abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140368706
Vraagje,

Ik ga binnenkort samenwonen met mijn vriendin. Omdat ik in de tijd dat we ons bij de verhuurder hebben ingeschreven werkloos was (net gestopt met studie) en dus geen werkgevers verklaring kon krijgen, staat het huurcontract op haar naam.

Op 1 Juni gaat het huurcontract in en moeten we beginnen met betalen. Echter hebben de meubels (gekocht op mijn naam) vertraging opgelopen en komen deze pas op 1 Juli. De nieuwe woning zal dus grotendeels leeg staan in de maand Juni.

Nou wil ik alvast een uitwonende beurs aanvragen omdat we anders twee maanden huur + borg moeten ophoesten, en dat gaat niet lukken. Bij een eventuele controle in de tussentijd liggen echter al mijn spullen nog op het oude adres en komt mijn naam niet voor in het huurcontract. Ik heb dus geen bewijs dat ik uitwonend ben.

Ik heb DUO al gebeld met deze vraag en die gaven aan dat zolang ik bewijs heb dat ik al kosten maak (aankoopbonnen, rekeningen, etc) dit geen probleem moet zijn. Echter was dat er van uitgaande dat de meubels half Juni kwamen, ik weet niet of dat uit maakt?

We hebben de wijziging al doorgegeven bij het GBA en hebben tevens een gezamenlijke rekening, ik kan dus gewoon afschrijvingen van de huur e.d. laten zien.

Wat is wijsheid?
  zondag 25 mei 2014 @ 23:42:45 #2
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140368774
Voor de duo maakt het geen klap uit of je op het huurcontract staat. Als je ergens ingeschreven staat is dat voldoende volgens mij. Als je kan aantonen dat je huur betaalt ben je al een eind.

Hoewel je bij een controle wel de lul bent gok ik
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 25 mei 2014 @ 23:44:17 #3
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_140368851
Waar woon je gedurende de maand juni? En waar sta je ingeschreven?

Onduidelijke OP weer, een heel zwetsverhaal over meubels en huurcontract, blabla. Niet relevant allemaal.
2000 light years from home
pi_140368858
zodra je de sleutel heb woon je daar... Niet te moeilijk maken hoor.
pi_140369256
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:42 schreef Catch22- het volgende:
Voor de duo maakt het geen klap uit of je op het huurcontract staat. Als je ergens ingeschreven staat is dat voldoende volgens mij. Als je kan aantonen dat je huur betaalt ben je al een eind.

Hoewel je bij een controle wel de lul bent gok ik
Beetje tegenstrijdig niet? :P Waarom denk je?

quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 23:44 schreef Merkie het volgende:
Waar woon je gedurende de maand juni? En waar sta je ingeschreven?

Onduidelijke OP weer, een heel zwetsverhaal over meubels en huurcontract, blabla. Niet relevant allemaal.
Als je eerst eens gewoon leest weet je dat ik per Juni op het nieuwe adres sta ingeschreven. Gedurende de maand Juni woon ik op straat want dat doen verhuizende mensen toch...? Verder lijkt me de informatie redelijk relevant aangezien het geen gebruikelijke situatie is.
pi_140382028
Heb je sleutel van de woning en kun je aantonen dat je meebetaalt aan de huur van het andere pand lijkt het me echt geen probleem hoor... en voor die hele korte periode lijkt het me heel sterk dat er toevallig een controle plaats vindt. En anders heb jij de bewijzen gewoon liggen toch..al is het niet direct op het contract!

Maar waarom kun je nu niet gewoon regelen dat jij ook op het contract komt? Als je uitwonende beurs aan vraagt kun je je toch ook op het contract laten inschrijven of?
pi_140382107
Waarom krijgt TS nu nog geen uitwonende beurs? Zoals ik het verhaal lees woont deze nu ook al samen en dus niet meer thuis.
pi_140387973
Zodra je jezelf bij de betreffende gemeente/ huis hebt ingeschreven uitwonend aanvragen. Niet bang zijn voor controle in die maand.
pi_140388342
Misschien denk ik er te simpel over hoor. Maar als je vanaf 1 juni uitwonend bent (en zoals je zegt ingeschreven staat op dat adres, dan vraag je toch vanaf 1 juni de uitwonendenbeurs aan?

De kans op controle is verwaarloosbaar. Als je echt heel bang bent voor controle gooi je er een slaapzak neer met een luchtbedje, en wat kleding en vertel je verder dat je meubels nog onderweg zijn. Mogen zij gaan bewijzen dat je er niet woont.
Oh.
pi_140388509
Die controle, dat is in eerste instantie toch gewoon het insturen van bewijs dat jij de huur betaalt voor het adres waar je ingeschreven staat?

Maw, het lijkt me niet dat ze meteen langskomen om te checken of er wel echt spullen staan. Dat zou echt onbegonnen werk zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_140389440
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:57 schreef andersdenkende het volgende:
Maar waarom kun je nu niet gewoon regelen dat jij ook op het contract komt? Als je uitwonende beurs aan vraagt kun je je toch ook op het contract laten inschrijven of?
We zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract o.i.d, er mag dus maar één naam op het huurcontract staan.

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Waarom krijgt TS nu nog geen uitwonende beurs? Zoals ik het verhaal lees woont deze nu ook al samen en dus niet meer thuis.
Nee, we wonen nu nog allebei thuis :)

quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:55 schreef Nat-Water het volgende:
De kans op controle is verwaarloosbaar. Als je echt heel bang bent voor controle gooi je er een slaapzak neer met een luchtbedje, en wat kleding en vertel je verder dat je meubels nog onderweg zijn. Mogen zij gaan bewijzen dat je er niet woont.
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:00 schreef probeer het volgende:
Die controle, dat is in eerste instantie toch gewoon het insturen van bewijs dat jij de huur betaalt voor het adres waar je ingeschreven staat?

Maw, het lijkt me niet dat ze meteen langskomen om te checken of er wel echt spullen staan. Dat zou echt onbegonnen werk zijn.
Een aantal jaar geleden ben ik al eens (door mijn fout) onrechtmatig "uitwonend" geweest. Ze stonden toen zonder aankondiging op de stoep, op beide locaties tegelijk (waar ik reeds had gewoond en de nieuwe locatie). Doordat ik inmiddels weer thuis woonde en het meerendeel van mijn spullen daar dus ook lagen, was dat voor hun genoeg bewijs om aan te tonen dat ik niet uitwonend was (wat op dat moment ook niet meer was).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')