abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140246584
Hoi,

ik zou graag wat tips willen voor het schilderen van de trapleuningen. De muur is gestuukt en de trapleuningen heb ik nu los in de schuur liggen. De beugels heb ik er vanaf gehaald zodat ik ze makkelijk kan schuren en rollen. De vraag is alleen......hoe ga ik met het schilderen te werk, want ze moeten natuurlijk rondom geschilderd worden en kunnen dan dus niet ergens neergelegd worden.

Ik zat zelf te denken om de schroefgaten van de beugels te gebruiken om daar dan een schroef (of haakje) in te draaien en de trapleuningen op te hangen onder 2 houten schragen, maar misschien heeft iemand een nog handiger idee waar ik zelf nog niet aan gedacht heb.
pi_140246788
Wat ik wel eens deed, was een schroef in de onder- en boven kant schroeven en dan de siierplint (want daar ging het om) strak tussen de vloer en de schuurdak zetten. En dan schilderen.

Voordeel:

11. Plank zit strak en zit stil als je schildert
2. Je kan ook de kopse kanten schilderen

Nadeel:

schroefgaten in kopse kanten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140270798
Plankje met een paar schroeven erin.
Twee schraagjes.
Leuning op de schroeven leggen, even aantikken.
Plankjes op de schraagjes leggen.
Verven maar!

Zo hebben wij het gedaan. We hebben alles op zolder gezet en het werkte geweldig.
pi_140271526
op zich zal hij goed op zijn plaats blijven zitten toen hij nog vast aan de beugels zat..

Dus even de beugels afplakken, en schilderen.. het is zo moeilijk als je het zelf wil maken.. Mocht je dan iets niet raken, en iemand ziet dat.. dan ros je die keihard je huis uit, want die gaat maar lekker thuis onder de trapleuning kijken.
pi_140284844
M'n vrouw is vandaag aan de slag gegaan en ik heb op de plekken waar de buitenste trapleuninghouders zaten een schroefhaak een stukje erin gedraaid. Vervolgens met installatiedraad hieraan opgehangen onder 2 schragen en zo heeft ze ze kunnen rollen. De kleintjes (van nog geen meter) doe ik ook zo, maar dan met 1 haakje aan het plafond in de garage. Het werkt zo prima en ik hoef naderhand geen gaatjes te dichten of weg te werken. Dank voor het meedenken in ieder geval.

En Nico987, ik wil het zelf gewoon netjes. De vorige bewoners hadden al jouw methode gebruikt en je voelde de druipers op sommige plekken zitten en de beugels zaten ook aardig onder de verf. Dat was voor mij voldoende reden om het nu echt netjes te maken, zeker nu de wanden superstrak zijn gestuukt en gesaust.

Thanks guys!
pi_140285240
Dat zegt meer over de schilders kunst van de vorige bewoners dan over mijn methode..
pi_140286161
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:41 schreef WebbySP het volgende:
M'n vrouw is vandaag aan de slag gegaan en ik heb op de plekken waar de buitenste trapleuninghouders zaten een schroefhaak een stukje erin gedraaid. Vervolgens met installatiedraad hieraan opgehangen onder 2 schragen en zo heeft ze ze kunnen rollen.
Slimme oplossing, zal ik onthouden. Zo werkt de zwaartekracht tegen het bewegen! Suc6 ermee!!
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_140306258
Het gaat goed zo. 2 lange lengtes 'onder' de schragen gehangen en gerold. De 3 kortere lengtes gisteravond met 1 schroef en stukje installatiedraad opgehangen aan het plafond in de garage. Zojuist deze kleine lengtes naar buiten gehaald en buiten in de zon/windje gehangen zodat ze wat vlotter kunnen drogen voor de 2e laag. Ze plakken nog behoorlijk. De lange lengtes die gisteren overdag zijn gedaan hangen in de woonkamer en zijn goed droog. Vanmiddag als alles droog is, dan gaat de 2e laag erop en vind ik het wel weer mooi geweest.
pi_140306309
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:41 schreef WebbySP het volgende:
M'n vrouw is vandaag aan de slag gegaan en ik heb op de plekken waar de buitenste trapleuninghouders zaten een schroefhaak een stukje erin gedraaid. Vervolgens met installatiedraad hieraan opgehangen onder 2 schragen en zo heeft ze ze kunnen rollen. De kleintjes (van nog geen meter) doe ik ook zo, maar dan met 1 haakje aan het plafond in de garage. Het werkt zo prima en ik hoef naderhand geen gaatjes te dichten of weg te werken. Dank voor het meedenken in ieder geval.

En Nico987, ik wil het zelf gewoon netjes. De vorige bewoners hadden al jouw methode gebruikt en je voelde de druipers op sommige plekken zitten en de beugels zaten ook aardig onder de verf. Dat was voor mij voldoende reden om het nu echt netjes te maken, zeker nu de wanden superstrak zijn gestuukt en gesaust.

Thanks guys!
Wij hebben het ook zo gedaan ongeveer , behalve dan het ophangen. Ik heb ze verhoogd aan een lat geschroefd en dan op schragen gezet en geschilderd. Lat mocht natuurlijk vies worden.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')