abonnement Unibet Coolblue
pi_140666281


Rock am Ring is een jaarlijks terugkerend muziekfestival op de Nürburgring nabij Adenau in de Eifel (Duitsland). Het werd in 1985 voor het eerst gehouden. De bedoeling was een eenmalig evenement te organiseren, maar door de grote opkomst (75000 toeschouwers) besloot men er een terugkerend festival van te maken. Enige uitzondering is 1989/1990: na de lage bezoekersaantallen in 1988 werd twee jaar pauze ingelast.

Sinds 1991 is het het grootste rockfestival van Duitsland. Sinds 1997 wordt tegelijkertijd het festival Rock im Park in Neurenberg georganiseerd. De meeste acts die voor Rock am Ring gecontracteerd worden, treden ook op Rock im Park op. Het festival duurt drie dagen en om het festivalterrein heen liggen verscheidene campings.



Plattegrond

In 2014 wordt Rock am Ring voor de laatste maal op de Nurburgring georganiseerd. MLK (organisator) verhuist naar een nader te bepalen locatie, terwijl de eigenaren van de Nurburgring een nieuw festival organiseren. Beide festivals zijn in 2015 van 5 t/m 7 juni.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:33:26 #2
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140670065
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:27 schreef Professional het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de prijzen, beetje betaalbaar op het festivalterrein? Of wordt het indrinken op de camping?
Het is wel prijzig, zoals elk festival.
3 euro voor een biertje moet je wel rekenen. Dan heb je wel 0.3L ipv die mini bekertjes in Nederland.
Daar komt dan nog een euro pfand bij, maar die krijg je weer terug bij het inleveren van een beker.
Gevolg: geen lege bekers op het terrein. Top uitvinding.

Maar je eigen bier meenemen is altijd goedkoper....

Overigens een tip: Neem literpakken met drinken mee. Zoals pakken appelsap, sinasappel sap, dubbeldrank, etc. Of je ze nu op drinkt of niet. Je mag er 1 per persoon meenemen het festival terrein op dus de eerste liter drank heb je al uitgespaard. Desnoods laat je de sap eruit lopen en doe je wat anders er in.
Gebruik een stuk tape om er een soort schoudertas van te maken en hij zit niet eens in de weg :)
Ik geloof trouwens dat er ook wel plekken zijn waar je kunt bijvullen met water, maar dat weet ik niet precies.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:39:43 #3
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140670337
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 13:34 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, het is echt PRECIES dezelfde 3 dagen :') en vrijwel hetzelfde concept. Dus dat wordt wel een dingetje, zeker als je ziet dat RaR dit jaar met een prima line-up toch niet uitverkoopt. Hangt natuurlijk ook wel een beetje af van de nieuwe locatie van RaR, maar als ze 'in de buurt' blijven wordt het toch vissen in dezelfde vijver, en als daar al geen 85k tickets verkocht werden, dan zal het ook niet ineens >150k tickets verkopen waarschijnlijk.

Hopelijk betekent het niet dat MLK het 'verder weg' gaat zoeken, zodat ze niet in hetzelfde vijvertje vissen.
Als je RaR en RiP als duo festival hebt ga je niet een enkel festival spelen in hetzelfde land. Daar worden echt wel afspraken over gemaakt. Ik ben bang dat het 1 grote flop wordt, tenzij ze toch een ander publiek aan willen spreken.
Probleem is alleen dat als je een vergelijkbaar bezoekersaantal wilt creeëren je toch met commerciele bands zal moeten komen. Natuurlijk mogen dat wel alternatieve bands zijn, maar je zult toch een paar grote bands moeten hebben en die zullen eerder een voorkeur aan een duo festival geven, denk ik.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140670619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Als je RaR en RiP als duo festival hebt ga je niet een enkel festival spelen in hetzelfde land. Daar worden echt wel afspraken over gemaakt. Ik ben bang dat het 1 grote flop wordt, tenzij ze toch een ander publiek aan willen spreken.
Probleem is alleen dat als je een vergelijkbaar bezoekersaantal wilt creeëren je toch met commerciele bands zal moeten komen. Natuurlijk mogen dat wel alternatieve bands zijn, maar je zult toch een paar grote bands moeten hebben en die zullen eerder een voorkeur aan een duo festival geven, denk ik.
Mjah dat DEAG is niet bepaald klein, dus die zullen ook wel wat namen kunnen regelen, blijft RaR/RiP natuurlijk nog interessanter vanwege het feit dat ze dubbelfestival zijn, maar ben benieuwd. Wellicht bieden zij ze een optreden op dat nieuwe festival en paar stadionconcerten.
Ze gaan wel vol in de aanval door in hetzelfde weekend te gaan zitten, en met een vergelijkbaar concept.

Als je op de site van DEAG kijkt doen ze niet de minste; http://www.deag.de/rockpop.html
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:39:17 #5
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140672286
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mjah dat DEAG is niet bepaald klein, dus die zullen ook wel wat namen kunnen regelen, blijft RaR/RiP natuurlijk nog interessanter vanwege het feit dat ze dubbelfestival zijn, maar ben benieuwd. Wellicht bieden zij ze een optreden op dat nieuwe festival en paar stadionconcerten.
Ze gaan wel vol in de aanval door in hetzelfde weekend te gaan zitten, en met een vergelijkbaar concept.

Als je op de site van DEAG kijkt doen ze niet de minste; http://www.deag.de/rockpop.html
Ze zullen niet snel een combi van festival en stadion concerten geven. Ze willen met bands juist naar festivals trekken. Als je ze dan ook in een apart optreden kunt zien gaan de mensen misschien liever daar naar toe.

Ze zijn misschien niet bepaald klein, maar het zijn niet genoeg bands om een festival mee te vullen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:25:05 #6
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_140680703
liter pakken FTW! Toen ook nog van T mobile een literpakken-houder gekregen om om te hangen, hoef je alleen maar je pak om je schouder te hangen ;) op een gegeven moment werden ze wel veel strenger, ze keken of de zegel van het pak nog niet verbroken was zodat je niet een liter pure vodka mee kon nemen.
Daarom hadden wij altijd een schaar, tape en een trechtertje mee. Lipje omhoog, gaat prikken, pak leeg laten lopen, vullen met sterke drank, tapebandje maken zogenaamd om om te hangen et voila: een pak vol sterkte drank met het zegel nog intact ;)
pi_140681087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:25 schreef -Sum- het volgende:
liter pakken FTW! Toen ook nog van T mobile een literpakken-houder gekregen om om te hangen, hoef je alleen maar je pak om je schouder te hangen ;) op een gegeven moment werden ze wel veel strenger, ze keken of de zegel van het pak nog niet verbroken was zodat je niet een liter pure vodka mee kon nemen.
Daarom hadden wij altijd een schaar, tape en een trechtertje mee. Lipje omhoog, gaat prikken, pak leeg laten lopen, vullen met sterke drank, tapebandje maken zogenaamd om om te hangen et voila: een pak vol sterkte drank met het zegel nog intact ;)
Je ziet ze heel veel inderdaad, van die pakken verbouwd tot 'tasje' met veel tape er om. Toevallig kan je dan inderdaad door het vele tape ook niet meer zien of er (bv in de zijkant) van het pak een gat is gemaakt :D
  woensdag 4 juni 2014 @ 09:00:08 #8
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140697108
@Professional

Zorg er wel voor dat het liter pakken zijn. Alles wat groter is mag niet mee naar binnen!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140698688
Op pad, wellicht tot ziens :7 :W
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:45:02 #10
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_140699252
Haha dank voor de tips.
Nemen sowieso veel eten mee, omdat mijn vriendin verschillende allergieën heeft dus dat is wel zo handig. Heb nog gezegd om wat literpakken te gaan halen.

Die bekers is inderdaad een goed idee, ben benieuwd hoe het gaat. Kijk zelf niet echt naar de prijzen, maar was gewoon benieuwd. Prijzen van Sziget zullen zeker niet gelden, maar is te doen.

Wij vertrekken morgenochtend om 08.00 richting Duitsland. Doorstroom van verkeer is te doen of sta je bij de afslag direct vast?
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:22:05 #11
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140703670
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 10:45 schreef Professional het volgende:
Haha dank voor de tips.
Nemen sowieso veel eten mee, omdat mijn vriendin verschillende allergieën heeft dus dat is wel zo handig. Heb nog gezegd om wat literpakken te gaan halen.

Die bekers is inderdaad een goed idee, ben benieuwd hoe het gaat. Kijk zelf niet echt naar de prijzen, maar was gewoon benieuwd. Prijzen van Sziget zullen zeker niet gelden, maar is te doen.

Wij vertrekken morgenochtend om 08.00 richting Duitsland. Doorstroom van verkeer is te doen of sta je bij de afslag direct vast?
Wij gaan ook morgenochtend en meestal is de doorstroom prima.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140706272
Zo tas grotendeels gepakt. Kom er nu alleen achter hoeveel alles wel niet weegt wat ik mee wil nemen :P Misschien toch maar een deel van het bier in de auto laten staan en het op dag 2 ophalen..
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:10:55 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140706598
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 14:58 schreef NasiHoofd het volgende:
Zo tas grotendeels gepakt. Kom er nu alleen achter hoeveel alles wel niet weegt wat ik mee wil nemen :P Misschien toch maar een deel van het bier in de auto laten staan en het op dag 2 ophalen..
Steekkarretje meenemen?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140706891
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:10 schreef Komakie het volgende:

[..]

Steekkarretje meenemen?
Goed idee! Iemand verder nog een idee of het te doen is om op vrijdag/zaterdag ochtend naar een supermarkt in de buurt te gaan ? We hebben wel een bbq maar vlees koelen voor een aantal dagen gaat hem niet worden :'(
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:26:51 #15
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140707119
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:20 schreef NasiHoofd het volgende:

[..]

Goed idee! Iemand verder nog een idee of het te doen is om op vrijdag/zaterdag ochtend naar een supermarkt in de buurt te gaan ? We hebben wel een bbq maar vlees koelen voor een aantal dagen gaat hem niet worden :'(
Een beetje afhankelijk van waar je zit zijn er wel een aantal dorpjes in de buurt, maar er zijn er nogal wat die een stuk lopen zijn. Mullenbach is wel een sparretje te vinden met wat vlees.
Overigens zit daar ook een goed restaurant met hele goede prijzen :) (2.50 euro voor een halve liter cola)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140709187
Morgen om 0930 erheen rijden, ben benieuwd hoe ver we dan staan vanaf de main stage :{
  woensdag 4 juni 2014 @ 16:46:13 #17
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_140709757
Er lijken gewoon nog plekken vrij te zijn op green camping D9 gezien je nog steeds kan registreren. Hoop alleen dat het vanavond meevalt qua neerslag (het lijkt rond 21:00 en na 23:00 droog te zijn).

Andere prima restaurantjes in Nurburg zelf zijn Pistenklause en het Altes Forsthaus/ringhaus.com. In Adenau heb je vlakbij de Lidl/Aldi/Rewe imbiss Hannes zitten. Daar kun je prima eten voor een tientje en gaan wij waarschijnlijk morgen lunchen gezien het niet echt bbq-weer is. Vrijdag/Zaterdag hopelijk wel ;)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 4 juni 2014 @ 22:40:14 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140726617
Ik zit ineens iets te bedenken. Is Special guest niet gewoon de naam van een band/act? :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 5 juni 2014 @ 18:37:22 #19
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_140753615
Eindelijk pakken!! Morgen vroeg!! :P
  vrijdag 6 juni 2014 @ 00:48:03 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140768131
Nu pas? Wij hebben de eerste avond er alweer op zitten.... :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140771699
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 22:40 schreef Komakie het volgende:
Ik zit ineens iets te bedenken. Is Special guest niet gewoon de naam van een band/act? :P
Het was Cro
  vrijdag 6 juni 2014 @ 10:41:29 #22
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140773281
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 09:17 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het was Cro
Een paar uur voor het optreden stond het ineens op de site van RaR.
Zijn voor het optreden alweer weg gegaan. Ben geen fan van zijn muziek.

Ik had stiekem echt op David Hasselhof gehoopt, zoals op Internet nog wel eens gezegd werd
:P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140868557
Thuis *O*
  roze maandag 9 juni 2014 @ 14:01:58 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_140869010
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 13:47 schreef Loveless85 het volgende:
Thuis *O*
Vertel, vertel *O* Hoe was het?
Your beauty never ever scared me.
pi_140874708
quote:
2s.gif Op maandag 9 juni 2014 14:01 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Vertel, vertel *O* Hoe was het?
Eerst koud, toen warm :7

Nee, maar was weer goed, aantal relaxte shows gezien, zeker de laatste twee dagen overdag door de warmte dus rustig aan gedaan en overdag niet zoveel gekeken als we het niet perse wilden zien.

Leuke feestjes bij Kasabian, Fratellis en Kaiser Chiefs, Triggerfinger relaxt 'in-het-gras-lig'-momentje. Mooie headline shows van Maiden, Linkin Park en een epische show van Metallica _O_

NIN was ook gaaf, QOTSA vond ik een beetje mwah. Offspring viel reuze mee, de houdbaarheidsdatum is duidelijk verstreken, maar het was nog best te doen, beter dan in 2012 in ieder geval :Y Rival Sons was ook een leuke onverwachte verrassing. Alter Bridge was ook heerlijk, en van A7X kende ik niet zoveel maar was ook een lekkere show.

Degelijke show ook van Editors, ook al is het niet helemaal m'n ding.

Pretty Reckless even gekeken, vond het maar wat zo-zo en met name heel erg over the top hoe Taylor Momsen zich probeert te neer te zetten.

Oh en Pennywise :')

Kortom; succesvolle laatste RaR, nu maar afwachten wat er volgend jaar te gebeuren staat... Ook was 4 dagen wel eigenlijk net wat te lang, zeker aangezien er om het terrein heen weinig activiteiten zijn, dus je zit toch gewoon 4 dagen een halve dag te wachten tot er wat te doen valt.
  maandag 9 juni 2014 @ 17:11:02 #26
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_140875799
Ja Komakie, ik moest donderdag gewoon werken, ik had vrijdag al bij uitzondering vrij gekregen omdat er al 3 andere collega's vrij waren :) ik zou ook alleen zaterdag gaan tot ik weekendkaarten voor de helft van het geld had gevonden ;)

Maar wij vrijdag dus vroeg van huis wat uiteindelijk veel later werd :P Alle parkings al vol, gelukkig nog 1 plekje gevonden boven green camping D9 en de reserve camping "in der acht" o.i.d. bij Devils diner was onze thuisbasis :P Aangezien ik al 6 jaar op B5 had gestaan, heb ik nu een hele andere kant gezien van RAR :D wandelen over de green campings, door het dorpje nurburg, bij mensen thuis koude drankjes uit de tuin gekocht, elke ochtend waterijsjes op de hoek, gezellige gasthausen :) Flinke wandeling of een busrit, we hebben alle buslijnen gehad behalve de goede dus ik kan met recht zeggen dat ik het hele festivaldorp gezien heb ;)

vrijdag lekker opgewarmd bij the Crystal Fighters daarna voorvak bij the Editors. Was geen band die ik thuis draaide maar ik vond het een erg goed optreden, ben helemaal om :) Qotsa viel erg tegen, het geluid was slecht, misschien speelden ze wel erg goed. We wilden wachten op NIN maar omdat we nog niet wisten hoe we bij de camping terug moesten komen en zaterdag een lange dag hadden, zijn we weg gegaan.

zaterdag vroeg op pad, om kwart voor 12 zaten we voor de ingang te wachten en om 1 uur direct naar binnen naar Zone A van de Main stage :P op dat moment nog 11 uur te gaan voordat Linkin Park begon ;) helaas was de programmering op de main stage erg matig. de helft was Duits, The Pretty Reckless was echt een super irritant aanstellerig kind (weg ermee), Kaiser Chiefs vielen erg tegen, ondanks dat de zanger was afgevallen nog steeds geen conditie, hij zong niet hij praatte en schreeuwde alleen maar. Jammer :( Fall Out Boy was eigenlijk nog het beste. Tot Linkin Park natuurlijk, geweldig helemaal vooraan gestaan en weinig ellende in het publiek (duwen, pitten, crowd surfers) waardoor ik in tegenstelling tot andere jaren in het voorvak wel goed van de show kon genieten :)

zondag waren we helemaal gesloopt natuurlijk dus lekker rustig aan gedaan. Begonnen met Crazy Town (jeugdsentiment!) en toen lekker gechilled in het voorvak bij Milky Chance (leuk!). Toen we even een cocktail gingen halen, liep Crazy Town langs dus gelijk even op de foto gegaan :D Nog even gekeken bij Babyshambles en Avenged Sevenfold en daarna voor de 6e keer ofzo Metallica gekeken maar ik was een beetje vergeten hoe goed ze zijn! Echt weer genoten! Ik was ook wel een beetje emo omdat het de eerste grote band was die ik 9 jaar geleden op mijn eerste RAR zag en nu ook de laatste ;(
Daarna vol verbazing geconstateerd dat de 24uurs dicht was :? why :? wel gezellig met mensen zitten praten daar. Daarna uit nostalgie nog een rondje gelopen over mijn oude vaste camping B5 maar het was er opvallend stil. Omdat we echt kapot waren (het was inmiddels half 5), een taxi terug naar onze uithoekcamping genomen :P

Vandaag met de laatste restjes energie in de brandende hitte ingepakt en ruim op tijd voor het eerste noodweer, de weg op. Wij hebben precies 3,5 dag alleen maar heet warm en mooi gehad :) (Y)

RAR14, je was geweldig!!

WIR SIND DER RING! WIR SIND DER RING!!
pi_140875928
SCHEISS AN DIE BUHNE
pi_140878410
Donderdag vertrokken richting de nurburgring, rond 17:00 aangekomen. Vrienden waren eerder vertrokken en hadden de tenten al opgezet, we hoefden alleen onze partytent nog op te zetten en konden richting het terrein voor Iron Maiden. Iron maiden maakte er een leuke show van, alleen jammer dat ik zo ver achteraan stond :( Na iron maiden richting camping gegaan en nog even wat gedronken, was alleen super koud de eerste nacht dus we zijn maar redelijk vroeg gaan slapen... Vrijdag rustig wakker geworden en richting het terrein vertrokken voor een dagje clubstage. Uitspringer op vrijdag was voor mij toch wel Crossfaith , de zanger maakte er echt een show van. Zaterdag redelijk laat naar het terrein vertrokken en begonnen met Pretty Reckless kende het nog niet echt en na het zien van de show heb ik ook niet de neiging om meer van hun op te zoeken. Na Pretty Reckless kwamen de Kaiser Chiefs die een niet erg sterke show gaven. Na Kaiser Chiefs even gaan eten en in de rij voor Linkin Park, iets wat bij nader inzien een grote fout is geweest.. Stond uiteindelijk in zone B bij Linkin Park. Maar ik vond het maar een bagger setlist het leek wel alsof je bij Skrillex stond ipv bij Linkin Park had beter naar Rob Zombie en Slayer kunnen gaan. Tot slot de zondag, zondag de hele dag bij de mainstage gestaan. Eigenlijk waren alle acts die zondag op de mainstage stonden naar mijn mening wel oké. Eerst Black Stone Cherry & Trivium gekeken om vervolgens eten te gaan halen en daarna in zone A gaan staan zodat ik een goeie plek bij Metallica had. Toen A7X begon stond ik nog in het midden van zone A, tegen de tijd dat het af was stond ik vooraan in zone A :P Na A7X was ik behoorlijk uitgedroogd, gelukkig heeft de security ons van water voorzien O+ Metallica was :9~ *O*

Ik stond op camping D9 en ons camp was te herkennen aan de Nederlandse en AC/DC vlag die eraan hing. Op de beelden van Metallica / A7X sta ik wel ergens te zwaaien met een Nederlandse vlag. Rest één vraag na dit weekend: Wie the *** is helga ?
  maandag 9 juni 2014 @ 18:53:56 #29
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_140879428
Helga is de Duitse Theo, duh!
  maandag 9 juni 2014 @ 20:41:31 #30
16149 -Sum-
opsodeflikkermietertieven!!
pi_140886805
Het was trouwens bekend dat Linkin park remixes zou doen, ze hebben gewoon veel nummers gespeeld (oud en nieuw) en daarom sommigen maar een stuk. Ze hebben ook niet voor niets een remix album dus de meeste dingen waren niet geïmproviseerd :)
Mister Hahn is trouwens wel een zo veel grotere baas dan Skrillex :P

  maandag 9 juni 2014 @ 22:18:45 #31
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140893680
quote:
6s.gif Op maandag 9 juni 2014 17:15 schreef Loveless85 het volgende:
SCHEISS AN DIE BUHNE
Scheiss Tribune is het volgens mij. Buhne is het podium en het gaat om de mensen die "hoog en droog" staan dus.... ;)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140893738
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:18 schreef Komakie het volgende:

[..]

Scheis Tribune is het volgens mij ;)
Oh kan ook, ik vond t al zo raar dat ze het over de bühne hadden :')
  maandag 9 juni 2014 @ 22:20:59 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140893804
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Oh kan ook, ik vond t al zo raar dat ze het over de bühne hadden :')
Eigenlijk is het een soort van afgunst aangezien eigenlijk veel mensen daar ook wel zouden willen staan heb ik het idee :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140894041
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:20 schreef Komakie het volgende:

[..]

Eigenlijk is het een soort van afgunst aangezien eigenlijk veel mensen daar ook wel zouden willen staan heb ik het idee :P
Dat sowieso :Y
pi_140895485
Zit net even shows terug te kijken op youtube. Zie ik mezelf een paar keer voorbij komen zwaaiend met de Nederlandse vlag. Altijd leuk :P
  maandag 9 juni 2014 @ 22:50:15 #36
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140895729
Mijn verslagje:

Donderdag morgen om een uurtje of 9 weg gegaan. Voor het eerst ons 5 maanden oude dochter achter moeten laten ( ;( )

Daarna onderweg met nog 2 andere vrienden. Zij zouden op de camping gaan staan, wij in een appartement. Dus hun afgezet op camping C6 aan de zijkant bij de weg. Relatief rustig plekje zonder caravans enzo. Appartement was super chill. Heel luxe en 5 minuten rijden van Mullenbach waar we de auto altijd neer zetten om verder te gaan met de pendel bus. Altijd een mooi plekje te vinden voor de auto daar. Was echt perfect :)

Eerste dag kwamen we binnen bij Pennywise. Eerste stukje jeugdsentiment van de dag. Best een aanrdige set. Niet super strak gespeeld, maar de klassiekertjes kwamen wel langs en Brohymn aan het einde is natuurlijk standaard een mooie afsluiter :)
Daarna Offspring die mij iets wat tegen vielen. Grootste probleem was het geluid dat gewoon niet goed over kwam. Mede door de wind die er stond. Ze spelen redelijk strak, de zang was ook niet slecht, maar het kwam gewoon niet los. Misschien ook omdat ze Smash helemaal speelden wat misschien niet het meest voor de hand liggend was. Later terug gezien op Youtube en daar klinkt het veel beter.
Als laatste The mighty Maiden! de show had ik vorig jaar ook al gezien, maar zelfs de grootste Maiden hater moet toch toegeven dat het een fantastische show is waar alles in zit. Geluid was soms nog steeds niet geweldig door de wind, maar het bleef toch erg goed.

Vrijdag was er niet zo veel voor ons. Lekker ontbeten en in een bistro wat gedronken (3 halve liters cola en en kleine voor 10 euro. Kun je niets van zeggen :) ) en pas rond 7 uur naar het terrein.
Het eerste wat ik wilde zien was Buckcherry. Die ken ik al een tijdje en had ik nog nooit live gezien. Lekkere hard rock uit Amerika. Werkte prima, maar geen hoogvliegers.
Daarna nog naar Ghost gekeken. Best leuk, maar ook een beetje een gimmck en ging na een half uur vervelen.
Toen naar huis gegaan. Ik kreeg wat last van mijn rug dus leek verstandiger rustig aan te doen. Mede omdat we niets meer wilde zien.

Zaterdag lekker barbequen. Mede hierdoor waren we pas om half 7 op het terrein. Heaven Shall Burn gekeken. Niet zo mijn ding, maar een goede show.
Daarna Rob Zombie die echt wel erg cool is. De muziek weet ik niet zo wat ik er van vindt, maar de man zelf is een held :D
Door naar Linkin Park waar we in het eerste vak terecht kwamen, ondanks dat we niet in de rij hadden gestaan. Hele goede show, hoewel er in het midden een te lang stuk zit met weinig zeggende liedjes, remixen en weet ik veel wat.
Aan het einde nog 2 uur op de bus staan wachten ( :( ). Was flink ruk geregeld en dus pas om 4 uur in bed.

Zondag begonnen met In Extremo. Erg cool. Veel verschillende instrumenten die je niet zou verwachten. Beetje jammer van de duitse zang die dan weer wat matig is.
Toen gekeken bij Crazy Town. Nog een stukje jeugdsentiment. Een beetje verwacht dat ze matig zouden zijn en ze waren ook niet al te best. Dan blijkt je grootste hit live ook niet echt goed uit te pakken en dan kun je het wel vergeten.
Als laatste Seether gekeken. Goede show, maar wat kort. Het zijn gewoon hele goede muzikanten die lekker rocken met goede liedjes. Show element is er verder niet heel veel bij.

Daarna richting ons appartement en de spullen gepakt. Onze 2 vrienden waren nog naar Metallica, maar zijn halvewege weg gegaan. Uiteindelijk waren we maandagochtend om 3 uur weer in Nederland :)

Metallica overigens nog wel mee geluisterd op Rock am Ring radio. Klonk eerlijk gezegd niet zo heel fantastisch. Veel te snel gespeeld en de zang van James Hetfield vind ik ook nooit echt geweldig. Onze vrienden waren ook niet echt onder de indruk. Prima, maar niet zo lijp als een heleboel mensen vinden.

Uiteindelijk een laatste Rock am Ring met redelijk wat hoogtepunten en wat kleine tegenvallers. Wel veel gezelligheid en de Crepes met marsepein zijn nog steeds fantastisch (vleesspies bij de Club stage was ook een aanrader :P )
In ieder geval de laatste RaR op de Nurburgring en misschien ook wel de laatste voor ons. We weten nog niet of we mee verhuizen aangezien er zo veel herinneringen voor ons liggen. We zullen zien, want misschien denken we er volgend jaar wel weer heel anders over :P

Rock am Ring! Today! Tomorrow! Forever!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 9 juni 2014 @ 22:51:14 #37
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140895785
quote:
1s.gif Op maandag 9 juni 2014 22:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat sowieso :Y
Ik zou het ook niet erg vinden. De tijden dat ik per se in het midden van een crowd moet staan zijn voor mij ook wel een beetje voorbij en voor mijn vrouw is het sowieso beter zichtbaar op die manier. :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 10 juni 2014 @ 11:35:54 #38
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_140908560
Mijn verslagje van Rock Am Ring, absoluut geslaagd festival, al had ik persoonlijk nooit het gevoel op een festival te zijn.

Donderdagochtend om 07.00 vertrokken richting camping D9 en we konden direct aan de camping parkeren en daarna zo de camping oplopen waar ruimte genoeg was. Tent neergezet, spullen uitgestald en eerste biertjes genuttigd. Relaxmodus stond toen al aan en rond 12.00 uur maar eens voor de bandjes gaan kijken. Beetje bagger geregeld want je moest eerst met je P stukje van ticket een groen bewijs halen en daarna aansluiten in andere rij om je festivalbandje op te halen. Erg onduidelijk.
Bandje opgehaald en rond 15.00 uur richting terrein gelopen. Falling in Reverse bekeken (zanger overal tattoos behalve op zijn rug, raar!) en dat viel wel mee. Pennywise nog meegenomen vanaf één van de weinige terrasjes. Daarna The Offspring maar dat vond ik echt heel heel slecht. Geluid was dramatisch en ze straalden niks uit. CD's vroeger grijs gedraaid en dit was de tweede keer pas dat ik ze live zag, maar werkelijk ruk. Vanaf het midden Iron Maiden bekeken en dit was gewoon weer goed en een mooi voorbeeld voor de jongere generatie dat podiumuitstraling ook een punt is. Genoten van headliner dag 1.

Vrijdag rustig op de camping ontbijtje gemaakt en daarna richting het terras van de drankenhandel die aan de camping vastzat. Goedkope Bitte ein Bit gedronken, vocht gehalte op peil gebracht en de oma van de overkant met haar eetkar ook weer wat euro's geschonken. 15.30 op terrein aangekomen en direct naar Huntress gaan kijken. Matige show maar wel fijne achtergrond muziek om de eerste biertjes op terrein te nuttigen. Vooral het nummer "I Wanna Fuck you to dead" toverde iedereen een glimlach op gezicht. Blijven zitten bij Clubstage en Crossfaith meegepakt. Wat een energie straalden die Japanners uit, ze genoten ook echt van hun optreden. Stukje van Portugal The Man. op ander podium bekeken maar kon ons niet echt bekoren, dus op de grond gaan zitten en langzaam wat gegeten. Stukje Awolnation bekeken maar ook dit vond ik niet interessant, behalve de hit Sail. Daarna biertjes in de lucht bij Gogol Bordello en heerlijk meespringen in het feestgedruis. We hadden onze vaste positie links voor de wc's en bar ingenomen (hele weekend daar gestaan, ideaal dicht bij de bar en schone wc's!) en Crystal Fighters deed hun ding. Leuk om een keer te zien, maar niet hoogstaand. Daarna Editors (persoonlijke favoriet van vriendin) bekeken en dit is echt een festivalband. Alle hits worden gespeeld en we knikten naar elkaar dat dit zeker een hoogtepuntje was. Queens vervolgens en alles meegezongen, mijn hoogtepunt van de dag. Vervolgens moe, gaar en uitgeblust naar camping teruggelopen. Hele dag niet in de buurt van hoofdpodium geweest, ook eens fijn.

Zaterdag dan. Na ontbijt weer richting drankenhandel en de dag begonnen bij de 257ers. Zeg maar de Jeugd van Tegenwoordig van Duitsland. Duitsers vinden het leuk, wij absoluut niet. Even een positieve vermelding, de wc's voor hoofdpodium halverwege in het huisje, wat een verademing! Schoon, geen wachtrij (als je op tijd komt en niet later op de dag). Vervolgens richting Alternastage gegaan en daar Walking Papers, Karnivool, Kvelertak en Opeth gezien. Alleen niet super waarbij Opeth mij tegenviel. Had ze vorig jaar op Pukkelpop gezien en toen was het vet. Maar nu viel het me tegen. Geluid was niet super. Snel richting hoofdpodium voor Fall Out Boy wat goed te doen was. Fijne rockshow met alle hitjes. Terug naar Alternastage om het geweld van Heaven Shall Burn te bekijken, hoe vet was dat. Heerlijke show, om daarna nog Rob Zombie zijn show nog beter te doen. Horrorrock geweld, ontzettend Amerikaans, maar absoluut te doen. Positieve verrassingen waren dat, omdat wij ze nog nooit live gezien hadden. Terug naar hoofdpodium voor Linkin Park die een vertraging van 20 minuten hadden. Eerste 5 nummers bekeken en daarna besloten dat het mooi was geweest. Wederom speelden de zon, bier, gaarheid en weinig slaap parten, dus terug naar de camping.

Zondag, standaard ochtendje, ontbijt en richting drankenhandel. Daar met paar aardige Tukkers gepraat die overal pijn hadden van de moshpits waar ze in zaten. Om 15.00 begonnen bij Black Stone Cherry, fijn begin van de dag. Trivium ook nog bekeken, aardig maar meer ook niet. Mooi om te zien dat Duitsers zelfs in het spellen van Engelse woorden niet super zijn, er stond een gast met bordje Truvium te pronken. Oh wat hebben wij gelachen. Daarna een ontzettend rustig optreden van Haim gezien, voorkeur van mijn vriendin. Show begon met vertraging omdat instrumenten niet waren en ze begonnen ook slecht. Dan hoorde je de drums niet, dan de zang weer niet of een trommel die uit viel. Daarna herpakten ze zich en speelden alle hits van eerste album. Korte maar fijne show. Terug naar Alter Bridge, persoonlijke favoriet van mij, en super show gezien. Miles Kennedy zijn stem vind ik persoonlijk super om te horen en het gitaargeweld van Mark Tremonti valt altijd goed. Daarna begonnen wij weer in te kakken van de 4 dagen zon, bier, weinig slaap en smerigheid dus besloten we na Avenged Sevenfold (die ik erg goed vond, goede show!) richting de auto te gaan en naar huis te rijden. Ook omdat we beiden Metallica al 4 keer hadden gezien en we gewoon op waren.

Absoluut geslaagde eerste (en jammergenoeg) laatste Rock Am Ring op de huidige locatie. Zoals ik mijn verslag begon, niet echt een festival gevoel door het circuit en vele asfalt. Maar het had ook zeker zijn charme. En de Duitse grundlichkeit is gewoon aanstekelijk, kunnen de Nederlandse festivals eens als voorbeeld bekijken.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 12:40:05 #39
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140910512
We zullen zien of het volgend jaar een nieuwe locatie Rock am Ring wordt, of Grüne Hölle, of misschien helemaal niets...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 11 juni 2014 @ 23:34:20 #40
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140975107
Voor wie nog wat mooie stukjes wil terug kijken:

https://www.youtube.com/p(...)UkHwG2eAAgGpNA5C5anb

En nog een mooie speech van Marek Lieberberg:

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140981568
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:40 schreef Komakie het volgende:
We zullen zien of het volgend jaar een nieuwe locatie Rock am Ring wordt, of Grüne Hölle, of misschien helemaal niets...
Toch wel flink gehint naar Monchengladbach trouwens, en naar Die Toten Hosen als headliner ;(

Ben benieuwd wat Grune Holle voor elkaar gaat boksen op zo'n eerste editie, ook gelijk 3daags...
  donderdag 12 juni 2014 @ 13:44:05 #42
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_140988684
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juni 2014 09:19 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Toch wel flink gehint naar Monchengladbach trouwens, en naar Die Toten Hosen als headliner ;(

Ben benieuwd wat Grune Holle voor elkaar gaat boksen op zo'n eerste editie, ook gelijk 3daags...
Mönchengladbach zou wel makkelijk zijn. Scheelt weer een uurtje rijden :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_140993443
Het wordt wel steeds gezelliger, Nurburgring GMBH sleept Marek voor het gerecht om de naam 'Rock am Ring';

quote:
PRESSEERKLÄRUNG ZUM RECHTSSTREIT ROCK AM RING

Marek Lieberberg

Mit Befremden nehme ich die Stellungnahme der Nürburgring GmbH i.E. zur Kenntnis.
Es ist in meinem Augen der Ausdruck eines fragwürdigen Stils, wenn die Gegenseite hier Vertragsinhalte öffentlich interpretiert und einseitig auslegt. Dies gilt umso mehr, als die Nürburgring GmbH i.E. diesen Vertragsinhalt sogar wissentlich falsch wiedergibt. Dies ist nicht mein Verständnis einer reklamierten „kooperativen“ Zusammenarbeit. Über die strittigen Fragen wird nunmehr ein unabhängiges Gericht entscheiden. Ich halte es nicht für glücklich und es ist auch nicht meine Art, diese Entscheidung zu präjudizieren. Ich werde mich gegen die Vorwürfe mit allen zur Verfügung stehenden rechtlichen Mitteln wehren und ich bin der festen Überzeugung, dass die Fakten für mich sprechen.
quote:
Streit um Rock am Ring landet vor Gericht

Das Traditionsfestival "Rock am Ring" verlässt den Nürburgring. Doch das Management der Rennstrecke will nun unbedingt verhindern, dass auch der gute Name mit umzieht: Beim Landgericht Koblenz ging eine einstweilige Verfügung gegen Festival-Veranstalter Marek Lieberberg ein.

Um das traditionsreiche Musikfestival Rock am Ring ist ein Namensstreit entbrannt. Die Nürburgring GmbH will nach eigenen Angaben vom Donnerstag gerichtlich verhindern, dass der Veranstalter Marek Lieberberg ohne ihre Zustimmung an einem anderen Ort ein Festival mit demselben Namen ausrichten kann. Lieberberg hatte Rock am Ring in diesem Jahr zum letzten Mal in der Eifel ausgetragen, weil er und der neue Nürburgring-Eigentümer Capricorn sich nicht auf eine weitere Zusammenarbeit einigen konnten.

Zuvor hatte bereits die "Rhein-Zeitung" (Donnerstag) über den Fall berichtet. Das Landgericht Koblenz bestätigte am Donnerstag, dass der Antrag auf eine einstweilige Verfügung eingegangen sei - und auch eine sogenannte Schutzschrift von Lieberberg. Damit vermeidet Lieberberg nach Angaben eines Gerichtssprechers, dass es zu einem Beschluss kommen kann, ohne dass er gehört wird. Mündliche Verhandlung ist nun am 23. Juni. Ob es dann schon zu einer Entscheidung kommt, ist noch unklar.

Am Ring steigt vom 5. bis 7. Juni 2015 ein von der Deutschen Entertainment AG (Deag) veranstaltetes neues Festival namens "Grüne Hölle - Rockfestival am Nürburgring". Lieberberg liebäugelt mit einem gleichzeitigen Festival in Mönchengladbach.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 11:58:14 #44
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_141025568
Stelletje kneuzen :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:33:21 #45
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145362432
Nieuwe standplaats voor Rock am Ring is bekend.
Best wel dicht in de buurt van de oude plek :)

Eerste bands zijn ook al bekend geworden. Zie https://www.rock-am-ring.com/

Google maps :
https://www.google.com/ma(...),2992m/data=!3m1!1e3
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_145362514
Vanaf hier
  donderdag 9 oktober 2014 @ 13:37:38 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_145362562
Ik wist niet eens dat we een sub forum met festivals hadden :@
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')