abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2014 @ 21:41:35 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_140581012
Ik ga zoals het er nu naar uitziet binnenkort naar Australië op en neer voor een week.
De goedkoopste vlucht die ik tot nu toe heb kunnen vinden is inclusief een overstap in Singapore.
Op zich prima natuurlijk, maar volgens schema heb ik daar 1u20 minuten voor. Is dat genoeg tijd?
Ook voor mijn ruimbagage en zo?
Wat er gebeurd als ik het niet red?

Misschien maak ik me zorgen om niets, maar ik heb totaal geen ervaring met overstappen tijdens vliegreizen.
So we just called him Fred
pi_140581552
Ruim voldoende.

Ruim bagage wordt gewoon door het luchthaven personeel van het ene vliegtuig naar het andere gebracht dus het enige wat jij hoeft te doen is van de ene gate naar de andere hobbelen :)
-XOXO-
  Moderator zaterdag 31 mei 2014 @ 22:12:59 #3
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_140582337
Als het één maatschappij is (of samenwerkingsverband) is er ook geen probleem bij eventuele vertraging van de eerste vlucht. Zij zorgen dan voor een vervangende vlucht. Dat is niet het geval als je bij twee verschillende maatschappijen hebt geboekt.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:21:59 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_140582770
snelste weg tussen de uiterste gate's is met 2* een soort trammetje en ben je er in 20 minuten.
je kunt ook het hele stuk lopen als je er zin in hebt. maar dan moet je niet bij alle winkeltjes en kraampjes stoppen om het in 90 minuten te redden.
de ruim bagage wordt verzorgd en heb je geen omkijken naar.

ps
als je de gate gevonden hebt kijk dan even rond naar een computerhoek. daar kun je een bepaalde tijd gratis internetten. is de tijd op loop je naar de volgende computer of wacht een paar minuten.

of zoek een plattegrond om te zien wat er alle maal bij je in de buurt is.
Singapore heeft een mooi vliegveld.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:30:57 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_140583180
Klinkt goed allemaal.

Het zijn beide vluchten van Singapore Airlines, dus mocht ik vertraging hebben, dan zou het goed moeten komen als ik het zo lees.

Nu afwachten of ik welkom ben...
So we just called him Fred
  zaterdag 31 mei 2014 @ 22:32:19 #6
63722 z80
I fink you freaky
pi_140583249
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 22:30 schreef FredvZ het volgende:
Klinkt goed allemaal.

Het zijn beide vluchten van Singapore Airlines, dus mocht ik vertraging hebben, dan zou het goed moeten komen als ik het zo lees.

Nu afwachten of ik welkom ben...
geniet van de service aan boord. en het uitzicht. O+
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_140586836
Dat wordt rennen jongen, bereid je maar voor!
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_140586987
Wel grappig ja....Ja dat wordt zeker haasten ja (lieg modus aan)

Nee natuurlijk niet gaat makkelijk.
Heb weleens in Taiwan een overstap gehad van 10 min of kwartier..wel ff doorstappen maar ging best.. :-)
pi_140587024
Nee, minimaal 12 dagen.
pi_140587131
op heathrow had je het nooit gehaald
pi_140587196
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:32 schreef gijsman het volgende:
op heathrow had je het nooit gehaald
Hangt af.

In de VS (JFJ, ATL etc) had je het pas nooit gehaald
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140587328
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:34 schreef miro86 het volgende:

[..]

Hangt af.

In de VS (JFJ, ATL etc) had je het pas nooit gehaald
Van Haneda naar ams via Heathrow dag na olympische spelen met security checks had ik het niet gehaald in 1 uur en 20 min. Gelukkig had ik 2 uur om over te stappen.
pi_140587504
Duh!

Heathrow is een groot luchthaven en als er iets misgaat, bijvoorbeeld extreme drukte dan kan dit gebeuren. Mijn ervaring leert dat je daar 9 van de 10 keer binnen 30 minuten buiten staat (meestal T5 vanuit Amerika)
De enige keer dat ik een verbinding heb gemist was in Boedapest. had ruim 1u40, maar dat was niet genoeg - vertraging, security checks van alles en nog wat. Moest een nacht blijven tukken daar - niet leuk als je 14 bent en alleen reist.

Zoals ik al zei waar je per definitie niet genoeg hebt aan 1u20 is de VS - altijd enorme rijen bij de security check en je moet je bagage eerst ophalen en vervolgens weer afgeven. (tenzij je op Shannon al door de security check heen bent, maar dit heb ik nooit gedaan)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140588017
Tja de vs ze krijgen het daar nog voor elkaar om een vlucht tussen philly en la guardia uren lang te vertragen.
Maar changi airport en singapore airlines, hun service is zo goed dat de overstap tijd geen probleem hoeft te zijn.
  zondag 1 juni 2014 @ 10:04:16 #15
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140591354
Voordeel van Singapore is de opzet van de gates, men heeft een veiligheidscontrole bij de gate, waardoor je bij een overstap geen vertraging oploopt door een verplichte centrale veiligheidscheck welke op bepaalde momenten natuurlijk wel druk kan zijn.
Als je bij de gate bent ziet het grondpersoneel van de gate je staan bij de security check zodat je gewoon aan boord kunt stappen, ook als je al aan de late kant bent.

Daarnaast is dit Singapore Airlines en de overstaptijd van 1 uur en 20 minuten is ruim voldoende, voldoende zelfs om nog even wat te eten tussen de vluchten door bij de goed geprijsde mogelijkheden op de luchthaven. Je blijft over het algemeen ook in hetzelfde gedeelte van de terminal.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 1 juni 2014 @ 10:07:14 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140591391
Singapore is een vier schiphols naast elkaar, qua groote, let ff op waar je aankomt en waar je vertrekt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140591459
En mocht je de overstap missen, kun je altijd nog naar de bioscoop.

http://www.changiairport.(...)estyle/movie-theatre
  Moderator dinsdag 3 juni 2014 @ 14:41:27 #18
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140668441
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 01:11 schreef gijsman het volgende:
Tja de vs ze krijgen het daar nog voor elkaar om een vlucht tussen philly en la guardia uren lang te vertragen.
Maar changi airport en singapore airlines, hun service is zo goed dat de overstap tijd geen probleem hoeft te zijn.
is dat zo erg in de VS? Ik moet binnenkort overstappen in Houston, steeds twee uur de tijd. Toevallig ervaring mee?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_140668943
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

is dat zo erg in de VS? Ik moet binnenkort overstappen in Houston, steeds twee uur de tijd. Toevallig ervaring mee?
Laten we zeggen dat het in menig ander land (behalve India) beter geregeld is.
Je moet ook met overstap door de douane en opnieuw je bagage inchecken.
2 uur moet voldoende zijn als er niks tussen komt.
Ik had destijds ook ongeveer 2uur in Philadelphia maar doordat de vlucht vanuit Newark (was dus niet la guardia) zoveel vertraging had opgelopen mistte ik de aansluitende vlucht naar Amsterdam.
pi_140721932
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:41 schreef MaJo het volgende:

[..]

Je eerste binnenkomst in de VS betekend dat je de molen in moet. Douane, bagage ophalen, customs, bagage weg brengen, douane. Daarna is het zo simpel als de trein pakken. Dus als je een overstap in Chicago en Vegas hebt, heb je alleen veel tijd in Chicago nodig.
  Moderator woensdag 4 juni 2014 @ 21:26:17 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_140722187
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 21:22 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Je eerste binnenkomst in de VS betekend dat je de molen in moet. Douane, bagage ophalen, customs, bagage weg brengen, douane. Daarna is het zo simpel als de trein pakken. Dus als je een overstap in Chicago en Vegas hebt, heb je alleen veel tijd in Chicago nodig.
Ik kan me dat nog wel herinneren bij mijn aankomst in Chicago jaren terug. Een paar jaar daarvoor (voor 9/11) in New York was er helemaal niets aan de hand :X

Maar goed we gaan het zien, hopelijk is 2,5 uur genoeg :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_140736935
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Singapore is een vier schiphols naast elkaar, qua groote, let ff op waar je aankomt en waar je vertrekt.
Ik heb 70 minuten overstaptijd op Changi. Moet makkelijk lukken toch met die monorails?
pi_140738965
op zich goed te doen, het gaat allemaal rap.
Maar laat je niet verleiden door dat je al rap het idee hebt dat je kort bij je gate van bestemming bent, en denk, goh, laat ik dan nog effe een bakje koffie nemen, aan het begin van de gang
pi_140739319
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:14 schreef Roger_ het volgende:
op zich goed te doen, het gaat allemaal rap.
Maar laat je niet verleiden door dat je al rap het idee hebt dat je kort bij je gate van bestemming bent, en denk, goh, laat ik dan nog effe een bakje koffie nemen, aan het begin van de gang
Koffie genoeg aan boord bij Singapore Airlines, dus om 7 uur 's ochtends hoef ik daar geen cafeïnerush meer te scoren. :)
pi_140740075
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 11:27 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Koffie genoeg aan boord bij Singapore Airlines, dus om 7 uur 's ochtends hoef ik daar geen cafeïnerush meer te scoren. :)
was een voorbeeld, uiteraard. ik had me laatst behoorlijk gefopt . dacht ook nog effe tijd te hebben om effe een goeie hap te eten. de calorieën die ik tot me genomen had was ik weer kwijt, eer ik uit stapte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')