abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140633954
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:41 schreef De_Hertog het volgende:
Vond het wel bijzonder dat Petyr in de serie niet op de hoogte leek te zijn van Sansa's verhaal. Toen ze zo naar elkaar keken dacht ik dat het alsnog ingestudeerd was, maar toen Petyr later kwam overleggen was wel duidelijk dat hij eigenlijk verbaasd was. In de boeken is Petyr volgens mij nooit verbaasd, heeft hij altijd alles precies uitgekiend van te voren, dus dat is toch best een flinke karakter-afwijking.
Je moet toch wat als de persoon wie de schuld krijgt in de boeken al dood is. Sowieso zijn de eigen toevoegingen altijd al minder in de serie. Neem de mooie romance tussen grey worm en miss. :')
pi_140634063
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:42 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Je moet toch wat als de persoon wie de schuld krijgt in de boeken al dood is. Sowieso zijn de eigen toevoegingen altijd al minder in de serie. Neem de mooie romance tussen grey worm en miss. :')
Ik vond de scènes tussen Tywin en Arya in Harrenhal best wel sterk, maar dat is dan ook de enige afwijking tov het boek die ik goed vond :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijna op 02-06-2014 16:36:49 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140634081
quote:
1s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:42 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

dan ga ik nu een brutale vraag stellen, hoe oud ben je?

Verder snap ik het, ik probeer van te voren altijd uit te vogelen wat er in welke aflevering gebeurt.
Shit, kom ik zo kinderachtig over? :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-06-2014 15:46:48 ]
pi_140635048
Goede ep hoor. Maar wtf met die scene van Grey Worm?? :') Wel goed gedaan met Jorah, maar toch niet zo sterk als in het boek...En de Oberyn scene is echt veels te kort...dat had episch opgebouwd moeten worden ;( En The Mountain is zoooo kut, zeker deze scene :( Hoop dat ze wel een beetje goed benadrukken dat The Mountain gewoon dood gaat nu, en dat Oberyn eigenlijk precies krijgt wat ie wil :) En die scene met Arya _O- _O-

Met Sansa trouwens ook goed gedaan, erg goed. De eerste "niet-boek" scene die ik kan waarderen vooralsnog :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 2 juni 2014 @ 16:21:34 #80
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_140635217
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:15 schreef Norrage het volgende:
Goede ep hoor. Maar wtf met die scene van Grey Worm?? :') Wel goed gedaan met Jorah, maar toch niet zo sterk als in het boek...En de Oberyn scene is echt veels te kort...dat had episch opgebouwd moeten worden ;( En The Mountain is zoooo kut, zeker deze scene :( Hoop dat ze wel een beetje goed benadrukken dat The Mountain gewoon dood gaat nu, en dat Oberyn eigenlijk precies krijgt wat ie wil :) En die scene met Arya _O- _O-

Met Sansa trouwens ook goed gedaan, erg goed. De eerste "niet-boek" scene die ik kan waarderen vooralsnog :)
Ja ik wist dat het gevecht nog helemaal moest komen en de aflevering zat al rond de 40 minuten toen ze net overschakelde naar Tyrion in de kelder. Vond het al krap qua tijd om nog een heel gevecht en alles te moeten laten zien. Maar op zich vond ik het wel mooi gefilmd, ben alleen nog niet daar met het boek dus kan het op die manier nog niet vergelijken.
吴 曼 迪
  maandag 2 juni 2014 @ 16:47:16 #81
403665 Tocqueville
Rustig blijven
pi_140636085
quote:
17s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:21 schreef megamandy het volgende:

[..]

Ja ik wist dat het gevecht nog helemaal moest komen en de aflevering zat al rond de 40 minuten toen ze net overschakelde naar Tyrion in de kelder. Vond het al krap qua tijd om nog een heel gevecht en alles te moeten laten zien. Maar op zich vond ik het wel mooi gefilmd, ben alleen nog niet daar met het boek dus kan het op die manier nog niet vergelijken.
Ik heb net het stukje in het boek gelezen. (Alleen dat stukje trouwens, ik heb te weinig tijd om het hele boek te lezen). Het klopt redelijk met het boek. Ze hebben er alleen wat stukjes uitgeknipt en The Mountain klinkt in het boek veel beter dan in de serie. Bovendien slaat The Mountain gewoon de hersens in en in de serie knijpt hij hem fijn. Ik had toch liever dat slaan gezien, dat knijpen was gewoon ranzig.
pi_140638508
Matige aflevering, gered door wat aardig acteerwerk van de acteurs.

Miss. - Grey Worm? Wat voegt het toe? :?

Littlefinger die zo weinig controle over de situatie had en zich zo vroeg afhankelijk liet zijn van Sansa. :N Als hij zich zo door een tribunaal laat aftroeven was het wel heel dom Lysa uit de deur te gooien.

De vechtscéne was matig. De mountain leek inderdaad nog nooit een zwaard vast gehouden te hebben, wat wel weer zijn scène uit de vorige aflevering zou verklaren. Het hele "je kan nooit pareren en als je geraakt wordt ben je sowieso dood" gevoel ontbrak.

Sansa die bekent staat als Sansa, moet nog zien wat ermee gaat gebeuren.
pi_140643404
Kutaflevering.
  maandag 2 juni 2014 @ 20:12:05 #84
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_140643500

[ Bericht 100% gewijzigd door Spatieloos op 02-06-2014 20:18:32 ]
Spatieboos
  maandag 2 juni 2014 @ 20:13:32 #85
331651 Spatieloos
Het komt wel goed, watje
pi_140643575
Sansa is wel een stuk knapper geworden. Ook vind ik Oberyn nu stom, hele tijd over zijn zus praten, vermoord die gast gewoon.
Spatieboos
pi_140645536
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 11:51 schreef Bijna het volgende:
O ja en:
"Who'd pass the Bloody Gate?"
"The bloody Hound!"

:D :')
O+ Ik vind the Hound echt geweldig. Vond hem in het boek al tof :Y En ook in het boek had hij iets puppyachtigs wat ik hier ergens las :D O+
pi_140645673
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

O+ Ik vind the Hound echt geweldig. Vond hem in het boek al tof :Y En ook in het boek had hij iets puppyachtigs wat ik hier ergens las :D O+
De Hound is een baas O+. Alleen jammer dat we niet veel meer van hem gaan zien ;(
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_140645874
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:52 schreef Bijna het volgende:

[..]

De Hound is een baas O+. Alleen jammer dat we niet veel meer van hem gaan zien ;(
Ja heel jammer..

Sansa trouwens :D _O_ toffe make-over!
pi_140648401
Holy Moley, wat een knallend einde!
  maandag 2 juni 2014 @ 21:47:55 #90
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_140648629
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:13 schreef Spatieloos het volgende:
Sansa is wel een stuk knapper geworden. Ook vind ik Oberyn nu stom, hele tijd over zijn zus praten, vermoord die gast gewoon.
Hij wou juist perse zijn bekentenis hardop uitgesproken willen hebben :P

Kan niet wachten op episode 9! :D
pi_140650952
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 20:50 schreef Sunnythesun het volgende:

[..]

Nee joh, in het boek was het gewoon een eikel.. Uit het POV van Arya gezien, die had ook geen goed woord voor hem over. Ik gaf dr groot gelijk toen ze hem achter liet, zonder de gift of mercy.

Serie-Hound, the Puppy, gun ik een boerderijtje samen met Arya ;( Ik vind die twee zó ontzettend leuk samen in de serie.. Dat vind ik dan wél weer een hele positieve karakter verandering tov het boek. :Y
pi_140651725
Nou ik las daar anders gewoon doorheen hoor :P
Maar serieus zat daar ook een extra laag onder in het boek..
  maandag 2 juni 2014 @ 23:10:16 #93
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140653081
Ik krijg soms echt het idee dat er hele discussies gevoerd worden in het topic zonder boekspoilers tussen mensen die allemaal de inhoud van de boeken kennen/gelezen hebben en doen alsof ze zonder voorkennis aan het speculeren zijn. :') Snap niet helemaal wat de lol is van het speculeren als je eigenlijk al weet hoe het loopt. En zeker als je ook dit topic in je MyAT hebt staan, plaatst dat al je posts (of die nu opzettelijk de juiste of de verkeerde richting in sturen) in een spoilergevoelig daglicht. Maar misschien is dat juist de kick ervan? :') Ik zou het in ieder geval afraden O-)

Over de episode: hebben we nu TWOW spoilers gezien mbt Sansa?! :o In boek 5 weet iig nog niemand behalve Petyr (en misschien die ene sluwe chick met wie ze de berg afdaalt) wie ze werkelijk is. Ik vind het wel tof dat ze wat meer het heft in eigen handen lijkt te nemen. Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig :s)

Ik ben echt zo benieuwd naar de laatste twee eps :9~ Hoopte vorig seizoen al op Lady Stoneheart resurrectie, dus nu moet ze er echt wel in komen :Y Alleen ben ik dan wel weer bang dat ze dat (voor boekenlezers) al gaan weggeven door bijvoorbeeld Berric en Thoros in de "previously" stukjes te gooien. Desondanks spannuuuund!

[ Bericht 0% gewijzigd door Zhenar op 02-06-2014 23:21:43 ]
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_140653426
Wordt ook wel moe van die discussie daar, lees dat topic omdat ik het wel leuk vind om hun speculaties te lezen, maar beantwoordt zelf alleen achtergrond vragen en dergelijke. Maar zullen we de spoiler discussie verder maar daar laten. Vind de rust hier wel prima :D
  maandag 2 juni 2014 @ 23:22:46 #95
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140653761
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:16 schreef Timwonnacott het volgende:
Wordt ook wel moe van die discussie daar, lees dat topic omdat ik het wel leuk vind om hun speculaties te lezen, maar beantwoordt zelf alleen achtergrond vragen en dergelijke. Maar zullen we de spoiler discussie verder maar daar laten. Vind de rust hier wel prima :D
Hier is 't beter inderdaad.
Ik kom nauwelijks meer in het andere topic, alleen soms als iemand een specifieke "hoe zat dat ook al weer" vraag had die ik als boeklezer uit 't blote hoofd zo kan beantwoorden.
  maandag 2 juni 2014 @ 23:42:02 #96
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140654635
Helemaal super.
pi_140656373
die mountain is dan ook wel echt een mountain

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140656696
Gvd hoe gaat dit seizoen nu nog gered worden :'(
pi_140656798
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:10 schreef Zhenar het volgende:
Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig :s)
Ik ging er van uit dat ze dat samen bedacht hadden, op zich is daar tijd genoeg voor geweest na de moor op Lysa.
pi_140656811
quote:
7s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:10 schreef Zhenar het volgende:

Al is het wel wat kneuzig dat Petyr blijkbaar door haar gered moest worden. Had het misschien mooier gevonden als ze dit plannetje toch samen bekokstoofd hadden en dat Sansa pas volgend seizoen haar eigen sluwe truukjes gaat uithalen. Maar het blijft zo wel verrassend iig :s)

In het boek is hij toch ook gewoon afhankelijk van haar? Als Sansa dan niet liegt dat Marillion het was die Lysa vermoord mag Petyr vliegen lijkt me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')