abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2014 @ 21:40:56 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_140610948
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:22 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Hoezo 'binnen een week verkocht' ? Het staat gewoon te koop
Ha, inderdaad. Eerder vandaag stond hij nog op verkocht onder voorbehoud. Vond het al moeilijk te geloven.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 1 juni 2014 @ 21:43:45 #127
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_140611123
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 21:40 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ha, inderdaad. Eerder vandaag stond hij nog op verkocht onder voorbehoud. Vond het al moeilijk te geloven.
Lage kosten voor de VVE, terwijl er wel een lift in zit en garage.
Overal verstand van.
  maandag 2 juni 2014 @ 09:35:10 #128
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140622596
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 10:31 schreef Glencairn het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet al te goed voor de ontwikkeling van onze jeugd. Wat mij betreft zou zelfs op kamers gaan meer moeten worden gestimuleerd, maar wanneer mensen ook na hun studie nog thuis moeten blijven wonen wordt het me te gek. Wanneer ik nu rond kijk zijn de mensen die tot hun 27ste en later nog bij hun ouders wonen niet bepaald de meest zelfstandige en volwassen types. Ik geloof niet dat we daar als maatschappij beter van gaan worden.

Uiteraard zullen er uitzonderingen zijn, maar ik praat puur uit mijn eigen ervaring.
Als ik voor mij zelf spreek vind ik dat nogal meevallen. Dat hald jaar op mij zelf stelde echt geen reet voor, beetje koken en wassen.

Overigens woon ik nog thuis voor een andere reden maar als het goed is komt daar dit jaar verandering in ;)
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 2 juni 2014 @ 11:07:34 #129
57047 macondo
pi_140624855
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 09:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Als ik voor mij zelf spreek vind ik dat nogal meevallen. Dat hald jaar op mij zelf stelde echt geen reet voor, beetje koken en wassen.

Overigens woon ik nog thuis voor een andere reden maar als het goed is komt daar dit jaar verandering in ;)
Stelt ook niets voor. Beetje volwassen worden, zelfstandig worden - je eigen boontjes doppen, zelfontplooing.

Praktische zaken als koken en wassen, ach : niet zo belangrijk vergeleken met het grotere plaatje.

Maar deze discussie hoort hier niet thuis, en het valt meestal ook niet uit te leggen aan lieden die thuis wonen tot hun dertigste ;)
Overal verstand van.
  maandag 2 juni 2014 @ 11:16:23 #130
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140625165
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:07 schreef macondo het volgende:

[..]

Stelt ook niets voor. Beetje volwassen worden, zelfstandig worden - je eigen boontjes doppen, zelfontplooing.

Praktische zaken als koken en wassen, ach : niet zo belangrijk vergeleken met het grotere plaatje.

Maar deze discussie hoort hier niet thuis, en het valt meestal ook niet uit te leggen aan lieden die thuis wonen tot hun dertigste ;)
Ik heb een half jaar zelfstandig in het buitenland gewoond en snapte nadien dat gezever nog steeds niet.

Moet daarbij wel zeggen dat mijn ouders niets meer voor mij betaalden en regelden toen ik 18 geworden was. Ik kreeg eten en onderdak maar dat was het dan ook wel. Verzekeringen, bankzaken, belastingen, schoolongein moest ik zelf regelen en betalen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 20:58:53 #131
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_140645998
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 23:36 schreef macondo het volgende:

Nog zo'n gaaf leven :')
Eigenlijk wel ja, je kunt inderdaad ook als studentje zijnde op je zelf gaan en dan daarna je studieschuld moeten afbetalen, maar ja, daar begon 't al dat ik dat niet hoefde. Oh ja, en dan ga je werken en sparen, en dan heb je zomaar heel snel heel veel geld.

Met als resultaat dat ik nu een huis heb dat ik met alle gemak kan betalen, oh ja, en dan heb ik als hobby ook nog zwitserse horloges, en verre vakanties en zo. Ik doe niets goedkoop, en ik kan doen wat ik wil.

Dus ja, helaas voor jou heb ik inderdaad een heel gaaf leven inderdaad :7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_140646176
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja, je kunt inderdaad ook als studentje zijnde op je zelf gaan en dan daarna je studieschuld moeten afbetalen, maar ja, daar begon 't al dat ik dat niet hoefde. Oh ja, en dan ga je werken en sparen, en dan heb je zomaar heel snel heel veel geld.

Met als resultaat dat ik nu een huis heb dat ik met alle gemak kan betalen, oh ja, en dan heb ik als hobby ook nog zwitserse horloges, en verre vakanties en zo. Ik doe niets goedkoop, en ik kan doen wat ik wil.

Geef je groot gelijk eigenlijk. Ideaal is het niet tot je 27e, maar daarna sta je er toch beter op dan de figuren die dan al 3 kinderen hebben, een supertoppiehypotheek met beleggingspolis, kredietje voor de meubels, een TV van de Wehkamp en een relatie die op springen staat of al gesprongen is.
pi_140646429
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Geef je groot gelijk eigenlijk. Ideaal is het niet tot je 27e, maar daarna sta je er toch beter op dan de figuren die dan al 3 kinderen hebben, een supertoppiehypotheek met beleggingspolis, kredietje voor de meubels, een TV van de Wehkamp en een relatie die op springen staat of al gesprongen is.
Iets er tussen kan ook. :Y)
  maandag 2 juni 2014 @ 21:20:24 #134
57047 macondo
pi_140647210
quote:

[..]

Bij je ouders willen wonen tot je dertigste om geld te kunnen sparen.

Ieder zijn voorkeur.

Persoonlijk vind ik 18 jaar een mooie tijd om het ouderlijk huis te verlaten. Na mijn studententijd gewoon begonnen met werken - zoals al mijn vrienden - en de studieschuld is daarna peanuts. Ben er heilig van overtuigd dan mensen die op tijd onder moeders rok vandaan komen gemiddeld er beter voorstaan dan de thuiswoners tot 27 jaar..
Overal verstand van.
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 21:23:06 #135
16180 crew  CoolGuy
pi_140647326
quote:

[..]

Naja, ik had er geen last van, omdat ik wist dat ik het deed voor 'later'. Maar inderdaad, ik heb geen kinderen, een werkelijk bloed-bloed-bloed-mooie vriendin weer, sinds 3 weken, geen tophypotheek, een zak spaargeld, een hele goede baan, geen studieschuld (of studielast aangezien ik mn studie niet zelf betaald heb), ik mag graag (zwitserse) horloges kopen, ga over 6 weken een paar weken naar Canada, en heb toevallig afgelopen vrijdag een 58" uhd tv gekocht, gewoon, omdat het kan.

Lijkt me best een prima leven om te kunnen doen wat je wil, ipv vanaf dat je student wordt op een houtje te bijten.
pi_140649882
Als je masturbeert, bijvoorbeeld onder de douche. Denk je dan aan jezelf of iemand anders?
  maandag 2 juni 2014 @ 22:15:56 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_140650241
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:58 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik was volgens mij 19 toen ik op kamers ging. Gewoon gewerkt, geen studieschuld maar wel lekker op jezelf wonen. Met als resultaat dat ik nu een huis heb dat ik met alle gemak kan betalen als hobby ook nog zwitserse horloges en andere dure fratsen heb.

Moet er eerlijk gezegd niet aan denken om op mijn leeftijd bij mijn ouders te wonen. En dan ben ik 24.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  maandag 2 juni 2014 @ 22:28:18 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_140650867
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
Als je masturbeert, bijvoorbeeld onder de douche. Denk je dan aan jezelf of iemand anders?
Ik denk dat-ie aan z'n horloges en TV denkt...

't Is meer een tik om Zwitserse horloges te willen kopen. Zeg maar wat vrouwen met schoenen en tasjes hebben...
censuur :O
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 23:02:22 #139
16180 crew  CoolGuy
pi_140652590
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:09 schreef opgebaarde het volgende:
wie, ik? ik doe gewoon niet aan valse bescheidenheid, want daar heb ik een hekel aan. Als je 't goed voor mekaar hebt is er helemaal niks mis mee dat ook te zeggen. Wat andere mensen daar van denken moeten die mensen weten, daar zal ik 't niet om laten.

Oh en nee, ik besteed dat uit ;)
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 23:02:40 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_140652610
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat-ie aan z'n horloges en TV denkt...

't Is meer een tik om Zwitserse horloges te willen kopen. Zeg maar wat vrouwen met schoenen en tasjes hebben...
haha, je zei tik :P
pi_140653362
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:02 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

wie, ik? ik doe gewoon niet aan valse bescheidenheid, want daar heb ik een hekel aan. Als je 't goed voor mekaar hebt is er helemaal niks mis mee dat ook te zeggen. Wat andere mensen daar van denken moeten die mensen weten, daar zal ik 't niet om laten.

Oh en nee, ik besteed dat uit ;)
Ah als dat valse bescheidenheid is, dan is het verdomde jammer dat je niks over je ouders zegt, je penislengte, hoeveel alcohol je op kan, gras, je humor, je geweldige licha, hoe enorm makkelijk je vroeger kon leren, je overgrootopa en blauw bloed, je strikdiploma en over het enorme aantal bedpartners wat je hebt gehad.
  Moderator maandag 2 juni 2014 @ 23:36:46 #142
16180 crew  CoolGuy
pi_140654390
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ah als dat valse bescheidenheid is, dan is het verdomde jammer dat je niks over je ouders zegt, je penislengte, hoeveel alcohol je op kan, gras, je humor, je geweldige licha, hoe enorm makkelijk je vroeger kon leren, je overgrootopa en blauw bloed, je strikdiploma en over het enorme aantal bedpartners wat je hebt gehad.
Dat kan ik wel doen ja, als het daar het topic voor is, maar in dit topic lijkt het vooral een probleem te zijn voor mensen die vooral alles veel te duur vinden, dus beperk ik me hier tot de dingen waar je geld voor nodig hebt.

Want oh wee als je in NL met je kop boven het maaiveld uitsteekt EN dat ook niet onder stoelen of banken steekt, dát kan natuurlijk niet.

Hou toch op man. :')
pi_140658463
Wauw, volgens mij ging het hier over de woningmarkt?

Evengoed ben ik blij voor CoolGuy. Lekker tot je 27ste chickas mee naar je ouderlijk huis nemen zodat je later een Zwitsers horloge kunt kopen. Als ik een vrouw was zou ik er een kurkdroge doos van krijgen
  Moderator dinsdag 3 juni 2014 @ 08:08:25 #144
16180 crew  CoolGuy
pi_140659189
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 03:31 schreef Kapsalon het volgende:

Evengoed ben ik blij voor CoolGuy. Lekker tot je 27ste chickas mee naar je ouderlijk huis nemen zodat je later een Zwitsers horloge kunt kopen. Als ik een vrouw was zou ik er een kurkdroge doos van krijgen
ja, want als voordeel heb je dan dat je goed kunt sparen, en niet meer hoeft te lenen van de bank dan nodig is. Je weet wel, je kunt gewoon je inboedel zelf kopen en zo, en je kunt een gedeelte op het huis aanbetalen zodat je hypotheek een stuk lager is dan wat er voor het huis gevraagd wordt.

Het bijkomende voordeel is dan dat je niet 'onder water' staat én dat je, mocht je werkloos worden, je gewoon met de 70% die je dan aan WW krijgt nog steeds met gemak alles kunt betalen.

Je weet wel: SPAREN. Iets waar veel mensen hier de mond van vol hebben, maar als je concessies moet doen om goed te kunnen sparen zodat je GEEN probleem hebt op de woningmarkt, ineens een vies woord wordt.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:16:56 #145
165633 eriksd
The grand facade...
pi_140659264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 03:31 schreef Kapsalon het volgende:

Ik moest lachen :')
Bis bis bis
pi_140659289
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Bij je ouders willen wonen tot je dertigste om geld te kunnen sparen.

Ieder zijn voorkeur.

Persoonlijk vind ik 18 jaar een mooie tijd om het ouderlijk huis te verlaten. Na mijn studententijd gewoon begonnen met werken - zoals al mijn vrienden - en de studieschuld is daarna peanuts. Ben er heilig van overtuigd dan mensen die op tijd onder moeders rok vandaan komen gemiddeld er beter voorstaan dan de thuiswoners tot 27 jaar..
En waar haal je die overtuiging vandaan?

Niet elke moeder veegt tot hun 27e de kont af van inwonende kinderen en stopt ze 's avonds zelf onder de wol...
pi_140659446
CoolGuy je aanname is verkeerd. De beslissing om te sparen is een keuze; net zoals de beslissing om niet te sparen een keuze is.

De concessies die je doet om veel te kunnen sparen, hebben geen betrekking op het sparen zelf (wat jij probeert duidelijk te maken) maar wel op de manier waarop je je leven wilt inrichten.

De consensus op dit forum is denk ik unaniem dat men de manier waarop jij je leven inricht nogal triest vindt.

Persoonlijk kan ik me daar prima iets bij voorstellen. De keuze tussen 's avonds een (waarschijnlijk meestal geen) droge poes en 's ochtends croissantjes met je ouders versus een paar jaar later een Zwitsers horloge zouden de meeste mensen (in ieder geval ikzelf) totaal anders maken
pi_140660115
Je kan toch ook sparen als je zelfstandig woont, bijv. door de waardestijging van je eigen woning? Ik begrijp het begri "thuis wonen" synoniem voor "bij je ouders wonen" niet zo goed: als je op jezelf woont is dat toch je "thuis"?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:37:40 #149
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_140660497
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:23 schreef Halcon het volgende:
Als je als babyboomer nog hypotheek moet betalen, heb je echt dingen fout gedaan.

Behalve de lui die dat bewust hebben gedaan en veel rendement maken.
Inderdaad, als babyboomer had je je huis allang afbetaald kunnen hebben maarja, een extra hypotheek voor die caravan of boot is natuurlijk wel lekker.

quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 00:39 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je hypotheek afbetalen terwijl je werkt is wel wenselijk wil je zeggen?
En een hoop mensen zitten met een aflossingsvrij gedeelte. Je weet wel, waar sinds een aantal jaar men massaal van beweert dat men dat altijd al een suïcidaal idee vond.
Als jij graag rente betaalt, be my guest. Tenzij je echt een debiel lage rente hebt én veel rendement op je vermogen behaalt, dan is aflossen minder slim maar dat geldt maar voor een klein deel van de bevolking zo.
Als je je looptijd volmaakt betaal je het huis 2 keer dus aflossen is in die zin zeker wel geld besparend.

quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik heb een half jaar zelfstandig in het buitenland gewoond en snapte nadien dat gezever nog steeds niet.

Moet daarbij wel zeggen dat mijn ouders niets meer voor mij betaalden en regelden toen ik 18 geworden was. Ik kreeg eten en onderdak maar dat was het dan ook wel. Verzekeringen, bankzaken, belastingen, schoolongein moest ik zelf regelen en betalen.
Dat laatste is juist iets dat veel mensen pas gaan doen en leren als ze uit huis gaan dus in die zin was je al behoorlijk zelfstandig :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Metro2005 op 03-06-2014 09:43:16 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 3 juni 2014 @ 11:43:12 #150
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_140663264
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 09:37 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad, als babyboomer had je je huis allang afbetaald kunnen hebben maarja, een extra hypotheek voor die caravan of boot is natuurlijk wel lekker.

[..]

Als jij graag rente betaalt, be my guest. Tenzij je echt een debiel lage rente hebt én veel rendement op je vermogen behaalt, dan is aflossen minder slim maar dat geldt maar voor een klein deel van de bevolking zo.
Als je je looptijd volmaakt betaal je het huis 2 keer dus aflossen is in die zin zeker wel geld besparend.

[..]

Dat laatste is juist iets dat veel mensen pas gaan doen en leren als ze uit huis gaan dus in die zin was je al behoorlijk zelfstandig :)

Volgens mij is dat de gang van zaken bij de meesten die nog thuiswonen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')