Ik heb sowieso helemaal geen overgewicht, gewoon normaal gewicht. En daar was ik inderdaad bang voor, er wordt wel gesproken over stabilisering op het einde om het jo-jo effect te voorkomen, en het zegt toch wel wat als een gerenommeerde sportschool-keten in duitsland het doorlopend lopent te promoten. Maar ik wil horen of het bij anderen effect heeft gehad..Ik geloof wel dat je je stofwisseling een boost kunt geven, omdat het niet gewend is aan huidige eet-en leefgewoonten. Ik eet niet superslecht, maar af en toe denk ik dat een grote schoomaak van binnen niet zo erg is?quote:Op zaterdag 31 mei 2014 16:51 schreef Elan het volgende:
Zulke extreme kuren zijn überhaupt niet goed, je ontregelt je lichaam en metabolisme en als je weer normaal gaat eten zitten die kilo's er zo weer aan.
Waarom niet voor een meer geleidelijke methode kiezen die je jaren kunt volhouden maar direct 15 kilo in 3 weken??
Kan wel.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 17:16 schreef bioloogje het volgende:
Vet is sowieso niet weg te branden op specifieke plekken volgens mij.
En als het je al lukt zitten die kilo's er volgens mij net zo snel weer aan.quote:Op zaterdag 31 mei 2014 19:42 schreef trovey het volgende:
In 21 dagen 12 kilo lichaamsgewicht kwijtraken lijkt me bijzonder ongezond.
Uiteraard, gewoon niet doen dus.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:05 schreef FANN het volgende:
[..]
En als het je al lukt zitten die kilo's er volgens mij net zo snel weer aan.
Lijkt op een soort van crashdieet...
5 kilo in 3,5 week klinkt voornamelijk als vochtverlies en misschien een kilotje vet. Ga toch duurzaam afvallen.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:32 schreef Jazzygirl het volgende:
Hi Maaike,
Benieuwd of je inmiddels naar bijeenkomst bent geweest en minder sceptisch bent. Ik zelf doe de kuur in Nederland. Voel me erg goed en fit en inmiddels 5 kilo in 3,5e week afgevallen. En ik heb mensen ontmoet die veel meer zijn afgevallen omdat ze veel meer kilo's kwijt moesten. En die nu, na een jaar nog steeds al die kilo's kwijt zijn. Je kunt Tot 15 kilo kwijt raken, maar dat is alleen voor mensen die echt heel dik zijn en veel te verliezen hebben, je lichaam raakt kwijt wat het kwijt moet raken.
Het is zeker geen crash dieet, maar kan me voorstellen dat als je niet precies weet wat de kuur inhoudt (en het is een kuur, geen dieet, daar zit wel een verschil in!) dat het wel zo klinkt. Als je nog meer wilt weten op dit moment, stuur me anders even een PM bericht (als dat al kan, want heb me net hier aangemeld).
Groetjes, Jessica
Wel leuk dat de enige positieve reactie gedaan wordt door iemand die net lid is....quote:Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef Jazzygirl het volgende:
Haha, ja he, het klinkt zo ;-) Maar als je niet precies weet wat het inhoudt, dan kun je er niet over oordelen, dus ik zou zeggen, informeer je beter en houdt anders gewoon lekker je mond ;-)
om 1 kilo vet te verliezen moet je 7700~9000kcal onder onderhoud eten. Dat is een tekort van 38.500 kcal in 3,5 week in het gunstigste geval.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:36 schreef Jazzygirl het volgende:
Haha, ja he, het klinkt zo ;-) Maar als je niet precies weet wat het inhoudt, dan kun je er niet over oordelen, dus ik zou zeggen, informeer je beter en houdt anders gewoon lekker je mond ;-)
Ik geloof niet in anekdotische bewijsvoering.quote:Op woensdag 10 september 2014 15:58 schreef Jazzygirl het volgende:
Tja, misschien komt dat, dat ik me net heb aangemeld hier, omdat ik 'Googlede' op Stofwisselingskuur. Dit ivm wat extra informatie voor een vriendin met bepaalde klachten die de kuur ook wil doen en ik graag even wilde achterhalen of het dan handig is, of dat ze beter iets anders kan doen. Toen stuitte ik op dit bericht en las ik alle sceptische berichten en kon ik niet nalaten even te reageren omdat ik zelf wel positief ben.
Er zit altijd een verhaal achter een reactie. De meeste mensen zijn sceptisch omdat ze of zelf al veel dieten hebben geprobeerd en dan over zoiets als dit horen en het over dezelfde boeg gooien. Of ze zijn sceptisch omdat het te mooi klinkt om waar te zijn. Of om andere ervaringen.
Ik heb me eerst goed geinformeerd. En heb toen besloten om de kuur te doen. Ik ben er open ingestapt en heb me laten verrassen. Die bevalt me heel goed, geen honger of slap gevoel, maar voel me juist fit en helder. Het is een kuur om je stofwisseling te herstellen als die door alle dieten die mensen vaak al gevolgd hebben en slechte eetpatronen verstoord is geraakt en geen dieet.
Daarom heet het ook de 21-dagen stofwisselingskuur. In Duitsland wordt het door veel sportscholen aangeboden. Ik zou zeggen, ga naar een bijeenkomst, laat je voorlichten, het is gratis en vrijblijvend. Wat kan het kwaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |