abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6345950
Ik ben gisteravon dgeflitst door een paal terwijl ik de bebouwde kom uitreed. Tot zover is het eigen schuld dikke bult.

Echter, die paal flitste me recht in het gezicht, dus tegemoed komend verkeer. Volgens mij en de KLPD die ik hierover belde is dit wettelijk niet toegestaan. ivm wet privacy

Vanmorgen gebeld met de afdeling die verantwoordelijk is voor die paal. Die beweren dat het wel mag. Ze keken het echter niet na, maar waren van MENING dat het wel mag

Zijn hier juristen die kunnen vertellen adh van wb art. of dit nu wel of niet mag?

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:05:33 #2
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6345975
Ja hoor, mag gewoon.
pi_6345983
ben geen jurist, maar als de KLPD dit ook niet goedkeurt, gewoon aanvechten straks, gewoon voor laten komen....
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:07:08 #4
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6345990
Mag gewoon. Ze moeten misschien wel de inzittenden onherkenbaar maken.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
pi_6346001
Wat heeft dat nou met privacy te maken???

als jij in je eigen auto reed, komen ze door je nummerbord er toch wel achter dat jij het was... en als iemand je auto gestolen heeft, is het alleen maar handig als het gezicht van de bestuurder er ook op staat...

pi_6346004
laat het maar een paar tientjes kosten om naar de rechtbank te gaan, en laat mij even weten of het gewerkt heeft...
succes

btw, hebben ze bij mij ook ooit gedaan, maar ik heb het toen niet aangevochten... volgende keer probeer ik t ook gewoon.

I am the god of hell fire... and i bring you.... FIRE!
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:09:31 #7
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_6346014
Juist, aanvechten die bekeuring! Afgezien van privacy-issues vind ik het zowiezo gevaarlijk, dat van voren flitsen. Je verwacht het niet, je schrikt ervan, en stuurt prompt bovenop een tegenligger of tegen een boom.
Of er privacy-wetgeving bij komt kijken denk ik eigenlijk niet, want dan zou camera-toezicht ook niet mogelijk zijn toch?
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:10:43 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6346022
Zowiezo altijd protest aantekenen. Als ze zo graag heel evel geld willen verdienen met zoveel mogelijk onzin-bekeurinkjes dan mogen ze ervoor werken ook. Met andere woorden: protest aantekenen tegen elke bekeuring die je krijgt (is voor mij zowiezo niet zoveel werk want ik krijg er nooit). Voorbeeldbrieven staan op www.tuftufclub.com
pi_6346039
Jij hebt de KLPD gebeld Die zegt dit niet, want die hele wet privacy is dikke onzin.
Ze gaan je echt niet op TV uitzenden hoor, als je van voren geflitst word, heb je gewoon pech. En die boete moet je gewoon betalen. Je komt er echt niet onderuit. Sorry
123
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:17:17 #10
15638 DaRealMac
ondertitels zijn suf
pi_6346078
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:10 schreef qltel het volgende:
Zowiezo altijd protest aantekenen. Als ze zo graag heel evel geld willen verdienen met zoveel mogelijk onzin-bekeurinkjes dan mogen ze ervoor werken ook. Met andere woorden: protest aantekenen tegen elke bekeuring die je krijgt (is voor mij zowiezo niet zoveel werk want ik krijg er nooit). Voorbeeldbrieven staan op www.tuftufclub.com
Daar moet je tegenwoordig voor betalen toch, om die foto`s op te vragen?
I cannot help but notice that there is no problem between us that cannot be solved by your departure
pi_6346098
Ik vrees dat je dit alleen maar onnodig geld gaat kosten, de meeste flitsapparatuur is nu ook uitgerust om de voorste kenteken plaat van de auto te fotograveren juist omdat dat nu wel mag...
Hier in Rotterdam en omgeving staat het vol met die 2 zijden flitsers en er moet gewoon betaald worden..
"Peace means reloading our guns!" "The absence of war does not mean peace...."
  Official ESF Kreviewer vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:20:57 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_6346114
* de topictitelfoutjes aanpasser-koning is weer langsgeweest *
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:21:50 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6346128
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:17 schreef DaRealMac het volgende:

[..]

Daar moet je tegenwoordig voor betalen toch, om die foto`s op te vragen?

Men mag geen geld vragen voor het wettelijke bewijs dat je echt geflitst bent. En ik zeg toch ook niet dat je een foto op moet vragen. Ik zeg dat je bezwaar aan moet tekenen.
pi_6346162
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:12 schreef K3 het volgende:
Jij hebt de KLPD gebeld Die zegt dit niet, want die hele wet privacy is dikke onzin.
Ze gaan je echt niet op TV uitzenden hoor, als je van voren geflitst word, heb je gewoon pech. En die boete moet je gewoon betalen. Je komt er echt niet onderuit. Sorry
waar jij op doelt is blik op de weg, en daarbij moeten de betrokkenen toestemming geven voor uitzending. doen ze dat niet dan gebeurt het niet....
pi_6346165
op de openbare weg mag je gewoon foto's maken hoor
pi_6346173
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:21 schreef qltel het volgende:

[..]

Men mag geen geld vragen voor het wettelijke bewijs dat je echt geflitst bent. En ik zeg toch ook niet dat je een foto op moet vragen. Ik zeg dat je bezwaar aan moet tekenen.

ze vragen ook geen geld voor de foto, ze vragen geld voor administratie kosten
pi_6346194
moet je toch wel voor betalen om een foto opvragen???

En ik dacht idd ook dat dat niet mocht recht in het gezicht flitsen, ivm met privacy.

You may see me, as you want me to see! but don't jugge me for what really i am!
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:26:35 #18
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_6346195
Van voren flitsen is compleet legaal, dus op die grond kan je deze bekeuring niet aanvechten... Sorry

[kleinbeetjeofftopic]
In Duitsland is het zelfs verplicht om van voren geflitst te worden, ze bekeuren daar de bestuurder, niet de auto (dacht ik)
[/kleinbeetjeofftopic]

Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
pi_6346240
Je moet niet zo zeiken, dan moet je maar zorgen dat je niet wordt geflitst.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:30:27 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6346241
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:24 schreef Gompy58 het volgende:

[..]

ze vragen ook geen geld voor de foto, ze vragen geld voor administratie kosten

Wat ze ook niet mogen...
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:31:41 #21
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_6346260
men mag niet van flitsen vanaf de voorkant van de auto! niet vanwege privacy ofzo, maar puur omdat de automobilist hierdoor tijdelijk geblindeerd wordt, en is het daardoor dus een gevaar voor de weggebruiker!
I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
pi_6346277
In Duitsland bekeuren ze de bezitter van de auto, en gaan er punten van het rijbewijs van de bestuurder af. Geen punten meer = rijontzegging.

Ik neem aan dat ze ervan uitgaan dat de bezitter rijdt, en dat hij moet bewijzen dat hij het niet is geweest om zijn punthe te houden. Zeker weten doe ik dit niet.

Alecks

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:34:05 #23
30721 Bhorka
Niet Natuurlijk :+
pi_6346287
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:31 schreef RipCurl het volgende:
men mag niet van flitsen vanaf de voorkant van de auto! niet vanwege privacy ofzo, maar puur omdat de automobilist hierdoor tijdelijk geblindeerd wordt, en is het daardoor dus een gevaar voor de weggebruiker!
Sorry, stierenstront... Mag gewoon...
Wat een kutsig had ik eigenlijk :{
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:35:35 #24
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_6346306
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:31 schreef RipCurl het volgende:
En waar haal je die informatie vandaan? Het van voren flitsen is al jarenlang praktijk in Nederland. En aangezien bij justitie geld gaat boven verkeersveiligheid is de verkeersveiligheid geen reden om het niet te doen.
  vrijdag 18 oktober 2002 @ 10:36:15 #25
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_6346314
quote:
Op vrijdag 18 oktober 2002 10:30 schreef qltel het volgende:

[..]

Wat ze ook niet mogen...

Ik heb kort geleden nog beroep ingediend, maar ik hoefde geen extra kosten te betalen. k Kreeg netjes kopie van proces verbaal en foto's thuisgestuurd.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')