Zet ik lekker stampende house op, ijlt de bass na! De hi-hats geven het tempo/ritme aan, maar de echte doffe dreun komt bij de meeste nummers precies tussen de hi-hats! Dit geeft wel zo'n vervormd idee, niet om aan te horen!! Wat een kut herrie! Ik heb dus maar de hoge tonen weggedraaid zodat ik nagenoeg alleen maar bass hoor
Dat wilde ik ff kwijt
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:48 schreef JeroenMeloen het volgende:
Wat een kut herrie!
quote:Zal leuk worden als je nu drum&bass zou gaan draaien, kun je je troep waarschijnlijk weggooien.
Op donderdag 17 oktober 2002 17:48 schreef JeroenMeloen het volgende:
Ik ben dol op BASS, erg dol, mijn vrienden noemen me zelfs Dubbel S (naar de dubbele S van Bass dus). Ik heb dan ook een flinke installatie op m'n kamer staan bestaande uit o.a Audiolab Spectra speakers en een Harman Kardon AVR 4000. Ik heb hier gisteren maar een sub bij gezet voor nog meer bass, en nu komt het!Zet ik lekker stampende house op, ijlt de bass na! De hi-hats geven het tempo/ritme aan, maar de echte doffe dreun komt bij de meeste nummers precies tussen de hi-hats! Dit geeft wel zo'n vervormd idee, niet om aan te horen!! Wat een kut herrie! Ik heb dus maar de hoge tonen weggedraaid zodat ik nagenoeg alleen maar bass hoor
Dat wilde ik ff kwijt
quote:1: Speakers staan absoluut niet uit fase (dit zou tot gevolg hebben dat de bass opgeheven wordt, niet dat hij een halve seconde later komt)
Op donderdag 17 oktober 2002 17:51 schreef Beem het volgende:
Dan staat dus je bass te ver open of je speakers staan uit fase...
quote:En waarom dan wel? (Ga meteen ff proberen)
Op donderdag 17 oktober 2002 17:53 schreef mrcool het volgende:[..]
Zal leuk worden als je nu drum&bass zou gaan draaien, kun je je troep waarschijnlijk weggooien.
[Dit bericht is gewijzigd door JeroenMeloen op 17-10-2002 17:54]
dus zet die house uit, loop een bass toon van 1 seconde oneindig, dat heeft veel meer nut
quote:Nee hoor... Dan lopen ze gewoon niet gelijk met de rest van de muziek...
dit zou tot gevolg hebben dat de bass opgeheven wordt
quote:Misschien omdat nou juist daar de brutere basjes te vinden zijn, zijn je speakers denk ik niet echt blij mee.
Op donderdag 17 oktober 2002 17:53 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
1: Speakers staan absoluut niet uit fase (dit zou tot gevolg hebben dat de bass opgeheven wordt, niet dat hij een halve seconde later komt)
2: De bass kan je nooit ver genoeg open zetten, laat staan TE ver
[..]En waarom dan wel? (Ga meteen ff proberen)
quote:Helaas, het is een actieve sub, vermogen zat. Het is de Magnat Omega 380, denk dat die wel voldoende vermogen levert
Op donderdag 17 oktober 2002 17:54 schreef Beem het volgende:
Een andere mogelijkheid is dat er te weinig vermogen op je subs staat... Dan kunnen ze niet strak gehouden worden...
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 17:53 schreef JeroenMeloen het volgende:2: De bass kan je nooit ver genoeg open zetten, laat staan TE ver
quote:Mijn speakers zijn altijd blij met bass, ik ook trouwens. En als het ze te veel word heb je nog altijd een volume knop die omlaag kan.
Op donderdag 17 oktober 2002 17:55 schreef mrcool het volgende:[..]
Misschien omdat nou juist daar de brutere basjes te vinden zijn, zijn je speakers denk ik niet echt blij mee.
quote:Ja, ok, waar doe je dan moeilijk over?
Op donderdag 17 oktober 2002 17:57 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Mijn speakers zijn altijd blij met bass, ik ook trouwens. En als het ze te veel word heb je nog altijd een volume knop die omlaag kan.
quote:Voor muziek heb je geen verstand nodig, da's nou juist het mooie ervan. En wat is er mis met een bass-fetish? Hebben vast wel meer mensen
Op donderdag 17 oktober 2002 17:57 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Echt verstand van muziek heb je niet..
Maargoed..Ontipoc..
Koop een mengpaneeltje en hang dat er tussen..
En even voor de duidelijkheid, er is niets mis met de spullen die er staan, het is de muziek, sommige nummers hebben dit effect niet
quote:Je weet toch..Beetje interessant doen enzo..
Op donderdag 17 oktober 2002 17:58 schreef mrcool het volgende:[..]
Ja, ok, waar doe je dan moeilijk over?
Kwestie van veel schuiven...
quote:Er is niets vetter dat uit een speaker kan komen dan een brute bas met een teringharde breakbeat, net zo hard dat je speakers trippende moves gaan maken.
Op donderdag 17 oktober 2002 17:58 schreef Koekepan het volgende:
Jezus, jij bent echt een bass-fanaat.
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 17-10-2002 18:00]
quote:Oh, hij is aan het opscheppen over zijn apparatuur? Zeg dat dan meteen!
Op donderdag 17 oktober 2002 17:59 schreef Dr.Daggla het volgende:[..]
Je weet toch..Beetje interessant doen enzo..
quote:Ik zei ook niet dat er iets mis was met je spul..Maar dat je er een mengpaneel tussen moet hangen zodat je je geluid beter kan laten klinken.
Op donderdag 17 oktober 2002 17:59 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Voor muziek heb je geen verstand nodig, da's nou juist het mooie ervan. En wat is er mis met een bass-fetish? Hebben vast wel meer mensen
En even voor de duidelijkheid, er is niets mis met de spullen die er staan, het is de muziek, sommige nummers hebben dit effect niet
quote:Inderdaad, maar het moet niet ongelijk met de muziek lopen!
Op donderdag 17 oktober 2002 17:59 schreef mrcool het volgende:[..]
Er is niets vetter dat uit een speaker kan komen dan een brute bas met een teringharde breakbeat, net zo hard dat je speakers trippende movers gaan maken.
BASS
Alleen maar bass, bespottelijk gewoon
quote:Zorgen de makers van die nummers daar niet meestal voor?
Op donderdag 17 oktober 2002 18:00 schreef JeroenMeloen het volgende:[..]
Inderdaad, maar het moet niet ongelijk met de muziek lopen!
BASS
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |