quote:ik zag (op een jarenoud topic na) nog geen topic over het zoeken met een metaaldetector.
dus dan open ik er zelf maar een![]()
zijn er meer mensen die dit als hobby hebben? heb sinds een week of 3 deze hobby weer opgepakt, na vroeger als kind ook gezocht te hebben.
heb nu de garret ace 250 gekocht, en hij bevalt me prima moet ik zeggenerg goede prijs/kwaliteit verhouding.
ben nu 3x gaan zoeken en samen met een hoop troep heb ik toch ook al wat leuke vondsten mee naar huis kunnen nemen. o.a een zilveren dubbeltje uit 1918 en een belgische leopold 2 2 centmunt waarvan de datum helaas niet meer leesbaar is![]()
en nog een mooie vuurkets gevonden (17/18e eeuw).
dus nog niet veel speciaals, maar toch leuk![]()
dus mochten er hier ook mensen zitten die zoeken, deel hier je vondsten/ zoekverhalen en foto's van je vondsten
quote:
Grootste muntschat uit zesde eeuw opgegraven
Nederland • 19-06-2014 @ 16:52 • Redactie
Twee onderzoekers hebben dit voorjaar in Drenthe de grootste muntschat uit de zesde eeuw in de Nederlandse geschiedenis opgegraven. In totaal werden 47 gouden 'soldidi' gevonden. Dat meldt het Drents Museum in Assen donderdag, waar de schat vanaf 20 juni te zien is.
De schat bestaat uit Laat-Romeinse, Byzantijnse, Ostrogothische en Merovingische munten, aldus het Museum. De munten zijn ieder meer dan vier gram zwaar. Een van de munten toont de buste van de Merovingische koning Theodebert. Het is de eerste munt die van deze koning op Nederlandse bodem gevonden is.
Het is onduidelijk waarom de munten zijn begraven. Gezien de grote waarde behoorden ze toe aan iemand van de regionale elite, aldus het museum.
Het Drents Museum heeft al een goudschat uit de vijfde eeuw en een muntschat uit de zevende eeuw in haar bezit. "Met dit topstuk kunnen we meer te weten komen over een periode waarover relatief weinig bekend is", aldus het museum. "Juist deze aanwinst kan in combinatie met verder onderzoek nieuwe inzichten verschaffen over deze periode van de Vroege Middeleeuwen."
Na jouw motiverende reactie toch nog maar even terug gegaan, maar na een kwartiertje zoeken had ik het wel weer gezien. Is dus allemaal opgestorte puin, ding bleef maar piepen en spijkers en kroonkurken heb ik inmiddels wel genoeg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:11 schreef Schunckelstar het volgende:
Gewoon proberen als je anders toch geen land hebt
Volgens mij kun je op watwaswaar.nl de geschiedenis van het land checken, althans die tip kreeg ik een paar dagen geleden. Heb zelf nog niet gekeken
Ah, helaas. Net te laat dusquote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:57 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Na jouw motiverende reactie toch nog maar even terug gegaan, maar na een kwartiertje zoeken had ik het wel weer gezien. Is dus allemaal opgestorte puin, ding bleef maar piepen en spijkers en kroonkurken heb ik inmiddels wel genoeg.![]()
[ afbeelding ]
Alleen die aluminium pen maakt me wel nieuwsgierig waar die vandaan komt.
Als je zoiets vind he, krijg je dan wel de waarde van het geld dat het nu waard is? Of moet je bij het vinden de helft stiekem in je eigen zak steken en aan een prive verzamelaar verkopen?quote:
Tsjah, wat is wijsheid.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:10 schreef LookAtMe het volgende:
[..]
Als je zoiets vind he, krijg je dan wel de waarde van het geld dat het nu waard is? Of moet je bij het vinden de helft stiekem in je eigen zak steken en aan een prive verzamelaar verkopen?
Fantastique, daar ga je echt veel plezier van hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:54 schreef Schunckelstar het volgende:
morgen eindelijk een pro pointer bestellen
Ja, daar heb ik idd wel eens aan gedacht, maar mischien dat een tumbler dan beter is?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 21:16 schreef Erasmo het volgende:
Schunckelstar is een ultrasoonreiniger niet wat voor jou?
Heb nu een van RVS, omdat de vorige was afgebroken onder het gravenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:41 schreef Woelwater het volgende:
Weet niet waar je nu mee graaf, maar een kunststof schep(je) erbij is wel aan te raden. Dan kan je gewoon op de schep zelf zoeken met die pointer.
Veel plezier van die pinpointer?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 09:57 schreef Schunckelstar het volgende:
Eindelijk droog, eindelijk mijn pinpointer gaan testen![]()
De grond zal wel aardig blubberig zijn vrees ik
Als ik nu opnieuw zou moeten beginnen zou ik zeggen dat ie bij de verplichte uitrusting hoortquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:46 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Veel plezier van die pinpointer?
Hier hebben ze eindelijk wat geoogst.. Drie boeren gevraagd hier, de eerste had nog niet geoogst, de tweede wilde niet dat ik in zijn land ging wroeten () maar bij de derde was het raak, hele aardige jongen.
Heb toestemming gekregen om hier te gaan piepen en ben vandaag al een paar uurtjes bezig geweest.
[ afbeelding ]
Helaas was de buit wat magertjes, paar stukken van een ploeg, veel spijkers en een raar rond dingetje. Maar ben al lang blij dat ik geen treklipjes en kroonkurken tegen kom, daar heb ik er al zo veel van![]()
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |