abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140325432
Ik heb een iMac en een fire-wire audio interface. Het gaat om de Edirol FA66. Zowel mijn iMac als de interface zijn een paar jaar oud en gedateerd, maar je kan er kwalitatief mooie geluidsopnames mee maken.

Ik gebruik Audacity als opname en bewerkingssoftware. Maar sinds het OSX Mavericks of de nieuwste Audacity versie heb ik er problemen mee. Vaak wordt het geluidsbestand afgespeeld met kleine onderbrekingen. Ik weet niet of dat verschijnsel clipping of iets anders wordt genoemd, maar het is heel irritant.

Ik kan proberen een oudere versie van Audacity te vinden en te installeren, maar ik vraag me af of ik oudere mp3-plugins enzo kan vinden, want volgens mij werken de huidige plugins alleen met de nieuwste Audacity versie.

Ik hoop dat het met een oudere Audacity versie opgelost is (ik vrees dat het met OSX-Mavericks heeft te maken; je kan geen aparte drivers voor de interface downloaden namelijk)

Maar weten jullie anders nog andere audio sequencers voor de Mac. Garageband is wel prettig, maar heeft als groot nadeel dat het niet werkt met geluidsbestanden van meer dan 44.1 kHz.
pi_140325797
Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen die dit lezen mij niet helemaal volgen. Maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik wil namelijk weer muziek gaan maken. Ik heb een digitale piano/synth en die gebruik ik voor het opnemen van muziek.
pi_140326012
Gebruik zelf Ableton Live 9 met wat softsynths
pi_140326460
Ik wilde pas Cakewalk Sonar installeren. Ik had ergens nog een CD liggen daarvan. Maar kom erachter dat dat alleen op Windows werkt.

Ik heb wel een Windows laptop, maar ik vind de iMac wel fijner voor het maken van muziek.
pi_140326545
Jammer dat er geen mogelijkheid is om Garageband te gebruiken bij bijvoorbeeld 96 kHz geluid.
pi_140326772
gratis programma's hebben niet alle mogelijkheden. betere daw's als ableton wel
pi_140356090
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:22 schreef Eyip het volgende:
gratis programma's hebben niet alle mogelijkheden. betere daw's als ableton wel
Dat is zo. Echter ben ik wel vertrouwd met Audacity; ik weet welke mogelijkheden het programma heeft en wat ik ermee kan. Ik vind het jammer dat ik er jarenlang probleemloos mee heb kunnen werken en nu opeens problemen heb.

Ik heb gekeken hoe duur Ableton is en de starterseditie valt qua prijs wel mee. Als het zowel een audio-sequencer als audio-editor is, is het wel te overwegen om het aan te schaffen. Maar ik ken het programma verder niet en weet niet of ik ermee overweg kan en of ik ermee kan wat ik wil.

Het nadeel van de prof-software vind ik dat er zoveel mogelijkheden op zitten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb weleens demo's geprobeerd en wil dat dan gebruiken als bijvoorbeeld midi-editor in combinatie met mijn stagepiano. Maar er zijn dan zoveel instelmogelijkheden dat het mij niet lukt om een simpele opname te maken. Mijn stagepiano is GS-compatibel, maar de kwaliteitsgeluiden zitten opgeslagen in aparte banken en het is mij een raadsel hoe je die klanken met de software kan selecteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')