abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140498815
Nou weet ik dat er genoeg topics zijn over de morele kwestie van vreemdgaan.

Echter is een goede vriend van mij grof gezegd gewoon belazerd. Hij is erachter gekomen dat zijn vriendin telefoongesprekken voerde met een andere jongen. Vervolgens is het meisje gaan afspreken met die andere jongen om hem te spreken. Na het hier achter komen is die vriend van mij gaan luisteren naar de telefoongesprekken (in de buurt zijn op het moment wanneer er ee telefoongesprek was tussen de twee), zodoende kwam die tot de ontdekking dat het geen onschuldige gesprekken waren. Lichtelijk geflirt en daarnaast werd er ook geklaagd over die goeie vriend van mij.

Hij is er helemaal kapot van en heeft zich even teruggetrokken van alles en doet alsof er niks aan de hand is. Hij vertelde mij wel dat die zich zwaar genaaid voelde, aangezien hij hier zelf achter moest komen en het in eerste instantie ontkent werd dat er gesprekken gevoerd werden tusse de twee.

Wat zouden jullie doen als jullie in zijn schoenen stonden?

p.s: natuurlijk is dit niet vreemdgaan, vandaar de aanhalingstekens in de TT.
pi_140498822
Per ongeluk in het verkeerde fora gepost. De bedoeling was om dit topic te openen in R&P.
pi_140498852
Tja, ik zou er ook wel flink boos om zijn. Ik denk dat confronteren het beste is. Als hij nog weet waar de gesprekken over gingen kan hij dat gebruiken als 'bewijs'. Als het nou onschuldige gesprekken waren, nou ja... niet zo heel erg. Maar 'belazeren' is een hele andere categorie.

Ik zou er niet heen gaan met het idee 'ik maak het uit' maar wel zo duidelijk maken dat dit echt niet kan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_140498900
Zorgen dat zij verantwoordelijk is. Haar zeker niet laten bagatelliseren ("Ik heb maar één keer afgesproken/gezoend/geneukt"). Vrouwen zijn in staat om alles 180 graden om te draaien.
Als een man vreemdgaat is 'ie een klootzak, als een vrouw vreemdgaat is de man een klootzak omdat hij niet de aandacht gaf die zij vroeg.

Ja, ik ben al eens belazerd...
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  donderdag 29 mei 2014 @ 08:25:26 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_140498901
Ik zou gewoon binnenlopen halverwege zo'n gesprek en vragen wat ie toch allemaal hoorde en waar het over gaat?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_140498910
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:25 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik zou gewoon binnenlopen halverwege zo'n gesprek en vragen wat ie toch allemaal hoorde en waar het over gaat?
Ja maar dan komt ze met allemaal smoesjes en is het alsof je het niet eerder wist dat ze deze gesprekken had.

Verder wat Ridocar zegt. :P
  donderdag 29 mei 2014 @ 08:30:23 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_140498924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Ja maar dan komt ze met allemaal smoesjes en is het alsof je het niet eerder wist dat ze deze gesprekken had.

Verder wat Ridocar zegt. :P
Dan zeggen dat je al eerder zulke gesprekken hebt opgevangen en voordeel van de twijfel hebt gegeven maar dat je niet achterlijk bent en haar erna de bons geven. Want wat moet je verder nog met zo'n griet?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_140498928
Het is wel waar trouwens, als een vrouw echt van je houd/gelukkig is met je gaat ze niet vreemd.

Maar dan nog, maak het dan gewoon uit. Laffe bitch.
pi_140498941
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:10 schreef RustCohle het volgende:
Per ongeluk in het verkeerde fora gepost. De bedoeling was om dit topic te openen in R&P.
Ik heb hem voor je verplaatst.

Ik heb het 2x meegemaakt dat een jongen me bedroog.
De eerste keer heb ik geprobeerd om de relatie te behouden, we woonden namelijk samen en ik was gewoon nog steeds dol op hem. Hij beloofde het nooit weer te doen. Maar hij werd vervolgens extreem jaloers naar mij toe, bang dat ik wraak zou nemen door zelf vreemd te gaan. Die vreemde hersenkronkel heeft voor het einde van de relatie gezorgd.
De tweede keer was bij een vrij prille relatie en ik heb mijn tas gepakt, heb hem nog veel plezier met de rest van zijn leven gewenst en ben vertrokken. Zonder gesprek, zonder uitleg (het was me maar al te duidelijk), doei.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 29 mei 2014 @ 08:32:59 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_140498945
quote:
8s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:25 schreef Ridocar het volgende:
Zorgen dat zij verantwoordelijk is. Haar zeker niet laten bagatelliseren ("Ik heb maar één keer afgesproken/gezoend/geneukt"). Vrouwen zijn in staat om alles 180 graden om te draaien.
Als een man vreemdgaat is 'ie een klootzak, als een vrouw vreemdgaat is de man een klootzak omdat hij niet de aandacht gaf die zij vroeg.

Dat doen mannen net zo goed hoor.
pi_140499366
Tja ik zou de relatie beeindigen, als ze denken dat ze het ergens anders beter kunnen krijgen, ik help wel even met de zooi naar buiten gooien en doei doei.
Daar ging ik absoluut geen woorden meer aan vuil maken en zal niet zeggen dat het gemakkelijk is, maar alles beter dan met zo'n achterbakse samen te zijn want het vertrouwen zou geheel weg zijn.
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:48:25 #12
283159 pl4kkie
Het is FOK!
pi_140499633
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:32 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Dat doen mannen net zo goed hoor.
Typische vrouwen reactie.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_140499791
Ter info het is zowat zeker dat er niks is gebeurd bij die afspraak. Het waren alleen 1 a twee (flirterige) gesprekken en vervolgens een ontmoeting (niks verder dan dat), wel lopen kletsen etc.

toch vind die vriend van mij het toch een harde klap, want hij is ervan overtuigd dat dat al niet hoort als je een relatie hebt met elkaar. Uberhaupt erop ingaan...
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:12:14 #14
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_140499995
Ok snap niet dat hij haar niet meteen na het gesprek geconfronteerd heeft. Heeft hij geen ruggengraat ofzo?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_140500135
Mijn vriendin is een jaar geleden ook vreemdgegaan, en echt helemaal all the way.
Na een tijd toch achter gekomen. Omstandigheden en situatie waren wel anders. Ze had veel verdriet en pijn blabla, toch bij elkaar gebleven, en binnenkort 4 jaar samen vieren.
Het is niet het einde van de wereld. Nu was het bij me vriendin alleen lust. En geen seconde liefde. Liefde lijkt me dan ook erger dan een pure lust moment..
pi_140500228
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:21 schreef PeterGliffin het volgende:
Mijn vriendin is een jaar geleden ook vreemdgegaan, en echt helemaal all the way.
Na een tijd toch achter gekomen. Omstandigheden en situatie waren wel anders. Ze had veel verdriet en pijn blabla, toch bij elkaar gebleven, en binnenkort 4 jaar samen vieren.
Het is niet het einde van de wereld. Nu was het bij me vriendin alleen lust. En geen seconde liefde. Liefde lijkt me dan ook erger dan een pure lust moment..
Hoe naďef...
pi_140500431
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Hoe naďef...
:'). Er gebeuren wel ergere dingen in het leven.
pi_140500501
quote:
Dit idee heb ik ook. Het is me nog nooit overkomen, maar dat ze vreemd gaat uit liefde lijkt me erger dan vanwege een lustmoment. Maar goed, het is me zoals ik zei nooit gebeurd dus hoe ik dan zou reageren weet ik niet.
pi_140500540
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:40 schreef PeterGliffin het volgende:

[..]

Wel zeer naief.
pi_140500567
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:40 schreef PeterGliffin het volgende:

[..]

Ja, relativeren kan het allemaal minder zwaar maken. Maar hey, 't is jouw relatie...
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:50:08 #21
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_140500595
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:59 schreef RustCohle het volgende:
Ter info het is zowat zeker dat er niks is gebeurd bij die afspraak. Het waren alleen 1 a twee (flirterige) gesprekken en vervolgens een ontmoeting (niks verder dan dat), wel lopen kletsen etc.

toch vind die vriend van mij het toch een harde klap, want hij is ervan overtuigd dat dat al niet hoort als je een relatie hebt met elkaar. Uberhaupt erop ingaan...
Ik vind een telefoongesprek niet echt vreemdgaan als ik eerlijk ben. Zoenen wel, maar een beetje flirten niet. Aangenomen dat er dus echt niks gebeurd is :P
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_140501130
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:47 schreef RustCohle het volgende:

[..]

Wel zeer naief.
:'). Jullie maken er allemaal een groot probleem van.
pi_140501730
Als die vriend het zo erg vindt denk ik dat het effectief was geweest tijdens dat telefoongesprek aan haar te vragen wat er in godsnaam aan haar mankeert. Niet achteraf; dan is her allemaal minder vers enzo en niet zo effectief. Ze heeft het dan allang voor zichzelf goedgepraat met waarschijnlijk handige smoesjes.

Verder zie ik het probleem niet maar ok :D
pi_140502235
quote:
Voor mij zou het nogal zwaar wegen dat ik er zelf achter moest komen
pi_140502330
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:47 schreef vera166 het volgende:

Verder zie ik het probleem niet maar ok :D
Ik ook niet. Maar ik vind TS ook niet zo duidelijk.
  donderdag 29 mei 2014 @ 12:13:08 #26
428632 DenWauw
R&P Huispanda
pi_140502457
Ik zou die vriend adviseren om zijn vriendin te dumpen en geen uitleg te geven. Zeiken over je achter je rug en met anderen mooie praatjes houden. Hier kun je prima zonder, aandachtsgeile types.
check mijn policy! http://bit.ly/1jqh7Gt
Pandapower!
pi_140503334
Duidelijk een gebrek aan respect en aan loyaliteit. Dat in combinatie met geflirt en afspraakjes maken met een andere kerel is het een kwestie van tijd voordat ze vreemd gaat. Ik zou d'r dumpen.
pi_140503335
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:07 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Voor mij zou het nogal zwaar wegen dat ik er zelf achter moest komen
Ofcourse, ik zeg ook niet dat het zo over was. Maar het hoeft niet altijd het einde van een relatie te zijn.

Het is maar sex.. ik heb er meer moeite mee als me vriendin haar liefde verklaart aan een ander, en er elke dag stiekem een jongen smst over hoe verliefd ze zijn..
pi_140503743
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:39 schreef PeterGliffin het volgende:
Ofcourse, ik zeg ook niet dat het zo over was. Maar het hoeft niet altijd het einde van een relatie te zijn.

Het is maar sex.. ik heb er meer moeite mee als me vriendin haar liefde verklaart aan een ander, en er elke dag stiekem een jongen smst over hoe verliefd ze zijn..
Seks is voor mij ook niet automatisch einde relatie. Dit verborgen houden en er over liegen wel.
pi_140504123
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:53 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Seks is voor mij ook niet automatisch einde relatie. Dit verborgen houden en er over liegen wel.
Mweh, het verborgen zie ik meer als angst voor de consequenties dan voor iets anders. Als het meerdere keren gebeurt en het blijft idd verborgen en geheim dan vind ik het anders dan dat het eenmalig is gebeurt, en dan bang zijn om het te vertellen.
pi_140504414
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:17 schreef PeterGliffin het volgende:

[..]

:'). Jullie maken er allemaal een groot probleem van.
Correctie: ik zou er een groot probleem van maken. Nu betreft het jouw vriendin die meer jeuk krijgt van een andere gozer, mijn probleem niet.
pi_140505063
quote:
12s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:15 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Correctie: ik zou er een groot probleem van maken. Nu betreft het jouw vriendin die meer jeuk krijgt van een andere gozer, mijn probleem niet.
Ik begrijp echt niet waarom dit zo een big deal is. Als ze er spijt van heeft waarom zou ik dan haar en mezelf straffen door het te beëindigen?
Het kan toch niet teruggedraaid worden, als zij van mij houdt en ik van haar wat is dan het probleem?
En zeggen dat ze niet van je houdt omdat met een keer met een ander wat doet is bullshit.
pi_140505074
Een vorige vriendin van me ging vreemd. Heb dr op gebeld en zei letterlijk "Vieze vuile kankerhoer ik hoef je nooit meer gezien". Daarna mn spullen gepakt en naar een vriend gegaan. Vervolgens dr online nog een beetje zwart zitten maken.. heb alleen daarvan achteraf wel wat spijt van gehad. Verder nooit meer contact gehad eigenlijk. Vier dagen alleen zitten huilen en sindsdien voelt het alsof ik nooit een relatie met dr heb gehad; alsof ze er nooit is geweest. Prima.
pi_140505181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:38 schreef PeterGliffin het volgende:

[..]

Ik begrijp echt niet waarom dit zo een big deal is. Als ze er spijt van heeft waarom zou ik dan haar en mezelf straffen door het te beëindigen?
Het kan toch niet teruggedraaid worden, als zij van mij houdt en ik van haar wat is dan het probleem?
En zeggen dat ze niet van je houdt omdat met een keer met een ander wat doet is bullshit.
Dat is geen bullshit. Iemand die van je houdt zal proberen je geen pijn te doen en je al helemaal niet op zo'n sneaky manier verraden.
pi_140506523
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:38 schreef PeterGliffin het volgende:

[..]

Liefde is slecht meetbaar, dus hoe ga jij bepalen wanneer er sprake is van lust of liefde? Oh, zij heeft het gezegd... nee, dan is het goed.
Twee mogelijkheden:
- Ze heeft er echt spijt van, maar ze is nu eenmaal zo. Dikke kans dat ze ooit nog ergens 'buiten de deur gaat eten', maar dat vind je vast niet erg want eh, lust. Ofzo.
- Ze heeft je vanaf het begin aan het lijntje gehouden. jij bent haar lustobject, maar niet qua sex. Vroeger noemden ze dat soort vrouwen golddiggers, nu zijn het manipulatieve vrouwen die lust en liefde blijkbaar goed weten te scheiden.

Je begrijpt dat ik niet bepaald gecharmeerd ben van vrouwen als je vriendin, vooral als ze met subjectieve uitleg aan komen zetten. Niet te controleren terwijl dat bij haar zo'n beetje noodzakelijk is.
pi_140508257
quote:
8s.gif Op donderdag 29 mei 2014 08:25 schreef Ridocar het volgende:

:')
Wat een gelul.
compact en kleverig.
pi_140508472
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:42 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is geen bullshit. Iemand die van je houdt zal proberen je geen pijn te doen en je al helemaal niet op zo'n sneaky manier verraden.
dat is te simpel gezegd. Maar zwart wit denken is natuurlijk wel zo gemakkelijk ^O^
compact en kleverig.
pi_140508601
Ik snap eigenlijk het probleem niet zo. Een beetje flirten buiten je relatie mag toch best?
pi_140508822
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:37 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat is te simpel gezegd. Maar zwart wit denken is natuurlijk wel zo gemakkelijk ^O^
Aldus iemand die vreemgegaan is... eigen straatje schoonvegen is natuurlijk wel zo gemakkelijk.
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:52:35 #40
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_140508889
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:48 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Typische vrouwen reactie.
Onzin, mijn ex ging vreemd omdat hij niet genoeg aandacht ( lees seks) kreeg, we hadden een gemiddelde van 4 á 5x in de week, en dat na 14 jaar samen zijn en twee kinderen. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 29 mei 2014 @ 15:55:00 #41
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_140508969
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:53 schreef Dehelerambam het volgende:

[..]

Dat heb ik ook inderdaad, het is verschrikkelijk om er later via via achter te komen.
Eerlijkheid is het belangrijkste in een relatie.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_140508972
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aldus iemand die vreemgegaan is... eigen straatje schoonvegen is natuurlijk wel zo gemakkelijk.
hoe weet jij dat nou weer?! :o
compact en kleverig.
pi_140509438
quote:
Echt? Persoonlijk zou ik het veel erger vinden als iemand zijn relatie met mij zou verpesten voor een geil momentje dan wanneer m'n denkbeeldige partner onze relatie zou verpesten, omdat hijg gevoelens heeft gekregen voor een ander.
pi_140509517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:11 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Echt? Persoonlijk zou ik het veel erger vinden als iemand zijn relatie met mij zou verpesten voor een geil momentje dan wanneer m'n denkbeeldige partner onze relatie zou verpesten, omdat hijg gevoelens heeft gekregen voor een ander.
maar dan ga je er vanuit dat je relatie gelijk verpest is. In dit geval was dat dus niet zo.

Ik zou liefde ook erger vinden, dat is nl echt een bedreiging. Lust niet.
compact en kleverig.
pi_140509566
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

maar dan ga je er vanuit dat je relatie gelijk verpest is. In dit geval was dat dus niet zo.

Ik zou liefde ook erger vinden, dat is nl echt een bedreiging. Lust niet.
Misschien niet verpesten, maar wel op het spel zetten/je partner diep kwetsen. Is een vluggertje dat waard?
pi_140509630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:14 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Misschien niet verpesten, maar wel op het spel zetten/je partner diep kwetsen. Is een vluggertje dat waard?
kennelijk
compact en kleverig.
pi_140509733
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

kennelijk
Dus wat is pijnlijker: als een vluggertje het waard is om jou te kwetsen/de relatie met jou te beëindigen of als liefde dat waard is.
pi_140509903
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:20 schreef Yalesa het volgende:

[..]

Dus wat is pijnlijker: als een vluggertje het waard is om jou te kwetsen/de relatie met jou te beëindigen of als liefde dat waard is.
Je snapt geloof ik niet wat ik zeg.
Een vluggertje is geen echte bedreiging voor mijn relatie, liefde is dat wel.

Dat jij dat vluggertje erger vindt, moet jij weten, ik heb het over mij. Ik hecht niet zoveel waarde aan een vluggertje, dus dat betekent dat ik het niet zie als iets dat mijn relatie beeindigt of mij zó ontzettend kwetst.
compact en kleverig.
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:31:37 #49
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_140510102
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:25 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Je snapt geloof ik niet wat ik zeg.
Een vluggertje is geen echte bedreiging voor mijn relatie, liefde is dat wel.

Dat jij dat vluggertje erger vindt, moet jij weten, ik heb het over mij. Ik hecht niet zoveel waarde aan een vluggertje, dus dat betekent dat ik het niet zie als iets dat mijn relatie beeindigt of mij zó ontzettend kwetst.
Een vluggertje betekent toch dat hij bij een ander wat zoekt wat hij bij jou niet krijgt + hij heeft geen respect voor jou.
Dat vind je niet erg?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_140510138
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:31 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Een vluggertje betekent toch dat hij bij een ander wat zoekt wat hij bij jou niet krijgt + hij heeft geen respect voor jou.
Dat vind je niet erg?
nee, dat betekent het niet automatisch. Het is allemaal iets minder zwart wit volgens mij.
compact en kleverig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')