abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:43:43 #1
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140567958
Na het succesvolle en snelgevulde eerste deel, hier verder over Ixnay en zijn vermeende quarterlife-crisis.

Deel 1: R&P / Had ik maar gewoon wat GELD

OP:

Als ik naar mijn leven (30 jaar) kijk heb ik eigenlijk alles en mag ik niet klagen.
Ik ben gelukkig. Sinds ik vrijgezel ben, 5 maanden nu, ben ik meer gaan sporten (fitnessen), vegetariër geworden en zie er goed uit, goed lichaam incl. kop. Ook ben ik gezond, nooit klachten. Ben intelligent, scoor meestal 130-140 voor een IQ-test. Ik heb een geweldige vriendengroep, ook bijna allemaal vrijgezel, waar ik minstens 3 keer in de week iets leuks mee onderneem al is het even sporten, uitgaan, etc. Leuke verschillende vriendinnen waar ik mee afspreek, die bovengemiddeld mooi/knap zijn, en waar ik regelmatig (altijd veilige) seks mee heb. Met de eerder genoemde vriendengroep ga ik regelmatig op vakantie waardoor ik al bijna heel Europa gezien heb. Mijn leven kent, behalve mijn baan, weinig verantwoordelijkheden, geen kinderen en partner dus.

Echter kom ik uit een simpel, eenvoudig, arbeidersgezin, niets mis mee. We reden in een volgeladen Opel Kadett naar campings in Frankrijk, en we voelden ons rijk en gelukkig.
Toen ik 15-20 was had ik verschillende bijbaantjes. Om mooie kleding, mijn auto en concerten (ben muziekverslaafd) te betalen. Eerst bezorgde ik de ochtendkrant, later werkte ik in een fabriek (auto's), voor een modellenbureau (model voor catalogussen en online kleding websites) en gaf ik bijles wiskunde A en B en deed ik nog van alles. Altijd gewerkt, toch had ik altijd minder dan andere jongens van mijn leeftijd, maar ik vond het prima.

Mijn vader overleed jong (ik was 19, hij 47) en we hadden nog minder te besteden, ik wilde mijn moeder niet alleen achterlaten en besloot bij haar te blijven wonen.

Na mijn middelbare school wilde ik mij richten op een ingenieursopleiding. Goede cijfers halen om later een deskundige en waardevolle collega te worden. In deze leeftijd gingen veel leeftijdsgenoten feesten op vakantie, iedere week 2 keer op stap. Terwijl ik aan de eettafel in mijn moeders huis studeerde om 8en en 9s te scoren. Ik ging ook wel eens uit, maar minder dan andere jongens van mijn leeftijd. Had ook vriendinnetjes in deze tijd, maar het was toch wat minder uitbundig dan ik zelf gewild had.

Of het ingenieursvak een goede keuze is geweest, blijft een vraag. Jullie zullen mijn geklaag vast wel eens tegengekomen zijn in andere topics.

Na mijn studie (22-26 jaar) heb ik een groot deel ingehaald, maar de crisis brak aan en ik moest genoegen nemen met bescheiden modale salarissen.

Mijn probleem is, ik heb mijn hele jeugd (tot 22 jaar) opgeofferd om dat vrije, bourgondische, onafhankelijke, zorgeloze, kinderloze, gelukkige leven te leiden nu. Toch heb ik maar net iets boven modaal, 3100 bruto.
Jullie denken, "niet zeiken met dat salaris", maar reken wel even mee wat ik er allemaal voor heb moeten inleveren als jonge twintiger. En als "beloning" in een bescheiden appartement (60 m2) in een krimpregio woon, die overigens wel te koop staat. Ik rijd in een Audi A3 uit 2001 waar om de maand wel weer een dure reparatie aan nodig is. Alles dat ik verdien wordt nuttig uitgegeven. Echt sparen voor iets dat luxe is, zit er niet in.

Iedereen heeft alles, als ik om me heenkijk. Nooit hoor ik iemand met zorgen om geld en anders krijgen ze het wel op een of andere manier. Het lijkt alsof het iedereen altijd meezit. Ik zie iedereen naar Zuid-Afrika, Brazilië, Thailand en Australië reizen. Ik mag blij zijn met Malta, Scandinavië, Cyprus, Letland, dat soort trips. Iedereen met een simpel baantje rijdt in een auto uit 2011. Ik ben blij als ik hem kan blijven repareren.

Hoe doen ze dat toch allemaal???

Zo ik heb het lekker van me af kunnen schrijven. Reacties mogen, moeten niet.
pi_140568005
Opschepper :')
5 Ferrari's op videoband!
pi_140568122
Wat is het probleem???
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
pi_140568123
De tering wat een triest knaapje ben je zeg :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_140568127
Ik moet van je kotsen.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:53:28 #6
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140568174
De haat-reacties doen mij eigenlijk niks. Bespaar je de moeite, niet dat dit topic straks ook weer vol is.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 13:55:17 #7
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_140568217
Sneu persoontje :') wees blij met wat je hebt. Genoeg mensen die het slechter hebben.
pi_140568223
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:53 schreef Ixnay het volgende:
De haat-reacties doen mij eigenlijk niks. Bespaar je de moeite, niet dat dit topic straks ook weer vol is.
Die lok je zelf uit met zo'n OP gast :')
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_140568228
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:53 schreef Ixnay het volgende:
quote:
6s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:51 schreef complicate het volgende:
Wat is het probleem???
pi_140568333
Hele gezinnen kunnen rondkomen met 3100 bruto man.
pi_140568526
Waar gaat je salaris naar toe als ik vragen mag?

Ik verdien 1600 netto, mijn huur is 600 nou alle andere shizzle ervanaf en mij lukt het zelfs nog om maandelijks 2/300 euro te sparen, en ja ik doe ook leuke dingen tussendoor.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:10:09 #12
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_140568574
Wat een struggles heb jij man!
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_140568588
TS is een troll mensen.
pi_140568595
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:10 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS is een troll mensen.
Dat hoop ik.
pi_140568625
TS is een huilie.
pi_140568683
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:11 schreef wearingtheclownshoes het volgende:
TS is een huilie.
TS is gewoon iemand die het grote geluk in het leven nog niet gevonden heeft zoals heel veel mensen.
Hij denkt alleen dat meer geld de juiste weg is, en ik denk dat dat niet zo is.
'Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.'
pi_140568725
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:13 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

TS is gewoon iemand die het grote geluk in het leven nog niet gevonden heeft zoals heel veel mensen.
Of een trol of gewoon een zwaar triest persoon idd.
pi_140568758
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:13 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

Ik zou sowieso minder gelukkig zijn als ik niet elke maand nieuwe schoenen kon gaan kopen. Geluk is maar wat je er zelf van maakt. Het kan in kleine dingen en voor de ene persoon is tasje koffie al geluk en voor een ander elke maand nieuwe schoenen O+
pi_140568783
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:16 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik zou sowieso minder gelukkig zijn als ik niet elke maand nieuwe schoenen kon gaan kopen. Geluk is maar wat je er zelf van maakt. Het kan in kleine dingen en voor de ene persoon is tasje koffie al geluk en voor een ander elke maan nieuwe schoenen O+
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt prima gelukkig zijn met geld natuurlijk. ;)
pi_140568801
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:17 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt prima gelukkig zijn met geld natuurlijk. ;)
:Y
Dat laatste O+
pi_140568821
quote:
17s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:18 schreef complicate het volgende:

[..]

:Y
Dat laatste O+
ik heb geen geld maar ben toch gelukkig O+ *O*
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:22:20 #22
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_140568881
Begrijp me niet verkeerd, geld maakt in zekere zin natuurlijk gelukkig, maar als je in jouw situatie er op deze manier mee bezig bent, dan mis je iets, en ik denk niet dat dat geld is.
It's you my love, you who are the stranger
pi_140568891
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:19 schreef Fraymenkahn het volgende:

[..]

ik heb geen geld maar ben toch gelukkig O+ *O*
Wow dat is echt rijkdom _O_ Feli *O*

Maar waar haal je uw eten dan vandaan? :P
pi_140568903
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:22 schreef complicate het volgende:

[..]

Wow dat is echt rijkdom _O_ Feli *O*

Maar waar haal je uw eten dan vandaan? :P
heb een moestuintje :P
  zaterdag 31 mei 2014 @ 14:24:00 #25
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_140568913
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 14:08 schreef spierbal het volgende:
Waar gaat je salaris naar toe als ik vragen mag?

Ik verdien 1600 netto, mijn huur is 600 nou alle andere shizzle ervanaf en mij lukt het zelfs nog om maandelijks 2/300 euro te sparen, en ja ik doe ook leuke dingen tussendoor.
In het vorige topic heb ik een opsomming gegeven uit Excel.
Daar is duidelijk te zien wat ik gemiddeld in een maand waaraan uitgeef.

Er zijn ook slimmeriken geweest die mij adviseren mijn auto weg te doen.
Alles met het OV. :') Wat denk je wat dat kost? En laten we het maar niet over de tijd hebben die dat kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')