quote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Misschien. Maar hoe zit dat dan met die machocultuur?
Chrisje Klijnquote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:54 schreef Rezania het volgende:
http://delta.tudelft.nl/a(...)n-voet-in-delft/1520
[..]
Hehehe
Ik wil naar Egypte. Moeilijk veel duiken ja.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:47 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Dan ga je toch! Doe eens gek!(Ik bedoel dit trouwens best wel serieus.)
Je kan zelf alleen kleine hoeveelheden koken?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 18:30 schreef MrStalin het volgende:
Damn wat is het toch fijn als je ma weer voor je kookt en daardoor ook de porties verdubbelen. :p Al denk ik wel dat mijn maag elk moment kan scheurenzwaar leven
arme studenten jwz,quote:Op vrijdag 30 mei 2014 19:52 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je kan zelf alleen kleine hoeveelheden koken?
Wat bizar, ik heb nooit een lening aangevraagd.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:59 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je blijft je geld ook wel krijgen en waarschijnlijk wordt je post 'prestatiebeurs' ook groter op mijn DUO, maar het deel wat na je studie wordt kwijtgescholden gaat dus afhankelijk zijn van je nominale studieduur.
Je prestatiebeurs is een lening waar je ook rente etc over betaald. Maar een deel ervan wordt simpelweg kwijt gescholden zodra je aan DUO laat zien dat je een diploma hebt, in in sommige gevallen als je dus nominaal studeert en alleen prestatiebeurs hebt aangevraagd wordt de volledige schuld kwijtgescholden.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:56 schreef defineaz het volgende:
[..]
Wat bizar, ik heb nooit een lening aangevraagd.
Zo is het aan mij nooit uitgelegd. Ik ben blijkbaar in de war met de langstudeerboetequote:Op vrijdag 30 mei 2014 20:57 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Je prestatiebeurs is een lening waar je ook rente etc over betaald. Maar een deel ervan wordt simpelweg kwijt gescholden zodra je aan DUO laat zien dat je een diploma hebt, in in sommige gevallen als je dus nominaal studeert en alleen prestatiebeurs hebt aangevraagd wordt de volledige schuld kwijtgescholden.
Je gebruikt nu eigenlijk al de prestatiebeurs van je master. Na je eerste masterjaar krijg je een bericht van duo dat je geen recht meer op prestatiebeurs hebt vanaf dan, en dat je alleen nog kan lenen. Mocht je na je bachelor geen master gaan doen heb je de prestatiebeurs van dit jaar onterecht ontvangen en dan wordt dat ook omgezet in een definitieve lening. (Prestatiebeurs is inderdaad in principe ook een lening tot je een diploma haalt, maar hij staat altijd onder een ander kopje dan de echte lening aangegeven als je op mijnduo kijkt, ik reken dat gedeelte zelf ook nooit bij mijn studieschuld want dat wordt toch kwijt gescholden. ) Als je helemaal niet wil lenen moet je dat trouwens zelf veranderen op het moment dat je recht op prestatiebeurs vervalt, want ze zetten het gewoon automatisch om in een lening.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 21:35 schreef defineaz het volgende:
[..]
Zo is het aan mij nooit uitgelegd. Ik ben blijkbaar in de war met de langstudeerboete
Er moet wel een reden zijn, mensen gaan niet zomaar harder soggen.quote:
Dat grote vat daar zal de stikstof uit komen maar wat zijn die rode en groene dingen precies? Ik had gehoopt dat iemand hier even wat inside-info kan krijgen. Binnenkort maar eens die publicatie proberen te downloaden als ik weer op de TU ben met mijn laptop (geen zin om moeilijk te doen met een VPN).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:31 schreef Rezania het volgende:
[..]
http://www.tudelft.nl/en/(...)ail/beam-me-up-data/
Wat meer info dan het artikel wat ik eerder postte. Als je het echt helemaal wil weten moet je denk ik gewoon de publicatie lezen, die is vast wel beschikbaar via je universiteit.
Volledige publicatie (mits je toegang kan verkrijgen): http://www.sciencemag.org(...)5/28/science.1253512
Geen idee, maar het ziet er wel allemaal tof uit. Erg sciency.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat grote vat daar zal de stikstof uit komen maar wat zijn die rode en groene dingen precies? Ik had gehoopt dat iemand hier even wat inside-info kan krijgen. Binnenkort maar eens die publicatie proberen te downloaden als ik weer op de TU ben met mijn laptop (geen zin om moeilijk te doen met een VPN).
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:30 schreef Rezania het volgende:
[..]
Geen idee, maar het ziet er wel allemaal tof uit. Erg sciency.
Ik zal eens op zoek gaan tussen de 19.000 studenten en duizenden werknemers.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 22:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Vandaar mijn nieuwsgierigheid.
Misschien kunnen de jongens van Delft eens wat informeren? Via-via komen jullie er wel achter hoe de vork in de steel zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |