abonnement Unibet Coolblue
pi_141706010
Scholier hier, recent profielkeuze gemaakt (gymnasium, als he ertoe doet).

Docenten hebben ons geen advies gegeven, dit is volgens mij bewust beleid van het bestuur. We hebben als enige eis voor een NT profiel: 21 punten voor wis-, natuur-, en scheikunde bij elkaar. En als je WiB wilt kiezen, 7 of hoger voor wiskunde. En voor natuurkunde moet je WiB hebben. Op veel scholen is WiA genoeg voor natuurkunde, dit jaar is echter gebleken dat veel WiA leerlingen het niveau niet aankunnen. Deze restrictie is een goede zaak, in mijn ogen. Ik zou zelfs zo ver willen gaan om Wiskunde D verplicht te stellen, zodat krachten (Newton) uitgelegd kunnen worden door middel van vectoren.

De maatschappij profielen kan iedereen kiezen, daar zitten geen restricties aan.
pi_141707746
als natuurkunde docent heb ik het liefst Wi B (D vind ik zelf overkill). Wi A kan wel, maar bij een paar onderwerpen en vooral in het vwo is het minder handig. In de havo zie je het wel erg veel. Gaat daar ook eigenlijk altijd wel goed.

Ook op deze school geldt dat een hoeveelheid benodigde punten nodig is voor het profiel, maar het zegt niet alles. Iemand die een krappe 6 staat voor natuurkunde maar een 7 en 8 voor scheikunde kan dan gewoon natuurkunde kiezen, terwijl het maar de vraag is of die persoon het gaat halen. Ik vind dat je minimaal tegen de 7 moet staan.
En dan dus kijkende of je redelijk scoort op de toepassing2 en inzichtvragen, aangezien die 60% (havo) en 70% (vwo) van de eindexamenvragen zullen zijn.

Elke leerling, ook al gaan ze het vak niet kiezen komen toch met zo'n papiertje bij je langs. Dus veel werk.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_141714267
Ik ga mijn vraag maar hier posten.

Ik heb momenteel een baan in het bedrijfsleven. Maar ik zou het liefste wegwillen hieruit.
Een groot deel van mijn familie werkt jn het onderwijs (in verschillende functies) dus ik weet redelijk goed wat er op me af kan komen en staar me niet blind op vakanties etc.

Ik heb een studie (commerciële) economie afgerond. Maar zou graag de overstap willen maken naar het vo. Hoe is dit in de praktijk mogelijk? Moeilijk? Goed te doen?
Ik zit zelf te denken aan een vak als bijvoorbeeld maatschappijleer, economie, m&o.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2014 08:12:20 ]
pi_141715483
Lijkt me veel werk inderdaad merry77! Maar wel goed. Ze hadden bij mij nooit moeten toestaan dat ik een beta-pakket koos (ik ben nog van voor de profielen :@ ).

Hoe zit dat eigenlijk met al die vakken tegenwoordig. Ik zat dus begin jaren 90 op het vwo, en had alleen bij Wiskunde meer varianten: A en B. A was daarbij de meer praktijkgerichte variant (kansberekening e.d.), B de meer theoretische. Maar hierboven gaat het over D? En bij talen zijn er ook meer varianten tegenwoordig?

En pfff, nog twee weken. De laatste loodjes wegen zwaar dit jaar...
pi_141734555
Ik ben nog maar (aanstaande) eerstejaars student Natuur- en Wiskunde en ik overweeg later docent te worden, maar dan wel bovenbouw havo & vwo. Is de kans reëel dat ik 'alleen' aan de gewenste klassen les hoef te geven, of zullen ze je proberen op te dringen ook lagere klassen les te geven?
pi_141735249
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 08:11 schreef Blue_note het volgende:
Ik ga mijn vraag maar hier posten.

Ik heb momenteel een baan in het bedrijfsleven. Maar ik zou het liefste wegwillen hieruit.
Een groot deel van mijn familie werkt jn het onderwijs (in verschillende functies) dus ik weet redelijk goed wat er op me af kan komen en staar me niet blind op vakanties etc.

Ik heb een studie (commerciële) economie afgerond. Maar zou graag de overstap willen maken naar het vo. Hoe is dit in de praktijk mogelijk? Moeilijk? Goed te doen?
Ik zit zelf te denken aan een vak als bijvoorbeeld maatschappijleer, economie, m&o.
Je kunt zonder bevoegdheid al les geven als je een universitaire opleiding hebt gevolgd (tijdelijk contract, nooit een vaste aanstelling). Doe ik zelf nu ook na in het bedrijfsleven gewerkt te hebben.
Mocht je een vaste aanstelling willen, moet je de 1e of 2e graad lerarenopleiding doen. Dit kan voltijd (1 jarige studie, kun je ongeveer 40-50% bij werken) of deeltijd (1,5 jaar, 60-70% erbij werken). Er is o.a. een lerarenbeurs en zij-instroomregeling.
Per 2017 mogen er alleen nog maar bevoegde docenten lesgeven, al denk ik zelf 'aint gonna happen'.
Als je meer info wilt PM maar even!
pi_141735357
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:39 schreef DonnieDarkno het volgende:
Ik ben nog maar (aanstaande) eerstejaars student Natuur- en Wiskunde en ik overweeg later docent te worden, maar dan wel bovenbouw havo & vwo. Is de kans reëel dat ik 'alleen' aan de gewenste klassen les hoef te geven, of zullen ze je proberen op te dringen ook lagere klassen les te geven?
Als je op een havo/vwo school solliciteert krijg je natuurlijk alleen dat niveau.
Verder hangt het heemaal af van de school/sectie. Op mijn school zijn er bijvoorbeeld 2e graads docenten die alleen onderbouw doen, dus dan zou er meer ruimte voor je zijn in de bovenbouw. Zit je met allemaal 1e graders dan wordt het meestal enigzins gelijk verdeeld. Houd er rekening mee dat je het 1e jaar misschien geen eindexamenklassen krijgt....
  maandag 30 juni 2014 @ 21:46:27 #183
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_141740992
Wat vinden jullie hier van (dit komt van RTV Rijnmond):

Het Wellantcollege in Ottoland heeft een docent op staande voet ontslagen omdat de leerkracht geweld heeft gebruikt tegen een leerling. De docent ging door het lint op de terugreis van een excursie van de kookklas.

De directeur van locatie de Bossekamp spreekt van 'buitenproportioneel geweld' van de onderwijzer. Meer wil de schoolleiding niet kwijt. Maar volgens leerlingen van de christelijke VMBO-school deed het incident zich voor in een touringcar, na een uitstapje van eerste- en tweedejaars scholieren,dus 12- en 13-jarigen.

Een leerling zou gewaarschuwd zijn niet meer door de bus te lopen, maar deed dat toch. Daarop zou de leraar klappen hebben uitgedeeld en de leerling bij de keel hebben gegrepen.

De ouders van de leerlingen zijn in een brief op de hoogte gebracht van het ontslag.

De school hoopt met het wegsturen van de leraar het mogelijk geschonden vertrouwen te herstellen, zo staat te lezen in de brief.


Inmiddels hebben de leerlingen geprotesteerd tegen het ontslag van de docent, die ze (nu) allemaal een aardige man noemen. Er blijkt niet geslagen te zijn, de docent heeft een jongen bij zijn arm ( en niet zijn keel ) gepakt en voorin de bus op een stoel gezet, en toen de jongen hem uitschold en terugrende naar achteren nogmaals bij een arm naar voren getrokken.
De leerling waar het allemaal om begonnen was, voelt zich schuldig, hij geeft toe vervelend te zijn geweest, en geeft aan dat ze allemaal aan het klieren waren en dat hij boos werd -is gaan schelden- omdat hij uit de groep werd gehaald en naar voren moest, terwijl anderen ook rottigheid uithaalden.

De leerlingen realiseren zich nu in interviews dat de docent die een gezin heeft, 57 is en een onbesmet blazoen in het onderwijs had waarschijnlijk nooit meer werk zal krijgen.
Daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in.
De school wil het ontslag niet terugdraaien, ook niet na verzoeken van de betreffende leerlingen (inclusief dat "zwaar mishandelde" ventje) hierom.

Ik denk dat het schuldgevoel over de gevolgen van hun geklier in de bus en hun in eerste instantie zwaar de schuld bij de docent leggen en de boel opblazen (wat dat betreft zijn het net swalbende en protesterende voetballers) schadelijker is voor die kinderen dan die paar blauwe plekken.

Je ontwikkelt als leerkracht een fobie voor het aanraken van leerlingen, ik durf ook al geen arm meer om de schouder te leggen van een meisje dat tranen met tuiten huilde toen ze gezakt was... En we hebben een cursus conflictbeheersing moeten volgen waarin ook met kracht gesteld werd alles met woorden op te lossen, en nooit een kind aan te raken, als een leerling de klas uit weigert te gaan met de hele klas vertrekken en hem laten zitten.
pi_141741027
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 19:51 schreef runaway het volgende:

[..]

Je kunt zonder bevoegdheid al les geven als je een universitaire opleiding hebt gevolgd (tijdelijk contract, nooit een vaste aanstelling). Doe ik zelf nu ook na in het bedrijfsleven gewerkt te hebben.
Mocht je een vaste aanstelling willen, moet je de 1e of 2e graad lerarenopleiding doen. Dit kan voltijd (1 jarige studie, kun je ongeveer 40-50% bij werken) of deeltijd (1,5 jaar, 60-70% erbij werken). Er is o.a. een lerarenbeurs en zij-instroomregeling.
Per 2017 mogen er alleen nog maar bevoegde docenten lesgeven, al denk ik zelf 'aint gonna happen'.
Als je meer info wilt PM maar even!
Was er niet ook zo iets dat per 2017 alleen universitair geschoolde docenten in de bovenbouw van het vwo les mogen geven?
pi_141741317
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:46 schreef thabit het volgende:

[..]

Was er niet ook zo iets dat per 2017 alleen universitair geschoolde docenten in de bovenbouw van het vwo les mogen geven?
Ja dat heeft weer eoa grapjas op kantoor bedacht 8-)
(niet dat ik tegen het idee ben maar gaat niet in 2017 werken)
pi_141741878
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:46 schreef la_perle_rouge het volgende:

Je ontwikkelt als leerkracht een fobie voor het aanraken van leerlingen, ik durf ook al geen arm meer om de schouder te leggen van een meisje dat tranen met tuiten huilde toen ze gezakt was... En we hebben een cursus conflictbeheersing moeten volgen waarin ook met kracht gesteld werd alles met woorden op te lossen, en nooit een kind aan te raken, als een leerling de klas uit weigert te gaan met de hele klas vertrekken en hem laten zitten.
Ja ik vind het ook wel lastig hoor! Ieder woord wat je zegt kan via schreeuwende ouders weer terugkomen bij jou. Dus je moet heel erg letten op wat je doet en zegt.
Ik heb een leerling een paar maanden geleden na 100 lieve waarschuwingen en 50 minder lieve waarschuwingen als grapje een 'natte scheet, ga eens wat doen'. In de context kon t prima, maar van ouders komt nu alleen terug dat ik hun kind een natte scheet noem :') . Wat hij ook is, lamlendig kind.

Als jonge, vrouwelijke docent gaat aanraken wel prima. Ik doe dat juist veel, schouder en bovenarm omdat ik weet wat het effect is.
Ik heb dit jaar een leerling gehad die de klas niet uit wilde. Toen ik braaf jongetje achterin vroeg om dan even een afdelingsleider te gaan halen besloot de leerling toch eieren voor haar geld te kiezen. Ook een mogelijke oplossing.

Laatst ook een jong meisje aangesproken op haar kleding (knalrode bh met zo'n wit openhangend/armloos shirt eroverheen waardoor halve bh zichtbaar was). Blij dat ik dat gedaan heb, arme mannelijke docenten. Je kunt hier nl. echt niet naast kijken en bent dan meteen een viespeuk......
pi_141742262
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:51 schreef runaway het volgende:

[..]

Ja dat heeft weer eoa grapjas op kantoor bedacht 8-)
(niet dat ik tegen het idee ben maar gaat niet in 2017 werken)
Ik zou juist denken dat je er niet te lang mee moet wachten. De enige manier waarop zulke regels kunnen gaan werken, is door ze in te voeren. Door zo'n regel zal het voor universitair geschoolden aantrekkelijker worden om het onderwijs in te gaan, zeker nu de werkgelegenheid in andere sectoren vrijwel nul is.
pi_141742321
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:05 schreef thabit het volgende:

[..]

Door zo'n regel zal het voor universitair geschoolden aantrekkelijker worden om het onderwijs in te gaan, zeker nu de werkgelegenheid in andere sectoren vrijwel nul is.
Wat voegt die regel toe dan? Universitair geschoolden kunnen nu ook al in het onderwijs gaan werken......
pi_141742356
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 21:46 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat vinden jullie hier van (dit komt van RTV Rijnmond):

Het Wellantcollege in Ottoland heeft een docent op staande voet ontslagen omdat de leerkracht geweld heeft gebruikt tegen een leerling. De docent ging door het lint op de terugreis van een excursie van de kookklas.

De directeur van locatie de Bossekamp spreekt van 'buitenproportioneel geweld' van de onderwijzer. Meer wil de schoolleiding niet kwijt. Maar volgens leerlingen van de christelijke VMBO-school deed het incident zich voor in een touringcar, na een uitstapje van eerste- en tweedejaars scholieren,dus 12- en 13-jarigen.

Een leerling zou gewaarschuwd zijn niet meer door de bus te lopen, maar deed dat toch. Daarop zou de leraar klappen hebben uitgedeeld en de leerling bij de keel hebben gegrepen.

De ouders van de leerlingen zijn in een brief op de hoogte gebracht van het ontslag.

De school hoopt met het wegsturen van de leraar het mogelijk geschonden vertrouwen te herstellen, zo staat te lezen in de brief.


Inmiddels hebben de leerlingen geprotesteerd tegen het ontslag van de docent, die ze (nu) allemaal een aardige man noemen. Er blijkt niet geslagen te zijn, de docent heeft een jongen bij zijn arm ( en niet zijn keel ) gepakt en voorin de bus op een stoel gezet, en toen de jongen hem uitschold en terugrende naar achteren nogmaals bij een arm naar voren getrokken.
De leerling waar het allemaal om begonnen was, voelt zich schuldig, hij geeft toe vervelend te zijn geweest, en geeft aan dat ze allemaal aan het klieren waren en dat hij boos werd -is gaan schelden- omdat hij uit de groep werd gehaald en naar voren moest, terwijl anderen ook rottigheid uithaalden.

De leerlingen realiseren zich nu in interviews dat de docent die een gezin heeft, 57 is en een onbesmet blazoen in het onderwijs had waarschijnlijk nooit meer werk zal krijgen.
Daar hebben ze waarschijnlijk gelijk in.
De school wil het ontslag niet terugdraaien, ook niet na verzoeken van de betreffende leerlingen (inclusief dat "zwaar mishandelde" ventje) hierom.

Ik denk dat het schuldgevoel over de gevolgen van hun geklier in de bus en hun in eerste instantie zwaar de schuld bij de docent leggen en de boel opblazen (wat dat betreft zijn het net swalbende en protesterende voetballers) schadelijker is voor die kinderen dan die paar blauwe plekken.

Je ontwikkelt als leerkracht een fobie voor het aanraken van leerlingen, ik durf ook al geen arm meer om de schouder te leggen van een meisje dat tranen met tuiten huilde toen ze gezakt was... En we hebben een cursus conflictbeheersing moeten volgen waarin ook met kracht gesteld werd alles met woorden op te lossen, en nooit een kind aan te raken, als een leerling de klas uit weigert te gaan met de hele klas vertrekken en hem laten zitten.
Weer een docent die zich gesteund voelt door de directie.

Als het omgekeerde gebeurd, en in veel ergere mate, dan kan de leerling in kwestie niet eens geschorst worden omdat de leerling "recht heeft op onderwijs" aldus de inspectie.
pi_141742373
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:06 schreef runaway het volgende:

[..]

Wat voegt die regel toe dan? Universitair geschoolden kunnen nu ook al in het onderwijs gaan werken......
Meer werkgelegenheid en baanzekerheid.
pi_141742374
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie aanspreekt aan het docent zijn. En ook of dat jullie geen spijt hebben gehad van die keuze, want in het bedrijfsleven is (denk ik) alles toch meer gericht op presteren, samenwerken en een goed eindresultaat neerzetten, waar het hele team tevreden over is (dat denk ik, in ieder geval).

Hebben jullie dit als een van jullie klassen een goed resultaat neerzet? Bij sommige docenten zie ik dat ze er echt plezier in hebben om les te geven, andere zie je dat eigenlijk niet aan, behalve als je een interessante vraag stelt.

@Runaway, "arme mannelijke docenten" >:) Die leerlingen weten dat vooral jongens/mannen daar naar kijken, maar vinden het viespeuken als ze daadwerkelijk kijken? Trouwens schandalig ook van die ouders, als ik een kind zou hebben zou ik ervoor zorgen dat die fatsoenlijk gekleed naar school gaat. Kort broekje/rokje gaat, maar ik zie in mijn klas ook meisjes die bijna half-naakt naar school komen. Ik vind het niet erg. :D Joggingbroek bij jongens (ook bij meisjes!) is IMO ook not-done. Je straalt dan een school-boeit-me-geen-flikker-en-ik-doe-niets-aan-mijn-uiterlijk mentaliteit uit.
pi_141742668
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:07 schreef YourAsset het volgende:

[..]

Meer werkgelegenheid en baanzekerheid.
Is er nu toch ook al? Als 1e grader kom je toch nu ook makkelijk aan de bak? (behalve geschiedenis misschien)
pi_141742690
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:07 schreef netchip het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie aanspreekt aan het docent zijn. En ook of dat jullie geen spijt hebben gehad van die keuze, want in het bedrijfsleven is (denk ik) alles toch meer gericht op presteren, samenwerken en een goed eindresultaat neerzetten, waar het hele team tevreden over is (dat denk ik, in ieder geval).

Hebben jullie dit als een van jullie klassen een goed resultaat neerzet? Bij sommige docenten zie ik dat ze er echt plezier in hebben om les te geven, andere zie je dat eigenlijk niet aan, behalve als je een interessante vraag stelt.

@Runaway, "arme mannelijke docenten" >:) Die leerlingen weten dat vooral jongens/mannen daar naar kijken, maar vinden het viespeuken als ze daadwerkelijk kijken? Trouwens schandalig ook van die ouders, als ik een kind zou hebben zou ik ervoor zorgen dat die fatsoenlijk gekleed naar school gaat. Kort broekje/rokje gaat, maar ik zie in mijn klas ook meisjes die bijna half-naakt naar school komen. Ik vind het niet erg. :D Joggingbroek bij jongens (ook bij meisjes!) is IMO ook not-done. Je straalt dan een school-boeit-me-geen-flikker-en-ik-doe-niets-aan-mijn-uiterlijk mentaliteit uit.
In eindexamenklassen is ook alles gericht op presteren. In de klassen daaronder ook, maar in iets mindere mate is mijn ervaring.
pi_141742705
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:06 schreef runaway het volgende:

[..]

Wat voegt die regel toe dan? Universitair geschoolden kunnen nu ook al in het onderwijs gaan werken......
Ze moeten concurreren met goedkopere hbo'ers. Bovendien zijn de mensen die de kandidaten selecteren zelf ook hoofdzakelijk hbo'ers en zullen sneller de voorkeur geven aan "soortgenoten".
pi_141742727
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Ze moeten concurreren met goedkopere hbo'ers. Bovendien zijn de mensen die de kandidaten selecteren zelf ook hoofdzakelijk hbo'ers en zullen sneller de voorkeur geven aan "soortgenoten".
Exact, dat is ook mijn ervaring.
pi_141743446
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:12 schreef thabit het volgende:

[..]

Ze moeten concurreren met goedkopere hbo'ers. Bovendien zijn de mensen die de kandidaten selecteren zelf ook hoofdzakelijk hbo'ers en zullen sneller de voorkeur geven aan "soortgenoten".
Oh ik heb het idee dat mijn school blij is met alles wat (bevoegd is) en binnenkomt... Maar is ook een havo/vwo school dus veel vraag naar 1e graad en weinig aanbod.
pi_141743665
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:07 schreef netchip het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie aanspreekt aan het docent zijn. En ook of dat jullie geen spijt hebben gehad van die keuze, want in het bedrijfsleven is (denk ik) alles toch meer gericht op presteren, samenwerken en een goed eindresultaat neerzetten, waar het hele team tevreden over is (dat denk ik, in ieder geval).

Hebben jullie dit als een van jullie klassen een goed resultaat neerzet? Bij sommige docenten zie ik dat ze er echt plezier in hebben om les te geven, andere zie je dat eigenlijk niet aan, behalve als je een interessante vraag stelt.

@Runaway, "arme mannelijke docenten" >:) Die leerlingen weten dat vooral jongens/mannen daar naar kijken, maar vinden het viespeuken als ze daadwerkelijk kijken? Trouwens schandalig ook van die ouders, als ik een kind zou hebben zou ik ervoor zorgen dat die fatsoenlijk gekleed naar school gaat. Kort broekje/rokje gaat, maar ik zie in mijn klas ook meisjes die bijna half-naakt naar school komen. Ik vind het niet erg. :D Joggingbroek bij jongens (ook bij meisjes!) is IMO ook not-done. Je straalt dan een school-boeit-me-geen-flikker-en-ik-doe-niets-aan-mijn-uiterlijk mentaliteit uit.
Aanspreekt: nooit een saaie werkdag! veel interactie, weinig computer, maatschappelijk nut, verschil maken, sociaal, dynamiek
Kleding is nog wel eens lastig, maar vind dat ik als jonge vrouwelijke docent het dan maar moet zeggen omdat ik weet dat mijn mannelijke collega's er veel lastiger iets van kunnen zeggen.
pi_141743707
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef runaway het volgende:

[..]

Oh ik heb het idee dat mijn school blij is met alles wat (bevoegd is) en binnenkomt... Maar is ook een havo/vwo school dus veel vraag naar 1e graad en weinig aanbod.
Okee, maar iemand met universiteit is natuurlijk nog niet bevoegd. Die moet eerst nog 2 jaar lang portfolio's en reflecties schrijven, waar je - als ik de mensen mag geloven die dat ook echt gedaan hebben - werkelijk helemaal niets van leert.
pi_141743804
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:27 schreef thabit het volgende:

[..]

Okee, maar iemand met universiteit is natuurlijk nog niet bevoegd. Die moet eerst nog 2 jaar lang portfolio's en reflecties schrijven, waar je - als ik de mensen mag geloven die dat ook echt gedaan hebben - werkelijk helemaal niets van leert.
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:27 schreef thabit het volgende:

[..]

Okee, maar iemand met universiteit is natuurlijk nog niet bevoegd. Die moet eerst nog 2 jaar lang portfolio's en reflecties schrijven, waar je - als ik de mensen mag geloven die dat ook echt gedaan hebben - werkelijk helemaal niets van leert.
1 jaar lang, maar verder klopt het verhaal.

Je krijgt tijdens je universitaire lerarenopleiding in sneltreinvaart een hoop theorieën voorgeschoteld, maar daarvan is minstens 3/4 niet wetenschappelijk bewezen, zoals het idee van "meervoudige intelligentie". Dat maakt het nog eens extra frustrerend.
pi_141744227
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:26 schreef runaway het volgende:

[..]

Aanspreekt: nooit een saaie werkdag! veel interactie, weinig computer, maatschappelijk nut, verschil maken, sociaal, dynamiek
Kleding is nog wel eens lastig, maar vind dat ik als jonge vrouwelijke docent het dan maar moet zeggen omdat ik weet dat mijn mannelijke collega's er veel lastiger iets van kunnen zeggen.
Ik zal nooit genoeg geduld hebben om iets elk jaar, meerdere malen per jaar te herhalen. Lijkt me werkelijk verschrikkelijk. Als je daar tegen kan is het volgens mij wel heel leuk!

*Stel* dat ik docent zou worden, dan zou ik toch wel even het niveau en het tempo omhoog gooien. Bij bepaalde vakken is het tempo zo laag dat je een 9 kan halen zonder ook maar iets te doen. Dat is dan ook mijn tip aan beta docenten in het vwo: verhoog alsjeblieft het niveau en het tempo. Ik heb in het Beta Wiskunde Huiswerk vragen topic een lijstje neergezet met wat ik de afgelopen drie (!) jaar heb geleerd. Het is schrikbarend, vooral als je Riparius hoort praten over wat ze vroeger leerden.

Als ik er zo over terugdenk, is het fijn dat de 1e relatief makkelijk was. Van de meeste vakken snapte ik helemaal niets. Nu kan ik er wel omlachen, de 1e week vroeg ik zelfs of dat ik het huiswerk in mijn agenda moest zetten bij de dag dat ik het opgekregen had, of op de dag dat het af moest zijn. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door netchip op 30-06-2014 22:41:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')