abonnement Unibet Coolblue
pi_140429112
Hallo allemaal,

Ik was me laatst een beetje aan het oriënteren op de aanschaf van een auto voor als ik mijn rijbewijs heb gehaald. Hierbij zat ik ook al even te kijken naar de kosten voor BPM en verzekering. Als auto zelf had ik een Nissan Micra (of soortgelijk barrel) uit de late 90's op het oog. Nu viel het me op dat weliswaar de BPM niet zo veel is (65 per kwartaal), maar dat de WA verzekering maarliefst 60¤ per maand kost. Dit terwijl ik lees dat mensen hun auto voor een tientje per maand WA verzekerd hebben. Mijn vraag was eigenlijk of dat bedrag van 60¤ p/m wel klopt?

Alvast bedankt!
pi_140429241
Zonder schadelose jaren en als 18 jarig klopt dat wel je.

Als je al een scooter hebt gehad mag je dat ook als schadelose jaren mee erkenen.
pi_140429357
Kijk even op "independer.nl". Kan je precies zien wat een verzekering je gaat kosten.

En het klopt dat het afhankelijk is van je leeftijd/schadevrije jaren opgebouwd/hoe lang je je rijbewijs al hebt.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 15:49:24 #4
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_140429895
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:33 schreef jatochneetoch het volgende:
Zonder schadelose jaren en als 18 jarig klopt dat wel je.

Als je al een scooter hebt gehad mag je dat ook als schadelose jaren mee erkenen.
Dat is niet perdefenitie waar.
Wellicht verschilt het per maatschappij, of als je in overleg gaat met ze, maar:

Ik heb 18jr schadevrij met m'n cruizer, maar kocht een brommertje erbij, en dacht ey, misschien kan ik op die 5 eu verzekering nog 40% korting krijgen maar nee, die moest ik op die brommert weer opnieuw opbouwen...
Misschien als ik gedreigt had weg te gaan, maar ik dacht voor die ene eu lol :')
pi_140430090
TS, je bedoelt in je OP geen BPM maar motorrijtuigenbelasting (MRB).
BPM is een bedrag dat je betaalt bij de aanschaf van een nieuwe auto.

Verder is je verzekeringspremie afhankelijk van het aantal schadevrije jaren. Aangezien je 18 bent, staat de teller bij jou nog op 0. Naarmate je schadevrije jaren hebt opgebouwd, daalt je premie.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 16:29:41 #6
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_140431454
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:33 schreef jatochneetoch het volgende:
Zonder schadelose jaren en als 18 jarig klopt dat wel je.

Als je al een scooter hebt gehad mag je dat ook als schadelose jaren mee erkenen.
Is bij Unive niet zo. Ik heb van mijn 16e tot 23e een scooter verzekerd gehad bij hun en in die 7 jaar nooit schade veroorzaakt. Maar toen ik mijn auto bij ze liet verzekeren kreeg ik geen korting. Heb inmiddels bijna 6 schadevrije jaren opgebouwd.
pi_140435776
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:49 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dat is niet perdefenitie waar.
Wellicht verschilt het per maatschappij, of als je in overleg gaat met ze, maar:

Ik heb 18jr schadevrij met m'n cruizer, maar kocht een brommertje erbij, en dacht ey, misschien kan ik op die 5 eu verzekering nog 40% korting krijgen maar nee, die moest ik op die brommert weer opnieuw opbouwen...
Misschien als ik gedreigt had weg te gaan, maar ik dacht voor die ene eu lol :')
Verschilt inderdaad. Soms is het ook zo dat een tweede voertuig gewoon opnieuw schadevrije jaeren moet opbouwen.
pi_140465470
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:36 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Kijk even op "independer.nl". Kan je precies zien wat een verzekering je gaat kosten.

En het klopt dat het afhankelijk is van je leeftijd/schadevrije jaren opgebouwd/hoe lang je je rijbewijs al hebt.
Niet je verzekering afsluiten bij Independer, Independer is alles behalve onafhankelijk..

Edit: misschien is het voor TS interessant om te oriënteren naar een noclaimstarter verzekering. Voorwaarde is wel dat je in de auto van je ouders moet rijden maar tegelijkertijd bouw je wel svj op.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:09:02 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_140565819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:01 schreef Popolo het volgende:
Edit: misschien is het voor TS interessant om te oriënteren naar een noclaimstarter verzekering. Voorwaarde is wel dat je in de auto van je ouders moet rijden maar tegelijkertijd bouw je wel svj op.
:')
Een autoverzekering afsluiten en dan niet in die auto mogen rijden?
So we just called him Fred
  zaterdag 31 mei 2014 @ 12:10:43 #10
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_140565864
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 15:30 schreef tobitronics het volgende:
Hallo allemaal,

Ik was me laatst een beetje aan het oriënteren op de aanschaf van een auto voor als ik mijn rijbewijs heb gehaald. Hierbij zat ik ook al even te kijken naar de kosten voor BPM en verzekering. Als auto zelf had ik een Nissan Micra (of soortgelijk barrel) uit de late 90's op het oog. Nu viel het me op dat weliswaar de BPM niet zo veel is (65 per kwartaal), maar dat de WA verzekering maarliefst 60¤ per maand kost. Dit terwijl ik lees dat mensen hun auto voor een tientje per maand WA verzekerd hebben. Mijn vraag was eigenlijk of dat bedrag van 60¤ p/m wel klopt?
Dat bedrag klopt.
Ondanks dat discriminatie verboden is in Nederland, worden alle mannen onder de 25 door de verzekeraars aangezien voor roekeloze rijders die alleen maar brokken maken.
So we just called him Fred
pi_140565918
quote:
worden alle mannen onder de 25 door de verzekeraars aangezien voor roekeloze rijders die alleen maar brokken maken.
Dat zien ze zo omdat statistieken uitwijzen dat dat ook echt zo is.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_140567747
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 12:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

:')
Een autoverzekering afsluiten en dan niet in die auto mogen rijden?
Weet je überhaupt wat een noclaimstarter verzekering is?
pi_140572061
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:01 schreef Popolo het volgende:

[..]

Niet je verzekering afsluiten bij Independer, Independer is alles behalve onafhankelijk..

Wat een onzin.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_140574374
Dat kan wel kloppen ja. Maar het loont zeker om goed te vergelijken en al helemaal verder als Independer!

Ik rij zelf nu al bijna 3 jaar een Hyundai Excel. Ik begon als 19-jarige met 0 schadevrije jaren.

Eerste jaar de goedkoopste verzekering op Independer genomen voor ¤54 per maand. Daarna beter gaan zoeken en bij PMA uitgekomen. Hier kon ik ik veel goedkoper verzekeren, maar omdat ik nog vastzat aan de eerste verzekering, heb ik het maar uitgewacht. Uiteindelijk in mijn 2e jaar via PMA verzekerd voor ¤39 per maand.

Toen was weer een jaar voorbij en was ik benieuwd naar mijn nieuwe premie. Nou, wat bleek? Mijn premie zou met 2 euro omhoog gaan ondanks dat ik nu een schadevrije jaar extra erbij heb. Nou, dat zou ik dus niet pikken en weer verder zoeken. Kwam toen bij Reaal terecht. Maar Reaal heeft geen automatische berekening, je moet je gegevens opgeven waarna je wordt gebeld door een tussenpersoon. Bij mij is die tussenpersoon VDK Assurentien geworden.

VDK Assurentien kon mij verzekering voor slechts ¤31,60 per maand inclusief verhaalsbijstand. Al mijn vorige verzekeringen waren echt puur alleen WA zonder toeters of bellen.

Maar vooral van het verhaal? Het loont om te vergelijken!
Tot slot kan ik nog twee aanbevelingen doen. Namelijk Netpolis, dat is ook zeker een goedkope. En als je in Noord-Brabant of Zeeland woont is ZLM Verzekeringen vrij goedkoop voor jongeren.

Alvast succes met het vinden van een verzekering!
pi_140574787
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 16:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Tell me, waarom is dat onzin. Independer toont alleen maar verzekeringen waarmee Independer een zakelijke relatie heeft. De 'goedkoopste' bij Independer is NOOIT echt de goedkoopste!

Edit: mijn advies aan TS en aan de rest van de mensen die denken aan het nemen van een verzekering. Laat offertes maken bij verschillende assurantie kantoren.

[ Bericht 11% gewijzigd door Popolo op 31-05-2014 18:32:30 ]
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:17:51 #16
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_140575993
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 13:35 schreef Popolo het volgende:
Weet je überhaupt wat een noclaimstarter verzekering is?
Ja, en als je zelf een auto wil kopen, heb je er niets aan.

Wat ze er namelijk niet bij vertellen is dat de kosten voor de ouder ook omhoog schieten als hij/zij aan de verzekering doorgeeft dat een 18 jarige ook als regelmatige bestuurder achter het stuur zit.
So we just called him Fred
pi_140576612
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 18:27 schreef Popolo het volgende:

[..]

Tell me, waarom is dat onzin. Independer toont alleen maar verzekeringen waarmee Independer een zakelijke relatie heeft. De 'goedkoopste' bij Independer is NOOIT echt de goedkoopste!

Edit: mijn advies aan TS en aan de rest van de mensen die denken aan het nemen van een verzekering. Laat offertes maken bij verschillende assurantie kantoren.
Independer is een tussenpersoon. Daarnaast laten ze ook verzekeringen zien die je via Independer niet kunt afsluiten. Je 'advies' begrijp ik dan ook niet. Independer is gewoon een onafhankelijk tussenpersoon, net zoals die 'assurantiekantoren' dat zijn.

Ergo: je opmerking dat ze niet onafhankelijk zijn is gewoon onzin. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 19:46:39 #18
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140576651
Inderdaad het is legale afzetting. Ik betaal zelf ook gewoon 120 per maand voor mijn autoverzekering. Met een oude opa auto.

Elke volwassenen om me heen denkt dat her per kwartaal is. Of gelooft het gewoon niet.

We worden kaas geplukt. Ik kan me ook echt niet voorstellen dat we zoveel schade rijden. :(
pi_140576742
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:46 schreef NieuweNier het volgende:
Ik kan me ook echt niet voorstellen dat we zoveel schade rijden. :(
Het is simpelweg wél zo.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:03:16 #20
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140577138
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het is simpelweg wél zo.
Dan nog is solidariteit altijd ten koste van de jongeren.

Er zijn ook groepen mensen die bij bepaalde negatieve dingen vaker vertegenwoordigd zijn. Daarvoor mogen we niet discrimineren.

Dan hiervoor ook niet.
pi_140577255
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:03 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dan nog is solidariteit altijd ten koste van de jongeren.

Er zijn ook groepen mensen die bij bepaalde negatieve dingen vaker vertegenwoordigd zijn. Daarvoor mogen we niet discrimineren.

Dan hiervoor ook niet.
Het gebeurt bij ouderen ook. Daarvan stijgt de premie ook met de jaren. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:13:06 #22
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_140577413
quote:
14s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het gebeurt bij ouderen ook. Daarvan stijgt de premie ook met de jaren. :)
Klopt. Dat is praktisch het enige resultaat op Google bij "leeftijdsdiscriminatie autoverzekering". Ondanks dat die premieverhoging veel lager is.

Egoistische ouderen. :(
  zaterdag 31 mei 2014 @ 20:21:40 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_140577638
Ik heb ook goede ervaringen met netpolis en pma. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_140589653
quote:
Ergo: je opmerking dat ze niet onafhankelijk zijn is gewoon onzin. :)
Kerel, Independener is niet onafhankelijk. .
pi_140589776
Schadevrije jaren doen helaas niet veel in vergelijking met de standaard verhoging van de premie omdat je <23 bent.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')