abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140657112
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

In het boek is hij toch ook gewoon afhankelijk van haar? Als Sansa dan niet liegt dat Marillion het was die Lysa vermoord mag Petyr vliegen lijkt me.
Mwah, van wat ik me herinner, verkondigt Petyr in het boek zijn versie en hoeft ze die alleen te volgen en speelt ze "slechts" zijn bastaard. Ook zit hij daar niet machteloos in een kamertje tegenover de hoogste adel van de Vale: hij heeft gewoon controle over de Eyrie.

Ik vind het zeer on-Baelish om Lisa uit de deur te gooien en dan geen beter plan te hebben dan schaapjesachtig te lachen als er vragen gesteld worden, om dan door Sansa gered te moeten worden.
pi_140657301
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 00:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:

[..]

Mwah, van wat ik me herinner, verkondigt Petyr in het boek zijn versie en hoeft ze die alleen te volgen en speelt ze "slechts" zijn bastaard. Ook zit hij daar niet machteloos in een kamertje tegenover de hoogste adel van de Vale: hij heeft gewoon controle over de Eyrie.

Ik vind het zeer on-Baelish om Lisa uit de deur te gooien en dan geen beter plan te hebben dan schaapjesachtig te lachen als er vragen gesteld worden, om dan door Sansa gered te moeten worden.
Baelish wist natuurlijk wel hoe Sansa hierop zou reageren, natuurlijk wil ze dat Littlefinger blijft leven. Stel je voor dat de rest van de Vale Lords haar terugsturen naar Kings Landing. Volgens mij was het gewoon een test van Littlefinger.

Sansa post-metamorfose trouwens :9

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 01:07:23 ]
  dinsdag 3 juni 2014 @ 08:08:13 #103
4159 GI
Nee ik heet geen JOE
pi_140659187
Deze is ook wel heeel subtiel

dinsdag 3 juni 2014 @ 08:09:10 #104
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_140659197
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 08:08 schreef GI het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice, had ik niet eens opgemerkt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_140662402
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 01:05 schreef MAHL het volgende:

Sansa post-metamorfose trouwens :9

[ afbeelding ]
Fuck yeah! Alayne :9~
pi_140670162
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooie vondst. :)
pi_140670508
En in het gesprek tussen Jaime en Tyrion "some men die over their chamber pot" :P Vraag me af of ze dat ook in de serie gaan doen, tieten zijn lekker maar dit niet echt meer :')
pi_140671008
Wat gebeurt er in de boeken in de volgende uitzending?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_140671038
Stannis _O_
pi_140671191
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef MAHL het volgende:
En in het gesprek tussen Jaime en Tyrion "some men die over their chamber pot" :P Vraag me af of ze dat ook in de serie gaan doen, tieten zijn lekker maar dit niet echt meer :')
Wat bedoel je nou? Of ze Tyrion Tywin laten vermoorden terwijl hij op de pot zit? Maar Tywin heeft toch helemaal geen tieten??
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:06:30 #111
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_140671234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:58 schreef Droathoah het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stannis komt op koffiebezoek.
pi_140671249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou? Of ze Tyrion Tywin laten vermoorden terwijl hij op de pot zit? Maar Tywin heeft toch helemaal geen tieten??
Dat ja :P HBO heeft gelukkig geen moeite met tieten, maar misschien dat dit too much is, zeker ook als ze willen bevestigen dat hij inderdaad geen goud poept.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:10:43 #113
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_140671358
Ik hoop dat ze dat uitwerken zoals in het boek, al is het alleen al vanwege die droge bevestiging van tyrion dat tywin dus tóch geen goud schijt. :D
pi_140671362
Eh Kannibalisme, Incest, een zwangere vrouw in de buik steken en een hoofd fijnknijpen zijn al langsgekomen.
Maar iemand vermoorden op het toilet is te ernstig?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:10:58 #115
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_140671367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:06 schreef MAHL het volgende:

[..]

Dat ja :P HBO heeft gelukkig geen moeite met tieten, maar misschien dat dit too much is, zeker ook als ze willen bevestigen dat hij inderdaad geen goud poept.
''I will not be the first Lannister who dies in a bathtub''
-Jaime
Helemaal super.
pi_140671561
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Kannibalisme, Incest, een zwangere vrouw in de buik steken en een hoofd fijnknijpen zijn al langsgekomen.Maar iemand vermoorden op het toilet is te ernstig?
Je vergeet een wolven kop op menselijk lichaam naaien. Ik zie ze er wel voor aan om Tywin lekker op de pot te laten sterven.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:26:01 #117
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_140671824
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:44 schreef MAHL het volgende:
Ik hoop van harte dat ze het op die manier doen! ^O^ Kan best!
pi_140671970
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Eh Kannibalisme, Incest, een zwangere vrouw in de buik steken en een hoofd fijnknijpen zijn al langsgekomen.
Maar iemand vermoorden op het toilet is te ernstig?
Te smerig, ik bedoel een poepende Tywin :{ Maar ja if you put it that way lijkt het me sterk dat ze het gaan veranderen idd :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 16:30:10 ]
pi_140672698
En welke idioten verzinnen die scenes die niet in het boek staan zeg :') ik vind het prima dat ze dingen toevoegen, maar werkelijk waar elke toevoeging is volstrekt waardeloos en horen meer thuis in een kinder-sprookje dan in GoT...die scene met Missandei en Grey Worm is echt tenenkrommend triest, en is totaal onzinnig en klopt nog eens voor geen meter ook.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 3 juni 2014 @ 16:53:29 #120
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140672749
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:52 schreef Norrage het volgende:
En welke idioten verzinnen die scenes die niet in het boek staan zeg :') ik vind het prima dat ze dingen toevoegen, maar werkelijk waar elke toevoeging is volstrekt waardeloos en horen meer thuis in een kinder-sprookje dan in GoT...die scene met Missandei en Grey Worm is echt tenenkrommend triest, en is totaal onzinnig en klopt nog eens voor geen meter ook.
Dit ja.
In het andere topic schreef ik dit:
quote:
De Unsullied zijn juist gecastreerd om enkel moord/vechtmachines te kunnen zijn zonder verdere afleidende emoties. Heel raar dus dat dit in de serie wel gebeurt, want het doet afbreuk aan het hele idee van de Unsullied.
Slechtste afwijking van het boek in de hele serie imho.
pi_140672789
quote:
waarschijnlijk hadden ze een verhaallijn in Mereen nodig omdat daar voor de rest niet zo bijster veel gebeurd.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_140672794
Ze maken er echt een sprookje van af en toe, het is echt ongelooflijk. Die heel Dany verhaallijn sowieso, die was al niet de beste in het boek...maar is in de serie echt helemaal verneukt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_140672844
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:54 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

waarschijnlijk hadden ze een verhaallijn in Mereen nodig omdat daar voor de rest niet zo bijster veel gebeurd.
Tsja...ze hadden die gevechten best wel verder kunnen uitrekken en zo, die siege van Mereen was echt in 5 seconden gebeurd :') En ze hadden Jorah toch al? Dat is een leuke verhaallijn, hadden ze wat meer kunnen uitwerken.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:02:11 #124
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_140673032
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:56 schreef Norrage het volgende:

[..]

Tsja...ze hadden die gevechten best wel verder kunnen uitrekken en zo, die siege van Mereen was echt in 5 seconden gebeurd :')
Dat was typisch een gevalletje:

Een groot deel van het budget zal wel nodig zijn voor het koffiebezoekje van Stannis aan de Wall.
pi_140673146
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:58 schreef Droathoah het volgende:

SPOILER
De wildlings komen toch gedag zeggen?
pi_140673171
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Dat was typisch een gevalletje:

[ afbeelding ]

Een groot deel van het budget zal wel nodig zijn voor het koffiebezoekje van Stannis aan de Wall.
Maar waarom zo slecht invullen? Ik snap dat echt niet....
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:09:00 #127
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_140673256
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:06 schreef Norrage het volgende:

[..]

Maar waarom zo slecht invullen? Ik snap dat echt niet....
Geen idee, maar dat was een teleurstelling inderdaad.
pi_140673325
quote:
Oneens. Ik vond het niet een bijster interessante bijkomstigheid maar ik verwelkom dit soort kleine afwijkingen van het boek juist. Prima scene dus.
Conscience do cost.
pi_140673367
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:11 schreef ems. het volgende:

[..]

Oneens. Ik vond het niet een bijster interessante bijkomstigheid maar ik verwelkom dit soort kleine afwijkingen van het boek juist. Prima scene dus.
Ja, maar zoals Gwyen hierboven zegt, klopt het gewoon niet. Gewoon niet. Dit is echt cliche hollywood meuk dat ie ineens gevoelens kan gaan hebben en zo :')
  dinsdag 3 juni 2014 @ 17:13:30 #130
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140673391
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:02 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ik hoop trouwens niet dat ze daar al vooraf hints naar laten zien, Stannis & Mel op een boot en zo, dan ziet iedereen 't al aankomen, het zou mooi zijn als het net zo'n verrassing wordt als in het boek, ik zag 'm niet aankomen althans.
pi_140673450
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ja, maar zoals Gwyen hierboven zegt, klopt het gewoon niet. Gewoon niet. Dit is echt cliche hollywood meuk dat ie ineens gevoelens kan gaan hebben en zo :')
GoT zit vol met cliche-hollywood stukjes. Een uitbreiding van het karakter van Grey Worm en missandei vind ik allesbehalve niet kloppen. Te meer omdat de opspelende gevoelens van Unsullied op een gegeven moment relevant gaat worden voor Dany's lijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik zat echt niet op het puntje van mijn stoel. Maar ik kan me echt niet voorstellen wat je nou zo gigantisch zou storen aan zo'n scene. De scene tussen Yara en Ramsey een paar afleveringen terug vond ik veel en veel tergender.
Conscience do cost.
pi_140673497
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:15 schreef ems. het volgende:

[..]

GoT zit vol met cliche-hollywood stukjes. Een uitbreiding van het karakter van Grey Worm en missandei vind ik allesbehalve niet kloppen. Te meer omdat de opspelende gevoelens van Unsullied op een gegeven moment relevant gaat worden voor Dany's lijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik zat echt niet op het puntje van mijn stoel. Maar ik kan me echt niet voorstellen wat je nou zo gigantisch zou storen aan zo'n scene. De scene tussen Yara en Ramsey een paar afleveringen terug vond ik veel en veel tergender.
Ja die was ook verschrikkelijk. Ik noemde ook niet specifiek deze scene, maar mijn ergernis dat de "nieuwe" scenes gewoon keer op keer waardeloos zijn.
pi_140673652
Nieuwe als in dingen die niet in het boek voorkomen?

Tywin en Arya vond ik juist hartstikke leuk, hoewel ik wel teleurgesteld was dat Roose zo meer op de achtergrond raakte :P
Conscience do cost.
pi_140673672
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:21 schreef ems. het volgende:
Nieuwe als in dingen die niet in het boek voorkomen?

Tywin en Arya vond ik juist hartstikke leuk, hoewel ik wel teleurgesteld was dat Roose zo meer op de achtergrond raakte :P
Ja, en dat ze The Hound wat uitrekken en Bronn vind ik ook leuk....
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:28:53 #135
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_140675927
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die man die Varys als jongetje heeft verminkt/gecastreerd?

Heb ik de afloop daarvan helemaal gemist, of zit die buiten beeld nog altijd ergens in een kerker in King's Landing?
  dinsdag 3 juni 2014 @ 18:40:21 #136
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140676344
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:28 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die man die Varys als jongetje heeft verminkt/gecastreerd?

Heb ik de afloop daarvan helemaal gemist, of zit die buiten beeld nog altijd ergens in een kerker in King's Landing?
Welke man?
Dat was toch in Pentos (of whatever) gebeurd?
Is die specifieke man ooit in het verhaal opgedoken dan?
pi_140677375
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 18:40 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Welke man?
Dat was toch in Pentos (of whatever) gebeurd?
Is die specifieke man ooit in het verhaal opgedoken dan?
Op een gegeven moment kreeg ie een pakketje/ krat met een man erin en hij vertelt dan tegen Tyrion dat dit de man is die hem van zijn stenen en pilaar heeft beroofd toen ie een kind was. Ik denk niet dat die tovenaar nog leeft, maar het liet wel zien hoe veel geduld een man als Varys heeft en past ook in de theorie dat veel gebeurtenissen vooraf georkestreerd zijn door hem.
pi_140677409
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 17:12 schreef Norrage het volgende:

[..]

Eh, het was je niet opgevallen dat Daenerys de regels veranderd heeft? De Unsullied werden als slaaf in een staat van verdoving gehouden, de Unsullied zijn nu vrije mannen ook de keuze hebben om niet verdoofd te zijn.
pi_140679071
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Eh, het was je niet opgevallen dat Daenerys de regels veranderd heeft? De Unsullied werden als slaaf in een staat van verdoving gehouden, de Unsullied zijn nu vrije mannen ook de keuze hebben om niet verdoofd te zijn.
ik vind het gewoon gay en te hoog Disney sprookjes gehalte.
pi_140679382
Ik vraag me af of Tyrion nog aan Jaime gaat vertellen dat hun zus met Lancel heeft liggen neuken. En zou Loras inmiddels geen kingsguard moeten zijn. :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_140679533
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:52 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af of Tyrion nog aan Jaime gaat vertellen dat hun zus met Lancel heeft liggen neuken.
En misschien zelfs moonboy, voor zover wij weten.
quote:
En zou Loras inmiddels geen kingsguard moeten zijn. :?
Nee, want die moet met Cersei trouwen O+
Conscience do cost.
pi_140679917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:56 schreef ems. het volgende:

[..]

En misschien zelfs moonboy, voor zover wij weten.

[..]

Nee, want die moet met Cersei trouwen O+
Ik heb pas vorig jaar boek 3 gelezen, dus vandaar dat het me opviel. En telkens wanneer ik weer las, dacht ik bij mezelf;"Ik moet echt een keer gaan opzoeken weer moonboy ook alweer was." :') :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_140679936
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:52 schreef Morrigan het volgende:
Ik vraag me af of Tyrion nog aan Jaime gaat vertellen dat hun zus met Lancel heeft liggen neuken. En zou Loras inmiddels geen kingsguard moeten zijn. :?
In het boek was Loras' bedankje voor de hulp bij de slag om Black water Bay de aanstelling bij de Kingsguard, Cersei werd toen aan iemand anders uitgehuwelijkt.
In de serie vroeg Loras als dank om Margaery uit te huwelijken aan Joffrey. En toen werd Cersei aan Loras gekoppeld.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:29:51 #144
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140680917
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 19:03 schreef JackHerrer het volgende:

[..]

Op een gegeven moment kreeg ie een pakketje/ krat met een man erin en hij vertelt dan tegen Tyrion dat dit de man is die hem van zijn stenen en pilaar heeft beroofd toen ie een kind was. Ik denk niet dat die tovenaar nog leeft, maar het liet wel zien hoe veel geduld een man als Varys heeft en past ook in de theorie dat veel gebeurtenissen vooraf georkestreerd zijn door hem.
O ja, nu weet ik het weer, bedankt.
En ja, Varys heeft duidelijk zijn eigen agenda. Hij voorziet iedereen van informatie, maar wel de informatie die hij wil dat bij een bepaalde persoon terechtkomt. ;)
  dinsdag 3 juni 2014 @ 20:33:10 #145
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_140681068
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 16:53 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Dit ja.
In het andere topic schreef ik dit:

[..]

Slechtste afwijking van het boek in de hele serie imho.
Maar in het boek wordt er juist een punt gemaakt dat de Unsullied wel degelijk emoties hebben/ontwikkelen. Ze gaan ook massaal naar de hoeren op een gegeven moment om te knuffelen (want meer kunnen ze niet). Ik zie de Missandei/Grey Worm verhaallijn dan ook als een uitwerking van dat idee uit de boeken (dat de Unsullied hun menselijkheid weer terugvinden) en dat vind ik best prima. :Y
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
pi_140695222
Ik herinner me alleen dat er wat Unsullied vermoord worden als ze van/naar/bij de hoeren gaan/zijn, en dat Dany denkt "huh? WTF?" en Grey Worm zegt "om te knuffelen".
Niet dat het massaal gebeurd of dat er een punt van gemaakt wordt. Of het überhaupt nog van grote relevantie gaat worden moeten we nog zien.

Ik had die tijd veel liever besteedt aan de uitdieping van enkele personages/thema's die wel van meer belang zijn in het boek, maar waar we weinig van weten door de vertelstructuur: de senechal, de baas van de brazen beast, die gast die koning wordt, de Harpy, de green seer. (ik ben slecht in Essos namen :') )

Ik vond de Essos hoofdstukken vooral zoveel minder omdat de wereld voor Dany leek te zijn geschapen en antagonisten duiken op voornamelijk om antagonist te zijn. In tegenstelling tot Westeros waar karakters met andere karakters in aanraking komen met hun eigen heden, verleden en doelen in een wereld die al ingekleurd was. De ontmoetingen tussen een Jaime en Brienne, Vargo Hoat en Roose Bolten is interessant omdat die karakters allemaal agency hebben en niet slechts voor bijvoorbeeld Jaime lijken te bestaan.

Een beetje kalverliefde tussen twee van Dany's meest betrouwbare volgelingen is nou niet echt wat ik in gedachten had.
pi_140695256
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:33 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Maar in het boek wordt er juist een punt gemaakt dat de Unsullied wel degelijk emoties hebben/ontwikkelen. Ze gaan ook massaal naar de hoeren op een gegeven moment om te knuffelen (want meer kunnen ze niet). Ik zie de Missandei/Grey Worm verhaallijn dan ook als een uitwerking van dat idee uit de boeken (dat de Unsullied hun menselijkheid weer terugvinden) en dat vind ik best prima. :Y
Dat was er 1 :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 4 juni 2014 @ 06:20:12 #148
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_140695836
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 20:33 schreef Zhenar het volgende:

[..]

Daar herinner ik me helemaal niets van. Mooie reden om de boeken weer eens te herlezen. :)
pi_140696844
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 06:20 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Daar herinner ik me helemaal niets van. Mooie reden om de boeken weer eens te herlezen. :)
Ik ook niet, maar vind het in het boek dan net zo cheesy als in de serie :P Maar ok, ik neem mijn woorden terug dan. Ach, feit is dat die Dany lijn een beetje meh is...serieus hoor...pfff
  woensdag 4 juni 2014 @ 08:55:57 #150
66825 Reya
Fier Wallon
pi_140697033
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Goed gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties