Geschoten in JPG of RAW?quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:32 schreef Nikkie_86 het volgende:
Ik heb een super leuke foto van 2 kinderen alleen is de wang van het ene kind beetje overbelicht. Wie kan me helpen??
uhhh goede vraag in ben een enorme leek daarin... mijn moeder heeft m met een redelijk goede camera gemaakt... hoe kan ik zien of het jpg of raw is?quote:
O.a. aan de extensie van het bestandje op de computer.quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:36 schreef Nikkie_86 het volgende:
[..]
uhhh goede vraag in ben een enorme leek daarin... mijn moeder heeft m met een redelijk goede camera gemaakt... hoe kan ik zien of het jpg of raw is?
jpg is tquote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
O.a. aan de extensie van het bestandje op de computer.
Is het "JPG" dan is het een JPG.
Dan is het lastiger om een overbelichte vlek weg te krijgen.quote:
het haar is blond dus dat valt beetje weg en zijn wang valt iets weg..quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan is het lastiger om een overbelichte vlek weg te krijgen.
De informatie is er niet dus kan je het ook niet terughalen.
Hangt wel wat van de ernst van een overbelichting af.
Zonder de foto te zien kan ik er verder weinig van zeggen, mss valt het mee.
ik heb nieuwe foto's gemaakt en als t goed is komt ie vandaag binnen...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:07 schreef Sangha het volgende:
Is het misschien een idee om de foto hier te plaatsen zodat mensen kunnen beoordelen of het eventueel aan te passen is?
Ok goed zo, succes ermee!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:09 schreef Nikkie_86 het volgende:
[..]
ik heb nieuwe foto's gemaakt en als t goed is komt ie vandaag binnen...
Dus slotje...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |