg, veel spijkers en een raar rond dingetje. Maar ben al lang blij dat ik geen treklipjes en kroonkurken tegen kom, daar heb ik er al zo veel van :+
pi_143156989
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Veel plezier van die pinpointer?

Hier hebben ze eindelijk wat geoogst.. Drie boeren gevraagd hier, de eerste had nog niet geoogst, de tweede wilde niet dat ik in zijn land ging wroeten ( :') ) maar bij de derde was het raak, hele aardige jongen.

Heb toestemming gekregen om hier te gaan piepen en ben vandaag al een paar uurtjes bezig geweest.
[ afbeelding ]

Helaas was de buit wat magertjes, paar stukken van een ploeg, veel spijkers en een raar rond dingetje. Maar ben al lang blij dat ik geen treklipjes en kroonkurken tegen kom, daar heb ik er al zo veel van :+
[ afbeelding ]
Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen zou ik zeggen dat ie bij de verplichte uitrusting hoort :P
Ongelofelijk hoeveel tijd het scheelt!

Dat ronde ding op je foto is volgens mij de bovenkant van een ontsteker?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')