Op dinsdag 17 juni 2014 15:08 schreef El_Matador het volgende:[..]
Je hoeft maar een heel klein clubje acteurs en crew in te schakelen. 99% van de mensen gelooft gewoon dat het echt gebeurd is, alle meewerkenden net zo.
[..]
Ik meen dat de Sovjets een reflector hebben geplaatst pre-Apollo, puntje voor verder onderzoek?
[..]
Noem je dat "zichtbaar"?? Die witte blobjes? Dat is volgens jou het ultieme bewijs? Dan vrees ik dat je voor 2009 tevredener bent dan voor 1969 technologie en dat lijkt me wat scheef.
[..]
Tegengestelde schaduwen zijn onmogelijk met zonlicht alleen. Idem met de moonboot van Aldrin die duidelijk de reflectie van een puntbron (en niet de reflectie van het lage albedo maanoppervlak) laat zien.
Ik heb een foto-analyse, niet in de teaser, wel erna.
[..]
Waar bestaat die "bevestiging" precies uit?
[..]
Kom ik uitgebreid op terug.
[..]
Ruimtevaart is nuttig en leerzaam. Dat ontken ik toch niet? We zijn alleen niet op de Maan geweest.

[..]
Een zeer goede:
• de technologische ontwikkelingen in de jaren 60 gingen lang niet zo snel als JFK in 1961 beloofd had, er moest wel gefaked worden, want men kon simpelweg niet
• het live op TV uitvoeren van de moeilijkste operatie ooit (by far, very far), foutloos en zonder kleerscheuren (zelfs alle Apollo 13-mensen overleefden als in een film...), zonder stralingsziekten, kotsende of door zuurstofgebrek aangetaste astronauten, nee alles prachtig.
Dat kan alleen maar fake zijn. Helaas, te mooi om waar te zijn.
[..]
Je kan van mij niet verwachten dat ik naast de fysische feiten ook nog de complotstructuur kan ontrafelen. Niet dat ik er zin in heb, het is ook niet relevant.
Een 'complot' is een afspraak met een X aantal mensen om iets te gaan doen waarbij je Y aantal mensen betrekt die niets van dat plan weten. Ja, de VS is uiterst gedreven in het opzetten van dat soort dingen, dat hebben we de afgelopen jaren (te) vaak gezien.
[..]
Blijkbaar. De ridiculisering van elke kritiek is een voorbeeld dat zelfs technologische hoogstandjes voor die tijd maar mettertijd toch echt doorzichtig bleken, alleen niet voldoende is.
"Eventjes de grootste prestatie van de mensheid ontkennen, ben jij gek?"
Dat werkt, en naar hier blijkt nog steeds, na 45 (!) jaar.
Rest

is voor later om dieper op in te gaan, mooie nieuwe OP lijkt me. Maak hem maar, ik heb genoeg te doen.