quote:
Dat is zo. Echter ben ik wel vertrouwd met Audacity; ik weet welke mogelijkheden het programma heeft en wat ik ermee kan. Ik vind het jammer dat ik er jarenlang probleemloos mee heb kunnen werken en nu opeens problemen heb.
Ik heb gekeken hoe duur Ableton is en de starterseditie valt qua prijs wel mee. Als het zowel een audio-sequencer als audio-editor is, is het wel te overwegen om het aan te schaffen. Maar ik ken het programma verder niet en weet niet of ik ermee overweg kan en of ik ermee kan wat ik wil.
Het nadeel van de prof-software vind ik dat er zoveel mogelijkheden op zitten dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb weleens demo's geprobeerd en wil dat dan gebruiken als bijvoorbeeld midi-editor in combinatie met mijn stagepiano. Maar er zijn dan zoveel instelmogelijkheden dat het mij niet lukt om een simpele opname te maken. Mijn stagepiano is GS-compatibel, maar de kwaliteitsgeluiden zitten opgeslagen in aparte banken en het is mij een raadsel hoe je die klanken met de software kan selecteren.