Inderdaad, een mooi compact 1 TB 2,5 inch portable schijfje met USB 3.0 en zonder onhandige lichtnetadapter voor 59 euro is meer value for money dan je kunt krijgen door te gaan knoeien met losse interne 3,5 inch SATA harddisks.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:48 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik ga eens goed rondkijken, opzich best tevreden met mijn seagate portable schijfje, zou wel compact stapelen zijn!
http://www.dixons.nl/comp(...)RQQTgtOWvX--WQfD_BwE
Als je een vraag stelt over een computeronderdeel dat moet samenwerken met een bepaald systeem is dat systeem altijd relevant. Je moet bijvoorbeeld ook gaan nadenken over de wijze waarop je externe harddisks zijn of worden geformatteerd. Apple ondersteunt NTFS niet echt goed en aan FAT32 heb je niets met videobestanden, dus wat gebruik je nu?quote:En over je 2e punt, ik ging er niet vanuit dat mijn systeem relevant was in dit geval. En ik ben inderdaad niet erg tevreden over de prestaties van mijn laptop, helaas was het noodzakelijk voor mijn opleiding. Ik overweeg om die reden ook deze zomer nog een desktopcomputer aan te schaffen.
OK. Dat is prima, geen problemen mee te verwachten als je een desktop gaat gebruiken met Windows 7 of later.quote:
Nee precies, verwacht ook geen problemen. Al is de kans groot dat het een iMac wordt vanwege doorverkoopwaarde. Maar dit is niet de place nor time voor een PC/Mac warquote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:35 schreef Riparius het volgende:
[..]
OK. Dat is prima, geen problemen mee te verwachten als je een desktop gaat gebruiken met Windows 7 of later.
Computerhardware daalt zo snel in waarde dat de restwaarde bij verkoop geen overweging zou moeten zijn bij de keuzes die je maakt. Dat heeft verder niets met de keuze PC/Mac te maken. En, de restwaarde mag dan wel hoger zijn bij Mac spul, maar de aanschafwaarde is dat ook in verhouding tot wat je ervoor geleverd krijgt. Mijn inschatting is daarom dat je er per saldo niets mee opschiet. Je beperkt alleen maar je eigen mogelijkheden door de vendor lock-in van Apple en het veel beperktere software aanbod.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee precies, verwacht ook geen problemen. Al is de kans groot dat het een iMac wordt vanwege doorverkoopwaarde. Maar dit is niet de place nor time voor een PC/Mac war
Buiten de zaken die Riparius al aangeeft, zit je met een iMac ook met notebook-achtige hardware te kijken, dus wanneer je naar pure hardware-vermogen zoekt, is het dus een Mac Pro of gewoon een desktop-PC.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:38 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee precies, verwacht ook geen problemen. Al is de kans groot dat het een iMac wordt vanwege doorverkoopwaarde. Maar dit is niet de place nor time voor een PC/Mac war
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |