Bereik je op korte termijn niks mee, maar het kruidvat snapt dan vanzelf wel dat het misschien nut heeft om een advertentie te betalen.
.
Wellicht overwegen om banners niet alleen bovenaan of aan de zijkanten te plaatsen, maar ook om eventueel banners tussen posts/replies binnen een topic te plaatsen. Dit uiteraard pas als blijkt dat het toevoegen van banners aan de zijkanten niet genoeg blijkt te zijn.
Tja, ik weet het: deze suggestie zal velen van ons niet bevallen. A lot of fokkers here are going to hate me for this...
quote:Maar ze zullen het nog meer haten als Fok! niet meer bestaat...
Op zaterdag 19 oktober 2002 01:40 schreef motown het volgende:
Tja... En deze suggestie zal wellicht een stuk minder populair zijn:Wellicht overwegen om banners niet alleen bovenaan of aan de zijkanten te plaatsen, maar ook om eventueel banners tussen posts/replies binnen een topic te plaatsen. Dit uiteraard pas als blijkt dat het toevoegen van banners aan de zijkanten niet genoeg blijkt te zijn.
Tja, ik weet het: deze suggestie zal velen van ons niet bevallen. A lot of fokkers here are going to hate me for this...
quote:Yech
Op zaterdag 19 oktober 2002 00:04 schreef speknek het volgende:
Ik weet dat het er niet uitziet, heb het heel snel gedaan, maar om te laten zien hoe je je site ook kunt laten sponsoren:
Daarvan zou ik spontaan overschakelen op een 800 bij 600 resolutie.
Zet dan een banner onder de laatste reactie of om de 10 reacties ofzo.
En een rekening waar mensen een donatie kunnen doen vind ik ook geen slecht idee.
Om een paar euros(10 ofzo) per jaar te betalen maakt niemand toch wat uit??
quote:Niemand betaalt meer voor banners. In welke vorm dan ook
Op zaterdag 19 oktober 2002 09:35 schreef calvobbes het volgende:
Zet dan een banner onder de laatste reactie of om de 10 reacties ofzo.
quote:Reclame op internet is dood, er zal een andere oplossing moeten konen.
Op zaterdag 19 oktober 2002 11:38 schreef speknek het volgende:[..]
Niemand betaalt meer voor banners. In welke vorm dan ook
.
quote:En het idee van dit topic is dat iedereen suggesties aandraagt voor mogelijke oplossingen (in plaats van commentaar te geven op ideeën die anderen aandragen)
Op zaterdag 19 oktober 2002 12:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Reclame op internet is dood, er zal een andere oplossing moeten konen.
De rest zal me echt worst wezen aan extra features, er zijn genoeg features. Owja, en ik wil Opera support op het moment dat ik eventueel moet betalen.
quote:Ik zie nu al bijna nooit banners. Alleen: "Adverteren?".
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:12 schreef slakkie het volgende:
Ik ben bereid een kleine bijdrage te doen zodat ik geen banners meer te zien krijg.
quote:Dan helemaal niet, dus niet op de FP, en andere subsites. Al zou ik een forum only lidmaatschap toejuichen.
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:13 schreef ED2 het volgende:[..]
Ik zie nu al bijna nooit banners. Alleen: "Adverteren?".
quote:Je kunt ook een blocker gebruiken
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:18 schreef slakkie het volgende:[..]
Dan helemaal niet, dus niet op de FP, en andere subsites. Al zou ik een forum only lidmaatschap toejuichen.
quote:Het zal toch wel per view, per unieke user gaan?
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:41 schreef Dubbeldrank het volgende:
Misschien is het een idee om wat meer banner te plaatsen in het "reageer op dit topic" scherm aangezien er aanrdig wat gepost wordt op een dag heb je ook aardig wat banner views.
En naar mijn idee hinderd dit niemand.
quote:Misschien is het sowieso aardig om te melden hoe het geld verdienen nu precies gaat. Hoewel dat volgens mij door Danny wel een keer netjes uitgelegd is ergens. Misschien heeft iemand een linkje?
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:42 schreef ED2 het volgende:[..]
Het zal toch wel per view, per unieke user gaan?
quote:Lenen? Weet je dat zeker? I doubt it.
Op zaterdag 19 oktober 2002 13:42 schreef StephanL het volgende:
Halllobandbreedte wordt gesponsord en servers lenen ze van Tweakers dus ze hebben zo ver geen kosten als het gaat om servers en bandbreedte. Dit is de zoveelste keer dat ik het vertel.
Maar goed: the point is: het maakt niet uit waarom fok geld nodig heeft. Dat mogen ze toch zelf weten? Voor mijn part is het argument van Danny "Ik wil lekker 10x per jaar op vakantie!". Wat maakt dat uit? Mijns inziens is het 'probleem': zou je ueberhaupt voor fok! willen betalen en zo ja voor wat voor soort diensten?
Mij persoonlijk maakt het niets uit of dat echt broodnodige kosten zijn, of een leuk zakcentje voor de Admins. Geld is Geld. Natuurlijk: als ze zeggen: als nou elke user 5 Euro geeft dan kunnen we fok online houden, want we kunnen het geld niet opbrengen, dan doe je dat eerder dan dat het is om iemand een vakantie te geven. Maar volgend mij gaat het hier om structureel geld toestoppen en ik denk dat uiteindelijk het voor de meesten niet zal uitmaken waar dat geld voor 'nodig' is. Ik denk dat gewoon bijna niemand structureel wil betalen voor iets als fok!.
quote:Erg goed idee idd. Vooral voor de lange termijn. Al is haargel misschien niet het beste voorbeeld
Op vrijdag 18 oktober 2002 20:27 schreef Great_Expectations het volgende:
Stuur een pers bericht naar bedrijven als hun product op het Fok! op één op andere manier wordt besproken. Er zijn zat topics over bv. haargel fok!ers elkaar tips geven. Kleine moeite om eventjes een linkje van zo'n topic naar de marketing afdeling van b.v. het kruidvat te sturen.Bereik je op korte termijn niks mee, maar het kruidvat snapt dan vanzelf wel dat het misschien nut heeft om een advertentie te betalen.
Wat hier dan weer voor nodig is, is een lijst met relaties (database) zodat als er eens ergens een discussie over gaat. Er snel de toepasselijke bedrijven bij kunnen worden gezocht. En er een mail de deur uit kan gaan.
Om bedrijven echt aan je te binden moet je ze overtuigen van de toegevoegde waarde van de site. Waarom zal een bedrijf in deze tijden zo'n site steunen?
Op deze vraag kan antwoord worden gevonden door de hier op het forum aanwezige users. Ik studeer zelf bedrijfseconomie en kan op die manier wellicht een bijdrage doen.
Nog even een ideetje:
Door enquetes uit te voeren wordt er veel van de fokkers bekend. Het is dan voor bedrijven (die de Fok gebruikers als doelgroep zien) mogelijk om nieuwe producten te 'testen' op Fok. Dit kan voor die bedrijven relatief goedkoop. Wat je dan vervolgens moet bedenken is: wat voor dingen kunnen hier dan worden uitgetest? Daar heb ik zo snel geen antwoord op.
a) Waarvoor: hoeveel geld is er structureel nodig en waarvoor?
b) Waarom:wat is het doel? Winst maken of quitte draaien?
c) Hoe: In welke vorm wil Fok blijven bestaan, als Vof of is bijv. een vereniging of stichting ook een mogelijkheid.
Hoe kun je nu oplossingen verzinnen en aandragen als dit soort dingen niet helder zijn?
quote:Niet of nauwelijks.
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:26 schreef Vow het volgende:
Hoe kun je nu oplossingen verzinnen en aandragen als dit soort dingen niet helder zijn?
quote:Nee inderdaad niet. En al dat suggestieve gedoe over financiële problemen zonder dat er werkelijk iets wordt meegedeeld komt de geloofwaardigheid ook niet ten goede. Hoe lang gaat dit nu al niet?
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:33 schreef slakkie het volgende:[..]
Niet of nauwelijks.
Beslis iig eerst zelf over de structuur en stel dan bijvoorbeeld een denktank in waar users aan mee kunnen doen, maar dit is totaal aan de verkeerde kant beginnen.
Ik heb overigens nog wel een idee hoe Fok extra geld kan generen. Laat de mods geld betalen. Er zijn mensen die graag, om welke reden dan ook, moderator willen worden. Laat ze dan maar betalen voor die functie
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:52 schreef Dlocks het volgende:
Ik heb overigens nog wel een idee hoe Fok extra geld kan generen. Laat de mods geld betalen. Er zijn mensen die graag, om welke reden dan ook, moderator willen worden. Laat ze dan maar betalen voor die functie
quote:Als ik zie hoe fanatiek ze af en toe met slotjes lopen te strooien dan kan ik bijna niet anders concluderen dan dat er veel ongecontrolleerde woede in de moderators zit die ze nog niet verwerkt hebben. Dus in die zin helpen users wel met hun bewustwording proces. Waar komt die woede vandaan? Wat is de achtergrond? Allemaal vragen die, naar mate ze steeds vaker met slotjes strooien, vroeger of later aan zichzelf gaan stellen. Dank zij de users.
Op zaterdag 19 oktober 2002 14:56 schreef Loedertje het volgende:[..]
![]()
Je zegt eigenlijk: "wij, als users , zijn een soort van bezigheidstherapie voor de crew".
Dus ik vind dat de users daar best wel een vergoeding voor mogen krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |