En die vraag is ook wetenschappelijk te onderzoeken. Misschien niet met de techniek van nu, maar vast wel ooit. Het is natuurlijk om er nieuwsgierig naar te zijn. En het is leuk om er over na te denken.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik niet. Als de wetenschap kan bewijzen dat leven hier via een komeet is gelift dan zit je nog met de vraag hoe komt dat leven dan op die komeet.
Zwabber stelt: geloof is een manier van mensheid het leven te verklaren. Echter leven is gewoon zoals het is.quote:
Ik ben niet de man van de samenvattingen.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik wil een samenvatting van de levensbeschouwelijke verhandeling binnen SC van het Utopia, dat alles behalve de naam is verworden..
Voor, maar door jezelf buiten de gereguleerde vormen om jezelf van het leven berover, kan zulke trauma's veroorzaken, dat andere hetzelfde doen.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:54 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jep je moet daarom ook gewoon vrede hebben dat het leven geen betekenis heeft, maar als je een kutleven heb ga dan alsjeblieft niet lijden.. verlos je zelf
Omdat je dan op een klomp rood stof zit waar minder te ontdekken is dan op de aarde als je geen wetenschapper bent. Het landschap hier is diverser. Misschien aan het eind van m'n leven als ik het gevoel heb hier wel klaar te zijn dat ik het overweeg.quote:
Okay. Ik zou wel gaan.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:56 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Omdat je dan op een klomp rood stof zit waar minder te ontdekken is dan op de aarde als je geen wetenschapper bent. Het landschap hier is diverser. Misschien aan het eind van m'n leven als ik het gevoel heb hier wel klaar te zijn dat ik het overweeg.
ow in de samenvatting hoor ook nog het reizen naar mars en vrouwen met hormonenquote:Op zondag 1 juni 2014 01:56 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Voor, maar door jezelf buiten de gereguleerde vormen om jezelf van het leven berover, kan zulke trauma's veroorzaken, dat andere hetzelfde doen.
Idd erg zwart wit. Geloof wil al sinds het begin alles verklarenquote:Op zondag 1 juni 2014 01:55 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zwabber stelt: geloof is een manier van mensheid het leven te verklaren. Echter leven is gewoon zoals het is.
Joezie stelt: twee keuzes: of je gelooft en je leeft
of het leven is betekenisloos en dan kan je zelfmoord plegen.
hmm dat is wel erg zwartwit
Maar het eerste leven is toch gewoon ontstaan uit materie en elektromagnetische straling? We weten alleen niet wat de ingredienten van het eerste leven waren.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:50 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in. Alleen het zou wel een begin zijn. Niet dat ik denk dat zoiets ontdekt word, mja.
lol ik liet de derde optie weg, om het wat duister te makenquote:Op zondag 1 juni 2014 01:55 schreef Voxs het volgende:
[..]
Zwabber stelt: geloof is een manier van mensheid het leven te verklaren. Echter leven is gewoon zoals het is.
Joezie stelt: twee keuzes: of je gelooft en je leeft
of het leven is betekenisloos en dan kan je zelfmoord plegen.
hmm dat is wel erg zwartwit
een appelquote:Op zondag 1 juni 2014 01:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar het eerste leven is toch gewoon ontstaan uit materie en elektromagnetische straling? We weten alleen niet wat de ingredienten van het eerste leven waren.
30 jaar met 25 andere in een schip tegen dezelfde ruitjes aankijken, lijkt je fijn? Mits je het overleeft?quote:
Daar hebben we euthanasie voor en het is belachelijk dat dat niet toegankelijker is voor mensen die terminaal zijn of last hebben van ondraaglijk lijden. (Ook al is ondraaglijk lijden een vage term)quote:Op zondag 1 juni 2014 01:54 schreef Joezi het volgende:
[..]
Jep je moet daarom ook gewoon vrede hebben dat het leven geen betekenis heeft, maar als je een kutleven heb ga dan alsjeblieft niet lijden.. verlos jezelf
Ja maar we gaan een stapje verder: geloof is een manier om geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen voor je leven en/of uit angst geboren.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:57 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Idd erg zwart wit. Geloof wil al sinds het begin alles verklaren
Dat weet ik niet. Maar ik vind wel dat wij erg verschillen van de dieren. En ook echt als enige. Dat roept vragen op.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:57 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar het eerste leven is toch gewoon ontstaan uit materie en elektromagnetische straling? We weten alleen niet wat de ingredienten van het eerste leven waren.
For all of mankind.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:58 schreef Burner82 het volgende:
[..]
30 jaar met 25 andere in een schip tegen dezelfde ruitjes aankijken, lijkt je fijn? Mits je het overleeft?
Oerinstincten nemen het vaker over dan mensen doorhebbenquote:Op zondag 1 juni 2014 01:56 schreef Gizmogirl28 het volgende:
ik denk dat we van neanderthalers afstammen, veel mensen gedragen zich daar ook naar.
Dat is onmogelijk dat wij de enige zijn als je kijkt naar het universum.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:59 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Maar ik vind wel dat wij erg verschillen van de dieren. En ook echt als enige. Dat roept vragen op.
ik vind euthanasie iets voor mensen die pijn hebben, terminale mensen. je doet een dier nog niet eens zoveel pijn aan, waarom moet daar met mensen moeilijk gedaan worden.quote:Op zondag 1 juni 2014 01:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Daar hebben we euthanasie voor en het is belachelijk dat dat niet toegankelijker is voor mensen die terminaal zijn of last hebben van ondraaglijk lijden. (Ook al is ondraaglijk lijden een vage term)
Overigens beschouw ik depressie niet als een reden om er een eind aan te maken.
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:57 schreef Voxs het volgende:
[..]
ow in de samenvatting hoor ook nog het reizen naar mars en vrouwen met hormonen
Dat zei ik dan ook niet.quote:Op zondag 1 juni 2014 02:00 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk dat wij de enige zijn als je kijkt naar het universum.
quote:Op zondag 1 juni 2014 01:59 schreef Punkman het volgende:
Ach, na onze dood zullen we weten hoe we hier kwamen en wat we hier hadden moeten doen.
Wij kunnen dat gewoon niet nu begrijpen.
Maar wij allemaal zullen wel op ons donder krijgen dat we vele uren van ons leven hebben besteed aan berichten plaatsen op FOK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |