quote:Ohja nou komt 't vast allemaal goed
Op zondag 20 oktober 2002 19:51 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
-een of ander liedje-
quote:Nee, met jouw post komt het meteen allemaal goed
Op zondag 20 oktober 2002 21:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ohja nou komt 't vast allemaal goed
Wolkje
wist vanaf het eerste moment toen ik een van je posts er wat niet goed was aan jou. Wat ik heel erg respecteer en waardeer is dat je over je problemen wil praten. Ik zie jou als iemand die emotioneel eigenlijk best wel zwak is op een manier van dingen kunnen jou erg hard aanpakken. Opgekropte emoties en gebeurtenissen uit je verleden.
Ik kropte vroeger alles op, afgelopen jaren is het eruit door er over te praten. Doet nog steeds pijn maar ik ben wel blij, ben gelukkig geworden. Wat ik dus wil zeggen hang in there elf! Het internet is een goede plek om je emoties los te laten gaan. Maar wat mijn advies voor jou is kom voor jezelf op. Ik noem jou een trut, vraag dan waarom. Go wolkje, je bent al zo ver! En je bent een lief persoon.
quote:Oke. Als je 't zo slecht hebt thuis.. ga daar weg! Ga ergens anders lol hebben, doe wat je leuk vindt, wat je interesseert en ga niet bij de pakken neerzitten. Da's mijn goede raad.
Op zondag 20 oktober 2002 21:56 schreef Wolkje het volgende:[..]
Nee, met jouw post komt het meteen allemaal goed
.
Je kan zoiets toch wel iets genuanceerder zeggen?
Post jij dan een mogelijkheid, een optie, een toevoeging..
..als het je interesseert tenminste..Wolkje
quote:Volgens mij valt dat op zich wel mee, ja, de dingen die ik heb meegemaakt
Op zondag 20 oktober 2002 21:57 schreef Angelo_Ruggiero het volgende:
Ik zie jou als iemand die emotioneel eigenlijk best wel zwak is op een manier van dingen kunnen jou erg hard aanpakken.
quote:Dank je
En je bent een lief persoon.
Wolkje
quote:Mijn problemen hebben mij ook sterker gemaakt maar dan doet het nog wel pijn. Dat bedoel ik Wolk!
Op zondag 20 oktober 2002 22:06 schreef Wolkje het volgende:[..]
Volgens mij valt dat op zich wel mee, ja, de dingen die ik heb meegemaakt
zijn hard en pijnlijk, maar ik denk dat ik kan zeggen, dat het me sterker
heeft gemaakt, tuurlijk heb ik momenten dat ik me een klein, hulpeloos
meisje voel, maar dat is ook logisch..
[..]Dank je
Wolkje
quote:Ja, daar kan ik tenminste iets mee, met deze post
Op zondag 20 oktober 2002 22:05 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Oke. Als je 't zo slecht hebt thuis.. ga daar weg! Ga ergens anders lol hebben, doe wat je leuk vindt, wat je interesseert en ga niet bij de pakken neerzitten. Da's mijn goede raad.
quote:Het is goed om ook de positieve dingen ervan te zien
Op zondag 20 oktober 2002 22:07 schreef Angelo_Ruggiero het volgende:[..]
Mijn problemen hebben mij ook sterker gemaakt maar dan doet het nog wel pijn. Dat bedoel ik Wolk!
Wolkje
quote:Hij is mooi..
Op zondag 20 oktober 2002 19:51 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
liedje
*knuffel*
Wolkje
quote:Ik heb het dus niet verteld, en eigenlijk heb ik er op dit moment,
Op zondag 20 oktober 2002 19:42 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
verhaal over ouders
Wolkje
quote:Zo raar is dat niet. Heeft weinig met 't wegstoppen te maken denk ik eerlijk gezegd. Ik weet zelf ook weinig tot niks meer van die jaren waar je 't over hebt hoor.
Op zondag 20 oktober 2002 22:56 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ik heb het dus niet verteld, en eigenlijk heb ik er op dit moment,
en ik denk eigenlijk nooit meer, behoefte aan..
Dit alles is begonnen zo toen ik denk ik een jaar of 7 ofzo was,
en ik denk dat het iets van 4 jaar heeft geduurd oid,
maar het is allemaal heel vaag voor me, ik weet eigenlijk niks meer precies
omdat ik het zo lang heb weggestopt..
Dat is echt zo ontzettend raar..
Wolkje
quote:Ja, dat snap ik..
Op zondag 20 oktober 2002 23:01 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Zo raar is dat niet. Heeft weinig met 't wegstoppen te maken denk ik eerlijk gezegd. Ik weet zelf ook weinig tot niks meer van die jaren waar je 't over hebt hoor.
Wolkje
quote:Is niet raar, dat heb ik ook gehad, juist omdat je het wegstopt herinner je je er nix meer van... maar zoals je zelf ook weet, op een gegeven moment komt het weer boven...
Op zondag 20 oktober 2002 23:05 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ja, dat snap ik..
Maar dingen zoals incest zijn toch wel essentieel (nee, niet het goede woord),
die 'hoor' je te onthouden, dat is normaal, zeg maar.. en ik heb het jaren
weggestopt, dus vandaar dat ik het me niet herinner, terwijl ik er wel last
van heb..Wolkje
quote:Ja.. ik heb het altijd weggestopt, en het is er vorig jaar in een keer
Op zondag 20 oktober 2002 23:08 schreef racoon2002 het volgende:[..]
Is niet raar, dat heb ik ook gehad, juist omdat je het wegstopt herinner je je er nix meer van... maar zoals je zelf ook weet, op een gegeven moment komt het weer boven...
En dan is het voor je omgeving wel raar....
Wolkje
Op dit kan je zo weinig zeggen. Ik kan me soms niet voorstellen in wat voor zieke wereld we leven en wat er soms in gebeurt. Alleen kan ik zeggen dat een mens meestal toch verder gaat, met tegenslagen en de betere tijden. Alleen vraag ik mij nou af, in die periode (dat je werd misbruikt) voelde je je toen niet helemaal alleen op de wereld en dat niemand je eigenlijk kon helpen daaraan? Misschien heb ik iets niet gelezen, sorry daarvoor, maar het lijkt me zo erg dat precies dat je overkomt. En ik zie ook dat je gestopt bent bij riag enzo, nou moet ik je gelijk geven dat je daar mee bent gestopt, heb er zelf een jaar gezeten en niet uit vrije wil. Nee, meer omdat m`n ouders dat zo nodig vonden. Ik ging alleen gewoon niet meer en ik moe zeggen, ik heb er zoveel over gepraat over de dingen, dat DAT dus uiteindelijk de oplossing was. Ik voel me nu dan ook supergoed en dat ik soms de hele wereld aankan. Maar toch, ik las ook dat je die kerel van die tante nog steeds ziet? Word je dan niet boos, word je dan niet kwaad. Heb je dan niet idee van dat je knuppel wilt pakken en hem helemaal naar z'n gosse te slaan?
Ik kan je maar 1 advies geven. Praat hier heel veel over, dat lucht je hart.... en eenmaal uitgelucht, zal je zien, dat je het leven 10x pretiger zult leven dan als daarvoor.
I wish you good luck.... en zo te zien heb je een lief persoonlijk karakter. And that's ALL what counts....
Groetjes
CoolZero
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:15 schreef -Dalai- het volgende:
ik wordt elke keer verdrietig als ik langs dit topic wandel
Wolkje
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:17 schreef Wolkje het volgende:[..]
niet verdrietig zijn.. dat ben ik al
. (niet altijd gelukkig)
*geeft een knuffel*Wolkje
heej trouwens, niet om je nog even te verontrusten hoor, maar ik denk dat je dit nooit een plaats kan geven als je het niet in de openbaarheid brengt. uiteraard zal dat een hele zware en emotionele gebeurtenis zijn, maar denk eens aan de opluchting die het je zal brengen.
ik zie het als een essentieel onderdeel van je geestelijke revalidatie, nu kan je alleen maar gevoelens onderdrukken en dat is natuurlijk geen lange termijn oplossing.
als ik ooit wat voor je kan doen moet je het zeggen! (honkbalknuppel ligt in de schuur - nee geintje
)
* -Dalai- geeft knuffel terug
quote:mmm precies mijn idee... precies.... alleen heb ik nou iemand gevonden die me donders goed helpt en me weer de toppen laat zien!
Op zondag 20 oktober 2002 23:13 schreef Wolkje het volgende:[..]
Ja.. ik heb het altijd weggestopt, en het is er vorig jaar in een keer
allemaal keihard uitgekomen.. Ik viel in een ontzettend diep gat,
en sindsdien schommel ik nogal tussen de vlaktesen de dalen,
de toppen heb ik al een tijd niet meer gezien..
Dus als het normaal met me gaat, beschouw ik dat als goedWolkje
quote:dit ben ik niet met je eens, ik denk dat 'het gebeurde' altijd sluimerend op de achtergrond zal blijven hangen. ik vind het daarom ook helemaal niet raar dat het spanningen met zich mee brengt die ook andere sociale situaties (thuis) negatief beinvloeden.
Op zondag 20 oktober 2002 23:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Ik denk dat je voor je problemen thuis geen oorzaken moet gaan zoeken die er niet zijn. (Ik bedoel niet dat het misbruik er niet was, maar dat dat helemaal geen oorzaak is hiervoor).
Tuurlijk hoor je verhalen van mensen die helemaal fucked op zijn na vroeger te zijn misbruikt, maar er zijn ook mensen die het gewoon
"vergeten" en ermee kunnen leven. Probeer bij die laatste groep te horen. Waarom zou je de rest van je leven laten beinvloeden door wat zo'n klootzak je vroeger heeft aangedaan.
quote:Ja praat 'r meteen een trauma aan. Ik ben 't er niet mee eens. Ik heb zelf ook ooit iets 'ingrijpends' meegemaakt, maar ik laat m'n leven er niet door beinvloeden en ik weet dat er genoeg zijn die dat wel laten doen. Ik weet ook zeker dat 't niet is blijven "sluimeren". Dus je kan zoiets echtwel achter je laten. (Ik zeg niet dat iedereen dat kan/wil).
Op maandag 21 oktober 2002 00:05 schreef -Dalai- het volgende:[..]
dit ben ik niet met je eens, ik denk dat 'het gebeurde' altijd sluimerend op de achtergrond zal blijven hangen. ik vind het daarom ook helemaal niet raar dat het spanningen met zich mee brengt die ook andere sociale situaties (thuis) negatief beinvloeden.
quote:dat trauma heeft ze al..
Op maandag 21 oktober 2002 00:08 schreef American_Nightmare het volgende:Ja praat 'r meteen een trauma aan. Ik ben 't er niet mee eens. Ik heb zelf ook ooit iets 'ingrijpends' meegemaakt, maar ik laat m'n leven er niet door beinvloeden en ik weet dat er genoeg zijn die dat wel laten doen. Ik weet ook zeker dat 't niet is blijven "sluimeren". Dus je kan zoiets echtwel achter je laten. (Ik zeg niet dat iedereen dat kan/wil).
en ik ben het gewoon niet met je eens
quote:Zo bedoel ik het niet , maar voor mij zoals hij er overschrijft , is voor mij een gedeelte hoe ik het ook ervaren heb .
Op zondag 20 oktober 2002 21:50 schreef American_Nightmare het volgende:[..]
Ohja nou komt 't vast allemaal goed
quote:Nee het is niet raar hoor! Ik kan me ook vrij weinig herinneren van vroeger, en zelfs niet van 1,5 jaar geleden. Allemaal weggestopt. Het is helemaal grijs.... Ook totaal geen gevoelens bij, nou eigenlijk wel een gevoel: een heel ongelukkig gevoel, maar niet te plaatsen...
Op zondag 20 oktober 2002 22:56 schreef Wolkje het volgende:[..]
maar het is allemaal heel vaag voor me, ik weet eigenlijk niks meer precies
omdat ik het zo lang heb weggestopt..
Dat is echt zo ontzettend raar..
Wolkje
Wolkje, heel veel suc6 en sterkte!
populair gezegd: 'issues', daar moet je mee 'dealen' - of je het leuk vindt of niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |