abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141154983
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:34 schreef sirdanilot het volgende:
1 liter thee per dag?
Wel 5 kopjes per dag... veel he?
pi_141155007
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:55 schreef Pietverdriet het volgende:
En waar baseer je dit op?
Ik doe nog wel eens moeite om informatie te zoeken als ik ergens interesse in heb. ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 16:37:47 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141156228
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Ik doe nog wel eens moeite om informatie te zoeken als ik ergens interesse in heb. ;)
Nogmaals, waar baseer je dit op? Bronnen? Wetenschappelijk onderzoek? Of esotherische crap sites?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141156371
Metusalem schijnt 969 jaar te zijn geworden door het drinken van minimaal één liter groene thee per dag.
  maandag 16 juni 2014 @ 16:47:51 #56
45206 Pietverdriet
pi_141156615
http://www.food-info.net/nl/national/ww-thee.htm
De enige halfweg serieus te nemen is...

"Echter, het is niet duidelijk of cafeïne of thee een significante verbetering voor mensen met astma kan opleveren."

"Deze onderzoeken hebben verschillende, tegenstrijdige resultaten of helemaal geen resultaten opgeleverd. "

"Meer onderzoek is nodig voordat conclusies getrokken kunnen worden.Echter, het is niet duidelijk of het spoelen met zwarte thee echt werkt."

"conflicterend wetenschappelijk bewijs "

"De lange termijn effecten ..... hoog cholesterolgehalte, hoge bloeddruk en artherosclerose zijn nog onbekend."

"Enkele onderzoeken van slechte kwaliteit rapporteren"

"Het blijft onduidelijk of thee hier een positief effect op heeft."

"Meer onderzoek is nodig voordat conclusies getrokken kunnen worden."

Heb je je bronnen überhaupt gelezen of gewoon wat zaken gezocht nadat ik je vroeg en het er neergepleurd?

[ Bericht 5% gewijzigd door Pietverdriet op 16-06-2014 16:54:08 ]
pi_141156853
Krijgen jullie lekker een auto ongeluk of zo. Of kom maar tussen de papierversnipperaar met je vingers op je werk morgen! Stelletje proleten! Vuile tering moffen. Auschlog! Frikandellen, zakken patat! Drommels, drommels, drommels!!!
pi_141156977
Hier, nog meer bewijs:

http://www.nanyuthee.info/afslank-met-nan-yu-thee/

Afslank met Nan Yu Thee

Heb je er wel is aan gedacht om af te slanken door thee te drinken terwijl je gewoon kan blijven eten? Misschien is Afslank met Nan Yu Thee wat voor jou.

Afslanken door thee te drinken klinkt misschien raar maar het is wel degelijk waar. De thee die hiervoor gebruikt komt uit het oude China genaamd de Nan Yu Thee. In China drinken de meeste chinezen 1 of 2 koppen Nan Yu thee per dag, zo blijven zij fit en gezond. In het westen van Europa wordt deze thee gedronken om af te vallen, dit wordt regelmatig gedronken door mensen met obesitas en zij vallen gemiddeld wel 10 kilo per maand er mee af. Je gelooft het misschien niet maar het is echt zo.

De Nan Yu Thee werkt altijd even goed voor iedereen, maar de ligt ook aan het gewicht van je lichaam en hoeveel thee je drinkt. Er wordt aangeraden om minimaal 1 liter per dag te drinken van de Nan Yu Thee, en mocht je op je ideale gewicht zijn dan wordt 2 koppen per dag aangeraden, zodat je op je gewicht blijft. Je kan er ook voor kiezen om gewoon 1 kop per dag te drinken en niet 1 liter per dag. Drink je kop thee dan wel alleen in de namiddag ongeveer 2 of 3 uur voor dat je avond eten begint. Met de thee kan je gewoon normaal blijven eten en hoef je eet patroon niet aan te passen.
  maandag 16 juni 2014 @ 16:57:19 #59
45206 Pietverdriet
pi_141156993
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:54 schreef Villas_Rubin het volgende:
Krijgen jullie lekker een auto ongeluk of zo. Of kom maar tussen de papierversnipperaar met je vingers op je werk morgen! Stelletje proleten! Vuile tering moffen. Auschlog! Frikandellen, zakken patat! Drommels, drommels, drommels!!!
Volgens mij heb je teveel thee gedronken

"Bangheid / angst
L-theanine is het overheersende aminozuur in groene thee. Enkele onderzoeken wijzen voorzichtig op de effecten van dit aminozuur in vergelijking met het medicijn alprazolam op het ontstaan van bangheid. Er zijn geen voordelen gevonden."
Het wetenschappelijk bewijs is tegen gebruik van groene thee
  maandag 16 juni 2014 @ 16:58:19 #60
45206 Pietverdriet
pi_141157038
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:56 schreef Villas_Rubin het volgende:
Hier, nog meer bewijs:

http://www.nanyuthee.info/afslank-met-nan-yu-thee/

Afslank met Nan Yu Thee

Heb je er wel is aan gedacht om af te slanken door thee te drinken terwijl je gewoon kan blijven eten? Misschien is Afslank met Nan Yu Thee wat voor jou.

Afslanken door thee te drinken klinkt misschien raar maar het is wel degelijk waar. De thee die hiervoor gebruikt komt uit het oude China genaamd de Nan Yu Thee. In China drinken de meeste chinezen 1 of 2 koppen Nan Yu thee per dag, zo blijven zij fit en gezond. In het westen van Europa wordt deze thee gedronken om af te vallen, dit wordt regelmatig gedronken door mensen met obesitas en zij vallen gemiddeld wel 10 kilo per maand er mee af. Je gelooft het misschien niet maar het is echt zo.

De Nan Yu Thee werkt altijd even goed voor iedereen, maar de ligt ook aan het gewicht van je lichaam en hoeveel thee je drinkt. Er wordt aangeraden om minimaal 1 liter per dag te drinken van de Nan Yu Thee, en mocht je op je ideale gewicht zijn dan wordt 2 koppen per dag aangeraden, zodat je op je gewicht blijft. Je kan er ook voor kiezen om gewoon 1 kop per dag te drinken en niet 1 liter per dag. Drink je kop thee dan wel alleen in de namiddag ongeveer 2 of 3 uur voor dat je avond eten begint. Met de thee kan je gewoon normaal blijven eten en hoef je eet patroon niet aan te passen.
Een wij van wc eend site, de labels van de tuinen zijn nog beter
  maandag 16 juni 2014 @ 17:00:37 #61
45206 Pietverdriet
pi_141157132
Veel plezier verder Villas, het is duidelijk waar je je info vandaag haalt
pi_141157232
Wacht maar jij. Ik zal een vloek over je uitspraken, smerig loeder!!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:07:58 #63
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_141157402
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:53 schreef Villas_Rubin het volgende:
Groene thee, evenals witte, bepaalde andere Chinese theeën, zoals Nan Yu, Pu Erh (deze laatste heeft helaas vervelende bijwerkingen) kunnen inderdaad helpen bij het afslanken. Het gaat onder andere de aanmaak van vetcellen tegen en zorgt voor een snellere verbranding + sommige theeën bevatten vetoplossende bestanddelen. Naast het afvallen is het sowieso gezond om tal van redenen.

Thee integreren in je dagelijkse momentjes is sowieso een aanrader. Veel gezonder dan koffie, en goed voor lichaam en geest. Rooibos, bijvoorbeeld, is ook een zeer gezonde thee dat goed is voor tal van dingen, al helpt het niet bij afvallen. Een beetje afwisselen wat dat betreft valt aan te raden, en zorgt er ook voor dat niet eentonig wordt.
Vermijd verder suiker...

Sommigen moeten thee een beetje leren drinken... en dat valt zeker te leren. Maar hou ook voor ogen dat het een gezondheidsdrank is. Soms geldt ook het spreekwoord 'bitter in de mond maakt het hart gezond'. Maar goed, thee is lekker dus zo hoog gaat die vlieger ook weer niet op.

Verder, eet gewoon normaal en gevarieerd, zorg iedere dag voor minstens een half uurtje beweging en drink door de dag heen kopjes thee. Dan zit je al aardig op de goede weg.

Overigens, om af te slanken van thee moet je soms wel eens bepaalde hoeveelheid per dag nemen. Bijvoorbeeld Nan Yu thee 1 liter per dag om er echt van te kunnen afvallen. Bij mensen met zwaar overgewicht kan dat dan al gauw richting de 4 tot 10 kilo per maand gaan. Maar dan moet je wél ook je aan die 1 liter per dag houden.
Rooibos is geen thee! :(
Hoewel ik het zelf ook thee noem hoor.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:08:39 #64
45206 Pietverdriet
pi_141157436
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:02 schreef Villas_Rubin het volgende:
Wacht maar jij. Ik zal een vloek over je uitspraken, smerig loeder!!
Janken en schelden omdat ik je eigen bronnen lees en quote, heerlijk
  maandag 16 juni 2014 @ 17:15:15 #65
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_141157690
Zou strafbaar moeten zijn om in de rondte te strooien met het woord "bewijs". :P
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  maandag 16 juni 2014 @ 17:18:11 #66
45206 Pietverdriet
pi_141157804
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:15 schreef Klaploper het volgende:
Zou strafbaar moeten zijn om in de rondte te strooien met het woord "bewijs". :P
Vind het echt heerlijk als mensen met claims komen en later met bronnen die hen volledig tegenspreken, en dan in hun profiel hebben staan: Hobbies/interesses Filosofie religie, wetenschap, eten, weer, voetbal, kunst
pi_141157850
Drinken jullie het maar lekker niet. Haha, jullie gaan eerder dood, ik niet. ;)
Ik weet wel beter....
  maandag 16 juni 2014 @ 17:22:51 #68
45206 Pietverdriet
pi_141157972
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:19 schreef Villas_Rubin het volgende:
Drinken jullie het maar lekker niet. Haha, jullie gaan eerder dood, ik niet. ;)
Ik weet wel beter....
Alleen je probleem is dat je het niet kan onderbouwen, de enige halfweg serieuze bron waar jij mee kwam spreekt je volledig tegen. Zie je daar zelf geen probleem in?
pi_141158107
Feiten

Groene thee helpt hoogstwaarschijnlijk kanker voorkomen. Het wetenschappelijk onderzoek is nog niet helemaal afgerond maar is wel erg veelbelovend. In groene thee zit een antioxidant dat op lange termijn een positieve invloed kan hebben op onder andere kanker en hart- en vaatziekten. Overigens moet je daarvoor wel veel thee per dag drinken. Wetenschappers zijn er nog niet over uit maar de hoeveelheid ligt waarschijnlijk ergens tussen de 1 en 2 liter per dag.
Groene thee helpt bij het afvallen. Groene thee remt de werking van lipasen. Een lipase is het enzym dat vetten afbreekt zodat ze door je lichaam kunnen worden opgenomen. Doordat groene thee deze reactie remt, kan het een goed hulpmiddel zijn tijdens een dieet. Bovendien bevat groene thee geen calorieën en kan daarom zonder gewetensbezwaren worden gedronken.
Groene thee versterkt het afweersysteem door het lichaam te beschermen tegen oxidanten en vrije radicalen. Deze stoffen kunnen een schadelijke invloed op je lichaam hebben. Doordat groene thee beschermt tegen deze stoffen, hoeft je lichaam er niet tegen te vechten.
Groene thee kan helpen als kuur tegen een aantal ziekten zoals Parkinson en Alzheimer. Onderzoek heeft nog maar kort geleden aangetoond dat het drinken van groene thee een positief effect kan hebben op deze aandoeningen. Verder onderzoek is nog wel nodig om meer duidelijkheid hierover te krijgen.
Groene thee remt huidveroudering. Doordat groene thee tegen vrije radicalen beschermt, heeft het ook een positieve werking tegen huidveroudering. Groene thee wordt dan ook al jaren in allerlei schoonheidsproducten verwerkt.
pi_141158190
Er is iig meer dan genoeg reden om het te drinken. Kwaad kan het iig zeker niet. En dat het goed doet, dat voel je meteen.
pi_141158237
Pietverdriet zal wel van de voedselmaffia zijn.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:44:47 #72
45206 Pietverdriet
pi_141161980
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:26 schreef Villas_Rubin het volgende:
Feiten

Nee, geen feiten, een niet onderbouwde post van jou.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:45:33 #73
45206 Pietverdriet
pi_141162026
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:31 schreef Villas_Rubin het volgende:
Pietverdriet zal wel van de voedselmaffia zijn.
Jij eerder van de groene thee industrie
  maandag 16 juni 2014 @ 18:46:53 #74
45206 Pietverdriet
pi_141162150
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:29 schreef Villas_Rubin het volgende:
Er is iig meer dan genoeg reden om het te drinken. Kwaad kan het iig zeker niet.
Uit jouw linkje van je enige min of meer serieus te nemen bron
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:

"Bangheid / angst
L-theanine is het overheersende aminozuur in groene thee. Enkele onderzoeken wijzen voorzichtig op de effecten van dit aminozuur in vergelijking met het medicijn alprazolam op het ontstaan van bangheid. Er zijn geen voordelen gevonden."
Het wetenschappelijk bewijs is tegen gebruik van groene thee
pi_141169060
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef Villas_Rubin het volgende:

[..]

Wel 5 kopjes per dag... veel he?
Uhm best wel ja. 5 kopjes koffie zijn voor mij in ieder geval hoogst uitzonderlijk op een dag, elke dag 5 kopjes thee zou ik echt niet trekken (of koffie wat dat betreft).
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')