Waarom kunnen mensen niet begrijpen dat je een sigaret ook kunt pakken omdat het gewoon lekker is. Net zoals je dat met een biertje doet. Als je in het weekeind 20 glazen bier drink ben je toch ook niet meteen een alcoholist.
Denken er meer mensen zo over, of is er iemand met een totaal andere menning?
Reacties graag.
Ik denk dat je niet per direct verslaafd wordt (lichamelijke verslaving is uitgesloten, aangezien je daar binnen 24 uur af bent). Als je zorgt dat je niet mentaal verslaafd wordt dan is er volgens mij niks aan de hand.
Sommige mensen begrijpen ook niet dat er gerookt wordt omdat het lekker is... dat is echt zo sneu... roken kan alleen maar een verslaving zijn... maar iedereen drinkt wel omdat het lekker is. Ik vind af en toe een sigaretje heerlijk!
Er is wel een verschil tussen een ketting roker en een social roker! Net zoals dat er is tussen een alcoholist en een social drinker.
En trouwens, niet ee nreden maar toch, als je uit bent inhaleer je ook extreem veel als je niet rookt... en wat is daarop uw mening?
quote:Ik denk dat je al verslaafd bent aan roken, probeer er maar eens een maandje van af te blijven, dat gaat je niet lukken.. Enne, het duurt drie dagen voordat alle nicotine uit je lichaam is.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:07 schreef zerosignal het volgende:
Ik ben ook een gezelligheids roker... of nou ja, hoe je het ook noemt. 's Avonds rook ik 1tje en als ik uit ga soms een half pakje.Ik denk dat je niet per direct verslaafd wordt (lichamelijke verslaving is uitgesloten, aangezien je daar binnen 24 uur af bent). Als je zorgt dat je niet mentaal verslaafd wordt dan is er volgens mij niks aan de hand.
Sommige mensen begrijpen ook niet dat er gerookt wordt omdat het lekker is... dat is echt zo sneu... roken kan alleen maar een verslaving zijn... maar iedereen drinkt wel omdat het lekker is. Ik vind af en toe een sigaretje heerlijk!
Er is wel een verschil tussen een ketting roker en een social roker! Net zoals dat er is tussen een alcoholist en een social drinker.En trouwens, niet ee nreden maar toch, als je uit bent inhaleer je ook extreem veel als je niet rookt... en wat is daarop uw mening?
quote:Precies, als je in de kroeg staat en je rookt zelf niet krijg je evengoed wel de rook van die tien andere om je heen binnen. Alsof dat goed voor je is. En iedreen altijd maar klagen dat het slecht voor je is. terwijl ze zelf (bijna) evenveel binnen krijgen op een avondje uit.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:07 schreef zerosignal het volgende:
En trouwens, niet ee nreden maar toch, als je uit bent inhaleer je ook extreem veel als je niet rookt... en wat is daarop uw mening?
maar als jij in het weekend wil roken, moet je dat toch helemaal zelf weten? Wat ik wel zie is dat er in mijn omgeving een hoop mensen eerst alleen maar 'weekend-rokers' waren, maar nu gewoon elke dag flink roken...
maar zoals ik al zei: Wat jij allemaal wil doen moet je helemaal zelf weten, zolang jij mij niet die dingen probeert aan te smeren.... Ik ben ook geen echt 'anti-roken' figuur, zolang je maar rekening houdt met anderen die er wel moeite mee hebben en dan bedoel ik niet die zeikers die zeiken om het zeiken... (zo da's weer een mooie zin )
quote:Ik zei dus al dat ik ook wel eens zeg "zo dit weekeind rook ik niet". Oftewel, ik ben niet verslaafd. Als ik verslaafd zou zijn zou ik ook doordeweeks roken. en dat doe ik niet
Op donderdag 17 oktober 2002 13:11 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Ik denk dat je al verslaafd bent aan roken, probeer er maar eens een maandje van af te blijven, dat gaat je niet lukken.. Enne, het duurt drie dagen voordat alle nicotine uit je lichaam is.
Drink jij eigenlijk wel een een pilsje? Doe dat maar eens een maand niet. Lukt je dat? Nee? Dan ben je dus alcoholist
quote:Nicotine is wel sneller weg hoor!
Op donderdag 17 oktober 2002 13:11 schreef Pommeloer het volgende:
Ik denk dat je al verslaafd bent aan roken, probeer er maar eens een maandje van af te blijven, dat gaat je niet lukken.. Enne, het duurt drie dagen voordat alle nicotine uit je lichaam is.
quote:Ik zeg het je, het feit dat je af en toe zegt: 'dit weekend niet', betekend nog niet dat je er niet verslaafd aan bent, de week erna rook je namelijk gewoon weer wel.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:15 schreef Frankieboy het volgende:[..]
Ik zei dus al dat ik ook wel eens zeg "zo dit weekeind rook ik niet". Oftewel, ik ben niet verslaafd. Als ik verslaafd zou zijn zou ik ook doordeweeks roken. en dat doe ik niet
Drink jij eigenlijk wel een een pilsje? Doe dat maar eens een maand niet. Lukt je dat? Nee? Dan ben je dus alcoholist
Enne, als je iedere week op zaterdag 20 bier drinkt, ben je officieel alcoholist hoor.. vanaf 20 glazen per week heb je een probleem..
quote:Ik kan ook makkelijk stoppen hoor...vaak genoeg maanden gestopt gewoon, nu begonnen omdat mijn vriend ook rookt. Kan ik het net zo goed ook weer doen, maar ben niet verslaafd...ik kan stoppen wanneer ik wil. En dat is met de topicstarter net zo volgens mij
Op donderdag 17 oktober 2002 13:20 schreef Pommeloer het volgende:[..]
Ik zeg het je, het feit dat je af en toe zegt: 'dit weekend niet', betekend nog niet dat je er niet verslaafd aan bent, de week erna rook je namelijk gewoon weer wel.
Enne, als je iedere week op zaterdag 20 bier drinkt, ben je officieel alcoholist hoor.. vanaf 20 glazen per week heb je een probleem..
quote:Ik kan ook stoppen wanneer ik wil hoor. Toen ik een vriendin had had ze liever niet dat ik rookte dus deed ik dat niet meer, Anderhalf jaar lang! dus geen onzin dat ik niet kan stoppen als ik dat zou willen.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:21 schreef ivetje het volgende:[..]
Ik kan ook makkelijk stoppen hoor...vaak genoeg maanden gestopt gewoon, nu begonnen omdat mijn vriend ook rookt. Kan ik het net zo goed ook weer doen, maar ben niet verslaafd...ik kan stoppen wanneer ik wil. En dat is met de topicstarter net zo volgens mij
Ivetje snapt wat ik bedoel,
Maar goed. Blijf wel uitkijken want in principe kan iedereen aan nicotine verslingerd raken - alleen de snelheid kan wisselen. Als je 't maar vaak genoeg doet ben jij ook de klos.
Bij mij is het of een pakje per dag, of helemaal niet.
Momenteel al 4,5 maand niet...
quote:Doet mijn vriendin ook. Ik vind het niet erg, moet ze zelf weten.
Op donderdag 17 oktober 2002 13:03 schreef Frankieboy het volgende:
Ik rook Alleen in het weekeind
ik kan door de weeks ook prima van de sigaretten afblijven helemaal geen moeite mee,
ik zelf vind er dus ook niets fout's aan
trouwens als een meisje waar ik op dat moment iets mee van plan ben, zegt van wil je ff nie roken dit weekend vind ik fijner, doe ik dat ook gerust heb ik niet zoiets van ik MOET ff sigaretje hebbe ofzo..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |