FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Auto valt uit, geen idee waarom
Hymanmaandag 26 mei 2014 @ 17:24
Misschien weten jullie het wel.

Ik heb sinds een maandje of 1,5 nu een volvo 740 automaat voor "dagelijks" gebruik, echter heb ik hem nog niet dagelijks kunnen gebruiken omdat ie telkens uitvalt tijdens het rijden. Zomaar ineens.

Eerst was het zo af en toe, nu valt ie om de 500 meter uit. Vervolgens een paar keer op het gaspedaal rammen en dan kan ie weer starten.

Stationair lopen doet ie perfect (kan ook gewoon flink gas geven), motor loopt heel soepel(ook op temperatuur), geen plofjes niets. Benzine komt ook door het filter heen. Net nog de benzinepomp relais vervangen: hielp ook niet. Verder zijn ook alle vacuumslangen vervangen (waarmee de choke wordt aangestuurd)

Verder loopt hij wel wat hoog in de toeren als hij in de P of N staat. Wanneer ik hem uit wil zetten dieselt hij nog erg vaak na.

Het is een B230K motor met Pierburg carburateur.

Ideeën?
beware_reageerdmaandag 26 mei 2014 @ 17:30
Denk eens aan je ontstekingsmodule... Die kunnen gekke dingen veroorzaken..
mvdejongmaandag 26 mei 2014 @ 17:30
LMM al vervangen ?
r8v2maandag 26 mei 2014 @ 17:39
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:30 schreef mvdejong het volgende:
LMM al vervangen ?
Die zit niet op een auto met carburateur :P.
r8v2maandag 26 mei 2014 @ 17:40
Heeft het ding eerder op LPG gelopen toevallig?
Hymanmaandag 26 mei 2014 @ 18:02
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:40 schreef r8v2 het volgende:
Heeft het ding eerder op LPG gelopen toevallig?
Niet dat ik weet, volgens mij niet.
r8v2maandag 26 mei 2014 @ 18:06
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:02 schreef Hyman het volgende:

[..]

Niet dat ik weet, volgens mij niet.
Geen gaten waar het niet hoort in de bumper/plaatwerk en/of dashboard?

Klinkt sowieso als carb problemen. Eerst testen met een andere, daarna reviseren. Alhoewel dat met een Pierburg vrij lastig wordt aangezien 9/10 je naald versleten is en die zijn niet meer nieuw te vinden.
Hymanmaandag 26 mei 2014 @ 18:10
quote:
4s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:06 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Geen gaten waar het niet hoort in de bumper/plaatwerk en/of dashboard?

Klinkt sowieso als carb problemen. Eerst testen met een andere, daarna reviseren. Alhoewel dat met een Pierburg vrij lastig wordt aangezien 9/10 je naald versleten is en die zijn niet meer nieuw te vinden.
Lijkt me eerder niet dat de naald is versleten, CO waarde is gewoon goed namelijk. Misschien verstopt dan eerder ofzo.
Hymanmaandag 26 mei 2014 @ 18:16
Kan het namelijk zijn dat waneer je een paar keer flink voor het starten op het gaspedaal ramt, de vlotterkamer dan gevuld wordt? En zo ja, werkt een carburateur cleaner goedje dat je bij de benzine gooit echt?
r8v2maandag 26 mei 2014 @ 18:22
quote:
10s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:16 schreef Hyman het volgende:
Kan het namelijk zijn dat waneer je een paar keer flink voor het starten op het gaspedaal ramt, de vlotterkamer dan gevuld wordt? En zo ja, werkt een carburateur cleaner goedje dat je bij de benzine gooit echt?
Nee, dan moet je de carburateur uit elkaar halen en kijken waarom de vlotter niet goed functioneert.
Hymanmaandag 26 mei 2014 @ 18:29
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:22 schreef r8v2 het volgende:

[..]

Nee, dan moet je de carburateur uit elkaar halen en kijken waarom de vlotter niet goed functioneert.
Hmm, zit niks anders op denk ik dan de carburateur eraf te slopen.

http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/p2912.html

Hier heb ik nog wel een kitje gevonden, zou die werken, mocht ik de boel slopen?
r8v2maandag 26 mei 2014 @ 20:53
Geen idee, ik heb daar zelf geen ervaring mee. Mocht overigens alsnog de gasnaald niet helemaal lekker zijn, controleer dan ook de bus waar die inzit. Als die ovaal is kun je hem wel echt weggooien want die ga je niet vinden, gasnaalden schijnbaar dus nog wel.

Ik zeg, Weber kitje regelen en die eropschroeven :P.
Fermaandag 26 mei 2014 @ 21:30
Of ombouwen op gas, als de ontsteking tenminste goed is.
powerfluxdinsdag 27 mei 2014 @ 07:46
ik ben niet bekend met de carburatieversie van de 740, maar zo'n revisiesetje voor je carb kan wonderen doen. echter, het kan ook je bobine zijn bijvoorbeeld. maar nadieselen is vaak een teken voor te rijk lopen.

vraag het eens hier http://www.volvo700vereniging.nl/forum
registreren voor het forum is gratis.
Chuck-N0rr1sdinsdag 27 mei 2014 @ 10:06
Zit hier zo'n elektronische carb op?
r8v2dinsdag 27 mei 2014 @ 13:26
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:30 schreef Fer het volgende:
Of ombouwen op gas, als de ontsteking tenminste goed is.
Weet je wat de wegenbelasting is voor zo'n ding op LPG per maand? :').
Hymandinsdag 27 mei 2014 @ 15:38
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 10:06 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Zit hier zo'n elektronische carb op?
Volgens mij niet, geheel met vacuumslangetjes.

Ik heb ook helemaal geen ECU dacht ik.
celica85woensdag 4 juni 2014 @ 23:51
mischien domme vraag heb je een startonderbreker erop je zou kunne kijken met een scroboscoop lamp als het niet je ontsteking is wat wegvald soms wild een stardonderbreker wel eens rottig doen
verder vervang eens je bougies en controleer je bougiekabels eens op doorslaan kun je het beste zien als het donker is je kunt ook langs je bougie kabels gaan met je hande als de moter loopt maar als die doorslaan kan het best pijn doen veiliger is te kijken als de moter loopt als geen vok overslaat na het moterblok het zou ook in de verdelerkap of contacktpunten kunnen zitten als hij contacktpunten heefd
Hymandonderdag 5 juni 2014 @ 08:24
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 23:51 schreef celica85 het volgende:
mischien domme vraag heb je een startonderbreker erop je zou kunne kijken met een scroboscoop lamp als het niet je ontsteking is wat wegvald soms wild een stardonderbreker wel eens rottig doen
verder vervang eens je bougies en controleer je bougiekabels eens op doorslaan kun je het beste zien als het donker is je kunt ook langs je bougie kabels gaan met je hande als de moter loopt maar als die doorslaan kan het best pijn doen veiliger is te kijken als de moter loopt als geen vok overslaat na het moterblok het zou ook in de verdelerkap of contacktpunten kunnen zitten als hij contacktpunten heefd
Nope heb ik niet. Ik heb ondertussen de brandstofpomp relais vervangen, alleen zie je maar echt een heel klein beetje benzine door het filter lopen.

En als ie koud is valt ie om de 5 seconden uit, 15 keer starten later blijft ie pas lopen, zodra ie warm is :P

Ik heb em maar even naar de garage laten brengen, kunnen ze de benzinepomp nakijken