abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:33:37 #1
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140711431
Hallo FOK!-kers en innetjes,

De topic titel spreekt voor zich...

Als ik klaar ben met mijn middelbaar gaan we dus waarschijnlijk in Canada wonen. ''We'' zijn mijn moeder, mijn zus en ik. Mijn twee oudere zussen weet ik nog niet, maar één van de twee gaat waarschijnlijk ook mee.
Nu lijkt dit me een nogal rare ervaring, ik weet dan ook niet of ik hier echt blij mee moet zijn of wat. Als het dus doorgaat, en dat gaat het waarschijnlijk ook, ben ik de laatste die zou protesteren. Maar alsnog, is daar leven erg verschillend? Ik ben nu 15, op het moment dat we verhuizen en ik begin met studeren zal ik wel 17/18 zijn.

Het eerste waar ik natuurlijk met mijn kleine kop aan denk is, mijn vrienden... :') Tot die tijd zullen er vast wat mensen zijn waar ik niet meer mee omga, maar anderen betere vrienden zal ik toch echt erg gaan missen. Verder moet ik natuurlijk ook wat wennen om enkel in het Engels te spreken, al is dit ook weer een pluspunt. Dan spreek ik namelijk vloeiend Nederlands, vloeiend Arabisch en na een tijdje daar ook vloeiend Engels. Behalve dit denk ik dat ik Nederland toch wel zal missen...

Zijn er hier mensen die in Canada leven? Is het echt erg koud? Kouder dan Nederland? Hoe zijn de mensen daar? Zijn er veel knappe mensen?

gr gr
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:34:46 #2
409815 spambot31
#deadprez4mod
pi_140711471
Er zijn sowieso geen mensen in Canada, alleen ijsberen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:36:56 #3
409815 spambot31
#deadprez4mod
pi_140711557
Oh ja, en elanden natuurlijk.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:37:42 #4
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140711585
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:34 schreef spambot31 het volgende:
Er zijn sowieso geen mensen in Canada, alleen ijsberen.
Geen hotte chicks? ;(
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:38:28 #5
409815 spambot31
#deadprez4mod
pi_140711611
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:37 schreef darkmond het volgende:

[..]

Geen hotte chicks? ;(
De vrouwelijkste (ex)inwoner van Canada is Justin Bieber.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:42:53 #6
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140711734
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:33 schreef darkmond het volgende:
Zijn er veel knappe mensen?
:{
pi_140711780
Hoe koud het is hangt nogal af van waar je precies in Canada zit. In Vancouver of Toronto is het natuurlijk een stuk warmer dan in Iqaluit of Yellowknife.
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:49:11 #8
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_140711923
Aangezien je vloeiend Arabisch kan spreken, neem ik aan dat je ook Marokkaan bent.
Marokanen kunnen Frans spreken.
In Quebec spreken ze Frans.
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_140711942
Waar ga je wonen in Canada? Is nogal een verschil of je ergens in de bushbush woont of in het centrum van Calgary waar meer dan een miljoen mensen wonen :P Zorg dat je je talen vloeiend spreekt dus Engels en eventueel Frans.

Ben wel jaloers hoor damn, Nederland is in alles inferieur aan Canada, snowboarden :9~
blablablabla
pi_140711969
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef spambot31 het volgende:

[..]

:D
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:51:44 #11
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140712015
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef Elan het volgende:
Ben wel jaloers hoor damn, Nederland is in alles inferieur aan Canada, snowboarden :9~
De Nederlandse friet en mayonaise is beter.
pindazakje
pi_140712109
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:51 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

De Nederlandse friet en mayonaise is beter.
Kun je daar ook gewoon krijgen wij zijn in 2011 geweest naar Vancouver en daar staat aan een groot plein in het centrum Jan's friet ( :') ) daar kun je gewoon patat met Calvé mayonaise eten.

Sowieso wonen er volgens mij best veel Nederlanders in Canada, je komt overal verwijzingen tegen.
blablablabla
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:56:09 #13
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140712165
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:54 schreef Elan het volgende:

[..]

Kun je daar ook gewoon krijgen wij zijn in 2011 geweest naar Vancouver en daar staat aan een groot plein in het centrum Jan's friet ( :') ) daar kun je gewoon patat met Calvé mayonaise eten.

Sowieso wonen er volgens mij best veel Nederlanders in Canada, je komt best veel verwijzingen tegen.
Oké maar ik heb het over verse friet en niet de patat van Jan. Het ene frietje is het andere niet.
pindazakje
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:06:20 #14
409815 spambot31
#deadprez4mod
pi_140712484
quote:
7s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Oké maar ik heb het over verse friet en niet de patat van Jan. Het ene frietje is het andere niet.
In Canada hebben ze dit: :9~
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:08:58 #15
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712586
quote:
14s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef PandaDrop het volgende:
Aangezien je vloeiend Arabisch kan spreken, neem ik aan dat je ook Marokkaan bent.
Marokanen kunnen Frans spreken.
In Quebec spreken ze Frans.
Ik ben geen Marokkaan, ik kan een Arabisch sprekende Marokkaan niet eens verstaan. Ben Libanees > Midden-Oosten.
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:09:20 #16
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712595
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:44 schreef Tocadisco het volgende:
Hoe koud het is hangt nogal af van waar je precies in Canada zit. In Vancouver of Toronto is het natuurlijk een stuk warmer dan in Iqaluit of Yellowknife.
Het zou Toronto worden.
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:11:14 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_140712639
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:06 schreef spambot31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kaas tussen de friet? ;( :r
pindazakje
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:12:07 #18
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712665
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:49 schreef Elan het volgende:
Waar ga je wonen in Canada? Is nogal een verschil of je ergens in de bushbush woont of in het centrum van Calgary waar meer dan een miljoen mensen wonen :P Zorg dat je je talen vloeiend spreekt dus Engels en eventueel Frans.

Toronto dus :Y
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:12:53 #19
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712687
quote:
9s.gif Op woensdag 4 juni 2014 17:38 schreef spambot31 het volgende:

[..]

:') :r
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:14:47 #20
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712751
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:06 schreef spambot31 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het eten boeit me vrij weinig, uiteindelijk wordt het toch wel vreten bij je ma thuis :')
pi_140712755
Troll tropic
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:15:41 #22
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712772
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:15 schreef cjan het volgende:
Troll tropic
Hoezo denk je dat? :')
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:17:30 #23
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712827
Is het leven daar leuker denken jullie? Ik zit er eigenlijk erg aan te denken, lijkt me erg wennen. Kun je daar ook gewoon na school met je matties chillings houden naast de appie?
pi_140712849
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:15 schreef darkmond het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat? :')
Ik geloof er niks van dat jij naar Canada gaat.
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:22:52 #25
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140712982
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:18 schreef cjan het volgende:

[..]

Ik geloof er niks van dat jij naar Canada gaat.
Reden?

Er zit een reden achter dat we daar heen gaan...so what?
pi_140713051
Er is een topic van Fok!kers die in Canada wonen, moet je even via de zoekfunctie zoeken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_140713107
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:22 schreef darkmond het volgende:

[..]

Reden?

Er zit een reden achter dat we daar heen gaan...so what?
Jij gaat emigreren naar Canada en je vraagt je de meest onbenullige dingen af zoals t weer en of je achter een appie kan chillen.
Zou me meer zorgen maken over integreren en werk.
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:35:31 #28
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140713336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:27 schreef cjan het volgende:

[..]

Jij gaat emigreren naar Canada en je vraagt je de meest onbenullige dingen af zoals t weer en of je achter een appie kan chillen.
Zou me meer zorgen maken over integreren en werk.
Ja, inderdaad. Ik ben nu dan ook 15 en dat soort dingen maak ik me nu eigenlijk geen zorgen over. As ik daar ben wordt het eerder studeren en een bijbaan ergens. De rest is niet zo interessant, wel zou ik graag willen weten hoe de mensen daar zijn, hoe het wonen is etc.
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:54:48 #29
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_140713971
Sowieso seizoenskaart voor de Maple Leafs kopen _O_

Maar serieus, ik ben van plan mijn stage over twee jaar ook in Canada te gaan doen. Ben ook wel benieuwd wat anderen te zeggen hebben.
Flesje bier
pi_140716261
Q: Zijn er hier mensen die in Canada leven?
A: Ja een aantal, waaronder ik

Q: Is het echt erg koud? Kouder dan Nederland?
A: Als je idd in de omgeving van Toronto terechtkomt: de winters zijn natuurlijk een stuk kouder dan dat je in Nederland gewent bent; dagtemperaturen onder het vriespunt van begin december tot eind februari met uitschieters naar de -20 en kouder. De zomers zijn over het algemeen warm en redelijk zonnig, tussen de 25 en 30 graden.

Q: Hoe zijn de mensen daar?
A: In Canada over het algemeen: erg relaxed, vriendelijk en behulpzaam. Rondom Toronto is het wat minder, vooral omdat het daar een stuk drukker is (zo'n 6 miljoen mensen in de Greater Toronto Area), daardoor zijn ze daar een stukje gehaaster en wat meer gesloten maar nog steeds een stuk 'beter' dan de gemiddelde Nederlander (vind ik). Ook is hier een stuk minder haat op straat zoals discriminatie en racisme, mede vanwege de immigrantencultuur.

Q: Zijn er veel knappe mensen?
A: Ik vind van wel, vooral omdat er relatief veel 'halfbloedjes' zijn omdat er zo veel culturen door elkaar heen wonen. Maarja, 'knap' is natuurlijk een relatief iets.

Q: Is het leven daar leuker denken jullie?
A: Absoluut! Maar dat is ook mijn persoonlijke mening. Ik hou van een relaxte omgeving met vriendelijke mensen en veel ruimte om mij heen. Er is hier ook geen klaagcultuur dus veel meer positieve mensen om mij heen.

Q:. Kun je daar ook gewoon na school met je matties chillings houden naast de appie?
A: We hebben hier natuurlijk geen Appie's maar je kan prima chillen naast de lokale supermarkt. Hier kennen we het fenomeen 'hangjongeren' veel minder en je wordt dus eigenlijk nooit weggejaagd of in de gate gehouden.

Ik woon nu in een middelgrote stad maar heb in verschillende steden en plaatsjes gewoont in midden-Canada. Ik ben redelijk veel in Toronto geweest maar heb er niet vast gewoont.

En de 'patat met kaas' is poutine, en erg lekker :). In en rondom Toronto kan je voorderest echt alles krijgen omdat er zoveel immigranten wonen uit alle windstreken.
  woensdag 4 juni 2014 @ 23:01:38 #31
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140727652
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 19:51 schreef jeroen1976 het volgende:
Q: Zijn er hier mensen die in Canada leven?
A: Ja een aantal, waaronder ik

Q: Is het echt erg koud? Kouder dan Nederland?
A: Als je idd in de omgeving van Toronto terechtkomt: de winters zijn natuurlijk een stuk kouder dan dat je in Nederland gewent bent; dagtemperaturen onder het vriespunt van begin december tot eind februari met uitschieters naar de -20 en kouder. De zomers zijn over het algemeen warm en redelijk zonnig, tussen de 25 en 30 graden.

Q: Hoe zijn de mensen daar?
A: In Canada over het algemeen: erg relaxed, vriendelijk en behulpzaam. Rondom Toronto is het wat minder, vooral omdat het daar een stuk drukker is (zo'n 6 miljoen mensen in de Greater Toronto Area), daardoor zijn ze daar een stukje gehaaster en wat meer gesloten maar nog steeds een stuk 'beter' dan de gemiddelde Nederlander (vind ik). Ook is hier een stuk minder haat op straat zoals discriminatie en racisme, mede vanwege de immigrantencultuur.

Q: Zijn er veel knappe mensen?
A: Ik vind van wel, vooral omdat er relatief veel 'halfbloedjes' zijn omdat er zo veel culturen door elkaar heen wonen. Maarja, 'knap' is natuurlijk een relatief iets.

Q: Is het leven daar leuker denken jullie?
A: Absoluut! Maar dat is ook mijn persoonlijke mening. Ik hou van een relaxte omgeving met vriendelijke mensen en veel ruimte om mij heen. Er is hier ook geen klaagcultuur dus veel meer positieve mensen om mij heen.

Q:. Kun je daar ook gewoon na school met je matties chillings houden naast de appie?
A: We hebben hier natuurlijk geen Appie's maar je kan prima chillen naast de lokale supermarkt. Hier kennen we het fenomeen 'hangjongeren' veel minder en je wordt dus eigenlijk nooit weggejaagd of in de gate gehouden.

Ik woon nu in een middelgrote stad maar heb in verschillende steden en plaatsjes gewoont in midden-Canada. Ik ben redelijk veel in Toronto geweest maar heb er niet vast gewoont.

En de 'patat met kaas' is poutine, en erg lekker :). In en rondom Toronto kan je voorderest echt alles krijgen omdat er zoveel immigranten wonen uit alle windstreken.
Erg bedankt voor dit serieuze antwoord _O_ _O_

-edit-
Verschilt het dagelijkse leven erg met NL? Dus voor een 18-jarige (als k dat dan ben)?

[ Bericht 1% gewijzigd door darkmond op 04-06-2014 23:19:54 ]
pi_140729885
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:01 schreef darkmond het volgende:

[..]

Erg bedankt voor dit serieuze antwoord _O_ _O_

-edit-
Verschilt het dagelijkse leven erg met NL? Dus voor een 18-jarige (als k dat dan ben)?
Agree met Jeroen, al ben ik nog niet in Toronto geweest, alleen in Calgary. Het aantal lekkere wijven is hier wel vele malen hoger dan in Nederland.

Voorderest is het gewoon wat normaler, waar Nederland aan het ontsporen is kan je in Canada nog wel je ding doen.
  donderdag 5 juni 2014 @ 16:13:23 #33
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140748963
Nou Jeroen hier is een Nederlander die graag weer terug wil naar nederland .

Daar heb ik diverse redenen voor.
Een van de grootste reden is dat ze hier 50 jaar achter lopen. Dat zal wel meer meevallen in Toronto maar over het algemeen kom je in een groot boerenweiland terecht.
De natuur is mooi, het land is gigantisch groot (dus veel verschillen) maar ik kan mijn draai totaal niet vinden.
Woon nu al meer dan 5 jaar in Canada maar het bevalt mij steeds minder.
Ik moet eerlijk zeggen dat qua werk het beter is dan in Nederland want men let niet op leeftijd dus als oude knar heb je nog steeds kans op goed werk (en dat is wel wat anders dan in NL) maar helaas zijn er nog vele beroepen waar je totaal geen recht heb op vakantie of verzekering. (dat zijn vaak beroepen in de bouw)
Wat vrouwen betreft....ach je ziet wel eens wat maar ik zou wat vrouwlijk schoon betreft zeggen dat op de schaal van 1 op 10 je hier rond een 5 zit. Vette olifanten zijn hier in de meerderheid. _O-
Ik weet niet wat je moeder gaat doen in Canada (trouwen? werken?) maar levensonderhoud is bere duur hier. Vrijwel iedereen werkt hier dubbel anders is het niet te doen.
In Toronto zit je qua opleiding wel goed. Veel Universiteiten en veel uitgaans gelegenheden. Het is dan ook de enige plaats waar ik "misschien" zou kunnen leven, voor de rest.....het zijn allemaal eenheidsworsten. Alles is opgebouwd rondom McDonalds, Sears, en nog meer vreetschuren.
Persoonlijk zou ik dus weer terug willen naar de EU omdat ik denk dat qua levens standaard en cultuur het beter is voor mijn kinderen. (ik heb 3 kinderen dus ben nogal bezig met hun toekomst)
Is het koud? Leuke vraag. In het midden (Alberta, Sakatchewan, Manitoba) kun je de ijsberen tellen. _O-
Toronto kan erg koud zijn, wisselvallig. Soms erg vochtig vanwege het grote meer waar het aan ligt.
In British Columbia is het meest gematigde klimaat. Is het in de rest van Canada -20/-30 dan is het hier -2.
Helaas is BC ook de meest dure provincie in Canada dus je moet Chinees zijn en miljonair wil je je in Vancouver kunnen vestigen. :Y

Ik ben het dus op bepaalde vlakken eens met de vorige sprekers maar over de grote lijnen gezien vind ik het hier geen drol aan. Ik zou hier niet willen opgroeien als jongere. Of je moet van hillbillies houden. :Y

Maar goed iedereen is verschillend en misschien ervaar jij het anders. Geloof niet al die helleluja verhalen die je op het internet vind. De mensen die weer terug gingen naar Nederland schrijven of praten daar niet over en zijn niet voor niets weer terug gegaan.
(leuk detail: ik werk nu met een Nederlander die al meer dan 30 hier en in de USA woont en exact hetzelfde vind dus denk dat ik het wel aardig ingeschat heb)
pi_140767069
Haha ja ik weet al een tijdje hoe je over het leven in Canada denkt DUTCHKO, vandaar dat ik er express bij zet dat dit mijn mening is :).

Zonder in discussie te willen gaan moet ik wel zeggen dat ik hier een stuk royaler kan leven, dus voor mij persoonlijk is het levensonderhoud hier een stukje goedkoper dan in Nederland het geval was. Maar ik heb dan ook geen kinderen, en je vertelde ook al in het centrale Canada topic dat het juist een stuk duurder is in jullie situatie.

Ik hoef dus zeker niet twee banen te hebben in mijn situatie en dat is voor TS natuurlijk ook nog niet van de orde aangezien zijn leeftijd, maar wel iets over na te denken voor de toekomst.

En ja Toronto en omgeving is inderdaad een heel stuk moderner met een veel lagere 'hillbillie' percentage dan het westen (al zal Vancouver ook wel meevallen), maar dit is natuurlijk ook 'cowboy country' dus wat anders kan je verwachten.

Enfin, het is natuurlijk goed voor TS om van beide kanten te horen en dat niet alles rozengeur en manenschijn is zoals je idd op sommige forums leest.
pi_140769555
Dutchko, wanneer ben je voor het laatst in Nederland geweest? Het leven is écht niet meer zo mooi als je denkt dat het is. Studeren is niet meer gratis, zorg is enorm slecht, ouderenvoorzieningen gaan bergafwaarts, werkklimaat is helemaal kapotgemaakt enz enz.

Het leven kan duurder zijn inderdaad, maar je verdient vaak ook meer. Huizen kunnen duur zijn, maar ik heb nu een huis gekocht (nieuwbouw) dat ik Nederland voorlopig niet zou kunnen betalen!

Ik denk dat je eens de stad in moet komen, want bv in Calgary heb je weinig/geen last van de "hillibillie cowboy".
  vrijdag 6 juni 2014 @ 15:32:14 #36
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140781399
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 02:21 schreef rogier21 het volgende:
Dutchko, wanneer ben je voor het laatst in Nederland geweest? Het leven is écht niet meer zo mooi als je denkt dat het is. Studeren is niet meer gratis, zorg is enorm slecht, ouderenvoorzieningen gaan bergafwaarts, werkklimaat is helemaal kapotgemaakt enz enz.

Het leven kan duurder zijn inderdaad, maar je verdient vaak ook meer. Huizen kunnen duur zijn, maar ik heb nu een huis gekocht (nieuwbouw) dat ik Nederland voorlopig niet zou kunnen betalen!

Ik denk dat je eens de stad in moet komen, want bv in Calgary heb je weinig/geen last van de "hillibillie cowboy".
Ik kom regelmatig in Vancouver, dank U. Overigens ben ik regelmatig door heel Canada en de USA gegaan met mijn vrachtwagen dus weet wel ietsje af wat er te koop is denk ik zomaar. :)
En wie zegt dat het leven zoo mooi is in Nederland? Ik ben mij er heus wel van bewust dat Nederland ook veranderd is. Maar als ik gewoon werk had in Nederland en mijn vrouw ook dan had ik ook een huis kunnen kopen hoor, geen probleem.
Maar laten we eerlijk zijn: had jij dat huis kunnen kopen een paar maanden geleden toen je nog geen werk had en dat je liep te mopperen over Canada en van plan was om terug te gaan? Je vriendin vond het toch ook niets hier? En dat is opeens omgeslagen omdat je nu werk hebt? En dat werk kan zomaar stoppen als het een beetje minder gaat want ontslagbescherming is een vreemd iets hier. Dat ben je je toch wel bewust he?

Werk en inkomen is belangrijk maar er zijn meer dingen die geluk bepalen. En dan kijk ik naar de omgeving en haar niveau en dat is niet echt indrukwekkend in Canada. Ben je wel eens op een middelbare school geweest? Heb je wel eens gepraat met jongeren? (ik doe dat vaak en verbaas mij er telkens weer over dat men niet eens weet dat Londen de hoofdstad van England is) Nooit de kruisjes langs de kant van de weg gezien waar weer eens een stelletje teenagers in een auto zijn verongelukt omdat ze stiekum zopen? Kijk je wel eens de stompzinnige TV wat niveau nihil is hier? Weet je wel dat per provincie er verschillende wetten zijn en dat zelfs per stad/dorp er verschillen in wetten zijn? Weet je wel dat er express modernere technieken worden tegengehouden aan de grens omdat dat misschien een gevaar oplevert voor de Canadese schatkist/werkgelegenheid? Heb je je wel eens afgevraagd waarom een Canadese of immigranten student zich scheel moet betalen om te kunnen studeren en een native indian niet? (die overigens een hele hoop meer gratis krijgen = pure discriminatie) Weet je dat hier in BC wij hofleverancier zijn voor de drugshandel in de USA en dat het sterft van de drugsverslaafden hier? Dat alcohol een enorm probleem is in Canada? Dat de huizenbouw gebaseerd is op 150 jaar oude bouw en vrijwel niets is veranderd met als gevolg dat je een zooitje rotzooi koopt voor 500.000 dollar? (gemiddelde prijs hier)

En zo kan ik wel ff doorgaan.
Kijk zoals ik al vertelde: de persoon waar ik mee werk is al meer dan 30 jaar hier en die vertelt precies hetzelfde. Zijn motto is" Amerika is het land van wonderen, het is een wonder dat alles functioneerd hier." _O-
Maar jij bekijkt het, net als Jeroen denk ik, vanuit een vrijgezellen/ wonen met z'n tweeen oogpunt.
Ik bekijk de situatie vanuit mijn gezins ervaring en meer dan 40 jaar werkervaring in de EU en dan zie je verbijsterende verschillen en vreemde zaken.
Sommige mensen draaien hun hoofd om en roepen:"ach zo is het nu eenmaal" maar ik kan dat niet.
Overigens: ik ben niet de enige. Heb al zo veel immigranten gesproken die per direkt hier weg zouden wilen gaan maar de werk/crisis situatie in de EU houd hun eveneens tegen, anders hadden zij hun boeltje allang al gepakt.

Nope, Canada is en zal nooit mijn land worden. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar moet men het maar mee doen.
  maandag 9 juni 2014 @ 00:33:43 #37
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_140856211
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 15:32 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik kom regelmatig in Vancouver, dank U. Overigens ben ik regelmatig door heel Canada en de USA gegaan met mijn vrachtwagen dus weet wel ietsje af wat er te koop is denk ik zomaar. :)
En wie zegt dat het leven zoo mooi is in Nederland? Ik ben mij er heus wel van bewust dat Nederland ook veranderd is. Maar als ik gewoon werk had in Nederland en mijn vrouw ook dan had ik ook een huis kunnen kopen hoor, geen probleem.
Maar laten we eerlijk zijn: had jij dat huis kunnen kopen een paar maanden geleden toen je nog geen werk had en dat je liep te mopperen over Canada en van plan was om terug te gaan? Je vriendin vond het toch ook niets hier? En dat is opeens omgeslagen omdat je nu werk hebt? En dat werk kan zomaar stoppen als het een beetje minder gaat want ontslagbescherming is een vreemd iets hier. Dat ben je je toch wel bewust he?

Werk en inkomen is belangrijk maar er zijn meer dingen die geluk bepalen. En dan kijk ik naar de omgeving en haar niveau en dat is niet echt indrukwekkend in Canada. Ben je wel eens op een middelbare school geweest? Heb je wel eens gepraat met jongeren? (ik doe dat vaak en verbaas mij er telkens weer over dat men niet eens weet dat Londen de hoofdstad van England is) Nooit de kruisjes langs de kant van de weg gezien waar weer eens een stelletje teenagers in een auto zijn verongelukt omdat ze stiekum zopen? Kijk je wel eens de stompzinnige TV wat niveau nihil is hier? Weet je wel dat per provincie er verschillende wetten zijn en dat zelfs per stad/dorp er verschillen in wetten zijn? Weet je wel dat er express modernere technieken worden tegengehouden aan de grens omdat dat misschien een gevaar oplevert voor de Canadese schatkist/werkgelegenheid? Heb je je wel eens afgevraagd waarom een Canadese of immigranten student zich scheel moet betalen om te kunnen studeren en een native indian niet? (die overigens een hele hoop meer gratis krijgen = pure discriminatie) Weet je dat hier in BC wij hofleverancier zijn voor de drugshandel in de USA en dat het sterft van de drugsverslaafden hier? Dat alcohol een enorm probleem is in Canada? Dat de huizenbouw gebaseerd is op 150 jaar oude bouw en vrijwel niets is veranderd met als gevolg dat je een zooitje rotzooi koopt voor 500.000 dollar? (gemiddelde prijs hier)

En zo kan ik wel ff doorgaan.
Kijk zoals ik al vertelde: de persoon waar ik mee werk is al meer dan 30 jaar hier en die vertelt precies hetzelfde. Zijn motto is" Amerika is het land van wonderen, het is een wonder dat alles functioneerd hier." _O-
Maar jij bekijkt het, net als Jeroen denk ik, vanuit een vrijgezellen/ wonen met z'n tweeen oogpunt.
Ik bekijk de situatie vanuit mijn gezins ervaring en meer dan 40 jaar werkervaring in de EU en dan zie je verbijsterende verschillen en vreemde zaken.
Sommige mensen draaien hun hoofd om en roepen:"ach zo is het nu eenmaal" maar ik kan dat niet.
Overigens: ik ben niet de enige. Heb al zo veel immigranten gesproken die per direkt hier weg zouden wilen gaan maar de werk/crisis situatie in de EU houd hun eveneens tegen, anders hadden zij hun boeltje allang al gepakt.

Nope, Canada is en zal nooit mijn land worden. Maar dat is mijn persoonlijke mening en daar moet men het maar mee doen.
Erg veel vragen :D Wel bedankt voor je kritische blik op zaken :Y
  maandag 9 juni 2014 @ 15:00:08 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_140871289
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 00:33 schreef darkmond het volgende:

[..]

Erg veel vragen :D Wel bedankt voor je kritische blik op zaken :Y
Tot je dienst.
Mijn advies: probeer een maandje of 3 naar Canada te gaan en kijk goed in de het rond. Probeer je in te leven hoe het zou zijn als inwoner en bekijk de dingen niet vanuit een toeristisch oogpunt.
Overigens: ik weet niet wat je moeder denkt te gaan doen in Canada maar de grenzen zijn behoorlijk dicht en buitenlandse diploma's worden NIET erkend in Canada. Je start weer overnieuw.
pi_142136841
Op deze website kan je tips vinden voor internationaal verhuizen: forum.fok.nl
(hij geeft wel amersfoort aan maar de tips werken voor waar je ook woont of gaat wonen)

Succes met je studie =)

[ Bericht 8% gewijzigd door static op 10-07-2014 18:14:28 ]
pi_142139877
Wow dit is ook echt zielig.... Ik heb paar posts gezet bij verschillende mensen (waaronder hier) met dezelfde mogelijke oplossing en werd ik direct heel onaardig benaderd door motorbloempje, een ***admin van dit ***forum. Als die mensen direct in de aanval gaan tegen mensen die het zeker goed bedoelen dan is het echt geen goed forum.

F*ck FOK
  donderdag 10 juli 2014 @ 15:54:43 #41
402754 darkmond
-Ondertitel-
pi_142140484
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:39 schreef Ponyboy2502 het volgende:
Wow dit is ook echt zielig.... Ik heb paar posts gezet bij verschillende mensen (waaronder hier) met dezelfde mogelijke oplossing en werd ik direct heel onaardig benaderd door motorbloempje, een ***admin van dit ***forum. Als die mensen direct in de aanval gaan tegen mensen die het zeker goed bedoelen dan is het echt geen goed forum.

F*ck FOK
Strikte regels enzulks :P
pi_142140632
quote:
99s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:54 schreef darkmond het volgende:

[..]

Strikt of niet, het is niet nodig om gelijk zo vijandig te doen
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:23:19 #43
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142141482
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:58 schreef Ponyboy2502 het volgende:

[..]

Dat had ik ook met motorbloempje.......waarschijnlijk iets met maandelijkse bloeding of zo te maken.... _O-
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:24:14 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142141518
quote:
99s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:54 schreef darkmond het volgende:

[..]

Nog van plan om naar Canada te gaan?
pi_142141661
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat had ik ook met motorbloempje.......waarschijnlijk iets met maandelijkse bloeding of zo te maken.... _O-
Nouw, nouw. Moet dit nu? Ik zat net patat met zoete troep te eten. Nu komt alles er weer uit.
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:28:37 #46
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142141690
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juli 2014 16:28 schreef Kansenboy het volgende:

[..]

Nouw, nouw. Moet dit nu? Ik zat net patat met zoete troep te eten. Nu komt alles er weer uit.
nouw nouw....
pi_142141710
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juli 2014 15:58 schreef Ponyboy2502 het volgende:

[..]

:')
  donderdag 10 juli 2014 @ 16:30:19 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_142141742
quote: