Dat is wel een fijne van dat album, al staan daar nog meer fijne songs op. Laura Laurent, Lover I Don't Have To Love, Method Acting, False Advertising, Nothing Gets Crossed Out en Make War bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:06 schreef Norrage het volgende:
Een van de beste nummers allertijden. #5 in mijn top 100 singles allertijden, maar wellicht stijgt ie nog een paar plaatsen de komende keer.![]()
![]()
![]()
Dat is echt een van de platen van het jaar wat mij betreft, heb hem op 2 staan voorlopig, maar die en nummer 1 Piñata steken ver boven de rest uit.quote:
Zo goed valt-ie hier nog niet. Ergens in de subtop momenteel. Maar heb 'm nog maar 2,5x gedraaid.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:43 schreef Kerftminister het volgende:
aar die en nummer 1 Piñata steken ver boven de rest uit.
Nee op mijn album van het jaar.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Zo goed valt-ie hier nog niet. Ergens in de subtop momenteel. Maar heb 'm nog maar 2,5x gedraaid.
Pleasant Heart bedoel je? Dat is track 1. Of doel je op de EP?
Grappig, met name Bowl Of Oranges vind ik dan weer een van de minste nummers op Lifted.... Desondanks zijn we het wel eens dat het een goed album is.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:34 schreef Norrage het volgende:
Fevers & Mirrors is wel vergelijkbaar qua niveau ja, ook waanzinnig goed. Maar Let's Shit en Bowl of Orange trekken voor mij Lifted er net bovenuit. Maar zijn verder wel inwisselbaar, briljante albums
Ik vond het altijd jammer dat het boekje met de teksten juist bij dat nummer een misdruk had, waardoor een deel van een andere tekst op die plek staat. Al maakte het de song wel wat mysterieuzer.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:50 schreef Arn0 het volgende:
Lover I Don't Have To Love is echt met voorsprong mijn meest favoriete Bright Eyes nummer.
Doet u mij maar een Grolsch.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
Waarom het Indie eigenlijk indie? En wat is indie eigenlijk?
Geen 18 ? Geen druppel!quote:
Zo is het, geen halve maatregelen nemen he.quote:
Ik neem aan dat je dit serieus vraagt. Ok, gaat-ie....quote:Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
En die vind ik dan weer de mindere van het albumquote:Op maandag 26 mei 2014 19:50 schreef Arn0 het volgende:
Lover I Don't Have To Love is echt met voorsprong mijn meest favoriete Bright Eyes nummer.
Lekker breed. Is jazz Indie wanneer het niet in de top40 staat?quote:Op maandag 26 mei 2014 20:01 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dit serieus vraagt. Ok, gaat-ie....
Indie muziek is (in dit topic) zo'n beetje alle muziek buiten de gangbare top-40-muziek.
En zelfs daar wijken sommige mensen nog van af.....
We gaan niet uit van de definitie van indie (welke je zelf kan Googlen). We lullen gewoon leuk over muziek...en als het even kan niet over muziek waar 90% van het land al over lult. Zoiets.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:28 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Lekker breed. Is jazz Indie wanneer het niet in de top40 staat?
En waarom noem je het dan Indie?
Dat verschilt per jaar toch?quote:Op maandag 26 mei 2014 20:30 schreef Kerftminister het volgende:
Wat is trouwens echt typische Indie Central-core?
Albums die het grootste gedeelte van dit topic echt geweldig vindt en albums die hier ook constant voorbij komen. Zet ik al die albums in een lijstje en kunnen we die in de OP zetten als instapalbums voor nieuwe Indiërs misschien.
Denk sws wel ITAOTS, Loveless, Yoshimi, OK Computer, Vampire Weekend?
Laten we het zo recent mogelijk houden.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat verschilt per jaar toch?
Ik kan me een jaar herinneren waar het alleen maar over Peter Adams ging
Ik denk als je de toplijst van 1990-nu van MuMe of RYM erbij pakt, je wel aardig goed zit.
indie is de afkorting van independent, dus alle muziek die niet uitgebracht door een groot 'commercieel' label.quote:Op maandag 26 mei 2014 19:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |