http://www.salusi.nl/aard(...)ppelschillen-giftig/quote:Alkaloïde vergiftigingsverschijnselen ten gevolge van consumptieaardappelen treden doorgaans op vanaf 2,5 mg alkaloïden per kilogram lichaamsgewicht per dag. Dit komt bij iemand van 50 kg dus neer op anderhalve kilo ongeschilde aardappels. Bij het eten van véél solanine kunnen de symptomen van de solanine-vergiftiging al binnen 30 minuten intreden, maar gewoonlijk duurt het 8 tot 12 uur na inname.
quote:Op donderdag 5 juni 2014 07:28 schreef budvar het volgende:
Het is wel lekker maar je moet het niet elke dag eten
[..]
http://www.salusi.nl/aard(...)ppelschillen-giftig/
Alleen zijn die wat lastig te zien met de schil er nog omheen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 07:41 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
ff serieus: groene vlekken bevatten veel meer. Die kun je er beter wel afhalen.
Je moet als je 50 kg weegt dus niet meer dan 1,5 kg aardappelen per dag eten...quote:Op donderdag 5 juni 2014 07:28 schreef budvar het volgende:
Het is wel lekker maar je moet het niet elke dag eten
[..]
http://www.salusi.nl/aard(...)ppelschillen-giftig/
Je hoeft er echt niet in te prikken hoor, dat is zonde vind ik. Gewoon in een bak met een laagje water er in. Afdekken met aluminiumfolie en dan voor zo'n 10 - 15 min (afhankelijk van hoe groot de aardappel is) op 600W de magnetron in.quote:Op donderdag 5 juni 2014 08:35 schreef Dandilion het volgende:
Ongeschilde gewassen aardappelen rondom inprikken met een vork en "poffen" in de magnetron.
Aluminiumfolie in de magnetron? Wel handig als je discolamp stuk is maar anders zou ik dat toch niet doen.quote:Op donderdag 5 juni 2014 13:52 schreef Unites het volgende:
[..]
Je hoeft er echt niet in te prikken hoor, dat is zonde vind ik. Gewoon in een bak met een laagje water er in. Afdekken met aluminiumfolie en dan voor zo'n 10 - 15 min (afhankelijk van hoe groot de aardappel is) op 600W de magnetron in.
Maar waarom doe je het niet met huishoudfolie dan? Heb je die kans helemaal niet.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:03 schreef Unites het volgende:
Dat gaat gewoon prima hoor. Je moet gewoon zorgen dat de folie de randen/bovenkant/onderkant van de magnetron niet raakt, anders gaat het mis ja (en ja; ik spreek helaas uit ervaring).
Zou ook kunnenquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:19 schreef budvar het volgende:
[..]
Maar waarom doe je het niet huishoudfolie dan? Heb je die kans helemaal niet.
Lijkt mij tenminste wel makkelijker en veiliger voor je magnetron.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:20 schreef Unites het volgende:
[..]
Zou ook kunnenHeb het ook maar van 24Kitchen haha
Dit en: daarna is het lekker om te bakken met wat kruiden zoals rozemarijn en tijm, en met knoflook en olijfolie. Heerlijkquote:
Je bent niet wijs!quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:03 schreef Unites het volgende:
Dat gaat gewoon prima hoor. Je moet gewoon zorgen dat de folie de randen/bovenkant/onderkant van de magnetron niet raakt, anders gaat het mis ja (en ja; ik spreek helaas uit ervaring).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |