Nah, wil gewoon niet naar het mboquote:Op woensdag 15 april 2015 18:28 schreef daan1601 het volgende:
[..]
Gefelicitaart! Want ik neem aan dat je een specifieke HBO wil doen?
Ik duim voor je.quote:Op zaterdag 18 april 2015 20:00 schreef Hetbanaantje het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde. Alleen nu nog hopen dat Havo mij aanneemt..
Haha, strijdmakkers dan maar?quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:46 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
MAW nog niks, begin ik volgende week aan. Andere vakken hebben de prioriteit atm
[..]
M'n 1e week van de vakantie zit er nu bijna op en heb niet zo heel veel gedaan tot nu toe. Denk per dag zo'n 2 uurtjes. Wil dat vanaf maandag wel flink gaan ophogen en echt gaan strijden.
Voor zover ik gehoord heb ligt her niveau van zulke examens inderdaad echt heel erg laag, mja 't zal je maar net gebeuren als jij de eerste bent die het niet red tehequote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:50 schreef Chaes het volgende:
Heb maandag en dinsdag IB examen.. heb er al wel wat voor gedaan maar wil nog wat meer voorbereiding doen. Maar het feit dat nog nooit iemand van mijn school ervoor gezakt is neemt alle motivatie een beetje weg
Hahaquote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:48 schreef Census het volgende:
[..]
Haha, strijdmakkers dan maar?.
Kunnen we hier even stoom afblazen over hoe zwaar we 't hebben.
Bij mij is 't juist exact omgekeerd. Afgelopen 2-3 maanden niks gedaan - je hoefde zelfs niet naar de lessen te komen als je niet wilde (officieel niet, maar je werd iig niet absent gemeld). Nu bikkelen en die achterstand weer inhalen hahaquote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:53 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Haha
Maar ja, ik zie sommige mensen vanaf dag 1 al non stop bikkelen dat houd ik sowieso niet vol. In het weekend al helemaal niet, ik kijk veel te veel voetbal.
En daarbij vakantie=vakantie, zelfs al heb je CE erna.
Laag ligt het echt niet hoor.. reguliere leerlingen kunnen niet aan IB-Engels niveau tippen.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:52 schreef Census het volgende:
[..]
Voor zover ik gehoord heb ligt her niveau van zulke examens inderdaad echt heel erg laag, mja 't zal je maar net gebeuren als jij de eerste bent die het niet red tehe.
Ik had het er toevallig laatst met m'n docente Engels over. Tegenwoordig zijn er massale verschillen tussen de niveaus Engels binnen het VWO. De ene helft zit ver boven IB-niveau doordat ze veel Engelse films kijken/fora bezoeken/games spelen etc. De andere helft doet dit niet en blijkt hierdoor een enorme achterstand te hebben. Als ik kijk naar wat ik mbt Engels op school heb geleerd, is dat dan ook vrijwel niets. De enige reden dat ik een hoog niveau Engels beheers, is omdat ik al jaren posts als deze maak in het Engels, spreek met Engelstalige via Skype/TS etc.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:56 schreef Chaes het volgende:
[..]
Laag ligt het echt niet hoor.. reguliere leerlingen kunnen niet aan IB-Engels niveau tippen.
Zat ik me laatst te verwonderen, of ik daar blij mee moest zijn of niet. Tbh, volgens mij is het antwoordmodel zo gemaakt dat wanneer je van iedere alinea de kernzin overneemt je al een fors aantal punten binnensleept, mja wellicht zit ik daar wel helemaal naast..quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:58 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Ik ben blij dat we geen samenvatting hoeven te schrijven (Nederlands CE).
Oh ja op school deed ik wel wat, veel was zelfs verplichtquote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:56 schreef Census het volgende:
[..]
Bij mij is 't juist exact omgekeerd. Afgelopen 2-3 maanden niks gedaan - je hoefde zelfs niet naar de lessen te komen als je niet wilde (officieel niet, maar je werd iig niet absent gemeld). Nu bikkelen en die achterstand weer inhalen haha
Mee eens. Zo kut is dat.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 21:58 schreef GeorgeArArMartin het volgende:
Ik ben blij dat we geen samenvatting hoeven te schrijven (Nederlands CE).
Als je Engels moeilijk vindt, kan dat: aan een gebrekkige woordenschat liggen, aan de CITO manier van examens liggen, of de taal ligt je gewoon niet.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:02 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Oh ja op school deed ik wel wat, veel was zelfs verplichtFf een lijstje van mn vakken:
Nederlands: ga ik eigenlijk niks meer voor doen, 2 examens gemaakt en vind het prima, was ook tevreden met m'n cijfer.
Wiskunde: is m'n 2e examen, ook nog een dagje vrij ervoor, ga ik a.s. maandag aan beginnen non stop elke dag.
Geschiedenis: neem ik elke dag rustig/globaal door, ik heb hier 4 dagen vrij dus dan ga ik alles stampen.
Economie: dag na Geschiedenis, ga ik ook vanaf maandag a.s. aan beginnen rustig aan.
Engels: wordt een onvoldoende en ga ik ook niks meer voor doen. Ik haalde voor oefenexamens telkens zo tussen een 4,5 en 5,5 en dat vind ik dikke prima.
Maw: begin ik woensdag mee, een van mn beste vakken dus moet even relatief hoog scoren
Frans: laatste examen, in de 3e week nog wel, nog niks voor gedaan maar 4 daagjes vrij ervoor
Ik denk een combinatie van alles wat jij opnoemde. Ben er eigenlijk nooit echt goed in geweest in m'n middelbare schoolcarrière. Dat ik met een 6,5 voor Engels het examen in ga is totaal niet representatief imo, het komt namelijk doordat ik een mondeling (50% van SE) goed deed door simpel weg alle boeken te lezen (in het Nederlands nog wel xD) en een fucking overdreven Brits accent te gebruiken tijdens die mondeling.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:05 schreef Chaes het volgende:
[..]
Als je Engels moeilijk vindt, kan dat: aan een gebrekkige woordenschat liggen, aan de CITO manier van examens liggen, of de taal ligt je gewoon niet.t.
Wiskunde zou ik verspreiden ipv non stop. En oefenexamens nederlands blijven maken, deze twee weken kunnen daarvoor funest zijn.quote:Op zaterdag 2 mei 2015 22:02 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Oh ja op school deed ik wel wat, veel was zelfs verplichtFf een lijstje van mn vakken:
Nederlands: ga ik eigenlijk niks meer voor doen, 2 examens gemaakt en vind het prima, was ook tevreden met m'n cijfer.
Wiskunde: is m'n 2e examen, ook nog een dagje vrij ervoor, ga ik a.s. maandag aan beginnen non stop elke dag.
Geschiedenis: neem ik elke dag rustig/globaal door, ik heb hier 4 dagen vrij dus dan ga ik alles stampen.
Economie: dag na Geschiedenis, ga ik ook vanaf maandag a.s. aan beginnen rustig aan.
Engels: wordt een onvoldoende en ga ik ook niks meer voor doen. Ik haalde voor oefenexamens telkens zo tussen een 4,5 en 5,5 en dat vind ik dikke prima.
Maw: begin ik woensdag mee, een van mn beste vakken dus moet even relatief hoog scoren
Frans: Laatste examen, in de 3e week nog wel, nog niks voor gedaan maar 4 daagjes vrij ervoor. Ook dit kan een onvoldoende worden, maar ook dit moet ik aankunnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |