Je moet toch wat als de persoon wie de schuld krijgt in de boeken al dood is. Sowieso zijn de eigen toevoegingen altijd al minder in de serie. Neem de mooie romance tussen grey worm en miss.quote:Op maandag 2 juni 2014 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
Vond het wel bijzonder dat Petyr in de serie niet op de hoogte leek te zijn van Sansa's verhaal. Toen ze zo naar elkaar keken dacht ik dat het alsnog ingestudeerd was, maar toen Petyr later kwam overleggen was wel duidelijk dat hij eigenlijk verbaasd was. In de boeken is Petyr volgens mij nooit verbaasd, heeft hij altijd alles precies uitgekiend van te voren, dus dat is toch best een flinke karakter-afwijking.
Ik vond de scènes tussen Tywin en Arya in Harrenhal best wel sterk, maar dat is dan ook de enige afwijking tov het boek die ik goed vondquote:Op maandag 2 juni 2014 15:42 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je moet toch wat als de persoon wie de schuld krijgt in de boeken al dood is. Sowieso zijn de eigen toevoegingen altijd al minder in de serie. Neem de mooie romance tussen grey worm en miss.
Shit, kom ik zo kinderachtig over?quote:Op maandag 2 juni 2014 15:42 schreef DevilsWhore het volgende:
[..]
dan ga ik nu een brutale vraag stellen, hoe oud ben je?
Verder snap ik het, ik probeer van te voren altijd uit te vogelen wat er in welke aflevering gebeurt.
Ja ik wist dat het gevecht nog helemaal moest komen en de aflevering zat al rond de 40 minuten toen ze net overschakelde naar Tyrion in de kelder. Vond het al krap qua tijd om nog een heel gevecht en alles te moeten laten zien. Maar op zich vond ik het wel mooi gefilmd, ben alleen nog niet daar met het boek dus kan het op die manier nog niet vergelijken.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:15 schreef Norrage het volgende:
Goede ep hoor. Maar wtf met die scene van Grey Worm??Wel goed gedaan met Jorah, maar toch niet zo sterk als in het boek...En de Oberyn scene is echt veels te kort...dat had episch opgebouwd moeten worden
En The Mountain is zoooo kut, zeker deze scene
Hoop dat ze wel een beetje goed benadrukken dat The Mountain gewoon dood gaat nu, en dat Oberyn eigenlijk precies krijgt wat ie wil
En die scene met Arya
![]()
Met Sansa trouwens ook goed gedaan, erg goed. De eerste "niet-boek" scene die ik kan waarderen vooralsnog
Ik heb net het stukje in het boek gelezen. (Alleen dat stukje trouwens, ik heb te weinig tijd om het hele boek te lezen). Het klopt redelijk met het boek. Ze hebben er alleen wat stukjes uitgeknipt en The Mountain klinkt in het boek veel beter dan in de serie. Bovendien slaat The Mountain gewoon de hersens in en in de serie knijpt hij hem fijn. Ik had toch liever dat slaan gezien, dat knijpen was gewoon ranzig.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:21 schreef megamandy het volgende:
[..]
Ja ik wist dat het gevecht nog helemaal moest komen en de aflevering zat al rond de 40 minuten toen ze net overschakelde naar Tyrion in de kelder. Vond het al krap qua tijd om nog een heel gevecht en alles te moeten laten zien. Maar op zich vond ik het wel mooi gefilmd, ben alleen nog niet daar met het boek dus kan het op die manier nog niet vergelijken.
quote:Op maandag 2 juni 2014 11:51 schreef Bijna het volgende:
O ja en:
"Who'd pass the Bloody Gate?"
"The bloody Hound!"![]()
De Hound is een baasquote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ik vind the Hound echt geweldig. Vond hem in het boek al tof
En ook in het boek had hij iets puppyachtigs wat ik hier ergens las
![]()
Ja heel jammer..quote:Op maandag 2 juni 2014 20:52 schreef Bijna het volgende:
[..]
De Hound is een baas. Alleen jammer dat we niet veel meer van hem gaan zien
Hij wou juist perse zijn bekentenis hardop uitgesproken willen hebbenquote:Op maandag 2 juni 2014 20:13 schreef Spatieloos het volgende:
Sansa is wel een stuk knapper geworden. Ook vind ik Oberyn nu stom, hele tijd over zijn zus praten, vermoord die gast gewoon.
Nee joh, in het boek was het gewoon een eikel.. Uit het POV van Arya gezien, die had ook geen goed woord voor hem over. Ik gaf dr groot gelijk toen ze hem achter liet, zonder de gift of mercy.quote:Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ik vind the Hound echt geweldig. Vond hem in het boek al tof
En ook in het boek had hij iets puppyachtigs wat ik hier ergens las
![]()
Hier is 't beter inderdaad.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
Wordt ook wel moe van die discussie daar, lees dat topic omdat ik het wel leuk vind om hun speculaties te lezen, maar beantwoordt zelf alleen achtergrond vragen en dergelijke. Maar zullen we de spoiler discussie verder maar daar laten. Vind de rust hier wel prima
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ging er van uit dat ze dat samen bedacht hadden, op zich is daar tijd genoeg voor geweest na de moor op Lysa.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:10 schreef Zhenar het volgende:
Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig
In het boek is hij toch ook gewoon afhankelijk van haar? Als Sansa dan niet liegt dat Marillion het was die Lysa vermoord mag Petyr vliegen lijkt me.quote:Op maandag 2 juni 2014 23:10 schreef Zhenar het volgende:
Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |