quote:Het schijnt dat gelovige incestueuze vaders dat argument ook naar voren halen wanneer zij voor het gerecht worden gedaagd.
Op vrijdag 3 januari 2003 14:38 schreef RaisinGirl het volgende:[..]
Het taboe van tegenwoordig komt uiteraard ook voort uit de verhalen over seksueel misbruik, die vanaf de jaren zeventig naar buiten zijn gekomen, en waarbij er veel aandacht uit is gegaan naar de slachtoffers. De Bijbel erbij halen, zoals schatje doet, is in zoverre relevant omdat in veel orthodox christelijke gezinnen, zeker vroeger, er incestueze relaties waren die werden gerechtvaardigd met verwijzingen naar de Bijbel.
quote:Als het zo ver moet komen dat het voor het gerecht moet...dan zou ik niet zo zeker zijn over dat "eert uw vader en uw moeder" stuff.
Op zaterdag 1 maart 2003 10:47 schreef nowomowa het volgende:
ja, dan verwijzen ze naar 'Eert uw vader en uw moeder' enzo ...
Ik denk dat ze die regel hebben ingesteld omdat Mozes niet genoeg steen had om op te graveren..of RSI
Anyway...incest is inderdaad verkeerd...Je zorgt daarmee ook voor veel risisco's voor het eventuele nageslacht.
Bovendien is het gewoon immoreel...in deze maatschappij dan. Ja kan best naar een ander cultuur gaan, waar het kan, maar deze zijn vast uitgestorven door inteelt etc....
Nee...niet doen...er zijn toch vrouwen/mannen zat op deze aarbol..en ze zijn niet eens allemaal familie!
Dit even om alle argumenten tegen incest wat dat betreft te ontkrachten
Ook het machtsverhouding verhaal is gelul. In ELKE RELATIE is een machtsverhouding...
en vaak is die niet compleet in balans...
Maar we hebben het dus NIET over misbruik!
Volgens mij is het precies zoals met homoseksualitieit door de kerk verboden en verbannen....
De kerk heeft alles wat uberhaubt voor kan komen verboden...onze hele maatschappij bestaat uit verboden..
Kijk maar hoe kinderen opgevoed worden.... Dit mag niet, dat mag niet, blijf daar van af, doe dit niet, etc...
Zoals de stelling luid, is incest natuurlijk niet Fout....
Het is juist fijn voor de gene die de seks hebben...
Wat is er nou fijner dan seks hebben???
Dus als er inderdaad geen misbruik is.. Dan is het Uiteraard OK!
quote:Incest is ALTIJD FOUT !!!!! nicht !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Op vrijdag 18 oktober 2002 06:03 schreef webshepherd het volgende:
Alleen als er slechte bedoelingen achter zitten...mi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |