abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:01:16 #101
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_141509970
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:18 schreef Nemephis het volgende:
Okee, tot zover dus:
1: computernetwerken platgooien
2: atoomwapens onschadelijk maken (al was het maar voor dit hypothetische topic :P)
3: overwicht in de lucht
4: invasie met fucking veel soldaten want al die Yanks hebben een machinegeweer onder hun bed.

toch?
Je wil de infra in het algemeen uitschakelen. Met enkel computernetwerkenben je er niet. Wat dacht je van krachtcentrales. Als gevolg daarvan valt internet na vier uren vanzelf wel uit. Ook telefoon en andere digitale communicatie is op die manier in een keer uitgeschakeld.
Vergeet niet wat de bijkomstige gevolgen zijn van het uitschakelen van energie voorziening. Rioleringen werken niet meer, de bevolking is hierdoor meteen al volledig ontrederd. vee komt in gevaar en defensie (behalve de nationale garde) zal er weinig tegen kunnen doen. We gaan er in deze situatie trouwens niet vanuit dat er ook maar een steen op de ander hoeft te blijven staan.

Het lijkt mij sowieso handiger om energie voorzieningen uit te schakelen door middel van cyberaanvallen (voor zover dat mogelijk is). Daarna met het harde spul over de overige infra en daarna werken we het eerder genoemde lijstje af.

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr.Jan-Itor op 24-06-2014 22:06:23 ]
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:01:55 #102
380218 Dr.Jan-Itor
Knifewrench!
pi_141510010

[ Bericht 100% gewijzigd door Dr.Jan-Itor op 24-06-2014 22:02:48 ]
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:17:42 #103
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_141545961
Alleen vergeet je dat als je de VS aanvalt, de economie van elk land instort, wat het onmogelijk maakt om materieel en manschappen te leveren. Vervolgens vergeet je nog dat de VS legerbases heeft in meerdere Europese landen.
En het plan om kernwapenopslagplaatsen te bombarderen slaat helemaal kant noch wal, aangezien die bunkers 1. niet kapot te krijgen zijn en 2. al zou je ze kapot krijgen, dan zal niet alleen het hele continent Amerika gehuld zijn in radioactieve straling (gamma-deeltjes), maar ook alfa, en beta-deeltjes. Die zullen zich uitspreiden over een veel groter oppervlak, met de wind meegevoerd.

Dus waar je op de eerste plaats zo ongeveer alle verdragen die ooit gemaakt zijn schendt, werk je ook aan je eigen ondergang.

De enige echte manier om de VS op hun knieën te krijgen, is door hun bestuur te infiltreren, zorgen dat ze geen poot meer hebben om op te staan d.m.v. handelsverdragen en bondgenootschappen, en als laatste (als ze op hun zwakst zijn) hun verwaarloosde leger in een klap met de grond gelijk maken.
Gr gr. de KLB Keizer
  woensdag 25 juni 2014 @ 20:53:01 #104
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_141548357
Vind het opvallend dat er in deze hele discussie vrij weinig aandacht besteed wordt aan het grootste obstakel om vanuit Azië of Europa de VS aan te vallen: De gigantische oceanen die je over moet.

Om legers van noemenswaardige grootte aan land te zetten daar moet je toch een behoorlijk stukje varen. Toegegeven, de techniek staat voor niets tegenwoordig, maar als je je beseft hoe ontzettend moeilijk Operation Overlord was destijds en dat dat maar een slordige 40 kilometer varen was, wens ik iedereen erg veel succes met de Atlantic of de Pacific.

Kan je nog zoveel infrastructuur kapot maken (op welke manier dan ook, als dat al lukt) je moet ooit eens een keer aan land.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:20:24 #105
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_141550071
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:53 schreef Vortix het volgende:
Vind het opvallend dat er in deze hele discussie vrij weinig aandacht besteed wordt aan het grootste obstakel om vanuit Azië of Europa de VS aan te vallen: De gigantische oceanen die je over moet.

Om legers van noemenswaardige grootte aan land te zetten daar moet je toch een behoorlijk stukje varen. Toegegeven, de techniek staat voor niets tegenwoordig, maar als je je beseft hoe ontzettend moeilijk Operation Overlord was destijds en dat dat maar een slordige 40 kilometer varen was, wens ik iedereen erg veel succes met de Atlantic of de Pacific.

Kan je nog zoveel infrastructuur kapot maken (op welke manier dan ook, als dat al lukt) je moet ooit eens een keer aan land.
Via de Beringzee/Beringstraat ben je 'zo' in Alaska.

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:52:01 #106
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_141567689
Ja en dan moet je nog een kankereind rijden naar de VS. Zie dat logistiek maar eens vol te houden.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_141635094
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 10:52 schreef Vortix het volgende:
Ja en dan moet je nog een kankereind rijden naar de VS. Zie dat logistiek maar eens vol te houden.
Uuuh....

Dat deden de Duitsers. Zo'n klein land, met aanvoerlijnen van duizenden kilometers... op een front van 1700 km breed. 1700 km breed! terwijl de bevoorradingskolonnes vanachter aangevallen werden door de partizianen wat de klok slaat. Zeker aangezien Duitsland sinds 1940 al kampte met brandstoftekorten en geen nieuwe olie aangeleverd kreeg.

In dat opzicht, is een logistieke operatie vanuit Alaska naar heel VS makkelijker te doen.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 12:27:08 #108
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_141641432
Ik betwijfel het. Je zit met een veel onherbergzamer terrein tussen Alaska en de rest van de VS dan de Euraziatische vlaktes en ook de Duitsers hadden behoorlijk wat moeite om de operatie op de lange termijn logistiek vol te houden.
pi_141641665
quote:
8s.gif Op woensdag 4 juni 2014 20:28 schreef nietzman het volgende:

[..]

JIJ MOET WORDEN VERBODEN EN COLLECTIEF VERBRAND.

WOLVERINES. WOLVERINES. WOLVERINES.
WOLVERINES WOOOOOOOOOOOOHH
  Donald Duck held zaterdag 28 juni 2014 @ 14:08:25 #110
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_141644021
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 20:17 schreef HCFeestbeest het volgende:

En het plan om kernwapenopslagplaatsen te bombarderen slaat helemaal kant noch wal, aangezien die bunkers 1. niet kapot te krijgen zijn
Als absolute verzekering heeft de VS natuurlijk haar kernonderzeeërs. Volkomen ongrijpbaar en in staat om massale vergelding uit te voeren, zelfs als het volledige arsenaal op land uitgeschakeld is.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zaterdag 28 juni 2014 @ 14:53:23 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_141645218
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 14:08 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als absolute verzekering heeft de VS natuurlijk haar kernonderzeeërs. Volkomen ongrijpbaar en in staat om massale vergelding uit te voeren, zelfs als het volledige arsenaal op land uitgeschakeld is.
Ze hebben wel meer verzekeringen uitstaan denk ik, we hoeven niet van allen wat af te weten.

Zonder de VS, stel de VS verdwijnt ineens in zijn geheel totaal, of geleidelijk.. het maakt niet uit. Wat neemt het in zijn val mee? Sattelietnavigatie, GPS ? Het internet? Communicatie netwerken?
Het is een interessante stelling
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:30:13 #112
384601 HCFeestbeest
pi_141663800
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 14:53 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ze hebben wel meer verzekeringen uitstaan denk ik, we hoeven niet van allen wat af te weten.

Zonder de VS, stel de VS verdwijnt ineens in zijn geheel totaal, of geleidelijk.. het maakt niet uit. Wat neemt het in zijn val mee? Sattelietnavigatie, GPS ? Het internet? Communicatie netwerken?
Het is een interessante stelling
Ik zou me eerder zorgen maken over de economie die naar de tering gaat. Zo ongeveer elk land ter wereld (dat iets uitmaakt) exporteert naar mijn verwachting minimaal een tiende naar de VS. Als je met de VS oorlog gaat voeren, gaat je economie kapot. Die van de VS ook wel hoor, maar daar hebben mensen tenminste nog vermogens. Een verzorgingswerelddeel als Europa stort in zo'n geval gelijk de afgrond in.
Gr gr. de KLB Keizer
  zondag 29 juni 2014 @ 12:19:32 #113
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_141676601
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:30 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Ik zou me eerder zorgen maken over de economie die naar de tering gaat. Zo ongeveer elk land ter wereld (dat iets uitmaakt) exporteert naar mijn verwachting minimaal een tiende naar de VS. Als je met de VS oorlog gaat voeren, gaat je economie kapot. Die van de VS ook wel hoor, maar daar hebben mensen tenminste nog vermogens. Een verzorgingswerelddeel als Europa stort in zo'n geval gelijk de afgrond in.
Als de VS wegvalt wegens een conflict zijn er ergere dingen om je zorgen te maken dan de economie.
  zondag 29 juni 2014 @ 23:10:08 #114
384601 HCFeestbeest
pi_141704647
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 12:19 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Als de VS wegvalt wegens een conflict zijn er ergere dingen om je zorgen te maken dan de economie.
Zoals?
Gr gr. de KLB Keizer
pi_141706805
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 22:30 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Vermogens waarmee ze wat kopen? De VS haalt volgensmij het meerendeel van hun goederen uit het buitenland.
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:10 schreef HCFeestbeest het volgende:

[..]

Zoals?
Zoals zorgen dat je geen bom op je huis krijgt. :P Dat je eten hebt om überhaupt te overleven.
  zondag 29 juni 2014 @ 23:47:52 #116
384601 HCFeestbeest
pi_141707161
quote:
99s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:42 schreef Awsom het volgende:

[..]

Vermogens waarmee ze wat kopen? De VS haalt volgensmij het meerendeel van hun goederen uit het buitenland.

[..]

Zoals zorgen dat je geen bom op je huis krijgt. :P Dat je eten hebt om überhaupt te overleven.
Vermogens die het leger van de VS in een coup kan opeisen bij de bank en in de verdediging kan stoppen.
Beide problemen zijn het gevolg van een economie die in de afgrond stort.
Gr gr. de KLB Keizer
  maandag 30 juni 2014 @ 13:13:25 #117
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_141720324
Nogmaals, de economie van je land is het laatste waar je je zorgen om moet maken als Amerika als gehele natie weg heeft kunnen vallen. Dan liggen je prioriteiten echt verkeerd, blijkbaar heb je dan te doen met een tegenstander die almachtig is.

Om het voor je voor te kauwen HCfeestbeest, je moet je zorgen gaan maken om :

- Je leven

om zo maar even iets te noemen. Of het voorkomen van massale terugval naar anarchie, of een post apocalyptische wereld bijvoorbeeld. Hoe het Damrak het nu doet en de AEX doet er dan niet zo veel meer toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')