Met montagekit kan je ook niet echt smokkelen lijkt me. De lijm hard niet uit onder spanning. De enige oplossing bij niet vlakke vloeren is een spijker of schroef door de plint heen de muur in.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:25 schreef Loveless85 het volgende:
Gewoon goede montagekit, dat kliksysteem is zwaar kut, zeker als je vloer bv. niet helemaal rechtloopt, dan houd je altijd kieren. Met lijmen kan je nog beetje smokkelen. Plus krijg je geen ruzie met de verhuurder (mocht je huren) als je er uit gaat en z'n muur is gatenkaas omdat er om de 45cm een gat zit.
Je kan dan de plint een beetje 'buigen' waar nodig, dat gaat minder als hij in zo'n kliksysteem valt. Als je dan een kier tussen vloer -> plint hebt ben je het haasje.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:32 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Met montagekit kan je ook niet echt smokkelen lijkt me. De lijm hard niet uit onder spanning. De enige oplossing bij niet vlakke vloeren is een spijker of schroef door de plint heen de muur in.
Maar inderdaad TS, een boorhamer huren / kopen.
Maar met montagekit moet je plint dan omlaag blijven duwen tot de kit hard is.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Je kan dan de plint een beetje 'buigen' waar nodig, dat gaat minder als hij in zo'n kliksysteem valt. Als je dan een kier tussen vloer -> plint hebt ben je het haasje.
Kloptquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar met montagekit moet je plint dan omlaag blijven duwen tot de kit hard is.
Toevallig deze situatie bij een klant gehad. Was een beetje dom van ze.quote:Op woensdag 28 mei 2014 12:26 schreef derLudolf het volgende:
Montagekit is direct zo definitief en heeft daarom niet mij voorkeur: als je dan een kabeltje er bij achterlangs wilt leggen...
Dat heb ik opgelost door er een kleine nagel bij te timmerenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:34 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Maar met montagekit moet je plint dan omlaag blijven duwen tot de kit hard is.
Goede klopboor kopenquote:Op woensdag 28 mei 2014 16:31 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Kliksystemen zijn drama, wordt nooit zo netjes als dat je het wil hebben (of ik leg de lat weer te hoog).
Hoe ik het doe:
-Stucloper op de grond leggen
-Daar de plint opzetten
-Paar dotjes hightack erop (niet teveel! wordt puinhoop).
-Dan vastschieten (afhankelijk van de muur met een luchttacker of desnoods schiethamer met kruitpatronen.
-Plamuur op de gaatjes
-Aflakken
-Stucloper er onderuit trekken.
Appeltje eitje, maar als je al probeert om met een klopboor in een betonnen muur te komen (dat lukt nooit) vraag ik me oprecht af of het een goed idee is om je met een zware schiethamer (betonnen muren in een flat heb je vaak rode of zelfs zwarte patronen nodig) aan de gang te laten zetten.
Met een beetje verkeerde omgang kun je er namelijk mensen en dieren mee omleggen op redelijke afstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |